Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : [crxed9]bilstein b8 + H&R



Koniu
16-11-06, 01:20
witam
Od dłuższego czasu przymierzam sie do zakupu amortyzatorów do swojej Hondy CRX ED9. Samochód przyjechał z Niemiec na sprężynach firmy H&R -35mm i chyba seryjnych amortyzatorach. Efekt jest taki że samochód dobrze jedzie i wybiera nierówności jak jadą 3-4 osoby na pokładzie ;). Jeśli jadę sam bądź w dwie osoby to samochód nie zachowuje się jak należy...nie wiem jak to opisać....po prostu jak wjedzie sie w jakąś dziurę to jest przeraźliwy huk...tak jakby nie było amortyzatora...tylko wszystko szło w sprężyny...
Dlatego tez przymierzam sie do zakupu amortyzatorów i nie wiem co kupić. Poczytałem troche w archiwum ale nie wiem do końca co zrobić. Dlatego chciałem sie Was poradzic czy mozna cos lepszego złożyc w cenie około 1200zł niż bilstein B8 + H&R ?
Proszę o rady
pozdrawiam

hosi
16-11-06, 08:30
B8 sa dobrym wyborem. Godne polecenia sa rowniez Koni sport (zolte), ale raczej wyjdzie drozej.

elmer
16-11-06, 10:31
Na B8 będzie kiepsko z H&R. B8 do ED9 jest do seryjnych sprężyn, a H&R nie dość że obniża, to jeszcze jest bardzo twardy. Także Bilstein odpada w tym wypadku, nie będzie miał wystarczajej siły do tych sprężyn.

!markos
16-11-06, 11:58
czy mozna cos lepszego złożyc w cenie około 1200zł niż bilstein B8 + H&R ?imho nie mozna

nie będzie miał wystarczajej siły do tych sprężyna miales w reku b8 i wiesz jaka maja sile tlumienia, czy tak tylko klepnales, ze sa do seryjnych sprezyn, to na pewno miekkie? bo "b8" oznacza przede wszystkim sile tlumienia i tylko przy okazji budowe.. oraz czy wiesz, ze zestaw b12 (do jakiegokolwiek samochodu), to wlasnie polaczenie b8 i sprezyn h&r? tak tak, tych bardzo twardych, ktorych b8 nie zdola wygasic :roll:

elmer
16-11-06, 13:44
Wiem, co to jest zestaw B12, nawet takie zestawy sprzedaję. Miałem w ręku B8 i za dwa dni znów będę miał, bo będziemy u kolegi montować B8 do CRki. Nie wiem co prawda co ma trzymanie w rękach amortyzatora do jego pracy na aucie. Miałem w rękach B8, zwykłą KYB Excel i np. amortyzator z kit'u Weitec'a - szczerze mówiąc "na sucho" nie widziałem żadnej róznicy w odbijaniu. Mój kolega w ED miał glebę ok. -40 z Bilsteinem B8 i nie był zadowolony (choć było dużo lepiej niż na amorach seryjnych). W****ia mnie taki ton wypowiedzi, zakładasz sobie coś o moim stanie wiedzy i od razu traktujesz mnie z góry.

A Ty? Jeździłeś ED na Bilu? Jeśli masz odmienne zdanie lub doświadczenia, to się z nami tym podziel.

Można B8 założyć do obniżających sprężyn w ED - ale lepiej jeździ się na seryjnych. Może po prostu kluczowe znaczenie ma tutaj skok, a nie siła tłumienia samego amortyzatora.

A skoro już przywołujesz B12 - to może wytłumaczysz mi, czemu skoro są sprężyny H&R do budy ED i są B8 do niej, to czemu nie ma B12 :?:

Koniu
16-11-06, 14:23
:-) I dalej wiem tyle co wiedziałem, czyli nie wiem co kupić :). A Koni Sport ( żółte ) ile kosztują, bo jakoś katalogi mogę znaleźć ale cen nie...

elmer
16-11-06, 14:55
Koni Sport ok. 1600 za komplet.

!markos
16-11-06, 15:15
A skoro już przywołujesz B12 - to może wytłumaczysz mi, czemu skoro są sprężyny H&R do budy ED i są B8 do niej, to czemu nie ma B12nie wiem, napisz do bilsteina. mysle, ze z tego samego powodu, dla ktorego nie ma b8 do corsy - bo nie ma. b6 do corsy = b8, ale konstrukcyjnie i skokiem jest to b6, wiec nie ma co gadac, ze jest to b8. mysle, ze tutaj jest odwrotnie. jest b8, czyli amortyzator o wyzszej sile tlumienia niz b6, ale jednoczesnie nadajacy sie do pracy z seryjnymi sprezynami ze wzgledu na swoja dlugosc. jesli miales okazje porownac dlugosc b8 i seryjnego amortyzatora do ed, to i tak wiesz wiecej ode mnie i nie zamierzam sie z toba sprzeczac :wink: nic z gory nie zalozylem, patrze tylko w katalogi i dla mnie b8 = mocne tlumienie, b6 = srednie tlumienie, b4 = kupa :P

A Koni Sport ( żółte )ja tam bym koni nie bral.. wzialbym b8 i pojechal z samochodem i sprezynami do zerkopolu, zeby dopasowac wszystko do siebie.

elmer
16-11-06, 15:19
wzialbym b8 i pojechal z samochodem i sprezynami do zerkopolu, zeby dopasowac wszystko do siebie.

Popieram w 100% (choć nie będzie to tanie rozwiązanie).
Również nie brałbym Koni do H&R.

Koniu
16-11-06, 15:32
No tak tylko takie dopasowanie w zerkopolu + zakup amorków to pewnie mnie wyniesie tyle co cały zestaw Koni ze springami.

!markos
16-11-06, 17:01
b8 = 1120pln + wysylka
dopasowanie = 600-800pln

moze wez je, zloz do kupy, pojezdzij, a jesli nie bedzie ci odpowiadalo, to pomyslisz o wycieczce do zerkopolu..?

do swoich h&r tez wzialem b8, testow jeszcze nie bylo, bo fura u lakiernika, ale na 99% bedzie decha :lol:

LIO
16-11-06, 17:08
kup jakiekolwiek amortyzatory o krótszym skoku
Ja osobiscie mam B8, tyle ze on faktycznie jest krótszy od serii, a ponoć do Ceerki nie ma krótkiego B8, a Twój problem polega na tym ze sprezyna nie jest odpowiednio scisnieta i nie ma tej poczatkowej sily rozpierajacej ją, przez co przy kazdym wpadnieciu w dziure w jezdni, najpierw jest to walniecie w sprezyne, a potem jako tako pracuje calosc. Przywiekszym obciazeniu nie jest to juz tak odczuwalne, bo auto jakos tam siada pod ciezarem i takze pracuje calosc, tyle ze nie w prawidlowy sposób (sprezyna jest jedynie dociskana, co po pewnym czasie powoduje szybsze zuzycie amortyzatorów, i dobicie zwojów sprezyn).
Nie wiem, czemu nie polecaja amorów Koni, jesli cena bylaby dobra to bym je bral, ew jak pisalem dowolny krótszy amor, KYB itp

Koniu
16-11-06, 17:31
LIO, to dobre będą np. Kayaby Ultra-SR ? Niby są do obniżanych sprężyn max -35mm..

LIO
16-11-06, 17:52
Trzebaby przed zakupem skonsultowac sie z dealerem, producentem itd, aby upewnic sie ze nei ma z nimi takiego myku jak z BIlsteinem akurat do tego samochodu.
Jesli sa wlasnie krótsze (nie jak KYB AGX), to bylby to moim zdaniem bardzo dobry wybór (nie wiem jak z ich cena, czy nie jest jakas porazajaca), wtedy lepszym rozwiazaniem byloby zakupienie calego kitu (np koni) a tego sprzedania oddzielelnie, (amorki i springi), chetni napewno by sie znalezli.

Koniu
16-11-06, 18:21
Hmmmm :? ...Może elmer sie wypowie bo widzialem na hondatechu ze ma dostep do katalogów i mogłby mi pomóc ;).
Tzn.. tak...
czy KYB Ultra-SR lub KYB AGX będą odpowiednie do -35mm i nie są amortyzatorami seryjnej dlugosci ?

Jakby Ultra-SRy bylby dobre to może to bedzie dobre rozwiązanie - bo tutaj cena będzie porównywalna z bilsteinem B8
pozdrawiam

LIO
16-11-06, 18:35
KYB AGX będą odpowiednie do -35mm i nie są amortyzatorami seryjnej dlugosci ?

ten jest napewno amorem o seryjnej dlugosci, sprawdzone w praktyce jednemu klubowiczowi podczas wymiany

Koniu
16-11-06, 18:43
Ok, czyli taki samo jak w przypadku Bili..w takim razie zostały jeszcze do sprawdzenia Ultra-Sry a jak i one są seryjnej długości to jestem w dupie :lol:

elmer
16-11-06, 19:30
Ultra-SR ma seryjną długość.

Koniu
16-11-06, 19:52
Super... :? Chyba założe seryjne springi i będe jeździł jak w traktorze

Pati
16-11-06, 20:06
ultra sr z seryjna sprezyna w ED to kibel. wiem mialem. moze z krotka by jakos zagral, ale nie obiecuje.

PALUCH
16-11-06, 20:18
Mialem chyba b8 w ceerce niepamietam dokladnie i pojechalem je naprawic do Zerkopolu.Za 2 szt tylne zaplacilem 300zl plus za utwardzenie chyba jakos z 50.Sprezyny jakie mialem w aucie to Votgland i bylem bardzo zadowolony z tego.Mysle ze bilstein jest najlepszym rozwiazaniem bo mozna je naprawiac a Koni nie.

Furious
17-11-06, 10:05
ultra sr ma seryjna dlugosc? producent podaje ze jest to amor do obnizenia max 35mm.... wiec sugerowalo by to iz jest to amor krotszy....

!markos
17-11-06, 11:07
"do obnizenia max 35mm" znaczy, ze ma seryjna dlugosc, ale "nadaje sie" tez do zastosowania z obnizajacymi sprezynami. to mniej wiecej tak jak wiekszosc obnizajacych sprezyn "ma tak dobrana charakterystyke, ze mozna je montowac do seryjnych amortyzatorow". wszyscy wiemy, ze to bulszit i w wypadku tych amortyzatorow jest to na 99% chwyt majacy na celu powiekszenie sprzedazy (tak jak i w wypadku sprezyn).

LIO
17-11-06, 17:58
zatem czy jert jakas KYB która jest krótsza od serii ?
wydawalo mi sie ze skoro AGX jest seryjnej dlugosci to ultra SR bedzie krótsza :/

stempel
17-11-06, 18:47
ja mialem w aerodecku vti koni sport kit ( zolte z regulacja wysokosci i twardosci tlumieniaze -+35mm)sprezynami H&R 992 moje zdanie jest takie ,ze amortyzatory skrecone maksymalnie nie dawaly rady tlumic pracy sprezyn ,efekt przenoszenie sie bardzo nieprzyjemnych wibracji i stukow od najechania i wjechania w nierownosc.teraz mam sprezyny orginalne od vti i koni amorki skrecone sa w 90% i jezdzi sie sprawnie i przyzwoicie tlumia nierownosci.

ARTX
17-11-06, 19:58
wydawalo mi sie ze skoro AGX jest seryjnej dlugosci to ultra SR bedzie krótsza przez złacze DVI (http://telewizor.eu/dvi.html)
AGX jest drozsze od ultraSR :?:

Koniu
06-02-07, 16:20
wydawalo mi sie ze skoro AGX jest seryjnej dlugosci to ultra SR bedzie krótsza
AGX jest drozsze od ultraSR :?:

tak;

edit:
przynajmniej w przypadku CRXa. Zresztą AGXy do ceerki są niedostepne w Polsce.

[ Dodano: Wto 06 Lut, 2007 ]
odgrzewam kotleta. Mam do kupienia zestaw H&R gwint uzywke za 1500zł warto ? Warto zaznaczyć ze bil b8 to 1200zł i jak piszecie nie jest to do końca idealne rozwiązanie
pozdrawiam