Zobacz pełną wersję : problem z obrotami
witam wszystkich mam honde civic (sedan) rok 93 silnik 1.6 vtec zwykly sohc d16z6.
i mam straszliwy problem z obrotami na zimnym silniku skacza mi w granicach okolo 2 do 3 tys i bardzo szybko pozniej jak silnik sie rogrzeje dalej skacza tylko ze od 1 do 2tys i wolniej troszke niz na zimnym mysle ze prodkosc skoku obrotow zalezy od tego ze auto jest wtedy na ssaniu. podczas jazdy ciagle mi nim szarpie jak jade mala predkoscia na danym biegu znaczy ze na 3 mam 40 i szarpie mi autem :( wiecie co moze byc przyczyna takiej nierownej pracy silnika ??
silniczek krokowy napewno nie bo przymierzalem od innego auta oczywiscie z tego samego modelu silnika dzisiaj dokrecilismy kolektor ssacy bo mial luzne dwie sruby przeczyscilismy przepustnice i nadal ten sam problem prosze pomozcie juz naprawde nie mam zadnych pomyslow co moze byc nie tak ;(
JESLI TEMAT NIE JEST POD TEN DZIAL TO PRZEPRASZAM ALE NIE WIEDZIALEM GDZIE MIALEM GO UMIESCIC.
Nieszczelność dolotu??? Odpal silnik i popsikaj kol ssący np WD40, jak przestanie falować, to w tym miejscu jest nieszczelny.
juz to sprawdzalem i nic sie nie zmienilo nadal falowal
trancemusic
07-09-10, 21:15
ciezka sprawa , mowisz krokowy to nie jest
probowales resetowac i uczyc na nowo ?
tak kilka razy juz byl resetowany i uczony na nowo nawet jak czyscilem silniczek krokowy to odlaczylem calkowicie akumulator a nie poprzez bezpiecznik ale i tak nic nie pomoglo, jeszcze dzisiaj wyczyscilem zawor fitv i tak samo nic nie mam pojecia co moze byc :(
niech ktos pomoze chociaz kolejne podpowiedzi abym wiedzial za co mniej wiecej sie zabrac teraz kolejny plan rozebrac caly ssacy i zobaczyc jak tam wyglada uszczelka
draksson20
08-09-10, 08:37
a moze czujnik temperatury!nie wyskakuje ci blad sondy?wyczytalem ze w niktorych przypadkach falowania te pozdespoly byly odpowiedzialne!
no wlasnie nie mam zadnego bledu w tym jest wielki problem dlatego jestem w wielkiej kropce :(
swiece wporzadku sprawdzane kable od zaplonu tak samo sprawdzone
jednak bede zmuszony oddac auto do mechanika niz samemu dalej szukac przyczyny zobacze czy uda mu sie to naprawic jesli tak to zapytam sie o przyczyne i napewno opisze wszystko dokladnie aby kolejna osoba ktora bedzie miala taki problem nie bedzie musiala sie tak meczyc jak ja
dzisiaj zauwazylem ze nie mam wogole wolnych obrotow kolejny objaw jaki mam to jak nacisne delikatnie na pedal gazu to od razy obroty wchodza mi na 2 tys obrotow i stoja mi na 2.3 tys obrotow pozniej nastepnie przydusze pedal gazu to obroty znowu zaczynaja mi falowac
szczypior88
26-09-10, 09:56
ja mam to samo po mini me z d16y7 na y8. Mam ssaka od z6 i przeszedłem od razu na obd1 z obd2. Mam pytanie. Mierzyłem oporności czujnika ktory był wczesniej w ssaku od y7 i porownalem go z czujnikiem seryjnym z ssącego ktory siedzi w d16z6. Wychodza inne wartosci zupełnie. Czy po przejsciu na obd 1 musze podłączyc ten czujnik z Z6? Bo podejrzewam ze to moze byc własnie ten czujnik ktory mi pieprzy całą sprawę. Tylko nie mam pojecia jak go podłączyc. podpinałem go wczoraj na krotko kablami ktore idą do czujnika seryjnego z y7 ale zadnej roznicy. Mozliwe ze inaczej trzeba to podłączyc o czym ja nie wiem. Mam kompa P28 z Z6 i przejsciowke oryginalna. Ktory czujnik zastosowac? Jak go podłaczyc? Po samodiagnostyce wyskakuje mi błąd Układ Paliwa lub jego obwod bl. nr 43
Wiem że odkopuję, ale to chyba będzie dobry wątek do poruszenia mojego problemu. Mam problemy z niedużymi skokami obrotów na zimnym silniku tj. oscylują w granicach 1500 ale czasami jakby silnik przerywał na ułamek sekundy. Wymieniałem ostatnio palec rozdzielacza, kopułkę zapłonową, świece, zostawiłem na chwilę stare kable żeby zobaczyć jaka będzie różnica przy podmianie na inne i zaczęły się problemy. Dodam jeszcze że regulowałem w tym samym czasie luzy zaworowe ale o tym za chwilę. Postanowiłem sprawdzić czy polepszy się mu po zmianie na inne kable, kupiłem 100% sprawne (ponoć) używane oem kable z d16 6 gen coupe (u mnie siedzi d14a4) i wymieniałem je w nocy na zaje*istej wichurze wspomagałem się siostrą która mi przyświecała i trzymała maskę którą wiatr chciał porwać i nie wiem czy pomyliłem kolejność kabli z pośpiechu czy co że takie rzeczy się dzieją. Podobno 2 najdłuższe kable można zamienić miejscami bo dostaną. Zanim wogóle zaczynałem grzebać w układzie zapłonowym silnik pracował idealnie równo. Co do luzów zaworowych okazało się że były sporo za małe i możliwe że zrobiłem na nich dosyć sporo kilometrów bo pierwszy raz sprawdzałem a samochód mam już około roku. Wiem że w konsekwencji tego mogły się powypalać zawory, ale czy może to być przyczyną tych skoków? w dodatku autem szarpie na zimnym przy zmianie biegów na niskich obrotach tak do ok 2000. Na ciepłym z tego co zwróciłem kiedyś na chwilkę uwagę było dużo lepiej. Ma ktoś może jakiś schemat podłączenia kabli w d14a4?
Falujące obroty obok elektroniki, mogą też pojawić się przy złej pracy silniczka krokowego, który steruje położeniem przepustnicy lub poprzez nieszczelności w układzie dolotowym. Zaleca się też sprawdzać przepływomierze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.