Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : civic 2004r - 1,7 CDTI dziwne zachowanie silnika



psotek86
10-09-10, 20:07
witam,
2 dni temu zauważyłem problem. Wygląda on tak:
Jest to jak by utrata mocy jadę np na 3 biegu obroty 30-35tys i nagle traci moc wciskam gaz a on ciągle jedzie tak samo. np jadę 80km/h przyhamuje do 60 i redukuje bieg a on dale jedzie tak samo wciskając gaz nic się dzieje obroty stoją tak 20 tys i nie chcą iść w gore tak jak by siły nie miał? co to może być?
z góry dziękuje

marioZ
11-09-10, 06:47
wydaje mi się że albo włącza Ci się tryb awaryjny albo masz uszkodzoną turbinę. Z takimi objawami radzę na warsztat gnać. jeśli jesteś z wawy mogę polecić ci gościa który mi naprawiał Hanie.

Mxim555
11-09-10, 20:11
To może być problem ze sterowaniem zaworem westgate. Westgate to zawór wbudowany w turbinę (w tym przypadku). Kontroluje on ciśnienie doładowania, jeśli się uchyli, to spaliny nie napędzają turbiny, tylko lecą bezpośrednio w wydech. Zawór WG sterowany jest aktuatorem, w VW wygląda on tak i lubi się psuć http://allegro.pl/zawor-cisnienia-doladowania-n75-recylkulacji-no-i1211749800.html. Nie wiem czy, to turbo ma zmienną geometrię kierownicy spalin, bo jeśli to się zapiecze to objawy mogą być podobne. Na początek warto sprawdzić, czy któryś z wężyków podciśnieniowych do sterowania tym "isuzowskim N75" się nie przedziurawił.
Tak czy inaczej trzeba zaprowadzić samochód do warsztatu.

psotek86
12-09-10, 20:19
turbina jest OK, bo to tylko dzieje się czasami i tylko na wysokich obrotach jeśli była by to turbina to za każdym razem włączał by się tryb awaryjny. Możesz podać bo mieszkam niedaleko Wawy.

aha sprawdzę wężyki ale na początku podjadę podłączyć autko pod kompa.

psotek86
15-09-10, 16:27
może komuś pomogę, jeśli jest taka objaw trzeba podłączyć pod kompa: jeśli wyjdzie za wysokie ciśnienie - trzeba wyczyścić turbinę. A jeśli jest za niskie do wymiany : czujnik ciśnienia doładowania.