Zobacz pełną wersję : Problem z jazdą na benzynie. Szarpie, słaby.
Witam,
Mam problem ze swoją Hanią, D14A2 MA8. Założony mam LPG II gen, na nim auto sprawuje bez problemu, natomiast od jakiegoś czasu na benzynie nie jeździ tak jak powinna. Bez względu czy zimna czy ciepła jest ten sam problem. Jak dodaje gazu zaczyna szarpać nierówno pracować, dzieje sie tak w całym zakresie obrotów i na każdym biegu. Jest słabsza niz na lpg. Jak jest na jałowym przy wydechu słychać jakby nierówno pracował( nierówno spaliny wydaje) Wymieniłem świece, filtr paliwa, sprawdziłem kable, filtr powietrza, wyczyściłem kopułkę, palec, krokowy, sprawdziłem wszystkie kostki pod maska. Robiłem samodiagnostyke: nie ma żadnych błędów( kontrolka świeci cały czas) Robiłem kilkukrotnie reset, bez rezultatu.Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić.
A mówią, że gaz to same zalety, a gazowcy ciągle zgłaszają problemy.
Pierwszy raz jestem złośliwy ale sry nie mogłem wytrzymać. :D Wybacz.
Może, komputer się odzwyczaił od benzyny i teraz nie wie co z nią zrobić.
mam podobny problem, też szarpię wymienione filtry i teraz zaczynam wymieniać świece, potem kable a na koniec aparat zapłonowy....
jeśli na pb problem to sprawdził bym filtr paliwa bo skoro na lpg chodzi to wyklucza min. świece,kable itp. sprawdż filtr i pompkę no i może też być że paliwo kiepskiej jakości.
dokładnie, problem może tkwić w pompie paliwa, tym bardziej, jeśli auto często jeżdżone na gazie a benzyny w baku bardzo mało. Pompa nie lubi za bardzo jak w baku jest rezerwa i w tym może być problem, poza tym teraz jest praktycznie nie używana...ale to moje zdanie nie bijcie, jeśli się mylę:)
Pozdrawiam
dokładnie, problem może tkwić w pompie paliwa, tym bardziej, jeśli auto często jeżdżone na gazie a benzyny w baku bardzo mało. Pompa nie lubi za bardzo jak w baku jest rezerwa i w tym może być problem, poza tym teraz jest praktycznie nie używana...ale to moje zdanie nie bijcie, jeśli się mylę:)
Pozdrawiam
W baku zawsze miałem co najmniej polowe paliwa, zawsze odpala z benzyny i po czasie przerzuca na gaz. Co jakiś czas robię trochę km na pb
pompa zawsze działa słychać ją, przelutowalem przekaźnik, jak jeszcze mogę ja sprawdzić??
gazu nie mam tylko bena..ale kiedys tez mi zaczal szarpac,dlawic sie,czasami zachowywal sie jakby beny nie dostawal ,obroty zaczely swirowac itp..wszystko sprawdzilem i wymienialem jak ty...okazalo sie ze nie ruszylem jednej czesci bo dobrze wydladala to byl palec ,po jego wymianie wszystko wrocilo do normy...ale jesli u ciebie na gazie wszystko chula jak nalezy to tak jak pisza koledzy ja bym pierwsze co sprawdzal uklad paliwowy...albo na komputer do hondy i moze cos wykaze,czasem samodiagnostyka nic nie pokazuje a mimo to moze cos byc...
Jak jeździsz dużo na LPG a mało na benzynie, to mogą być problemy z:
-wtryskiwaczami (zapiekają się)
-pompą paliwa
-filtrem paliwa
-zbiera się woda/syf w baku
Oprócz tego na LPG dostaje się sondzie lambda bo pracuje w wyższej temperaturze, dodasz do tego przypchany katalizator którego normalnie byś nie odczuł i mamy gotowy problem. W ten sposób spaliłem 2 oryginalne sondy + 1 zamiennik (w innym aucie), żadne warsztaty mi nie pomogły, sam doszedłem dlaczego. Na LPG problemow z sondą lambda może nie być czuć, wprawdzie steruje ona silniczkiem krokowym LPG (aktuatorem - mówimy cały czas o LPG II gen), ale może być tak - a wiem bo mi się przytrafiło - że na LPG będzie po prostu więcej palić, a na benzynie robić cuda, albo na odwrót. Ale to maaaaaało prawdopodobne.
Może na początek spróbuj środków czyszczących wtryskiwacze dodawanych do paliwa (albo denaturatu - prawie to samo, a taniej).
Jak jeździsz dużo na LPG a mało na benzynie, to mogą być problemy z:
-wtryskiwaczami (zapiekają się)
-pompą paliwa
-filtrem paliwa
-zbiera się woda/syf w baku
Oprócz tego na LPG dostaje się sondzie lambda bo pracuje w wyższej temperaturze, dodasz do tego przypchany katalizator którego normalnie byś nie odczuł i mamy gotowy problem. W ten sposób spaliłem 2 oryginalne sondy + 1 zamiennik (w innym aucie), żadne warsztaty mi nie pomogły, sam doszedłem dlaczego. Na LPG problemow z sondą lambda może nie być czuć, wprawdzie steruje ona silniczkiem krokowym LPG (aktuatorem - mówimy cały czas o LPG II gen), ale może być tak - a wiem bo mi się przytrafiło - że na LPG będzie po prostu więcej palić, a na benzynie robić cuda, albo na odwrót. Ale to maaaaaało prawdopodobne.
Może na początek spróbuj środków czyszczących wtryskiwacze dodawanych do paliwa (albo denaturatu - prawie to samo, a taniej).
Dolałem środek STP - Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy(czarny) i dalej bez zmian. Jest uczycie jakby nie palił na jednej świecy. Nie wiem już co robić...
Odłączałem każdy wtryskiwacz osobno i na każdym był widoczny spadek obrotów. Wiec chyba wtryski są ok?
Może ktoś ma pomysł co mogę jeszcze zrobić w domowych warunkach? Na PB nie da sie praktycznie jeździc.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.