Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo a ciśnienie oleju



biohazard88
08-09-10, 21:13
klęknęła mi turbina...czy moze byc to spowodowane za dużym cisnieniem oleju?? Na zimnym silniku na wskazniku mam około 7 barów, im bardziej rozgrzana oliwa tym ciśnienie spada do około 1-1,5 bara...auto zaczęło mi strasznie dymić i w ten sam dzien zdjałem dp-był delikatny nagar z oleju, dwa dni pozniej zdjąłem dolot i dp...w dp miałem już sporo oleju:/ turbina pojechała do turbotec-u do regeneracji, ale zanim ją wrzuce mam do was pytanie:) może ta turbina była już na wykończeniu, albo mam coś z ciśnieniem oleju( czy takie jak mam jest stanowczo za duże??- z tego co wiem w turbinie jest zawsze zwężka) a może wąż od spływu oleju z turbo do miski powinien być pod większym kątem niż dajmy na to te 20 stopni?? kruciec spływu oleju z turbiny jest skierowany prosto w przednią ścianę miski olejowej i tam też wspawałem krucieć i połączyłem je wężykiem (średnica wewn. wężyka to jakiś 1 cm:)...chciałbym poprawić coś jeśli coś spieprzyłem...nie chce mi sie regenerować turbo za następne 2 tyś km :/

!markos
08-09-10, 23:22
zwezki na wszelki wypadek wkreca sie jeszcze przed turbina. splyw niewazne jak, byle bez oporow caly czas w dol do miski. srednica dobra.

ps.
1-1.5 bara na wolnych to strasznie malo. u mnie rzadko spada ponizej 1.9.

jero11
08-09-10, 23:24
Wysokie ciśnienie oleju na zimnym silniku to norma i dlatego trzeba wpierw rozgrzać olej przed ostrą jazdą, inaczej może wywalić uszczelniacze w sprężarce.
Pewnie sprężarka była na wykończeniu, po regeneracji sprężarki wypytaj co dokładnie padło
spływ oleju ma trochę małą średnicę i pomyśl o chłodzeniu oleju jeśli jeszcze go nie masz.

!markos
08-09-10, 23:39
10mm srednicy wewnetrznej to malo dla splywu? bez przesady..

NOLAN
09-09-10, 10:19
Panowie a sie wcisne miedzy wodke a zakaske,oprocz wymiany lub portingu pompy olejowej jakie sa jeszcze metody podniesienia cisnienia oleju w silniku?

biohazard88
09-09-10, 18:44
spływ oleju ma trochę małą średnicę

moim zdaniem średnica spływu 10 czy tam 12mm nie jest za mała i nie w tym problem...pozna by powiedzieć, że jest nawet spora


zwezki na wszelki wypadek wkreca sie jeszcze przed turbina. splyw niewazne jak, byle bez oporow caly czas w dol do miski. srednica dobra.

ps.
1-1.5 bara na wolnych to strasznie malo. u mnie rzadko spada ponizej 1.9.

1-1.5 bara ma przy max rozgrzanym oleju...u kumpla w c20let też jest tyle, więc myślę, że chyba w normie. Jesli chodzi o spływ- chodzi o to, że ten wąż jest prawie z poziomie:/ ( wiadomo...kruciec w misce jest delikatnie niżej) obawiam się, że powinienem go wspawać niżej a ten zaślepić, ale tu jest mały problem...turbina jest na tyle nisko, że jeśli zechce zrobić zdecydowany spad do krucieć będzie w miejscu gdzie jest olej, a nie powyżej stanu oleju i nie koniecznie polepszy to odprowadzanie oleju z turbiny:/

Amorr
09-09-10, 19:17
Panowie a sie wcisne miedzy wodke a zakaske,oprocz wymiany lub portingu pompy olejowej jakie sa jeszcze metody podniesienia cisnienia oleju w silniku?
Sa jeszcze filtry podnoszace cisnienie ... ktos sprzedawal

W d16z6 5/6 barow na zimnym, z chlodnica max 5, rozgrzany czasem spadal na wolnych (950) ponizej 1 bar i pisk na wskazniku - to na mobil 10w40, z chlodnica "rozgrzany" nie spadal ponizej 1 bara :)

kenny
10-09-10, 09:12
Sa jeszcze filtry podnoszace cisnienie ... ktos sprzedawal

W d16z6 5/6 barow na zimnym, z chlodnica max 5, rozgrzany czasem spadal na wolnych (950) ponizej 1 bar i pisk na wskazniku - to na mobil 10w40, z chlodnica "rozgrzany" nie spadal ponizej 1 bara :)

Teoretycznie filtry Hamp podnoszą ale to marketing wg mnie, bo nie zauważyłem różnicy.

W D16Z6 ma na wolnych ok 1bara(czasem spada po mocnym upalaniu do 0,8), w zależności od oleju, w B18C4 jest już 0,2-0,3 bara więcej (sprawdzane na tym samym oleju)

ejzon
20-01-11, 15:13
mam taki problem... turbo Td04-13t z volvo, oryginalnie montowana jest w ten sposób (patrz obrazek)

chce ja zamontować pod ebajowy kolektor więc będzie ona ustawiona pod nieco innym kątem (patrz obrazek) :P

http://images49.fotosik.pl/546/ea45ba84f8bdf5d5m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea45ba84f8bdf5d5)

i teraz sedno sprawy ... czy olej będzie spływać ...

tak to wygląda na silniku

http://images39.fotosik.pl/540/81900b1237fac991m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=81900b1237fac991) http://images45.fotosik.pl/546/cfc2464ef7fc0263m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cfc2464ef7fc0263) http://images47.fotosik.pl/546/5aa716d4e052651cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5aa716d4e052651c)

arekgr
20-01-11, 17:44
Trzeba tak poobracać turbo, żeby grawitacyjnie działał spływ. Wtedy wychodzi tak, że wylot z muszli masz w górę :D Cóż, trochę z tym kłopotu, ale ja tak mam i nie narzekam. Da się to zrobić, ale ja wolałem nie psuć dobrego :)

ejzon
21-01-11, 07:33
no właśnie wczoraj trochę pokombinowałem i okazuje się, że wcale nie trzeba mieć wylotu z musisz "w góre" gdyż mozna obracać zarówno ciepłą jak i zimna stroną więc poobracałem turbo tak że jest tak jak było i spływ jest na samym dole :D