PDA

Zobacz pełną wersję : Nos Do b16 jak to znosi?



EDDY
07-09-10, 17:58
Zamierzam w tym miesiącu zamontowac Podtlenek do mojej hondy powiedzcie jak b16 znosi podtlenek jakie sa odczucia czy naprawde auto dostaje takiego kopa? i przez te 30sec auto osiaga te 250-300KM jak jest z montowaniem tego? jak chce załozyc do siebie http://www.nxpolska.pl/page8.php Direct Port shark czy nie wysadze silnika?:p

Nos Będe uzywał sporadycznie tylko do potyczek z duzo mocniejszymi autami typu M3 M5

wolkins
07-09-10, 19:00
o 300 koniuach na n2o zapomnij chyba ze chcesz bum. Krótki strzał +75km powinno znosić ale to wszystko zalerzy od kondycji silnika.

taz666
08-09-10, 10:58
Direct Port shark czy nie wysadze silnika?

Na 99% "wysadzisz" przy pierwszym użyciu. Nie ma "darmowego" przyrostu mocy w takim przedziale. Coś oberwie po dupie, najprawdopodobniej korby. Do takich przyrostów silnik należy przygotować.


o 300 koniuach na n2o zapomnij chyba ze chcesz bum. Krótki strzał +75km powinno znosić ale to wszystko zalerzy od kondycji silnika.

Zależy jak często ma znosić... Seria IMO nie wytrzyma więcej niż 2-3 razy, potem silnik do remontu (jeśli nic nie wybuchnie od razu).

EDDY
08-09-10, 11:21
Aha spoko w takim razie civ to strasznie słabe bebechy ma :/:/:/ to co polecacie najlepiej na przyrost mocy? a zeby było w miare bezpieczne dla silnika

taz666
08-09-10, 12:08
No nie wiem czy takie słabe... +75 KM dla seryjnego silnika to spory przyrost.

Co polecamy? Zależy o jaki przyrost mocy Ci chodzi.

1. Do B16 NA to będzie:

- Kolektor 2,5" najlepiej 4-2-1, wierz mi włożyłem 4-1 i teraz mam lipę, już raz naprawiałem, jest za nisko.
- Wydech z kwaśnej 2,25" na dwóch przelotach.
- Hybrydę skrzyni Y21 (lub S4C) i S9B (seria MB6 VTI) (szpera + przełożenia z Y21 [S4C])
- Sprzęgło jakieś mocniejsze
- Strojenie

Dalej to możesz bawić się w tłoki doprężające, wałki, sprężyny zaworowe, talerzyki tytanowe, itp ale koszt zaczyna być spory a max co osiągniesz z b16 NA to ok. 205 KM.

Można jeszcze zrobić hybrydę silnika b20 z Hondy CRV z głowicą b16 lub b18, sporo rzeźby ale można wyciągnąć ze 230 KM+ tu masz temat kolegi, który aktualnie składa coś takiego:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?48424-EK4-b16a2

2. Kompresor.

Tutaj też będzie konieczne strojenie, przyrost mocy znaczny, koszt stosunkowo niewielki, szczegółów Ci nie przybliżę, nie bawiłem się w to.

3. Turbo.

Tutaj koszty będziesz miał największe, bez wolnych 20k PLN nie podchodź, można w miarę bezpiecznie dojść do ok 400 KM ale nie masz gwarancji pełnej bezawaryjności.



Ps. Żadna modyfikacja dająca znaczące przyrosty mocy nie będzie tania nie masz co liczyć na "czipy +47 KM" z allegro za 20 PLN...

Ps. Założyłem że masz seryjne eg9 czyli B16A2... Mam rację czy włożone masz np. B18C4?

wolkins
08-09-10, 13:47
a ty tazz masz nitro lub miałeś czy powielasz to co czytałeś ?

taz666
08-09-10, 13:57
a ty tazz masz nitro lub miałeś czy powielasz to co czytałeś ?

Nie mam, nie miałem, nie powielam. Piszę o tym że seryjne graty w silniku nie są przygotowane do otrzymania +50% mocy i pewnie co najmniej tyle momentu. Szczególnie że silnik nowy nie jest. Wytrzyma lub nie wytrzyma- loteria. A jeśli nawet wytrzyma to ile? 2, 3, 5 strzałów? Poza tym nitro tworzy sporo wyższą temperaturę w komorze spalania, widziałem parę zdjęć dziur w seryjnych tłokach po użyciu nitro. Nikogo nie zniechęcam, jak będzie chciał to założy. Chcę mu tylko uzmysłowić czym to grozi.

!markos
08-09-10, 14:05
Aha spoko w takim razie civ to strasznie słabe bebechy ma...widzisz i nie grzmisz.... slabe tzn nie wytrzymuja 100% przyrostu mocy? ktory silnik tyle wytrzyma?


to co polecacie najlepiej na przyrost mocy? a zeby było w miare bezpieczne dla silnikai jeszcze pewnie ma byc tanio i dawac 100 koni? to nic nie polecamy.

EDDY
08-09-10, 16:04
...widzisz i nie grzmisz.... slabe tzn nie wytrzymuja 100% przyrostu mocy? ktory silnik tyle wytrzyma?

i jeszcze pewnie ma byc tanio i dawac 100 koni? to nic nie polecamy.

A kto mówize ma byc tanio!!! tak czy tak bede uturbiał silnik chodzi mi narazie jak zgrzebac NA zeby dobrze smigało nie zebym nie był zadowolony bo moja hanka zapie... jak tralala ale przydało by sie jeszce na NA z 30-40KM

Zeby moje eg9 sie tak zwijało http://www.youtube.com/user/EDDY2F2F#p/a/f/2/v9h8Q0FrRxU


Tazz Mam B16 "przewody zapłonowe Vision swiece na NGK Irydium dolot Simota parowa, wydajniesza pompa paliwa Walbro 255 zalozona planowana przepustnica polerowane kanały - kolektor 4-2-1 + wydech 2,5" na dwoch tlumikach przelotowych"

!markos
08-09-10, 21:01
tak czy tak bede uturbiał silnik chodzi mi narazie jak zgrzebac NA zeby dobrze smigało
no wez sie zastanow co wlasnie napisales.....

biohazard88
08-09-10, 21:39
i jeszcze pewnie ma byc tanio i dawac 100 koni? to nic nie polecamy.

polecamy!!! kupić d15b2 i wrzucić na tylną kanapę:D nie dużym kosztem prawie 100hp więcej w aucie ;)

EDDY
08-09-10, 22:23
polecamy!!! kupić d15b2 i wrzucić na tylną kanapę:D nie dużym kosztem prawie 100hp więcej w aucie ;)

O ja ale smieszne az mnie brzuch ze smiechu rozbolał :confused::confused::confused:

Dobra Markos Jak nie masz zadnych ciekawych opcji popartych doswiadczeniem to daruj sobie takie uwagi itp bo chodziło mi o to co zrobic poza turbo i kompresorem

biohazard88
08-09-10, 22:49
tak na serio...jak masz zaturbiać to nie wyrzucaj kasy na NA, tylko kompletuj dobre turbo graty bo silnikowo podstawe masz znakomitą. Uturbienie troche kasy i nerwów Ci zje, więc lepiej powoli zaczynać bo warto!...no boost no fun ;)

!markos
08-09-10, 23:17
Dobra Markos Jak nie masz zadnych ciekawych opcji popartych doswiadczeniem
nie mam. zupelnie zadnych i kompletnie nic na ten temat nie wiem. nie mialem wolnossacego, nie mialem go dlubac, a teraz wcale nie mam turbo i 350 koni. no gowno na ten temat wiem, null, zero, nic.

tak wiec, wedle zyczenia: proponuje konkretnie doprezyc, zmienic walki, wlozyc wieksze zawory, zakrecic 1000rpm wyzej, a potem przy turbo..

....wszystko zdemontowac i wymienic na co innego, bo to totalnie inne kierunki.

to jest elementarz! albo turbo, albo wolnossacy. nie ma najpierw moc z wolnossacego, a potem dokladamy turbo. bzduda, bzdura, bzdura.

laskim
09-09-10, 09:00
jak wyżej, dodatkowe 30 - 40 km w b16 NA to worek kasy bo nie uzyskasz tego bez ruszania dołu, wymiany wałków itd. Jak masz zdrowy silnik to możesz pomyśleć nad softem i porządnym strojeniu 250km powinno być.

Amorr
09-09-10, 19:32
tak wiec, wedle zyczenia: proponuje konkretnie doprezyc, zmienic walki, wlozyc wieksze zawory, zakrecic 1000rpm wyzej, a potem przy turbo..

....wszystko zdemontowac i wymienic na co innego, bo to totalnie inne kierunki.na upartego (lub nie) walek sie lepiej sprawdzi niz seria, zawory jak najbardziej a i 1000rpm wiecej nie zaszkodza (bo to talezyki i sprezynki chyba jednak trzeba bedzie) .... wiec poza tlokami wszystko sie sprawdzi. Tylko FAKcior, ze lepiej juz na dobry setup turbo zbierac niz grzebac n/a z zamiarem psssss. Szukam ITR'a i nic mu nie zrobie tylko od razu turbo. Nawet wydech musialbys zmieniac n/a lepszy wezszy i zwezajacy sie ... turbo im rowniej i wiecej (nom w granicach :)) tym lepiej. Strojenie co najmniej 2 razy ... n/a, turbo ..... a na sam koniec powiesz FAK moglem od razu dmuchac :D


tak na serio .... ...no boost no fun ;)nom

Najlepiej jak sie z turbo wsiada do wolnossaka .... po co tak paliwo marnowac :D

biohazard88
09-09-10, 22:02
dokładnie...turbo to coś jak NA z nitro :P jedziesz, jedziesz a tu nagle powyzej X rpm jakbyś miał 100hp więcej;)...także odprężaj motor i dmuchaj a bedziesz happy:)

Konrad84
09-09-10, 22:45
nie jest to tak głupie jak piszecie. Oczywiscie budowanie turbo od podstaw to co innego, ale można zrobić mocne na i później przerobić na charge. Np.:
budujesz N/A z wałkami stg2 i cr 12:5, masz z tego ponad 200 KM, później dajesz uszczelkę na cr 11.x + kompresor 0,7 bar (mówie o forge) i masz 3xx km.

biohazard88
09-09-10, 23:21
podwójne koszty i dwa razy więcej grzebania...albo od razu turbo, albo NA do samego końca!

DSB
09-09-10, 23:33
nie jest to tak głupie jak piszecie. Oczywiscie budowanie turbo od podstaw to co innego, ale można zrobić mocne na i później przerobić na charge. Np.:
budujesz N/A z wałkami stg2 i cr 12:5, masz z tego ponad 200 KM, później dajesz uszczelkę na cr 11.x + kompresor 0,7 bar (mówie o forge) i masz 3xx km.

A to nie lepiej według Ciebie od razu dmuchnąć na te 3xx?, niż silnika rozbierać X razy i jeździć na strojenie X+1 razy?
Wracając do tematu, pomysł autora o dłubaniu NA i później go znów rozbierać i turbić to jawna głupota. Ale kto bogatemu zabroni?

Konrad84
10-09-10, 13:01
no jeżeli chce się mieć jak najwiecej mocy jak najniższym kosztem to tak, ale to dopiero jest głupota. Chodziło mi o to że dłubiąc silnik w N/A nie rezygnujesz z możliwości późniejszego doładowania, a ile w tym frajdy i doświadczenia.
Według ciebie wymiana uszczelki pod głowicą to takie wielkie rozbieranie silnika ?

sane
10-09-10, 13:49
nie jest to tak głupie jak piszecie. Oczywiscie budowanie turbo od podstaw to co innego, ale można zrobić mocne na i później przerobić na charge. Np.:
budujesz N/A z wałkami stg2 i cr 12:5, masz z tego ponad 200 KM, później dajesz uszczelkę na cr 11.x + kompresor 0,7 bar (mówie o forge) i masz 3xx km.

Odprężenie samą uszczelką przy takim CR i dmuchanie 0,7bara to może nie być najlepszy pomysł :P

Optuję raczej za opcję, że składa się niezły setup N/A, a później podmiana korb i tłoków na dedykowane pod T i jazda

Konrad84
10-09-10, 20:30
tłoki ok, ale po co korby wymieniac z kutych na kute ?

biohazard88
10-09-10, 20:50
jak dobrze strojone i projekt ogarniety od a do z to kucizny nie trzeba do tych np 0.6 bara:) robiłem kolesiowi ostatnio remont ...miał zakute i dmuchniete c20xe...bez strojenia kute tłoczki wossnera poprostu spłyneły:/

karwal128
11-09-10, 11:01
nitro ? Co to ma być szybcy i wściekli ?. Szkoda gadać, tak jak mówili bez 15-20tys nawet szkoda sie dotykać turbo. Soft turbo to też spory wydatek a efektu jak na filmiku podanym przez ciebie na pewno nie osiągniesz.

grafix
11-09-10, 12:11
a szybko i tanio to można wyczyścić kibel

sora nie wytrzymałem :)

EDDY
11-09-10, 12:25
nitro ? Co to ma być szybcy i wściekli ?. Szkoda gadać, tak jak mówili bez 15-20tys nawet szkoda sie dotykać turbo. Soft turbo to też spory wydatek a efektu jak na filmiku podanym przez ciebie na pewno nie osiągniesz.

Taki wszystko wiedzący a nie widzi ze na filmiku auto jes NA kogos chce nauczac a sam nie za bardzo ma pojecie o czyms szkoda gadac masz racje :mad:

Budziniak
17-09-10, 21:21
Taki wszystko wiedzący a nie widzi ze na filmiku auto jes NA kogos chce nauczac a sam nie za bardzo ma pojecie o czyms szkoda gadac masz racje :mad:

Dałeś link do filmiku więc powinieneś wiedzieć czego dotyczy. Zaraz pod oknem z fimem masz podane co jest w tym aucie :

MODDED CIVIC EG9 (B16A) ACCELERATION
From: versus4582 | 23 VI 2009 | Liczba wyświetleń: 8127

Trwa ładowanie...
MODS:AEM COLD AIR INTAKE,5ZIGEN HEADERS,NO CAT STRAIGHT THROUGH EXHAUST SYSTEM,ACT CLUTCH KIT AND FLYWHEEL,4.9 FINAL DRIVE,SPOON WIRES,S2000 THROTTLE BODY,SKUNK2 INLET,APEXI POWER FC TUNED ECU,ITR CAMS.

z resztą to w filmiku jest silnik B16a a Ty masz B16a2 .

andrew22zzz
18-09-10, 06:24
4.9 FINAL DRIVE
Samym tym dostał kopa jak na sofcie :)
Kolega nie bardzo Was rozumiał, bo dopiero się dowiedział, że NA i T mają różne upodobania, kasy też nie ma, bo już dawno furacz by stał u dobrego tunera :cool: