Zobacz pełną wersję : B18C czym sie rozni od C4 ??
jak w temacie czym sie rozni ?? jak z dostepem czesci do neigo dolot/kolektor/ssak?? no i czy b18c czy b18c4??
kristico86
11-09-10, 14:41
b18c rzecz jasna ;D
ps poszukaj na forum trochę:p
watek bez sensu. b18c to moze byc "nasze" c4, albo tajpu ar. oznaczenie jest jedno i to samo.
Średnio rozumiem Pana Markosa, ale podejrzewam że pytającemu chodzi o różnice miedzy JDM B18C Spec R, a B18C4
Czym on się różni od "naszego" C4 : przedewszystkim tłoki z wiekszą kompresją, głowica z innymi wałkami, talerzykami i poerdółkami, pozatym inne kolektory - to chyba te najważniejsze + pewnie jeszcze coś.
wybacz, ale pytajacy nie napisal o co mu chodzi. podal oznaczenie silnika, ktore niczego nie wyjasnia, bo nie dotyczy wylacznie jednego silnika. dlatego wlasnie watek jest bez sensu.
ps.
juz byl jeden niewiedzacy na passwordzie. sprzedawal b18c(4) jako b18c tajpu ar. bo on nie wiedzial i mu sie zdawalo, ze b18c to zawsze b18c tajup ar.
Skladnia Twojego pytanie jest troche dziwna, wiec zgadujmy o co chodzi. Pare dni temu byl podobny temat w tym samym dziale, odpowiem wiec tak samo jak ostatnio:
Oprocz tych samych odlewow roznia sie praktycznie wszystkim.
Dostep czesci tjuningowych jest podobny dla obu silnikow, w koncu to jedna seria silnikowa. b18c oczywiscie lepsze niz c4, ale tak jak markos wspomnial, b18c nie musi miec 200KM, moze byc rowniez z wersji gsr i miec 180KM (blizniacza konstrukcja do c4)
moze byc rowniez z wersji gsr i miec 180KM (blizniacza konstrukcja do c4)
Zawsze mi sie wydawało że GSR miały B18C1 które to jest bliźniacze do C4 jak zresztą napisałeś i posiada 170 hp
to fajnie, ale mowimy o silnikach z japonii. tam nie bylo oznaczenia innego niz b18c.
karfa markos chodzi mi o to co bardziej sie oplaca bo mam fundusz ( dzis sprzedalem audi ihaaaaaa ) i chce zrobic swapa ale nie wiem czy pchac sie w b18c drozszy skoro b18c4 moze okazac sie lepsza alternatywa ( chodzi o dostep czesci itd. )
karfa n1uniek nadal nie wiemy czy chcesz kupic b18c slabsze czy b18c mocniejsze tajpu ar, wiec ciezko nam doradzic co ci sie bardziej oplaca. ty nadal nic nie kumasz, prawda..?
tygrys ma w ofercie tą 180 konna odmiane ale jest jakas akcja ze na naszym paliwie ona jest slabsza???
jesli i tak masz go modyfikowac, to co za roznica ktory kupisz? im tanszy, tym lepszy.
w dodatku zdaje sie, ze skrzynia przy tym silniku nie ma szpery. chyba, ze bedziesz kupowal inna, to bez znaczenia.
wlasnie nie wiem na jaka sie zdecydowac brak szpery to duzy minus ??
Co bys wolal s9b czy s4c ?
jak do wolnossacego to wolalbym s80, a jak sie nie da, to nie wiem. sam zdecyduj. nie znam planu na ten silnik i nie wiem czy ma miec 200, czy 400 koni. jak ma miec 200, to im krotsza tym lepsza.
gsr niby mialo "optional lsd", ale zeby na to trafic to trzeba miec sporego farta (na obudowie skrzynki powinny byc 3 magiczne literki LSD).
Jak wezmiesz c4 zawsze mozesz zrobic hybryde z s4c/y21.
Z reszta, tak jak markos pisze, powiedz jaki masz "plan" na ten silnik?
do zimy napewno n/a ale nie chce zamulajacej s9b
do zimy to pare tygodni zostalo, wiec moze sie jednak zastanow...
Jak n/a to "wyjsciowo" b18c gsr bedzie lepsze.
Jak bedziesz chcial zaturbic to c4 bym bral.
Tak czy inaczej wszystko zalezy od $$$.
Jeśli to to samo b18c, o którym myślę to jest z Integry GSR - 180 HP w serii. Z tego co pamiętam Tygrysek coś mówił że ma już na pokładzie ssący Sk2 (więc z wydechem i dolotem + strojenie będzie w okolicach 200 kunia), ale to musisz się podpytać, niewykluczone że to inny egzemplarz.
Highlights of B18C Spec R compared to standard B18C GSR
1. Camshaft - Wide-angled, high-lift, high-durability camshaft
2. Exhaust Valve Spring - High-lift, dual-layered spring
3. Spark plug - High-heat-type #7 platinum plug
4. Engine Stiffener - Aluminum die-cast, high-durability, one-piece type
5. Crankshaft - Full-counterweight, 8-weight, high-output, custom crankshaft
6. Connecting Rod - Custom TypeR rod, high-durability, lightened
7. Pistons - High-compression, low-friction, custom pistons
8. Inlet Valves - Lightened inlet valves
9. Intake Manifold - Custom tuning, single-port type.
10. Throttle Body - 62 mm (2.4 in) wide-mouth throttle body.
11. Inlet Valve Springs - High-lift, flat-surfaced, dual-layered spring
12. Port Buffing done by hand
13. Fastening of Connecting Rod done with micrometer. Even though all engine component parts are done by a micrometer and not eye balled.
14. 98spec engine has stainless steel 4-1 exhaust manifold
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.