Zobacz pełną wersję : Skacząca wskazówka obrotomierza
Witam,
Civic D14A8, 98, LPG Stag 300+
Mam ostatnio taki problem. Skacze wskazówka od obrotomierza.
Podczas jazdy bez reguły skacze wskazówka od obrotomierza.
Na słuch auto idzie na tych samych obrotach, bez zmian pedału przyspieszenia, wskazówka potrafi skoczyć na plus 300-500 obrotów i tak samo spaść.
Podnosi się, utrzymuje pewien czas, także spada poniżej wartości obrotów na danej prędkości.
Co może być powodem takiego stanu rzeczy ?
U mnie też czasami wariuje obrotomierz tak jak by palpitacji dostawał. Przy lekkim dodawaniu gazu w okolicach 3000rpm potrafi skakać nawet do 4000rpm jak mocniej dodaje gazu to zjawisko ustaje. Silnik oczywiście chodzi równo. Też nie ma reguły kiedy to się zdarza czasem jak są gorące dni a czasem jak pada. Nadal nie doszedłem co to może być.
Ja tez mam tak ze obrotek swieruje. Czasem przestaje dzialac, by (czesto po przegazowaniu) zaskoczyl i dzialal normalnie. To nie ma zwiazku z praca silnika bo on dziala ok. To cos w elektryce / elektronice na drodze przesylu sygnalu silnik -> zegary.
i ja tak miałem ze działaa i raz nie działa albo ze samo podkoczy i działa albo opadnie i nie działał a wina była ze poluzowały sie srubki w tyle zegarze to trzeba było wymontowac zegary i dokresic 3 srubki i obrotomierz działa bez zarzutu :)
Miałem podobne objawy i już zlikwidowane. U mnie również silnik bez zarzutu a obrotomierz świrował. Do wymiany był " silniczek " obrotomierza. To trochę elektryki jakaś cewka, przykręcona z tyłu do tarczy. Koszt niewielki, czasochłonność ok 1 godziny, narządzia to w zasadzie zestaw śrubokrętów ale tutaj jedna uwaga, w zestawie musi być jeden krótki krzyżak i płaski ( 4 - 7 cm ) bo ciężko podejść do śrub.
Po zdjęciu obudowy tego panelu, wyciągamy zegary na wierzch po uprzednim wyciągnięciu kostek rozkręcamy podmieniamy i skręcamy wszystko od nowa ;)
ps. ja przy okazji zmieniłem sobie tarcze od vti i jest do 9 tyś rpm. ^^
ps. u Ralfa w Kobyłce są te " silniczki"
ps. mogą to być części z wersji angielskiej ;)
O! Dosc prawdopodobna przyczyna. Ja narazie jezdze. Jak padnie zupelnie to bede sie bawil.
Spowodowane jest to uszkodzonym silniczkiem obrotomierza. W moim wypadku wymiana obrotomierza usunęła problem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.