PDA

Zobacz pełną wersję : D13B2 12V i accelerator pump



MATRIXorg
12-09-10, 22:19
Witam,

1. Czy gdzieś przy kierownicy można w łatwy sposób podłączyć się pod 12V+, lecz chodzi o to by pojawiało się dopiero po odpaleniu silnika?
Wiem że jest coś takiego jak obwód wzbudzenia alternatora, kabel idący z alternatora do kontrolki ładowania akumulatora. Gdzie to jest?:)
Proszę o propozycję jak najprostszej metody.

2. Regulowałem sobie poziom wypełnienia komory, lecz nie pamiętam stanu sprzed regulacji. Czy któs z Was ma może fotkę okienka na biegu jałowym oraz przy odpalonym silniku?

http://img255.imageshack.us/img255/8238/floatlevel.jpg
By matrixorg (http://profile.imageshack.us/user/matrixorg) at 2010-09-12

Pozdrawiam.

karpik85
12-09-10, 23:08
ad. 1 Domyślam się, że to D13 jest w budzie EG, więc pod kierownicą obok tych wszystkich bezpieczników są dodatkowe miejsca na wsówki, na których pojawia się 12V po stacyjce. Zajrzyj tam, a napewno znajdziesz.

mixturant
12-09-10, 23:17
Stan na jałowym biegu powinien być w okolicach połowy okienka. Przy wyższych obrotach powinien utrzymywać się w granicach określonych w okienku.

MATRIXorg
13-09-10, 10:13
Dzięki bardzo za podpowiedzi.

Z +12V po stacyjce nie ma problemu, wiem gdzie się podpiąć, chodzi mi natomiast o to by prąd się pojawiał dopiero po uruchomieniu silnika a nie przekręceniu stacyjki w polożenie gdzie zapalają się kontrolki na zegarach.

Czyli przy wyższych obrotach paliwo nie powinno przekraczać wysokości do tego wypustka rozumiem.

yautja
13-09-10, 13:14
Nie ma czegoś takiego jak +12V po uruchomieniu silnika. Można się podpiąć pod przewód od świecy zakładając jakiś solenoid i masz napięcie indukcyjnie tylko podczas pracy.

karpik85
13-09-10, 22:37
Musiałbyś zrobić układ elektroniczny lub zdobyć jakiś przekaźnik, który włączy się gdy napięcie w instalacji będzie na poziomie 13,7 V czyli po po odpaleniu silnika. Możesz poszukać na allegro automatycznego włącznika świateł, kosztują parę groszy, a są zrobione właśnie na tej zasadzie.