Zobacz pełną wersję : Ciśnienie oleju w d16z6 ?
Witam
Jakie powinno być ciśnienie oleju w w/w wymienionym silniku i przy jakich obrotch ?
Bo szukałem w manualu ale nie miałem tyle szczęścia żeby na to trafić
Prosił bym o odp bo wybieram się po auto i chciałbym przed kupne to sprawdzić.
Pzdr.
4.7/3000 (bar / obr. na minutę)
Powodzenia;-)
Dzięki.
W czwartek w nocy startuje żeby na rano dolecieć :)
Odgrzeje troche kotleta
Jakie jest minimalne ciśnienie oleju na biegu jałowym po rozgrzaniu oleju do temp optymalnej ~90*C
A Jakie może być ciśnienie maksymalne w tych samych warunkach
I czy to że ciśnienie jest b. wysokie na jałowym i spada w miare podgrzewania oleju to jest normalne, tzn czy jest możliwość wykrycia poprzez odczyt na wskaźnikach czy tłoczek wyrównujący ciśnienie w pompie oleju się nie "przycina"
Mam taki objaw że jak temp wody jest już w normie a olej jeszcze się nie "dogrzeje" to zwiększając powoli obrotu (na postoju) mam duże wachania ciśnienia w granicach 3,5k rpm powyżej i poniżej tych obrotów ciśnienie rośnie/maleje równomiernie.
Mam zegary AG SM PEAK - nie jest to może wysoka półka ale nie sądze że jakość ich może mieć duży wpływ na odczyty.
hmm, mam te same zegary i zero problemow. jezeli wykluczysz zegary zainteresowalbym sie pompa oleju, ewentualnie droznoscia kanalow.
silnik składany od podstaw - sam robiłem a doświadczenia z cyklu performance wielkiego nie mam ale "gułą" nie jestem ;) sprawdzone kanały olejowe (blok,korby,głowica) wszystko poczyszczone starannie złożone tylko pompy oleju jeszcze nie ruszałem (regeneracja) a na tłoczku były minimalne ślady przytarcia, a że mam zamiar doładować na przyszły sezon jednostkę wole wszystko mieć na tip top , wiele nie będzie bo ok 0,5b na kompressorze i chce wyeliminować wszelkie moje obawy, stąd ten post w temacie bo przez zimę mam zamiar dłubnąć trochę żeby na wiosnę było gotowe na strojenie, silnik ma ponad 1200km przebiegu i monituje parametry jego pracy żeby wykluczyć wszelkie błędy zanim dostanie więcej powietrza....
jaki masz filtr oleju? jak duze sa wahania? jezeli silnik swiezo zlozony, szukalbym przyczyny w czujniku, filtrze, albo pompie. ja przy 3k mam kolo 5.1 bara w b, filtr hampa, silnik mega zdrowy, kolo 230k przebiegu.
No więc nie sprawdziłem dokładnie wszystkiego ale: Filtr Oleju HAMP'a (niby podbija ciśnienie o 0,2b) przy oleju rozgrzanym (Motul syntetyk) 100*C max ciśnienie wyszło w peak'u 5b (przy pałowaniu) a na jałowym +- 750rpm pokazuje 0,5b wydaje mi się że obie wartości są za niskie, a przy nie dogrzanym oleju +- 40*C (tylko w ramach testu, normalnie przy tej temp nie pałuje) wyszło max 7,5b a na jałowym +- 750 rpm ok 1,8b i w miare podgrzewania oleju obie wartości spadają.
to rzeczywiscie marnie. przy hampie, oleju ~95c na jalowych mam 1.6-1.7b. to dosyc delikatna sprawa, musisz przejrzec w miare mozliwosci wszystkie elementy po kolei zanim bedzie za pozno.
Ma ktos może jakies info co do D-Serii , ciekaw jestem o ile mniejsze może byc cisnienie w D względem B ale i tak muszę sprawdzić pompe, bo gdzieś na forum doczytałem że może byc również różnica w wydajności pomp oleju w Dserii
wg manuala w D przy oleju rozgrzanym do 80 st na wolnych minimum to 0,7 bara, a przy 3 k rpm min 3,5
zauwaz, ze podane wartosci sa minimalne, powinno byc wiecej. co do wydajnosci pompy to tak, sa rozne, lecz nie sadze, zeby roznica w nich byly wartosci rzedu 0.5b. z tego co wiem to cisnienia, ktore podal artek sa takie same dla b.
musze wyjechać z garażu i posprawdzać dokładnie ile jest dokładnie przy oleju 80st i jałowym i 3k rpm ale na pewno takich wartości nie będzie, dodaam tylko że mój silnik nie jest orginalnym D16Z6 tylko hybrydą bloku D16Y7 (non vtec) i głowicy D16Z6 oczywiście wszystko po odpowiednim remoncie, pompa oleju została od Y7.
Witam serdecznie,
czy sprawa niskiego ciśnienia się wyjaśniła ? bo mam podobny problem i za bardzo nie wiem jak mam się do tego zabrać...
Wyczytałem na D-series.org, że pompa z Y7 jest o ok 25-30% mniej wydajna niż pompa od Z6. Pomp niestety nie zamienisz bo nawet jeśli dasz smoka i miske z Z6 to przeszkodzi ci bagnet który inaczej jest poprowadzony w obu tych silnikach. Za oceanem sobie radzą tak że robią porting oryginalnej pompy Y7(jakiś tam kanalik jest rozwiercany) i dają podkładki pod tłoczek wyrównawczy. Ja w tej chwili mam setup Y7 z głowicą od Z6 i na pompie Y7 bez żadnych przeróbek, narazie docieram więc lajt, zobacze co będzie jak już bedę jeździł ostrzej i przedewszytkim będe miał już odpowiednie wskaźniki. Napewno docelowo będzie założony odpowiednio mniejszy(względem seryjnego) filtr oleju, który nieco podbija ciśnienie ale to wszystko się okaże za jakiś czas ale napewno dam znać co i jak.:)
Yotomeczek86
06-04-12, 10:20
I to jest właśnie główną przyczyną siadania panewek. Więc moją skromną radą zajmijcie się tym szybko. Na przykładzie Saitiego się przekonaliśmy o tym właśnie - silnik po remoncie,podziałał z miesiąc i panewkę obróciło.
że pompa z Y7 jest o ok 25-30% mniej wydajna niż pompa od Z6
Nie oznacza to że ciśnienie będzie niższe o 25-30% lecz sama jej wydajność czyli przepompowane litry/min.
Szczerze mówiąc to wg Mnie gówno prawda, sory za sformułowanie ale miałem 3 pompy na warsztacie rozebrane i w środku nie różniły się praktycznie niczym, średnica otworu pod smokiem, frezowanie krawędzi, średnica rotorów (czy jak to się nazywa) była taka sama, więc zostawiłem swoją pompę i zrobiłem obróbkę.
Jestem po portingu i podkładce pompy Y7, mierzyłem luzy i wszystkie były przy górnych granicach serwisowych (w skrócie stan bdb) ciśnienie zmieniło się minimalnie rzędu 0,15b na jałowym a na max podskoczyło o około 0,6b (nie sprawdzałem ile dokładnie było max przed portingiem ale coś około 5b) podkładkę dałem 0,26" wg "przepisu zza wielkiej wody". Według tego co pisali to ciśnienie na jałowym powinno po samej podkładce podskoczyć o ok 0,3b ale to były dane wyssane z palca bo sprężyna pod którą daje się ten "spacer" nie pracuje przy niskim ciśnieniu a dopiero przy wysokim co wykluczało jakiekolwiek zmiany na jałowym....
Na dniach będę robił pomiary ciśnienia wg manuala czyli temp oleju 80*C , jałowy +-750 obr/min i 3000 obr/min, podzielę się co zaobserwowałem.
Przyczyną mogła być też trefna panewka a nie niewystarczające ciśnienie oleju. Kolega millycoupe też ma Y7 z górą od Z6 i jemu szczęśliwie nic sie z silnikiem nie dzieje, czasem mu sie tylko przy wyższych obrotach zapali kontrolka oleju ale nic poza tym. Mniejsza, czas pokaże. Ja się póki co nie przejmuje.
czasem mu sie tylko przy wyższych obrotach zapali kontrolka oleju ale nic poza tym. Dla mnie to już jest powód żeby nie jeździć na takim setupie.
lecz sama jej wydajność czyli przepompowane litry/min.
A co ja napisałem??
pompa z Y7 jest o ok 25-30% mniej wydajna niż pompa od Z6;)
Ja też nie ufam ślepo temu co piszą po forach polskich czy zagranicznych bo to może być bzdura przykryta kolejną bzdurą. Dlatego napisałem że ja sie narazie tym problemem nie przejmuję i spokojnie będe po dotarciu eksploatował silnik tak jak jest to przewidziane, bo może być tak, że u mnie nie będzie się działo kompletnie nic i wszystko bedzie działać jak należy:)
czasem mu sie tylko przy wyższych obrotach zapali kontrolka oleju ale nic poza tym
że co :confused: przy wyższych obrotach kiedy cisnienie powinno byc wysokie zapala sie kontrolka ktora wskazuje spadek cisnienia ponizej wartości 0,3b !!
Nie wiem dokładnie. Napisz sobie do niego PW lub zajrzyj w temat jego auta, niedawno w nim o tym wspominał więc daleko szukać nie musisz.
Yotomeczek86
08-04-12, 00:39
Długo nie pojeździ ;]
Pozwolę sobie odkopać temat. Mam pytanie: czy ciśnienie oleju w D16Z6 przy temp ok. 90 stopni i wysokich obrotach może przekraczać 7 bar? W jakich granicach powinien utrzymywać ciśnienie zawór przelewowy w pompie oleju?
nie powinno, zazwyczaj jest to ok 6bar
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.