Zobacz pełną wersję : [crxed9]bilstein b8 + H&R
witam
Od dłuższego czasu przymierzam sie do zakupu amortyzatorów do swojej Hondy CRX ED9. Samochód przyjechał z Niemiec na sprężynach firmy H&R -35mm i chyba seryjnych amortyzatorach. Efekt jest taki że samochód dobrze jedzie i wybiera nierówności jak jadą 3-4 osoby na pokładzie ;). Jeśli jadę sam bądź w dwie osoby to samochód nie zachowuje się jak należy...nie wiem jak to opisać....po prostu jak wjedzie sie w jakąś dziurę to jest przeraźliwy huk...tak jakby nie było amortyzatora...tylko wszystko szło w sprężyny...
Dlatego tez przymierzam sie do zakupu amortyzatorów i nie wiem co kupić. Poczytałem troche w archiwum ale nie wiem do końca co zrobić. Dlatego chciałem sie Was poradzic czy mozna cos lepszego złożyc w cenie około 1200zł niż bilstein B8 + H&R ?
Proszę o rady
pozdrawiam
B8 sa dobrym wyborem. Godne polecenia sa rowniez Koni sport (zolte), ale raczej wyjdzie drozej.
Na B8 będzie kiepsko z H&R. B8 do ED9 jest do seryjnych sprężyn, a H&R nie dość że obniża, to jeszcze jest bardzo twardy. Także Bilstein odpada w tym wypadku, nie będzie miał wystarczajej siły do tych sprężyn.
czy mozna cos lepszego złożyc w cenie około 1200zł niż bilstein B8 + H&R ?imho nie mozna
nie będzie miał wystarczajej siły do tych sprężyna miales w reku b8 i wiesz jaka maja sile tlumienia, czy tak tylko klepnales, ze sa do seryjnych sprezyn, to na pewno miekkie? bo "b8" oznacza przede wszystkim sile tlumienia i tylko przy okazji budowe.. oraz czy wiesz, ze zestaw b12 (do jakiegokolwiek samochodu), to wlasnie polaczenie b8 i sprezyn h&r? tak tak, tych bardzo twardych, ktorych b8 nie zdola wygasic :roll:
Wiem, co to jest zestaw B12, nawet takie zestawy sprzedaję. Miałem w ręku B8 i za dwa dni znów będę miał, bo będziemy u kolegi montować B8 do CRki. Nie wiem co prawda co ma trzymanie w rękach amortyzatora do jego pracy na aucie. Miałem w rękach B8, zwykłą KYB Excel i np. amortyzator z kit'u Weitec'a - szczerze mówiąc "na sucho" nie widziałem żadnej róznicy w odbijaniu. Mój kolega w ED miał glebę ok. -40 z Bilsteinem B8 i nie był zadowolony (choć było dużo lepiej niż na amorach seryjnych). W****ia mnie taki ton wypowiedzi, zakładasz sobie coś o moim stanie wiedzy i od razu traktujesz mnie z góry.
A Ty? Jeździłeś ED na Bilu? Jeśli masz odmienne zdanie lub doświadczenia, to się z nami tym podziel.
Można B8 założyć do obniżających sprężyn w ED - ale lepiej jeździ się na seryjnych. Może po prostu kluczowe znaczenie ma tutaj skok, a nie siła tłumienia samego amortyzatora.
A skoro już przywołujesz B12 - to może wytłumaczysz mi, czemu skoro są sprężyny H&R do budy ED i są B8 do niej, to czemu nie ma B12 :?:
:-) I dalej wiem tyle co wiedziałem, czyli nie wiem co kupić :). A Koni Sport ( żółte ) ile kosztują, bo jakoś katalogi mogę znaleźć ale cen nie...
Koni Sport ok. 1600 za komplet.
A skoro już przywołujesz B12 - to może wytłumaczysz mi, czemu skoro są sprężyny H&R do budy ED i są B8 do niej, to czemu nie ma B12nie wiem, napisz do bilsteina. mysle, ze z tego samego powodu, dla ktorego nie ma b8 do corsy - bo nie ma. b6 do corsy = b8, ale konstrukcyjnie i skokiem jest to b6, wiec nie ma co gadac, ze jest to b8. mysle, ze tutaj jest odwrotnie. jest b8, czyli amortyzator o wyzszej sile tlumienia niz b6, ale jednoczesnie nadajacy sie do pracy z seryjnymi sprezynami ze wzgledu na swoja dlugosc. jesli miales okazje porownac dlugosc b8 i seryjnego amortyzatora do ed, to i tak wiesz wiecej ode mnie i nie zamierzam sie z toba sprzeczac :wink: nic z gory nie zalozylem, patrze tylko w katalogi i dla mnie b8 = mocne tlumienie, b6 = srednie tlumienie, b4 = kupa :P
A Koni Sport ( żółte )ja tam bym koni nie bral.. wzialbym b8 i pojechal z samochodem i sprezynami do zerkopolu, zeby dopasowac wszystko do siebie.
wzialbym b8 i pojechal z samochodem i sprezynami do zerkopolu, zeby dopasowac wszystko do siebie.
Popieram w 100% (choć nie będzie to tanie rozwiązanie).
Również nie brałbym Koni do H&R.
No tak tylko takie dopasowanie w zerkopolu + zakup amorków to pewnie mnie wyniesie tyle co cały zestaw Koni ze springami.
b8 = 1120pln + wysylka
dopasowanie = 600-800pln
moze wez je, zloz do kupy, pojezdzij, a jesli nie bedzie ci odpowiadalo, to pomyslisz o wycieczce do zerkopolu..?
do swoich h&r tez wzialem b8, testow jeszcze nie bylo, bo fura u lakiernika, ale na 99% bedzie decha :lol:
kup jakiekolwiek amortyzatory o krótszym skoku
Ja osobiscie mam B8, tyle ze on faktycznie jest krótszy od serii, a ponoć do Ceerki nie ma krótkiego B8, a Twój problem polega na tym ze sprezyna nie jest odpowiednio scisnieta i nie ma tej poczatkowej sily rozpierajacej ją, przez co przy kazdym wpadnieciu w dziure w jezdni, najpierw jest to walniecie w sprezyne, a potem jako tako pracuje calosc. Przywiekszym obciazeniu nie jest to juz tak odczuwalne, bo auto jakos tam siada pod ciezarem i takze pracuje calosc, tyle ze nie w prawidlowy sposób (sprezyna jest jedynie dociskana, co po pewnym czasie powoduje szybsze zuzycie amortyzatorów, i dobicie zwojów sprezyn).
Nie wiem, czemu nie polecaja amorów Koni, jesli cena bylaby dobra to bym je bral, ew jak pisalem dowolny krótszy amor, KYB itp
LIO, to dobre będą np. Kayaby Ultra-SR ? Niby są do obniżanych sprężyn max -35mm..
Trzebaby przed zakupem skonsultowac sie z dealerem, producentem itd, aby upewnic sie ze nei ma z nimi takiego myku jak z BIlsteinem akurat do tego samochodu.
Jesli sa wlasnie krótsze (nie jak KYB AGX), to bylby to moim zdaniem bardzo dobry wybór (nie wiem jak z ich cena, czy nie jest jakas porazajaca), wtedy lepszym rozwiazaniem byloby zakupienie calego kitu (np koni) a tego sprzedania oddzielelnie, (amorki i springi), chetni napewno by sie znalezli.
Hmmmm :? ...Może elmer sie wypowie bo widzialem na hondatechu ze ma dostep do katalogów i mogłby mi pomóc ;).
Tzn.. tak...
czy KYB Ultra-SR lub KYB AGX będą odpowiednie do -35mm i nie są amortyzatorami seryjnej dlugosci ?
Jakby Ultra-SRy bylby dobre to może to bedzie dobre rozwiązanie - bo tutaj cena będzie porównywalna z bilsteinem B8
pozdrawiam
KYB AGX będą odpowiednie do -35mm i nie są amortyzatorami seryjnej dlugosci ?
ten jest napewno amorem o seryjnej dlugosci, sprawdzone w praktyce jednemu klubowiczowi podczas wymiany
Ok, czyli taki samo jak w przypadku Bili..w takim razie zostały jeszcze do sprawdzenia Ultra-Sry a jak i one są seryjnej długości to jestem w dupie :lol:
Ultra-SR ma seryjną długość.
Super... :? Chyba założe seryjne springi i będe jeździł jak w traktorze
ultra sr z seryjna sprezyna w ED to kibel. wiem mialem. moze z krotka by jakos zagral, ale nie obiecuje.
Mialem chyba b8 w ceerce niepamietam dokladnie i pojechalem je naprawic do Zerkopolu.Za 2 szt tylne zaplacilem 300zl plus za utwardzenie chyba jakos z 50.Sprezyny jakie mialem w aucie to Votgland i bylem bardzo zadowolony z tego.Mysle ze bilstein jest najlepszym rozwiazaniem bo mozna je naprawiac a Koni nie.
ultra sr ma seryjna dlugosc? producent podaje ze jest to amor do obnizenia max 35mm.... wiec sugerowalo by to iz jest to amor krotszy....
"do obnizenia max 35mm" znaczy, ze ma seryjna dlugosc, ale "nadaje sie" tez do zastosowania z obnizajacymi sprezynami. to mniej wiecej tak jak wiekszosc obnizajacych sprezyn "ma tak dobrana charakterystyke, ze mozna je montowac do seryjnych amortyzatorow". wszyscy wiemy, ze to bulszit i w wypadku tych amortyzatorow jest to na 99% chwyt majacy na celu powiekszenie sprzedazy (tak jak i w wypadku sprezyn).
zatem czy jert jakas KYB która jest krótsza od serii ?
wydawalo mi sie ze skoro AGX jest seryjnej dlugosci to ultra SR bedzie krótsza :/
ja mialem w aerodecku vti koni sport kit ( zolte z regulacja wysokosci i twardosci tlumieniaze -+35mm)sprezynami H&R 992 moje zdanie jest takie ,ze amortyzatory skrecone maksymalnie nie dawaly rady tlumic pracy sprezyn ,efekt przenoszenie sie bardzo nieprzyjemnych wibracji i stukow od najechania i wjechania w nierownosc.teraz mam sprezyny orginalne od vti i koni amorki skrecone sa w 90% i jezdzi sie sprawnie i przyzwoicie tlumia nierownosci.
wydawalo mi sie ze skoro AGX jest seryjnej dlugosci to ultra SR bedzie krótsza przez złacze DVI (http://telewizor.eu/dvi.html)
AGX jest drozsze od ultraSR :?:
wydawalo mi sie ze skoro AGX jest seryjnej dlugosci to ultra SR bedzie krótsza
AGX jest drozsze od ultraSR :?:
tak;
edit:
przynajmniej w przypadku CRXa. Zresztą AGXy do ceerki są niedostepne w Polsce.
[ Dodano: Wto 06 Lut, 2007 ]
odgrzewam kotleta. Mam do kupienia zestaw H&R gwint uzywke za 1500zł warto ? Warto zaznaczyć ze bil b8 to 1200zł i jak piszecie nie jest to do końca idealne rozwiązanie
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.