Zobacz pełną wersję : short shifter
Siemanko, mam zamiar zakupić sobie short shiftera w najbliższym czasie ale nie mam pojęcia jakiego jeżeli w ogóle są jakieś rodzaje. Moglibyście coś doradzić ? Mile widziane linki do aukcji/sklepów.
Kup u użytkownika "Tyliq" z forum.
sa stalowe i aluminiowe, wiekszosc tych z allegro, to wlasnie aluminiowe, i mowia ze sie potrafia zlamac, mi sie osobiscie w to nie chce wierzyc, ale tak szczerze to wlasnie kup od tyliq'a, ja bede chcial swoj zamienic obecnie na minimalnie krotszy, bo mi o wydech chaczy...
uwierz... mój ziom połamał taki shifter ;)
Też polecam zakup u Tyliq'a.
Mam taki zamontowany i mogę polecić :)
sa stalowe i aluminiowe, wiekszosc tych z allegro, to wlasnie aluminiowe, i mowia ze sie potrafia zlamac, mi sie osobiscie w to nie chce wierzyc, .
Ja połamałem taki po tygodniu ładując dwójkę i co gorszę samochód został na luzie ;):p aluminiaki to lipa ..
http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/th_short_zlamany1.jpg (http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/short_zlamany1.jpg)
Dobrze zrobiony z org. drążka jest jednym z najlepszych rozwiązań :)
Osz ty w morde.....na początku jakoś lajtowo do tego podchodziłem, że jak taki ładny pręt może się złamać :) chyba czeka mnie zmiana na serie przerobioną :)
Te z mtuning też nie są złe, brałem tam poprzez grupowy i jeżdzi bezproblemu. Też kwestia jak kto biegi zmienia, czasami się nie dziwię że zostają w ręce.
Przeróbka seryjnego kosztuje 30 zł, chyba że masz spawarkę to za free.
ShiroiTokage
16-09-10, 21:33
Mam migomat :P jak ktoś chce to się mogę na czyimś drążku pouczyć spawania :D błaahhaa...
The Player
16-09-10, 21:48
Czy to prawda, że SS psują skrzynie z LSD, ponieważ nie wyhamowują mechanizmu różnicowego?
a co ma wyhamowanie do drazka? skoro jego zasadza dzialania jest w 100% identyczna jak seryjnego? jedyne co sie zmienia to geometria jego pracy...
Ja sobie ostatnio takiego zrobiłem
http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/short_ne.jpg
Tylko jeszcze nie zamontowałem
ktos napisze ile trzeba skrocic :D ? na orgianlnym to tez bym sie pobawil z orginalnym bo 100 zl troszke szkoda
ktos napisze ile trzeba skrocic :D ? na orgianlnym to tez bym sie pobawil z orginalnym bo 100 zl troszke szkoda
co ty chcesz skracac?
co ty chcesz skracac?
Przeróbka seryjnego kosztuje 30 zł, chyba że masz spawarkę to za free.
masz odpowiedz ?
masz odpowiedz ?
nie, nadal nie mam odpowiedzi? tam sie nic nie skraca?
nie chodzi o skrecanie tylko o spawanie :) skrócic czyli zrobic short shifta z tego co pamietam trzeba Cos krotszego tam wspawac wiec stad zapytanie jaki wymiar ? ...
shantillas
19-09-10, 13:36
Ehhh na logike to trzeba wziasc zasade dzialania drazka, wydluzajac dzwignie u dolu skracasz jej skok, przez co szybciej wbijasz bieg....na zdjeciu wyzej widac ewitendnie ze od kulki w dol drazek jest wydluzony.
skrócic czyli zrobic short shifta z tego co pamietam trzeba Cos krotszego tam wspawac wiec stad zapytanie jaki wymiar ? ...
chyba mylisz pojecia o "tuningu" drążka, nalezy go wydluzyc a nie skrocic...
Dół wydłużasz o jakieś 20 - 30 mm względem serii to zależy jaki chcesz mieć skok lewarka ( te z allegro mają 60 mm od początku kulki do osi tulejki ) a z górą możesz robić co tam chcesz jedni skracają bo niby lepiej wygląda ( ale shifter będzie trochę ciężej chodził )
co ty chcesz skracac?
Dół wydłużasz o jakieś 20 - 30 mm względem serii to zależy jaki chcesz mieć skok lewarka ( te z allegro mają 60 mm od początku kulki do osi tulejki ) a z górą możesz robić co tam chcesz jedni skracają bo niby lepiej wygląda ( ale shifter będzie trochę ciężej chodził )
Dziekuje bardzo za konkretna odpowiedz :) o to mi chodzilo
Kupiłem shorta przerabianego z oryginału i jest trochę za długi bo minimalnie zahacza o wydech na 3,4,5 i wstecznym. Ale będe jutro miał zmieniany wydech to poproszę żeby to jakoś rozwiązał. Czy to normalne że już jak się wrzuci bieg to w shorcie można lewarkiem na boki machać?
Nie powinno tak być. U mnie nic sie nie rusza.
no wlasnie ja ostatnio sie zastanawiałem czy orginał tez sie tak na boki ruszał jak ma LechuLK, bo mam podobnie i nie wiem co robic bo piszecie ze nie powinno tak być.moj short to stalowy z ebaja.
Kupiłem shorta przerabianego z oryginału i jest trochę za długi bo minimalnie zahacza o wydech na 3,4,5 i wstecznym. Ale będe jutro miał zmieniany wydech to poproszę żeby to jakoś rozwiązał.
To masz wysoko wydech podwieszony albo ktoś tak mocno dół shiftera wydłużył ;)
Czy to normalne że już jak się wrzuci bieg to w shorcie można lewarkiem na boki machać?
Nie , a na przerabianym z org to na pewno nie . Dzisiaj włożyłem do siebie nowego shorta trochę inaczej zrobionego na tym i na poprzednim zero luzów .
Jak lata na boki to proponuję porządnie dokręcić śrubę przechodzącą przez tulejkę shiftera , może został założony bez tych gumek i jest luz na widełkach .
albo poprostu masz wyebane tuleje na stabie drazka...i raczej bym obstawial to drugie...tulejka na samym drazku jest tak mała ze nawet gdyby jeje by wcale nie bylo, przy dobrym dokręceniu sruby luz bylby minimalny...
Już wiem chyba o co chodzi. Dałem smaru grafitowego na tą "kulkę" lewarka a tam jeszcze taki plastik jest i chyba jest za małe tarcie i dlatego drążek się nie zatrzymuje tylko może latać na boki. Bo wchodziłem pod spód i wszystko wygląda ok.
Tutaj dałem smar:
http://img411.imageshack.us/img411/1958/123iqv.jpg
Mam prosporta, też sobie wszystko nasmarowałem przed założeniem i nie ma żadnych luzów, lewarek chodzi sztywno.
no to już nie wiem o co chodzi ale jest to wkurzające że lewarek chodzi jak w autobusie miejskim
Może czas pomyśleć o http://www.strong-flex.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=470&category_id=57&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl ja u siebie wiem że jak zamocno skręciłem dolne cięgno do lewarka to siedziało tak mocno że nie było prawie w ogóle czuć ruchu, lekko poluźniłem i czasem trudno wyczuć kiedy jest bieg wrzucony. Dla mnie bajer bo chodzi krótko, sztywno i precyzyjnie, gorzej jak się później przesiądę do drugie civa gdzie jest zwykły lewarek i się przyzwyczaić nie mogę bo jest tak duża różnica w luzach.
no to już nie wiem o co chodzi ale jest to wkurzające że lewarek chodzi jak w autobusie miejskim
Tulejka w shifterze ok ? bo widziałem w twoim opisie montażu ss fotkę bez tulejki :p
Tulejka w shifterze ok ? bo widziałem w twoim opisie montażu ss fotkę bez tulejki
Tulejkę montowałem ale nie przyjrzałem się w jakim jest stanie. Chyba wymienię tą tulejkę na starą z oryginalnego drążka i sprawdzę ale chyba i tak tak wielkich luzów by nie było. Bo mogę gałką machać prawie tak samo mocno jak na luzie.
Może czas pomyśleć o http://www.strong-flex.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=470&category_id=57&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl ja u siebie wiem że jak zamocno skręciłem dolne cięgno do lewarka to siedziało tak mocno że nie było prawie w ogóle czuć ruchu, lekko poluźniłem i czasem trudno wyczuć kiedy jest bieg wrzucony. Dla mnie bajer bo chodzi krótko, sztywno i precyzyjnie, gorzej jak się później przesiądę do drugie civa gdzie jest zwykły lewarek i się przyzwyczaić nie mogę bo jest tak duża różnica w luzach.
No właśnie, przy okazji zapytam, co zmiania taki zestaw poliuretanów, czy ktoś to testował? Warto?
drazek jest sztywniejszy i dokladniejszy, jak dla mnie warto, dla innych nie, jak sam nie sprobojesz to nie bedziesz wiedzial.
andrew22zzz
08-10-10, 06:22
Moim zdaniem warto, daje nam to naprawdę precyzję i dobre "czucie"... szczególnie jeśli usztywnisz przy okazji zawieszenie skrzyni.
Rozwiązałem swój problem z luzem na wrzuconym biegu. Problem polegał na braku takiej dodatkowej osłony plastikowej tulei i gumce do zlikwidowania luzu. Jeszcze wcisnąłem takie dodatkowe podkładki gumowe pod te gumowe osłony które widać na zdjęciach. Teraz jest już elegancko :D
O tą część mi chodzi:
http://lh6.ggpht.com/_XythTXOcHQ0/TLXdQbwDa-I/AAAAAAAAACA/7hsKABDU2aI/1.jpg
http://lh3.ggpht.com/_XythTXOcHQ0/TLXdQtajkoI/AAAAAAAAACE/7fv-81u9dQ8/s512/2.jpg
Na początku za mocno skręciłem i ciężko chodził drążek w górę i w dół ale trochę poluzowałem i jest ok.
Dół wydłużasz o jakieś 20 - 30 mm względem serii to zależy jaki chcesz mieć skok lewarka. Te z allegro mają 60 mm od początku kulki do osi tulejki
And84, a ile ma oryginalny drążek od początku kulki do osi tulei ?
And84, a ile ma oryginalny drążek od początku kulki do osi tulei ?
Nie pamiętam a nie mam teraz żadnego drążka :confused:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.