PDA

Zobacz pełną wersję : short shifter



GT-R
10-09-10, 06:31
Siemanko, mam zamiar zakupić sobie short shiftera w najbliższym czasie ale nie mam pojęcia jakiego jeżeli w ogóle są jakieś rodzaje. Moglibyście coś doradzić ? Mile widziane linki do aukcji/sklepów.

yautja
10-09-10, 09:46
Kup u użytkownika "Tyliq" z forum.

zakit
10-09-10, 10:45
sa stalowe i aluminiowe, wiekszosc tych z allegro, to wlasnie aluminiowe, i mowia ze sie potrafia zlamac, mi sie osobiscie w to nie chce wierzyc, ale tak szczerze to wlasnie kup od tyliq'a, ja bede chcial swoj zamienic obecnie na minimalnie krotszy, bo mi o wydech chaczy...

sane
10-09-10, 11:18
uwierz... mój ziom połamał taki shifter ;)

pablo_020
13-09-10, 12:50
Też polecam zakup u Tyliq'a.
Mam taki zamontowany i mogę polecić :)

And84
13-09-10, 18:04
sa stalowe i aluminiowe, wiekszosc tych z allegro, to wlasnie aluminiowe, i mowia ze sie potrafia zlamac, mi sie osobiscie w to nie chce wierzyc, .
Ja połamałem taki po tygodniu ładując dwójkę i co gorszę samochód został na luzie ;):p aluminiaki to lipa ..
http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/th_short_zlamany1.jpg (http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/short_zlamany1.jpg)

Dobrze zrobiony z org. drążka jest jednym z najlepszych rozwiązań :)

milycoupe
14-09-10, 13:48
Osz ty w morde.....na początku jakoś lajtowo do tego podchodziłem, że jak taki ładny pręt może się złamać :) chyba czeka mnie zmiana na serie przerobioną :)

Duhon86
16-09-10, 16:23
Te z mtuning też nie są złe, brałem tam poprzez grupowy i jeżdzi bezproblemu. Też kwestia jak kto biegi zmienia, czasami się nie dziwię że zostają w ręce.

kenny
16-09-10, 20:07
Przeróbka seryjnego kosztuje 30 zł, chyba że masz spawarkę to za free.

ShiroiTokage
16-09-10, 21:33
Mam migomat :P jak ktoś chce to się mogę na czyimś drążku pouczyć spawania :D błaahhaa...

The Player
16-09-10, 21:48
Czy to prawda, że SS psują skrzynie z LSD, ponieważ nie wyhamowują mechanizmu różnicowego?

zakit
16-09-10, 21:56
a co ma wyhamowanie do drazka? skoro jego zasadza dzialania jest w 100% identyczna jak seryjnego? jedyne co sie zmienia to geometria jego pracy...

And84
17-09-10, 21:17
Ja sobie ostatnio takiego zrobiłem
http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/short_ne.jpg
Tylko jeszcze nie zamontowałem

Heero0
18-09-10, 21:36
ktos napisze ile trzeba skrocic :D ? na orgianlnym to tez bym sie pobawil z orginalnym bo 100 zl troszke szkoda

zakit
19-09-10, 03:34
ktos napisze ile trzeba skrocic :D ? na orgianlnym to tez bym sie pobawil z orginalnym bo 100 zl troszke szkoda

co ty chcesz skracac?

Heero0
19-09-10, 09:29
co ty chcesz skracac?


Przeróbka seryjnego kosztuje 30 zł, chyba że masz spawarkę to za free.

masz odpowiedz ?

zakit
19-09-10, 13:04
masz odpowiedz ?

nie, nadal nie mam odpowiedzi? tam sie nic nie skraca?

Heero0
19-09-10, 13:11
nie chodzi o skrecanie tylko o spawanie :) skrócic czyli zrobic short shifta z tego co pamietam trzeba Cos krotszego tam wspawac wiec stad zapytanie jaki wymiar ? ...

shantillas
19-09-10, 13:36
Ehhh na logike to trzeba wziasc zasade dzialania drazka, wydluzajac dzwignie u dolu skracasz jej skok, przez co szybciej wbijasz bieg....na zdjeciu wyzej widac ewitendnie ze od kulki w dol drazek jest wydluzony.

zakit
19-09-10, 13:52
skrócic czyli zrobic short shifta z tego co pamietam trzeba Cos krotszego tam wspawac wiec stad zapytanie jaki wymiar ? ...


chyba mylisz pojecia o "tuningu" drążka, nalezy go wydluzyc a nie skrocic...

And84
19-09-10, 14:12
Dół wydłużasz o jakieś 20 - 30 mm względem serii to zależy jaki chcesz mieć skok lewarka ( te z allegro mają 60 mm od początku kulki do osi tulejki ) a z górą możesz robić co tam chcesz jedni skracają bo niby lepiej wygląda ( ale shifter będzie trochę ciężej chodził )

Heero0
19-09-10, 14:27
co ty chcesz skracac?


Dół wydłużasz o jakieś 20 - 30 mm względem serii to zależy jaki chcesz mieć skok lewarka ( te z allegro mają 60 mm od początku kulki do osi tulejki ) a z górą możesz robić co tam chcesz jedni skracają bo niby lepiej wygląda ( ale shifter będzie trochę ciężej chodził )


Dziekuje bardzo za konkretna odpowiedz :) o to mi chodzilo

LechuLK
20-09-10, 19:12
Kupiłem shorta przerabianego z oryginału i jest trochę za długi bo minimalnie zahacza o wydech na 3,4,5 i wstecznym. Ale będe jutro miał zmieniany wydech to poproszę żeby to jakoś rozwiązał. Czy to normalne że już jak się wrzuci bieg to w shorcie można lewarkiem na boki machać?

pablo_020
20-09-10, 19:31
Nie powinno tak być. U mnie nic sie nie rusza.

G.R.E.G
20-09-10, 20:09
no wlasnie ja ostatnio sie zastanawiałem czy orginał tez sie tak na boki ruszał jak ma LechuLK, bo mam podobnie i nie wiem co robic bo piszecie ze nie powinno tak być.moj short to stalowy z ebaja.

And84
20-09-10, 20:58
Kupiłem shorta przerabianego z oryginału i jest trochę za długi bo minimalnie zahacza o wydech na 3,4,5 i wstecznym. Ale będe jutro miał zmieniany wydech to poproszę żeby to jakoś rozwiązał.
To masz wysoko wydech podwieszony albo ktoś tak mocno dół shiftera wydłużył ;)


Czy to normalne że już jak się wrzuci bieg to w shorcie można lewarkiem na boki machać?
Nie , a na przerabianym z org to na pewno nie . Dzisiaj włożyłem do siebie nowego shorta trochę inaczej zrobionego na tym i na poprzednim zero luzów .
Jak lata na boki to proponuję porządnie dokręcić śrubę przechodzącą przez tulejkę shiftera , może został założony bez tych gumek i jest luz na widełkach .

zakit
21-09-10, 00:26
albo poprostu masz wyebane tuleje na stabie drazka...i raczej bym obstawial to drugie...tulejka na samym drazku jest tak mała ze nawet gdyby jeje by wcale nie bylo, przy dobrym dokręceniu sruby luz bylby minimalny...

LechuLK
25-09-10, 15:16
Już wiem chyba o co chodzi. Dałem smaru grafitowego na tą "kulkę" lewarka a tam jeszcze taki plastik jest i chyba jest za małe tarcie i dlatego drążek się nie zatrzymuje tylko może latać na boki. Bo wchodziłem pod spód i wszystko wygląda ok.

Tutaj dałem smar:
http://img411.imageshack.us/img411/1958/123iqv.jpg

szastal
25-09-10, 23:47
Mam prosporta, też sobie wszystko nasmarowałem przed założeniem i nie ma żadnych luzów, lewarek chodzi sztywno.

LechuLK
26-09-10, 01:01
no to już nie wiem o co chodzi ale jest to wkurzające że lewarek chodzi jak w autobusie miejskim

szastal
26-09-10, 10:30
Może czas pomyśleć o http://www.strong-flex.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=470&category_id=57&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl ja u siebie wiem że jak zamocno skręciłem dolne cięgno do lewarka to siedziało tak mocno że nie było prawie w ogóle czuć ruchu, lekko poluźniłem i czasem trudno wyczuć kiedy jest bieg wrzucony. Dla mnie bajer bo chodzi krótko, sztywno i precyzyjnie, gorzej jak się później przesiądę do drugie civa gdzie jest zwykły lewarek i się przyzwyczaić nie mogę bo jest tak duża różnica w luzach.

And84
27-09-10, 14:58
no to już nie wiem o co chodzi ale jest to wkurzające że lewarek chodzi jak w autobusie miejskim

Tulejka w shifterze ok ? bo widziałem w twoim opisie montażu ss fotkę bez tulejki :p

LechuLK
27-09-10, 17:47
Tulejka w shifterze ok ? bo widziałem w twoim opisie montażu ss fotkę bez tulejki

Tulejkę montowałem ale nie przyjrzałem się w jakim jest stanie. Chyba wymienię tą tulejkę na starą z oryginalnego drążka i sprawdzę ale chyba i tak tak wielkich luzów by nie było. Bo mogę gałką machać prawie tak samo mocno jak na luzie.

lukwycz
03-10-10, 22:48
Może czas pomyśleć o http://www.strong-flex.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=470&category_id=57&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl ja u siebie wiem że jak zamocno skręciłem dolne cięgno do lewarka to siedziało tak mocno że nie było prawie w ogóle czuć ruchu, lekko poluźniłem i czasem trudno wyczuć kiedy jest bieg wrzucony. Dla mnie bajer bo chodzi krótko, sztywno i precyzyjnie, gorzej jak się później przesiądę do drugie civa gdzie jest zwykły lewarek i się przyzwyczaić nie mogę bo jest tak duża różnica w luzach.

No właśnie, przy okazji zapytam, co zmiania taki zestaw poliuretanów, czy ktoś to testował? Warto?

zakit
04-10-10, 00:49
drazek jest sztywniejszy i dokladniejszy, jak dla mnie warto, dla innych nie, jak sam nie sprobojesz to nie bedziesz wiedzial.

andrew22zzz
08-10-10, 06:22
Moim zdaniem warto, daje nam to naprawdę precyzję i dobre "czucie"... szczególnie jeśli usztywnisz przy okazji zawieszenie skrzyni.

LechuLK
13-10-10, 18:26
Rozwiązałem swój problem z luzem na wrzuconym biegu. Problem polegał na braku takiej dodatkowej osłony plastikowej tulei i gumce do zlikwidowania luzu. Jeszcze wcisnąłem takie dodatkowe podkładki gumowe pod te gumowe osłony które widać na zdjęciach. Teraz jest już elegancko :D

O tą część mi chodzi:
http://lh6.ggpht.com/_XythTXOcHQ0/TLXdQbwDa-I/AAAAAAAAACA/7hsKABDU2aI/1.jpg

http://lh3.ggpht.com/_XythTXOcHQ0/TLXdQtajkoI/AAAAAAAAACE/7fv-81u9dQ8/s512/2.jpg

Na początku za mocno skręciłem i ciężko chodził drążek w górę i w dół ale trochę poluzowałem i jest ok.

pioootr
27-04-12, 18:58
Dół wydłużasz o jakieś 20 - 30 mm względem serii to zależy jaki chcesz mieć skok lewarka. Te z allegro mają 60 mm od początku kulki do osi tulejki
And84, a ile ma oryginalny drążek od początku kulki do osi tulei ?

And84
27-04-12, 20:18
And84, a ile ma oryginalny drążek od początku kulki do osi tulei ?
Nie pamiętam a nie mam teraz żadnego drążka :confused: