Zobacz pełną wersję : siłownik lusterka
Zauważyłem, że chyba ze dwie osoby wymieniały siłownik lusterka (lewego). U mnie objaw jest taki, że składa się tak w połowie i koniec - dalej muszę mu pomóc ręką. Zastanawiałem się nad kupnem na Allegro całego lusterka ale z tego co widzę można zakupić mniej - co nie oznacza, że taniej. ;)
Jestem po gwarancji więc interesuje mnie wszystko co dotyczy awarii tego elementu - cena, wymiana, stopień trudności wymiany.
siema
ja tez mialem taki sam problem z prawym tylko u mnie jak zgasze katrolki i je zapale to mi sie ponownie zamyka dalej
a jak u ciebie
i zauwyzylem jeszcze problem ze jak auto jest odpalone to sie skladaja lusterka a jak silnik zgaszony to wolniej nie do konca
pzdr
ja miałem wymieniane prawe całe lusterko, a lewe - siłownik. Prawe jakiś rok temu, lewy siłownik niedawno. Zastanawia mnie, czemu prawe wymienili w całości, a w lewym tylko siłownik :) skoro wada była identyczna - lusterka nie składały się... Niestety nie pomogę w kwestii kosztów, bo robili mi to na szczęście jeszcze na gwarancji...
ja tez mialem taki sam problem z prawym tylko u mnie jak zgasze kontrolki i je zapale to mi sie ponownie zamyka dalej a jak u ciebie
i zauwyzylem jeszcze problem ze jak auto jest odpalone to sie skladaja lusterka a jak silnik zgaszony to wolniej nie do konca
Jest dokładnie tak samo. Tzn przy wyłączonym silniku zdecydowanie gorzej. Przy włączonym muszę kilka razy naciskać i wyłączać aby się złożyły. Teraz już jednak pozostaje popchnąć je ręcznie. Oczywiście robię to ale to jest strasznie wkurzające. No cóż pozostaje tylko dowiedzieć się w Hondzie ile to kosztuje. :confused:
bo silownik jest tanszy w zakupie niz cale lusterko, co ciekawe dla klienta ta relacja jest odwrotna i lepiej zamowic cale lusterko niz sam silownik i przelozyc tylko ta malowaną osłone (bo ona nie zawiera sie w zestawie lusterka)
ja wlasnie bede to robil na gwarancji to sie spytam ile kosztuje sam silownik poza gwarancja i cale lusterko
lusterko (lewe albo prawe) kosztuje 854
siłownik prawy 451
siłownik lewy 890
pewnie dlatego koledze raz wymienili sam silownik a z drugiej strony całe lusterko:D
ile kosztuje sam silownik poza gwarancja i cale lusterko
Według Aries Motor (http://www.honda-ariesmotor.pl/) w Warszawie nie ma czegoś takiego jak siłownik lusterka - jest cały wewnętrzny mechanizm do kupienia i kosztuje ponad 800zł. Gość stwierdził, że jest to praktycznie całe lusterko bez obudowy. Czyli pomyłka totalna - pozostaje Allegro.:mad:
mariusz_k25
25-03-11, 09:47
Odświeżam temat. Mam usterkę lusterka prawego(nie składa się) z tym że wczoraj odkryłem ;) że w momencie naciskania przycisku składania, lusterko minimalnie rusza się tak samo, gdy naciskam aby się otworzyło. Dzięki temu wykluczam awarję instalacji. Panowie piszą, że na bank przyczyną jest uszkodzony siłownik. W zwiazku z tym mam pytanie czy któryś z forumowiczów próbował sam to naprawić? Jak dobrać się do tego siłownika by nie uszkodzić obudowy lusterka? Mam podejrzenie że skoro siłownik delikatnie porusza się to nie może być uszkodzony, tylko może coś przeskoczylo albo blokuje. Proszę o jakieś wskazówki
lusterko minimalnie rusza się tak samo, gdy naciskam aby się otworzyło
Objawy u mnie są identyczne i wygląda na to, że to nie jest jakaś unikalna usterka bo paru z nas tak miało. Gorzej, że ten moduł jest jedną całością. Koncepcja, że coś przeskakuje jest bardzo sensowna. Jak na razie pomagam lusterku ręką ale jest mi łatwiej bo u mnie siadło po lewej stronie :)
mariusz_k25
30-03-11, 20:25
Nie wiem czemu napisałem prawe skoro chodzi mi o lusterko z lewej strony:) sorki za błąd. Przeglądałem ceny lusterek na allegro , w granicach 200-300 można kupić całe jak jest okazja to i za 100 można kupić bez obudowy tylko chusteczka jak tu dobrać się do obudowy żeby jej nie uszkodzić przy zdejmowaniu??? z obserwacji wywnioskowałem że należało by najpierw zdjąć szkło ale jak to też nie mam pojęcia. Koniecznie chcę to sam naprawić bo nic tak nie krzepi jak własnoręcznie naprawiona usterka :))))))))))))))) A Ty kolego " h16v" mylisz o naprawie czy ci ten szczegół nie przeszkadza? ps. dziękuję za wcześniejszą odpowiedź.
A Ty kolego " h16v" mylisz o naprawie czy ci ten szczegół nie przeszkadza?
Wiesz co - na początku mi przeszkadzał, bo świeże auto było i chciałem aby wszystko ładnie chodziło. Z biegiem czasu zaobserwowałem, że ta usterka jest błaha w porównaniu do innych ważniejszych rzeczy. Byłem o krok od zakupu lusterka na Allegro ale jakoś wyluzowałem. Ten samochód wymaga od nas wiele luzu. W chwili obecnej inwestuje w inne moim zdaniem ważniejsze rzeczy. Lusterka zaś składam rzadko, a jak już muszę to po prostu uchylam szybę i lekko pomagam mu się złożyć do końca - idzie bez problemu.
podobno już na gwarancji nie wymieniają lusterek i mechanizmów tylko jakiś element typu przekaźnik w lusterku koszt nie całe 100zł kier. serwisu mówił, że honda znalazła przyczynę i pada ten ja własnie zamówiłem ten element autko 1mc po gwarancji , zobaczę czy pomoże
Mam to samo nie składa mi się prawe lusterko i jeśli to jest wina przekażnika to proszę mi powiedzieć co to za przekażnik,gdzie się on znajduje.
Właśnie przymierzałem się do kupna całego lusterka ale narazie się wstrzymam,przekażnik jest tańszy.Auto po gwarancji.
Pozdrawiam Mirek z Elbląga
Zauważyłem, że chyba ze dwie osoby wymieniały siłownik lusterka (lewego). U mnie objaw jest taki, że składa się tak w połowie i koniec - dalej muszę mu pomóc ręką. Zastanawiałem się nad kupnem na Allegro całego lusterka ale z tego co widzę można zakupić mniej - co nie oznacza, że taniej. ;)
Jestem po gwarancji więc interesuje mnie wszystko co dotyczy awarii tego elementu - cena, wymiana, stopień trudności wymiany.
miałem dokładnie tak samo po stronie pasażera jak kupiłem auto (dodatkowo wydawało głośny dźwięk przy składaniu), lusterko rozebrałem i napsikałem do środka mechanizmu WD40 - na następny dzień chodziło idealnie
składało się dokładnie do połowy, a po ponownym przekręceniu kluczyka składało się dalej ale nie do końca
jeszcze nie odebrałem tego przekaźnika, a znajduje on się w lusterku, odbiorę za tydzień bo teraz jestem w szpitalu i napiszę co i jak jak go zmienię
jeszcze nie odebrałem tego przekaźnika, a znajduje on się w lusterku, odbiorę za tydzień bo teraz jestem w szpitalu i napiszę co i jak jak go zmienię
Tez czekam na info. U mnie oba po wymianie, ale zauwazylem ze skladaja sie duzo wolniej i nie do konca porownujac z momentu zakupu. Jesli to faktycznie przekaznik to ciekaw jestem czy jest czescia mechanizmu lusterka? Jesli tak to znaczy, ze naprawa znaczniej mniej kosztowna, ale tak samo malo skuteczna.
BTW powrotu do zdrowia :)
Szubek czekamy na wieści. U mnie podobnie jak u was lewe idzie na 3/4 potem staje. Wyłączenie i włączenie zaplonu sklada lusterko o brakującepą 1/4 cześć. Więc tak sobi myśle że może kolega ma rację. Siłownik działa tylko przekaźnik za wcześnie prąd odcina. Może ...... sam nie wiem, ale wolał bym jak wszyscy wydać na to 100 zł a nie 800 zł. Czekamy Szubek czekamy
Zastanawia mnie czy nie można by tego zrobić jeszcze inaczej.
Chodzi mi po głowie i kto wie czy się nie skuszę, żeby zamiast tego przekaźnika włożyć sterownik do domykania szyb. Ma on wbudowany układ zabezpieczający przed przeciążeniem po domknięciu. Gdyby go podpiąć po torze wysoko prądowym to powinno zadziałać. Myślę że to może odpalić, pewnie trzeba będzie doprowadzić dodatkowy przewód.
Koszty powinny być mniejsze bo najtańszy moduł na 2 szyby na allegro kosztuje ok 40zł i po zamontowaniu do wewnątrz auta, przy następnym padzie odpadnie rozbieranie lusterka.
wychodzę w piątek ze szpitala jak zdążę odebrać w piątek to w weekend zmienię to ustrojstwo, to nie jest zwykły przekaźnik tam są dodatkowo jakieś czujniki co określają położenie lusterka, tak przynajmniej mówił kier. serwisu
Szubek i co udalo ci się "coś" sprawdzić
Czy jest możliwość zdjęcia tylnej obudowy nie uszkadzając nic bez demontażu całego lusterka z samochodu i wymiany przekażnika,ponieważ ten przekażnik znajduje się za tylnią obudową?
Mirek
mariusz_k25
27-10-11, 11:45
Zdejmowałem tę osłonę w zeszłym tygodniu, w całości jest ona na zatrzaskach więc demontaż bez uszkodzenia zależy od precyzji z jaką się za to zabierzesz. Moja zeszła z małymi oporami, najlepiej zdejmować gdy obudowa jest ciepła( mniejsze ryzyko urwania zaczepów)"Mirek58" udało Ci się kupić w ASO ten przekaźnik czy gdzie indziej go znalazłeś? Ile kosztował i skąd masz pewność że to właśnie on jest przyczyną usterki? Ten przekaźnik to taka mała czarna kostka?
Odpisz albo najlepiej zrób foto jeśli będziesz mógł.
Naprawiłem lusterko-składa się.Wymieniłem tą właśnie czarną kostkę-przekażnik on właśnie jest odpowiedzialny za składanie się lusterka,znajduję się z tyłu lusterka.
Kupiłem na allegro użuwane lusterko z uszkodzoną obudową.
Mirek.
http://chomikuj.pl/mario48
mariusz_k25
27-10-11, 12:48
Mirku wielu czekało na taką właśnie odpowiedź:) cool
Powiedź czy przekaźniki w obu lusterkach są takie same? Mianowicie czy jeśli kupię przekaźnik z lusterka lewego to będzie pasował do lusterka z prawej strony i odwrotnie?
Mirku wielu czekało na taką właśnie odpowiedź:) cool
Powiedź czy przekaźniki w obu lusterkach są takie same? Mianowicie czy jeśli kupię przekaźnik z lusterka lewego to będzie pasował do lusterka z prawej strony i odwrotnie?
Nie wiem czy przekażnik z lewego pasuje do prawego ale myślę że tak,ja akurat robiłem to w prawym lusterku i kupiłem uszkodzone prawe.
Mirek
zobacz jeżeli masz jeszcze taka możliwość czy ta kostka ma jakieś oznaczenia.
Może dasz radę zrobić zdjęcia i wrzucić.
zobacz jeżeli masz jeszcze taka możliwość czy ta kostka ma jakieś oznaczenia.
Może dasz radę zrobić zdjęcia i wrzucić.
Zdjęcie wrzucone jest na chomiku
http://chomikuj.pl/mario48
mala ta fota ;/
a mozna cos na nim odczytac ? symbol, producenta, jakies numerki ?
mala ta fota ;/
a mozna cos na nim odczytac ? symbol, producenta, jakies numerki ?
Niestety nie
Próbuję rozszyfrować schemat z serwisówki i pytanko mam takie, czy te przewody niebieski i czerwony idą od sterowania a biały i żółty do silnika?
Jeżeli tak, to wychodziło by na to, że w kostce jest 2 diody i jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe. Jeżeli tak, a taką kostkę da się rozebrać to gdyby okazało się że padnięte są tylko diody, to można je próbować chałupniczo wymienić...
Ale na dziś to tylko teoria...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Czyli rozumiem że wymiana przekaźnika rozwiązuje ten problem?
Trzeba by tą starą rozebrać
Zdjęcie wrzucone jest na chomiku
http://chomikuj.pl/mario48
No właśnie, jeżeli to nie problem i nie zależy ci specjalnie na tej kostce to spróbuj ją rozebrać i wrzucić jakieś zdjęcia...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Rozebrałem-rozbiłem kostkę bo inaczej się nie dało.
Zdjęcia- http://chomikuj.pl/mario48
Pozdrawiam
O widzę, że jestem na czasie bo dzisiaj właśnie odkryłem że mi się lewe lusterko w ogóle nie składa.
Dopisuję się zatem do kolejki oczekujących na tańszy sposób regeneracji lusterka ;)
O widzę, że jestem na czasie bo dzisiaj właśnie odkryłem że mi się lewe lusterko w ogóle nie składa.
Dopisuję się zatem do kolejki oczekujących na tańszy sposób regeneracji lusterka ;)
U mnie z kolei jest tak, że czasem się składa, czasem nie....
W ogóle ten 8 gen to jest jakiś bubel, "ufo" niewiele już ma wspólnego z legendarną niezawodnością Hondy...
Rozebrałem-rozbiłem kostkę bo inaczej się nie dało.
Zdjęcia- http://chomikuj.pl/mario48
Pozdrawiam
Trochę słabo widać, ale na pierwszy rzut oka jest tam 2 kondensatory - te banieczki, nie wyglądają na spuchnięte, więc powinny być ok.
Chyba że to diody to trzeba by je sprawdzić miernikiem. Zostanie jeszcze ta "kostka" na środku, ale kompletnie nie mam pojęcia co to jest. trzeba by poszukać na tym opisu i pogrzebać po sieci...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Przepraszam za zwłokę ale zdrowie nie pozwoliło mi wymienić przekaźnika i podzielić się wrażeniami. Tak więc dziś wymieniłem tajemniczą czarną kostkę i lusterko chodzi jak nowe.
Objaw był taki, że nie zawsze się składało i czasami stawało w połowie, składało się bardzo opornie tak jakby mechanizm nie domagał a to na szczęście tylko czarna kosteczka.
Koszt w ASO 95zł.
Jak dla mnie to w tej kostce mogły tylko paść kondensatory, tzn. po prostu wyschły. Są malutkie i wrażliwe na działanie zmiennych warunków atmosferycznych pomimo, że są szczelnie zamknięte.
Koszt w ASO 95zł.
Czyli można kupić samą tą kostkę w ASO??
To jednak gnoje są wysokiej klasy - mi powiedzieli że muszę kupić całe lusterko i że w temacie lusterka w ogóle mają do sprzedania tylko całość i żadnych elementów wnętrza nie da się kupić oddzielnie oprócz samego wkładu lusterka. Masz jakiś part number tej kostki?? Ile zapłaciłeś za wymianę??
Wymieniałem sam 15 minut roboty. Wyjmujesz wkład lustra, potem 3 x śrubka torx, potem zaczepy od obudowy i z tyłu jest tajemnicza czarna kostka.
Można kupić samą kostkę czyli ten przekaźnik jak to nazwał Pan z serwisu koszt 95zł.
Wymieniałem sam 15 minut roboty. Wyjmujesz wkład lustra, potem 3 x śrubka torx, potem zaczepy od obudowy i z tyłu jest tajemnicza czarna kostka.
Można kupić samą kostkę czyli ten przekaźnik jak to nazwał Pan z serwisu koszt 95zł.
Dzięki za info. Kupię sobie zatem taki przekaźnik - moim zdaniem to zdecydowanie pewniejsze niż kupować uszkodzone lusterko na Allegro bo jak widac problem jest powszechny. A tak przy okazji to po co i jak wyjmowałeś wkład lusterka? Zdjęcie tylnej osłony nie wystarczy??
Dzięki za info. Kupię sobie zatem taki przekaźnik - moim zdaniem to zdecydowanie pewniejsze niż kupować uszkodzone lusterko na Allegro bo jak widac problem jest powszechny. A tak przy okazji to po co i jak wyjmowałeś wkład lusterka? Zdjęcie tylnej osłony nie wystarczy??
Za uszkodzone lusterko zapłaciłem-jak się okazuje wartość przekażnika,a pozatym pozostły mi inne części.
Wkład lusterka trzeba wyjąć aby zdemontować tylną obudowę.
Mirek
Wymieniałem sam 15 minut roboty. Wyjmujesz wkład lustra, potem 3 x śrubka torx, potem zaczepy od obudowy i z tyłu jest tajemnicza czarna kostka.
Można kupić samą kostkę czyli ten przekaźnik jak to nazwał Pan z serwisu koszt 95zł.
Wiec jak wystarczy szybek zdjąć tylko plastikową osłonę czy trzeba coś więcej. I jeszcze jedno masz jakikolwiek numer tego przekaźnika. Pytam bo jak odmówią wymiany samego przekaźnika i będą naciągać na całe lusterko to zapodam im numer części.
Fakturę mam w firmie więc jutro zapodam nr części. Szkło lusterka zdejmuje się na prawdę łatwo, trzeba maksymalnie pochylić szkło aby na dole powstała maksymalna możliwa szczelina
i podważamy od dołu delikatnie ja to zrobiłem palcami ale serwisówka zaleca śrubokręt owinięty szmatką tak aby nic nie uszkodzić a chodzi dokładnie aby rozłączyć lusterko od mechanizmu.
Szkło trzeba wyjąc aby bezpiecznie zdjąć tylną obudowę lusterka i nic nie połamać.
Wszystko jasne czekamy na numer czesci, a i DZIEKI szubek !
tylna obudowa schodzi bez dotykania szkła.podhaczamy z każdej strony i zeskakuje.Zaczepy są 2 na dole i dwa pośrodku,na górze nie ma wcale.
tylna obudowa schodzi bez dotykania szkła.podhaczamy z każdej strony i zeskakuje
PS: Szubek,na moim lusterku starym z allegro to robisz :)
nie bardzo wiem o co chodzi ???? bez zdejmowania lustra tylko możesz zniszczyć obudowę, życzę powodzenia tym co będą próbowali iść na skróty
Podaje nr części: 76209-SMG-E01
Dodaję ten numerek części do kompendium
W sobotę byłem na serwisie (przeglądzik + wymiana opon) i zapytałem o sterownik luserka. Wymiana 10 minut koszt 120 zł. Ściągają tylko osłonę plastikową bez ściągania szkła lusterka. Poczekam aż padnie do końca i wtedy wymienie. W serwisie powiedziano mi że teraz montują poprawione sterowniki które już nie padaja. Ehhhhhh ciekawe dlaczego nie wymieniaja tego jako akcja serwisowa skoro wiedzą że sterowniki te padaja po pewnym czasie. ---- no ale wiadomo koszty a my jesteśmy bogaci bo jak daliśmy za autko 70000 --- 80000 zł to stać nas na sterownik za 120 zł.
Ja też się dowiadywałem w ASO o to i faktycznie można wymienić sam przekaźnik. Koszt z głowy podany przez doradcę - 116zł. Czyli wygląda na to, że prawdopodobnie koniec z wymianą całych lusterek.
Witam,
dajcie mi kilka dni (teraz nie mam czasu), a zrobię opis ze zdjęciami jak naprawić lusterko kosztem 2 zł i 2h pracy :) tyle warta jest ta czarna kostka - to nie przekaźnik jak piszecie.
Witam,
dajcie mi kilka dni (teraz nie mam czasu), a zrobię opis ze zdjęciami jak naprawić lusterko kosztem 2 zł i 2h pracy :) tyle warta jest ta czarna kostka - to nie przekaźnik jak piszecie.
Nie wiem czy dokładnie jest to przekaźnik, sterownik czy czarna kostka, ale ma ona wpływ na pracę siłowników lusterka. Gościu w serwisie powiedział że coś tam w nich wysycha ? No nic nie wiem dokładnie ale po wymianie mitycznej czarnej kostki efekt jest taki że lusterka działają. Ale chętnie dowiem się co wymieniłeś za 2 zł koncząc problem z nie składającymi się lusterkami.
Jak rozwaliłem kostkę to są tam dwa kondensatory elektrolityczne, dławik ( cewka ) i jeszcze jeden mały kondensator ceramiczny na wej./wyj. Problem leży pewnie w kondensatorach elektrolitycznych, które wysychają. Niestety nie udało mi się rozwalić kostki tak aby nie uszkodzić tej cewki. Wg. mnie gra nie "warta świeczki" aby się bawić w majsterkowanie i rozszyfrowywanie połączeń m.in. przez ten dławik bo nie wiadomo jaki tam siedzi.
Czyli wychodzi na to że kolega w serwisie mówiąc mi o wysychaniu kondensatorów nie kłamał. Podobno (chyba już to pisałem) zakładają teraz poprawione wersje pozbawione problemu wysychania.
Witam wszystkich
wlasnie mialem taki sam problem. zakupilem civica ktory mial problem "nieskladajacego sie lusterka"
w ASO w Rzeszowie zrobili mi to bez problemu
element lusterka (tak jak juz wczesniej pisano - magiczna czarna kostka 76209SMGE01) - 147,60zł (brutto)
wymiana tego "cuda" w ASO - 40zł (brutto)
lustereczko sklada sie jak trzeba:)
(a nawiasem to liczylem ze bedzie kosztowac ok 100 tak jak bylo pisane wczesniej... ale widocznie co ASO i co klient to inna cena^^)
pzdr
Koledzy, możecie mnie uświadomić, od niedawna jestem posiadaczem Hondy Civic 1.8 EXE i mam problem z lusterkami. Mam pytanie, czy składanie lusterek występowało w wersjach przed liftem czy tylko po lifcie?
lusterko składane było od początku modelu VIII gen
Dzięki za odpowiedź, pozostaje mi wymienić magiczne czrne kostki, niestety muszę dwie.
Koszt takiej kostki to 147,60 brutto ale koszt wymiany i jednego s dealerów to 340 zeta, ogłupieli.
Pozostaje zrobić to samemu i mieć ztego satysfakcję!!!
@gizmo
zrob to przy okazji jakiegos przegladu albo naprawy czy czego tam
wtedy policzą Ci mniej^^
Dzięki za odpowiedź, pozostaje mi wymienić magiczne czrne kostki, niestety muszę dwie.
Koszt takiej kostki to 147,60 brutto ale koszt wymiany i jednego s dealerów to 340 zeta, ogłupieli.
Pozostaje zrobić to samemu i mieć ztego satysfakcję!!!
Wymieniłem tą kostkę dziś sam mimo, że nie jestem żadną złotą rączką - 10 minut - bardzo prosta robota. Lusterko śmiga :) Zapłaciłem dokładnie tyle samo co Ty.
No, wreszcie mi się udało, znalazłem trochę czasu i naprawiłem sobie lusterka.
Przyczyną tego, że składanie lusterek nie działa, jest przepalony bezpiecznik polimerowy PTC 0,3A 72V. Po jego wymianie lusterka działają jak nowe.
Bezpiecznik ten umieszczony jest w czarnej kostce wewnątrz lusterka.
Na zdjęciu niżej widać który to dokładnie jest, w jednym lusterku był ewidentnie pęknięty (widać niżej), w drugim nic nie było po nim widać;
http://krzp.w.interia.pl/honda/lusterka/honda_civic_8_gen_mirror.jpg
Cała praca polegała na usunięciu starego tak, żeby zostały po nim nóżki do przylutowania nowego, przylutowanie nowego bezpiecznika i zabezpieczeniem go - u mnie klejem na gorąco.
Całkowity koszt od 1-5zł;
Koszty; paliwo do i ze sklepu elektronicznego, bezpiecznik 1zł/szt, kawałek cyny i kleju i prąd do lutownicy i pistoletu na klej.
Czas; 10-15 min. demontaż lusterka + ok 30 min. zabawa w elektryka.
Zrobiłem parę zdjęć więc za jakiś czas wrzucę na stronkę pełnego manuala łącznie z demontażem lusterka.
PS.
Opis już wstawiłem, rozbiórka lusterka też już jest...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Bezpiecznik ten umieszczony jest w czarnej kostce wewnątrz lusterka.
Pytanie zasadnicze jak żeś się dostał do środka kostki skoro jest ona po prostu czymś zalana na stałe?
Nie było potrzeby rozwalania kostki, bo bezpiecznik to jest to co na wierzchu, takie pomarańczowe co wygląda jak kondensator. Na zdjęciu zaraz koło kabli taka wystająca główka to jest właśnie to.
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
jeszcze wstaw zdjęcie bo ja np nie widzę żadnego,
edit: już wiem zamiesciłeś link do zdjęcia na forum na którym trzeba być zalogowanym żeby mieć dostęp, zamieść fotkę np na imageshacku
jeszcze wstaw zdjęcie bo ja np nie widzę żadnego,
edit: już wiem zamiesciłeś link do zdjęcia na forum na którym trzeba być zalogowanym żeby mieć dostęp, zamieść fotkę np na imageshacku
Już zmieniłem. Swoją drogą szkoda że nie można tu wstawiać załączników tylko kombinować...
Znowu muszę powiedzieć że przydały by się zmiany na forum o których już tyle pisałem...
Szkoda że nic z tego nie wychodzi...
PS.
Dostałem kilka meili w sprawie oferty naprawy tej kostki. Żeby uprzedzić następne:
Tak, mogę się podjąć się takiej naprawy, chociaż jak widać nie jest to trudne. Koszt 15zł (bez względu czy jedna czy 2 sztuki) - w tym już wliczone; części + paliwo do i ze sklepu, robocizna, dojazd na pocztę, stanie w kolejce do okienka :) przesyłka (koperta i znaczek) i 2 piwa - jedno dla mnie, drugie dla żony żeby jej smutno nie była że ja mam a ona nie :)
Jak pisałem innym osobom; nie dam gwarancji jak długo to pochodzi.
Nie wiem dlaczego te bezpieczniki wywala. Jeżeli okaże się, że felerna jest ta kostka środku i na nowym pochodzi ze 2, 3 dni a potem znowu padnie to nie chciałbym bym być za to odpowiedzialny.
Mnie na razie działa 2 dzień...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Znalazłem w sieci (http://www.micros.pl/index.php?id=154) taki opis tych bezpieczników:
"Bezpiecznik polimerowy działa podobnie jak bezpiecznik topikowy w warunkach przeciążenia prądem, jednak w przeciwieństwie do tego ostatniego jest on kasowalny (resetowalny) i może być używany wielokrotnie. Żywotność bezpiecznika polimerowego przekracza 100 cykli.
Bezpiecznik polimerowy jest elementem o stałym stanie skupienia i o dodatnim współczynniku temperaturowym. W normalnych warunkach pracy rezystancja bezpiecznika polimerowego jest porównywalna z rezystancją wkładki topikowej. Czasy włączenia są podobne do czasów wyłączenia bezpieczników topikowych zwłocznych.
Bezpiecznik polimerowy powróci do stanu niskiej rezystancji, jeśli będzie mógł ostygnąć poniżej swojej temperatury samoczynnego wyłączenia. Może to nastąpić, jeśli zostanie odłączone źródło zasilania albo jeśli prąd zostanie istotnie zredukowany. Kiedy bezpiecznik polimerowy jest wykasowany, następuje wznowienie normalnego działania obwodu".
Wynika z tego, że po ok 100 cyklach złożenia lusterka, ten znowu padnie... Więc jeżeli nawet nowe kostki mają inną budowę a zabezpieczone są tak samo, to za jakiś czas też będą do wymiany...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
VanDerAshen
22-03-12, 06:54
Raczej po stu wejściach bezpiecznika w stan wysokiej rezystancji co zdecydowanie nie jest tożsame ze stoma cyklami złożenia lusterek.
Raczej po stu wejściach bezpiecznika w stan wysokiej rezystancji co zdecydowanie nie jest tożsame ze stoma cyklami złożenia lusterek.
A taki mądry to ja już nie jestem :)
Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to ustrojstwo działa, gdybym wiedział to bym to inaczej opisał. W sumie to lusterko w jednym cyklu wykonuje 2 ruchy, więc tych cykli powinno być 50.
Myślę że masz rację...
Ale czy to tak naprawdę ma znaczenie? nie ma co robić doktoratu, ważne że działa.
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
VanDerAshen
22-03-12, 11:34
Jeżeli mam być szczery to pierwszy raz widziałem bezpiecznik polimerowy na Twoim zdjęciu. Jednak z opisu który zamieściłeś wynika, że ma dopuszczalny maksymalny prąd. Jeżeli lusterka składają się używając do tego celu prądu mniejszego, mogą się składać i rozkładać po sądny dzień. Jeżeli z jakiś powodów (np. lusterko się przyblokuje) pobierany prąd będzie większy od granicznego bezpiecznik się nagrzeje i zrobi przerwę w obwodzie. Kiedy bezpiecznik ochłonie, wróci do stanu niskiej rezystancji i wszystko powinno zacząć działać normalnie. Takich przegrzań bezpiecznik powinien wytrzymać więcej niż 100.
Można więc być dobrej myśli co do trwałości rozwiązania. Oczywiście jestem sobie w stanie wyobrazić jakieś potężne przeciążenie przy którym bezpiecznik odejdzie do krainy wiecznego krzemu już za pierwszym razem.
Sposób działania jest o tyle ważny, że zła interpretacja może niesłusznie ostudzić zapał do majsterkowania wielu potencjalnych naprawiaczy - bo po co się narobić jeżeli ma to starczyć na 50 majtnięć lusterkami ?
A i życzę dożywotniej sprawności :)
Jeżeli z jakiś powodów (np. lusterko się przyblokuje) pobierany prąd będzie większy od granicznego
I dokładnie o tym właśnie sobie myślę: czy problemem nie są jakieś zabrudzenia, lód czy coś... A bezpiecznik tylko znosi to w bólach i w końcu kończy swoje sto żyć ;)
Ile trwa reset takiego bezpiecznika? Może warunki jego wyłączenia występują częściej niż nam się wydaje, ale po prostu tego nie zauważamy - lusterko się na chwilę zatrzyma, potem ruszy dalej, a bezpiecznik właśnie zbliżył się do końca swojego doczesnego istnienia ;)
Oboma ręcoma podpisuje się pod tym co napisaliście.
Jak dla mnie idealnym i bezawaryjnym rozwiązaniem było by zastosowanie takiego układu jak jest przy domykaniu szyb, gdzie o momencie wyłączenia decydował by komparator (czy jakieś inne ustrojstwo).
Dziwię się trochę Hondzie że w to nie poszła, bo różnica w kosztach przy masowych zakupach pewnie niewielka, a widok miny zadowolonego klienta bezcenny...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
mariusz_k25
30-03-12, 10:49
Witam.
Właśnie jestem po wymianie bezpieczników w obu moich lusterkach i muszę powiedzieć, że banan mi z buzi nie schodzi gdy widzę jak one teraz ładnie się składają:))))))))))))))))))))))))) WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla TRAFO za instruktaż i opracowanie materiału dzięki któremu mogłem sam naprawić usterki:) prawe lusterko wogóle mi nie działało, a lewe składało się do połowy włożyłem bezpiecznik 0,3A/72V i wszystko działa luksius:). Polecam wszyskim samodzielną naprawę, nic tak dobrze nie smakuje jak własnoręczna naprawa(oczywiście dzięki tak konkretnemu opisowi).
TRAFO masz u mnie dobre piwko i za pomoc i oczywiście dziękuję.
Przekopałem ostatnio angielskie forum i nalazłem świetny TEMAT (http://www.civinfo.com/forum/how/9735-how-switch-power-mirrors-central-locking.html) na następnego moda. Tym bardziej że teraz lusterka działają :)
Już mnie ręce świerzbią, więc jak znajdę czas (bo z tym jest największy problem) to chciałbym sobie zrobić coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=K_71fPuftzs&feature=related
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
To dość stary temat, jedyne zagrożenie w naszych warunkach to zima, kiedy składnie rozkładanie lusterek może być utrudnione przez lód. Nie doczytałem czy jest możliwość wyłączenia automatu czy jak już się to zrobi to zawsze się składają przy zamknięciu auta. Drugie pytanie to czy nie zamkną się jak się zamknie od środka zamki, ja np zawsze rygluję drzwi.
To dość stary temat, jedyne zagrożenie w naszych warunkach to zima, kiedy składnie rozkładanie lusterek może być utrudnione przez lód. Nie doczytałem czy jest możliwość wyłączenia automatu czy jak już się to zrobi to zawsze się składają przy zamknięciu auta. Drugie pytanie to czy nie zamkną się jak się zamknie od środka zamki, ja np zawsze rygluję drzwi.
Tego niestety nie wiem, ale rzeczywiście to dość istotna sprawa.
Niestety z angielskim u mnie raczej słabo więc trzeba będzie trochę nad tym posiedzieć z jakimś translatorem i o ile na forum coś o tym było a tłumaczenie wyjdzie dobrze to pewnie łyknę temat.
Chyba że jest tu ktoś kto przerabiał temat, to byłbym mocno zainteresowany...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
A już miałem zamawiać kostki w aso. UF! Jutro kupuję bezpieczniki i w święta wymieniam. Trafo, jesteś nieoceniony gość za info i manuala :).
ps. ten patent ze składaniem przy zamykaniu auta to super sprawa. z tym, że ja też rygluję się od środka zawsze :/
mariusz_k25
05-04-12, 11:52
U znajomego w peugeot 307 lusterka składają się wraz z zamykaniem auta z pilota, tak samo rozkładają się gdy otwiera z pilota. Natomiast gdy zamyka przekręcając kluczykiem w drzwiach to załącza się tylko centralny i blokuje wszystkie drzwi. Tak samo gdy rygluje drzwi będąc w środku, lusterka nie składają się. Wydaje mi się że takie rozwiązanie było by najlepsze:)
Przeglądnąłem schemat tego ustrojstwa i po małej przeróbce - trzeba dołożyć wyłącznik do ręcznego wyłączania na zimę i jeden przekaźnik żeby po przekręceniu kluczyka i ryglowaniu drzwi w czasie jazdy układ sterownia był automatycznie odstawiany - i całość będzie działać tak jak pisał wyżej "tees1975".
Teoretycznie cały układ jest bardzo prosty a praktycznie to się okaże o ile uda mi się go zrobić :)
A z okazji Świat to "MOKRYCH JAJEK" życzę :)
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Dziś wymieniłem bezpiecznik, wg. instrukcji od Trafo (za którą wielkie dzięki) i mam dobre wieści - lusterka śmigają jak nowe!!! Cała robota zajęła mi ca. 46 min. Pozdrawiam!
Dzięki Trafo! Mi wyszło 15 minut:) ale zdjąłem sam lakierowany klosz (jest na zaczepy) z kierunkiem bez przodu. Śmiga jak nowe.
Dzięki Trafo! Mi wyszło 15 minut:) ale zdjąłem sam lakierowany klosz (jest na zaczepy) z kierunkiem bez przodu. Śmiga jak nowe.
To gratuluję niezłego czasu, kolejny rekord pobity :)
Co do lusterka to masz rację, nie ma potrzeby rozbierać całego. Poprawiłem już manuala i napisałem tam na czerwono :) że wystarczy zdjąć szkło i lakierowana osłonę z kierunkowskazem.
Podobno są osoby które potrafią wyciągnąć osłonę bez ściągania szkła i wciskania zaczepów ale ja bym się bał.
Zaczepy trzymają dość mocno i boję się że któryś może się urwać... Ale na to można kupić klej i dalej będą jak nowe, no prawie nowe :)
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Na angielskim forum pojawił się biuletyn Hondy odnośnie naprawy lusterek. Do ściągnięcia i przeglądnięcia TUTAJ (http://krzp.w.interia.pl/honda/lusterka/Biuletyn_serwisowy_EMA091016.pdf).
Jest tam podany (po angielsku) sposób naprawy (wymiany kostki) i min. modele, i roczniki aut których dotyczy problem ze składaniem.
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
TRAFO: Bardzo dobre znalezisko! ;) Z tego co widzę, to w tym przypadku wymiana samego bezpiecznika może być problemem, jest zatopiony do połowy.... Ciekawe ile kosztuje taka cała kostka.
TRAFO: Bardzo dobre znalezisko! ;) Z tego co widzę, to w tym przypadku wymiana samego bezpiecznika może być problemem, jest zatopiony do połowy.... Ciekawe ile kosztuje taka cała kostka.
147zł - niestety kupiłem 3 dni przed tym jak TRAFO podał swoje rozwiązanie :(
Hm... da się przeżyć o ile nowe kostki rozwiązują problem. Ja kupiłem Civica na początku stycznia 2011 i nie działało składanie lusterka kierowcy, ale ponieważ kupowałem używkę w salonie, to wymienili mi całe lusterko. I teraz ciekawy jestem czy mam lusterko z "nową" kostką czy starą... To na razie działa ok, ale już raz czy dwa razy zatrzymało mi się lusterko pasażera :/
Z tego co widzę, to w tym przypadku wymiana samego bezpiecznika może być problemem, jest zatopiony do połowy....
Do ogarnięcia :). Trochę skrobania i tyle. Jednak co najważniejsze: 2 kostki ok. 300zł, 2 bezpieczniki ok. 2zł...
Jeszcze ode mnie wielkie dzięki dla TRAFO! 45 minut i wszystko śmiga jak trzeba :)
U znajomego w peugeot 307 lusterka składają się wraz z zamykaniem auta z pilota, tak samo rozkładają się gdy otwiera z pilota. Natomiast gdy zamyka przekręcając kluczykiem w drzwiach to załącza się tylko centralny i blokuje wszystkie drzwi. Tak samo gdy rygluje drzwi będąc w środku, lusterka nie składają się. Wydaje mi się że takie rozwiązanie było by najlepsze:)
To dość stary temat, jedyne zagrożenie w naszych warunkach to zima, kiedy składnie rozkładanie lusterek może być utrudnione przez lód. Nie doczytałem czy jest możliwość wyłączenia automatu czy jak już się to zrobi to zawsze się składają przy zamknięciu auta. Drugie pytanie to czy nie zamkną się jak się zamknie od środka zamki, ja np zawsze rygluję drzwi.
Żeby nie być gołosłowny, to znowu się pochwalę :)
Wreszcie znalazłem czas i udało mi się zmęczyć temat domykania lusterek i nareszcie mam automatyczne sterowanie z pilota :)
Zamykają się i otwierają za każdym razem, tak jak zamki w drzwiach - drzwi otwarte lustra otwarte, zamki zamknięte - lustra złożone. Do tego normalnie działa przycisk do składania w drzwiach. Nie ma żadnych ograniczeń.
Jak pisałem wcześniej, dołożyłem 1 przekaźnik i wyłącznik i można je odstawiać, np na zimę.
Testowałem też zamykanie zamków w czasie jazdy i okazuje się że pozostają otwarte - chyba że sam wcisnę orginalny guzik składania :)
Wynika to z tego, że moduł domykania jest zablokowany po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Znowu chodzę z bananem od ucha do ucha :)
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Zamykają się i otwierają za każdym razem, tak jak zamki w drzwiach - drzwi otwarte lustra otwarte, zamki zamknięte - lustra złożone. Do tego normalnie działa przycisk do składania w drzwiach. Nie ma żadnych ograniczeń.
No dobra dobra - teraz tylko powiedz jak to zrobić :)
Jestem zainteresowany - mam jechać do Krakowa?? ;)
No dobra dobra - teraz tylko powiedz jak to zrobić :)
Jestem zainteresowany - mam jechać do Krakowa?? ;)
Opis jak go podłączyć jest na stronce.
Co do schematu to nie mam pozwolenia autora na wrzucanie go na fora czy gdzie indziej, ale mogę go podsyłać na meila forumowiczom. Jak chcesz to mogę ci wysłać całą dokumentacje jaką mam i na podstawie tego sobie zmontujesz.
Modulik jest na tyle prosty że wystarczy podstawowa znajomość elektroniki żeby go polutować.
Montaż do drzwi to ok. 2 godzinki – tyle mi zeszło, ale na pewno można to zrobić szybciej.
Jeżeli ktoś by koniecznie chciał i znajdę czas, a z tym najgorzej bo niedługo wyjeżdżam i do połowy sierpnia mnie nie będzie, to mógłbym spróbować sklecić taki układzik i przesłać pocztą a montaż to już we własnym zakresie.
Jeżeli ktoś jest chętny na dokumentacje to proszę pisać na PRV.
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Trafo myślisz, że jest możliwość podłączenie składanych lusterek do Civika który nie posiada takowych ?? ktoś to już robił ?
jak w v genie nie było kłopotu to zapewniam że i w ufo nie powinno go być :) powodzenia w modach
Trafo myślisz, że jest możliwość podłączenie składanych lusterek do Civika który nie posiada takowych ?? ktoś to już robił ?
Teoretycznie powinno się dać. Ale z praktyką to może być różnie.
Najpierw trzeba by kupić i zamontować lusterka z siłownikiem i wpiąć moduł nie do wtyczki tylko bezpośrednio do przewodów dochodzących do kostki w lusterku.
Chyba że wiązki przewodów i wtyczki w obu typach aut są takie same.
To wydaje się do ogarnięcia. Lustro w drzwiach kierowcy powinno działać.
Gorzej ze stroną pasażera. Nie mam pojęcia jak wyglądają wiązki przewodów w aucie ze składaniem i bez niego. Jak są takie same to trzeba by sprawdzić które przewody przechodzą z drzwi kierowcy do drzwi pasażera, gdzie wychodzą (pewnie przy kostce) i te podpiąć do kostki przy nowym lusterku.
Jak wiązki są inne, to niestety trzeba trochę podłubać i przeciągnąć przewód (jeden chyba powinien wystarczyć) z drzwi kierowcy przez przepust do kabiny i potem z kabiny do drzwi pasażera... Czy to się da, czy jest łatwe to nie wiem bo nigdy tego nie przerabiałem.
Przynajmniej tak myślę że to powinno być.
Gdyby to było moje auto to w pierwszej kolejności rozebrał bym poszycia drzwi i sprawdził czy wiązki są takie same jak w aucie ze składaniem, a konkretnie czy są czerwony i niebieski przewód przy białej wtyczce i czy przechodzą do drzwi pasażera. Jak są to kupił bym składne lusterka i założył układzik :)
Teoria taka :)
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Trafo podeślij mi na maila ten układzik, tees@niechcemisie.pl :)
Trafo podeślij mi na maila ten układzik, tees@niechcemisie.pl :)
Już poszedł.
Uprzedzając kolejne pytania; gdyby ktoś chciał to tak, mogę moduł poskładać i wysłać już gotowy.
Montaż do auta to już samemu na podstawie manuala ze stronki i dołączonej papierowej instrukcji.
Co do szczegółów w sprawie kosztów (ceny części w sklepie się zmieniają) i wysyłki to proszę o kontakt na PRV.
Witam.
Na podstawie cytowanego forum z wątku 74 zrobiłem ten układ trzy tygodnie temu i mam składane lusterka.
Jest jednak małe :mad:
Jeżeli samochód ma zablokowane ręcznie drzwi podczas jazdy, wyłączy się zapłon, lusterka się składają, a po odblokowaniu drzwi, lusterka rozkładają się. Trzeba pamiętać o odblokowaniu drzwi przed wyłączeniem zapłonu.
Czy zmodyfikowany układ kolegi eliminuje tą niedogodność?
Na forum jest napisane, aby podpiąć się pod impuls z alarmu a nie z zamka (zielony kabelek), jednak nie wiem gdzie jest ten kabelek od alarmu. Może on jest tylko w alarmach samodzielnie dokładanych. :confused:
Szukając w sieci informacji natrafiłem na niniejszy wątek.
Sprawdziłem i u mnie jest dokładnie tak samo. Lusterka zamykają się zawsze wtedy, kiedy kluczyk jest wyciągnięty a zamki zamknięte, bez względu na to czy pilotem czy od środka.
Ja nie domykam zamków w czasie jazdy więc dla mnie to nie ma znaczenia.
Jak ktoś jeździ z domykaniem zamków to faktycznie może go to denerwować bo jest o jedno majdnięcie lusterkami więcej niż normalnie - czyli jest dwa. Chyba że przed wyjęciem kluczyka zamki są już odblokowane.
Technicznie, to tak naprawdę niczego nie komplikuje. Bo żeby wysiąść z auta trzeba zamki otworzyć i otworzą się lusterka, potem pilotem zamknąć drzwi i lusterka też się zamkną.
W zasadzie można gdybać, częściej się składają szybciej rozładują akumulator...
Przy montażu robiłem dużo prób i jakoś aku działał bez doładowywania a na zimę jest wyłącznik, to i problemu nie będzie.
Ale fakt jest fakt - przy zamkniętych zamkach i wyciągniętym kluczyku lusterka się składają.
Angielski znam słabo to na civinfo nie za dużo byłem w stanie poczytać, ale co do przewodu z alarmu to faktycznie może to działać, ale jestem pewny że schemat modułu będzie musiał być inny. Myślę że sygnał alarmu jest impulsem, a moduł działa sygnałem stałym, więc trzeba by dorobić układzik który pobudzony impulsem zamieni go właśnie na sygnał stały. Druga sprawa to znalezienie sygnału i to też jest problemem bez znajomości elektroniki w aucie. Kto wie czy centralka alarmowa nie jest wewnątrz komputera. Jak zamyka się auto kluczykiem w zamku drzwi, to immobilizer w kluczyku przesyła jakiś sygnał przez zamek do kompa który uruchamia alarm, trzeba by tylko wyczaić którym przewodem leci...
W każdym razie, jeżeli chodzi o sterowanie lusterkami sygnałem z alarmu to ja się poddaję, mam to co mam i jestem zadowolony :)
PS
Dodatkową zaletą składania lusterek jest to, że jak się zapomnę to nie muszę już ciągnąć za klamkę żeby sprawdzić czy zamknąłem drzwi czy nie - lusterka złożone to auto zamknięte, rozłożone = otwarte.
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Sorki za OT ,ale nie chciałem pisać priva do Trafo ,a pochwalić go tym ,którzy są zainteresowani jego "patentami"
Mam co prawda sedana ,ale wykorzystałem Trafo Twój patent na pozbycie się tego pikania przy otwartych drzwiach,działa jak u Ciebie,wielkie dzięki :-)))))
Co do lusterek....
Jakis typowy baran i debil zlozyl mi ostatnio jedno lusterko!!! Myslalem ,ze jak dziada znajde to zabije!!!ale dzieki Bogu,mechanizm jest chyba idiotpodporny,i po zlozeniu,cos tak pocykalo i znowu oba dzialaja jak powinny ;)
Tak to działa :) na szczęście
Sorki za OT ,ale nie chciałem pisać priva do Trafo ,a pochwalić go tym ,którzy są zainteresowani jego "patentami"
Mam co prawda sedana ,ale wykorzystałem Trafo Twój patent na pozbycie się tego pikania przy otwartych drzwiach,działa jak u Ciebie,wielkie dzięki :-)))))
Dzięki, ale prawda jest taka że nie wszystkie pomysły są moje, niektóre ściągnąłem z tego albo innych for, nie koniecznie civica, albo www.elektroda.pl. Do niektórych każdy mógłby dojść sam czytając instrukcję i serwisówkę...
Ale... skoro pozbyłeś się w sedanie pikania tak jak w 5D a "irecki26" TUTAJ (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?77339-%B6wiat%B3a-dzienne-w-UFO-pomys%B3y-na-monta%BF/page21) dobrał się do bezpiecznika "37" to może świadczyć o tym że instalacje w obu autach są takie same albo podobne. I o ile 4D ma składne lusterka (nie wiem bo nie mam doświadczenia z sedanami) to modulik do domykania też można zamontować...
I znowu jesteśmy w temacie :)
Witam dziś wyjeżdżając z nowego garażu sedanem (wąsko i wyjazd po skrecie:mad:) zahaczyłem prawym lusterkiem o klamkę drzwi szkło popękało prawie jak szyba hartowana w necie znalazłem wkłady czyli szkło lub szkło z matą grzewczą. Teraz pytanie;
1.czy to szkło jest płaskie, sferyczne czy asferyczne?
2.czy dużym problemem jest samodzielne wypięcie i wpięcie nowego? Jakie czynności trzeba zrobic?
3.czy mata grzewcza jest przyklejona do szkła i powinienem zamówić takie z matą?
Firma w której mogę zamówić to glasko.pl
Pozdrawiam
1. Nie wiem, ale na allegro są szybki więc kup takie jak ba być, po tej stronie po której ci się rozbiło
2. Nie, kliknij żabę wyżej, potem Krok po kroku -> Demontaż lusterka bocznego
3. Prawdopodobnie mata jest naklejona/napylona tak jak ogrzewanie tylnej szyby, ale pewny nie jestem. Ja bym nie kombinował tylko kupił takie z matą.
mariusz2605
19-04-13, 15:36
Witam mam problem z prawym lusterkiem, jak włączę zapłon to lusterko się rozkłada dużo dalej niż powinno przy każdorazowym włączeniu zapłonu.
A nie dostało czasem strzała? Był już na forum osoby które tak miały i zazwyczaj wcześniej ktoś lub coś im wyłamał lusterko w jedną albo druga stronę.
mariusz2605
23-04-13, 08:50
Nie wiem czy dostało strzała? A jeśli tak to co jest do wymiany?
Trudno powiedzieć bez rozbierania. W zasadzie wszystko wchodzi w grę, od plastików po aluminiowe (czy tam jakie) mocowanie mechanizmów. Spróbuj je rozebrać i może coś ci się wrzuci w oczy...
A nie da się z tym żyć?
mariusz2605
24-04-13, 10:49
Da się żyć tylko że niema sterowani lustrem bo musiałem rozpiąć kostkę ponieważ przy włączeniu zapłonu rozkładał się i to daleko a wtedy muszę wychodzić z auta i ustawiać. Jak będę miał troczę czasu to rozbiorę i zobaczę co tam jest nie tak.
A da się rozłączyć w lusterku składanie i rozkładanie tak żebym miał chociaż regulacje (ustawienie) lusterka bu ja rozłączyłem kostkę w drzwiach, tą na 9PIN?
A da się rozłączyć w lusterku składanie i rozkładanie tak żebym miał chociaż regulacje (ustawienie) lusterka bu ja rozłączyłem kostkę w drzwiach, tą na 9PIN?
Tak da się. Wewnątrz lusterka jest taka kostka do domykania lusterek i wystarczy rozpiąć jej złączki.
Dziękuję Trafo za wszystkie wskazówki i "tutorial" na Jego stronie. To niesamowite, że są pasjonaci, którzy nie dość, że potrafią rozgryźć takie rzeczy, to jeszcze chcą się*nowozdobytą wiedzą dzielić! Super!
Kupiliśmy bezpiecznik, który nie miał dokładnie takich oznaczeń jak w instukcji, ale sprzedawca zapewniał, że będzie ok :) Jest ok - z tym, że teraz to naprawione lusterko składa się nieco szybciej :)
Podpinam się pod temat z pytaniem. Czy lusterko składane elektrycznie można złożyć ręką ? chodzi mi o sytuacje kiedy bedzie rozłożone lusterko a ktoś w nie uderzy to lusterko się podda czy strzeli i będzie mechanizm składania niesprawny ?
można złożyć bez problemu ręką,mechanizm jest tak zrobiony ,że lusterko się podda i zloży
Właśnie po półtora roku padł mi bezpiecznik w jednej z kostek od składania lusterek. Wczoraj znowu założyłem nowy, ale trochę kiepsko to wygląda jak co 2 lata trzeba będzie to robić. Za chwile się okaże, że za 6ym razem trzeba będzie wymienić osłonę lusterka bo zaczepy nie wytrzymają.
Gdzie go kurde kupic? Łatwo to dostać? Musi byc 72V?
Ja kupowałem z tego sklepu i działa
http://www.tme.eu/pl/details/rxef030/bezpieczniki-polimerowe-tht/te-connectivity/#
Ja swoje kupowałem TUTAJ (http://www.sklep.monster.pl/Kontakt%2811,,%29.aspx). Mam blisko do sklepu więc kupiłem "fizycznie", ale wysyłkę też chyba prowadzą.
Da się żyć tylko że niema sterowani lustrem bo musiałem rozpiąć kostkę ponieważ przy włączeniu zapłonu rozkładał się i to daleko a wtedy muszę wychodzić z auta i ustawiać. Jak będę miał troczę czasu to rozbiorę i zobaczę co tam jest nie tak.
A da się rozłączyć w lusterku składanie i rozkładanie tak żebym miał chociaż regulacje (ustawienie) lusterka bu ja rozłączyłem kostkę w drzwiach, tą na 9PIN?
Witam, mam ten sam problem tyle że z lewym lusterkiem. Na razie wypiąłem z lusterka ten sterownik i lusterko się nie składa, ale przydałoby się to naprawić... Mariusz, naprawiłeś to jakoś?
Dodam jeszcze że sterownik nie był uszkodzony, ale wlutowałem mu nowy przekaźnik, nowe kondensatory i bezpiecznik, bo myślałem że to pomoże... niestety nie.
Witaj Trafo
Mógł bym prosić link do manualna aby naprawić lewe lusterko
ps. ok mam http://www.trafo.za.pl/honda/
mariusz2605
03-09-14, 13:08
Niestety nie robiłem nic przy lusterku z braku czasu. Planów jest wiele ale czasu brak.
Mam podobny problem w civicu 2008r lusterka po ibydwu stronach symetrycznie sacinaja sie przyskladaniu gdzies w polowie drogi, przy wlaczonym silniku jest troche lepiej, czy trza cos wymienic czy wyczyscic?
W lusterku masz taki moduł w którym pada bezpiecznik - wystarczy wlutowac nowy i po problemie
Mam nadzieje ze użytkownik Trafo sie nie obrazi
http://www.trafo.za.pl/honda/
potem klikasz w drobne naprawy i składanie lusterek
Nie obrazi :)
Znalazłem nawet schemat tego układu na ELEKTRODZIE (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2764396.html).
Przetworniki 2 sztuki w Honda krakow 283 zl i dziala jak nowka
Hej, pytanie do TRAFO
czy nie zastanawiales sie nad tym czy moznaby zmienic taki bezpiecznik na wiekszy np 0.4a zamiast 0.3a ? moze wtedy mialby wyzszy prog wejscia w stan wysokiej rezystancji co spowodowaloby moze dluzsza zywotnosc ?
noder:
Przeczytaj dokladnie temat, i analizę działania obwodu to zrozumiesz że nie.
Zrób tak (tzn zmień bezpiecznik) to masz szansę spalić silnik siłownika.
Opis działania układu masz w temacie "Problem ze składaniem lewego lusterka"
czyli jednak teoria czyjas tutaj byla poprawna ze ilosc cykli bezpiecznika zuzywana jest na cykl zamknij otworz (tak wnioskuje z twojej interpretacji diagramu na tamtym watku) ? czyli jesli bezpiecznik ma ~100 cykli to 50 pelnych cykli "otwierania zamykania" go czeka tylko ?.. boze co za lipa :D
dzieki chlopaki za odpowiedz ;) zamowilem juz bezpieczniki - moze zrobie jakis "modulowy sposob" zeby byly jakos latwo wymienialne - np na jakas wtyczke .. jak cos wykombinuje to sie podziele.
Kup sobie taki przełącznik ---> http://allegro.pl/przelacznik-obrotowy-6-pozycji-pozycyjny-i4899727778.html przylutuj do niego 6 bezpieczników i będziesz sobie tylko przełączał na kolejny po uszkodzeniu bezpiecznika. Przełącznik zamontuj w obudowie lusterka gałką na zewnątrz,żeby był łatwy dostęp. Gałka jest ładna to będzie super wyglądać. Gwarantuje spokojną eksploatacje lusterek do końca żywota auta. ;) ;) ;)
hahaha :D bardzo smieszne :D nie no chodzi o to ze skoro ma taki bezpiecznik padac co rok albo co pol roku to mozna by sie ograniczyc do jego wyjecia i wlozenia a nie za kazdym razem dlubania w zalanym epoxy
noder :
Pamiętaj że z tymi cyklami a dokładniej ich ilością jest nie dokońca tak.
Producent Gwarantuje żywotnośc nie mniejsza niż 100 Cykli (przy zachowaniu parametrów), później zaczyna się degradacja struktury i pewnie gdzieś daleko poza deklarowaną ilością cykli zauważysz złe działanie.
Bezpiecznik jest zalany aby nie występowała migracja jonów w polu elektrycznym pod wpływem wilgoci.
dlatego myslalem zeby w epoxy zalac taka zlaczke - a na caly przekaznik zrobic jakis gumowy "kaperek" :)
a nie mozna tego skladania w jakis prosty sposob wylaczyc? Zeby w tak samo prosty wlaczyc jak potrzeba, Np jak sie podejdzie do auta z nowo poznana panna,czy w niedziele pod kosciolem :)
Witam, na parkingu ktos mi lusterko "otworzył" w druga stronę. Teraz przy zamykaniu i otwieraniu przeskakuje. Podpowie ktoś co zrobic zeby znowu płynnie działało?
Cześć,
u mnie też niestety nie działają lusterka, każde z różnymi objawami:
1. Lewe za bardzo się rozkłada. Przy przytrzymaniu ręką w miejscu, gdzie ma się zatrzymać w trakcie składania/rozkładania na szczęście wyhamowuje. Tylko jest to bardzo niewygodne
2. Prawe w ogóle się nie składa/rozkłada (albo w bardzo małym zakresie), tylko tyle, że szybka się rusza (nie wiem czy tak powinno być)
Z tego, co wyczytałem w tym wątku, to w przypadku lewej strony raczej czeka mnie wymiana lusterka. Póki co planuję wyłączyć całkowicie mechanizm, tak jak to było opisane w wątku. Pytanie czy prawemu lusterku pomoże wymiana bezpiecznika (przynajmniej z dużym prawdopodobieństwem)?
I dzięki wielkie za udostępnienie rozwiązań.
Jeżeli lusterko rozkłada się za bardzo i daje sie zatrzymać ręką - nie potrzebna jest wymiana. Trzeba je rozebrać i wyczyścić mechanizm - od dołu jest bolec na sprężynie, pewnie się nie wysuwa i nie zatrzymuje lusterka.
Mi lusterko od kierowcy się niedomykało, chciałem wymienić bezpieczniki ale akurat, ktoś na parkingu przestawił lusterko w "drugą stronę" i przestało się zatrzymywać. Po rozebraniu i nasmarowaniu, jak zmniejszyły się opory, nie musiałem już nawet wymieniać bezpiecznika.
Jeżeli lusterko rozkłada się za bardzo i daje sie zatrzymać ręką - nie potrzebna jest wymiana. Trzeba je rozebrać i wyczyścić mechanizm - od dołu jest bolec na sprężynie, pewnie się nie wysuwa i nie zatrzymuje lusterka.
Mi lusterko od kierowcy się niedomykało, chciałem wymienić bezpieczniki ale akurat, ktoś na parkingu przestawił lusterko w "drugą stronę" i przestało się zatrzymywać. Po rozebraniu i nasmarowaniu, jak zmniejszyły się opory, nie musiałem już nawet wymieniać bezpiecznika.
Posiadasz może zdjęcia, jak się dobrać do tego mechanizmu? :)
Rozumiem że tutaj nadal musimy rozbierać?
http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/naprawy/skladanie_lusterek/w_lusterku.jpg
Zaczerpnięte zdjęcie z http://www.trafo.za.pl/honda/
Wejdź sobie TUTAJ (http://www.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.civic-club.ru%2Fforum%2Fshowthread.php%3Ft%3D111090&sandbox=1), tam jeden Rus rozbierał lusterko do zera.
Panowie, przestało mi działać ogrzewanie lewego lusterka. Chcę wymienić samo szkło i znalazłem taką aukcję - http://allegro.pl/wklad-lusterko-honda-civic-ufo-2005-2011-r-i5047168347.html
Korzystał ktoś z zamienników i był zadowolony?
Kolega TRAFO dał bardzo fajny link do strony ze zdjęciami.
Ciebie interesują w sumie 3-4-5 zdjęcia.
Na 3 musisz ściągnąć metalową koronkę i lusterko zejdzie z podstawy.
Na tym zdjęciu widać bolec, który powinien być cały czas wysunięty, a po wciśnięciu odbijać.
U ciebie na pewno będzie wciśnięty i pewnie zabrudzony.
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&sandbox=0&sl=auto&tl=pl&u=http://gallery.ru/watch%3Fph%3Dkct-dpjtn&usg=ALkJrhgsZq5SQmfauKsTWHGTL4DmkfvnWw
powodzenia
Mam następujący problem:
Podczas mycia auta w myjni samochodowej (jak jest cieplej myję ręcznie ;)) szczota myjni wygięła mi lewe lusterko tak, że już sie nie zatrzymuje w normalnej pozycji.
Za każdym razem jak zapalam auto muszę spuscić szybę i zatrzymać ręką rozkładające się lusterko...
Lusterko jak się je rusza ręką jest dosyć luźne, wydaje się jak by jakiś bolec je blokujący wewnątrz się złamał.
Według ASO Hondy wymiana prawie całego lusterka bo inaczej nie da rady, koszt około 1000zł...
Ktoś się spotkał z podobnym problemem i wie o możliwości naprawy zamiast wymiany lusterka?
Pozdrawiam :)
Adrian
Panowie mialem ten problem z lusterkiem skladalo sie do polowy i dalej nie chcialo pomogla wymiana bezpiecznika : polimerowy PTC RXEF030 wymiana prosta robota 10 minut 2 lusterka opis wymiany jest na forum ja dodaje filmik jak to wyglada po naprawie pozdrawiam
https://youtu.be/RH07inEHLHc
Wiec ja nie bede zabezpieczał dodatkowo klejem :) Jak bedzie trzeba wymieniac co jakis czas bo pozniej daremne drapanie ponowne :P
wymieniłem ten bezpiecznik, pośmigało z 4 miesiące i znów się zepsuło
może jest jakiś zewnętrzny powód który powoduje padanie tych bezpieczników
Wiec ja nie bede zabezpieczał dodatkowo klejem :) Jak bedzie trzeba wymieniac co jakis czas bo pozniej daremne drapanie ponowne :P
Radze jednak zabezpieczyć. Ja tego nie zrobiłem i nóżki bezpiecznika skorodowały - dopiero był cyrk bo raz działało, raz wogóle i trzeba było ręką prostować :)
bezpiecznik polimerowy PTC 0,3A 72V. Nie znam się wcale więc zapytam, czy może być bezpiecznik polimerowy 0,3A 60V? Chyba to nie ma znaczenia bo przeciez i tak w instalacji jest ~12V.
Nie znam się wcale więc zapytam, czy może być bezpiecznik polimerowy 0,3A 60V? Chyba to nie ma znaczenia bo przeciez i tak w instalacji jest ~12V.
Nie ma znaczenia - może być :) (na 72 V może byc ciut większy, ewentualnie zaprzestali produkcji na 60V i wypuścili nową wersję na 72V). Tu generalnie znaczenie ma prąd.
Ok, dzięki szczepar.
A czy zwiększenie dopuszczalnego natężenia do np. 0,6A (o ile takie są) nie dałoby lepszego efektu, tzn. chodzi mi o to, że piszecie że po kilku miesiącach lusterka znów przestają działać i znów trzeba wymieniać bezpiecznik.
To chyba nie jest dobry pomysł. W tych bezpiecznikach chodzi o to, żeby w odpowiednim momencie odłączyć silnik. W pewnym uproszczeniu; silnik który ma zatrzymany wirnik a podane napięcie do chwili przerwania obwodu jest bardzo mocno przeciążony. Założenie zbyt dużego bezpiecznika może spowodować jego uszkodzenie.
Ja radził bym rozebrać lusterko i porządnie go wyczyścić to może to przedłuży żywot bezpiecznika. Jakiś czas temu zrobiłem aktualizację STRONKI (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/naprawy/skladanie_lusterek.htm) i dodałem czyszczenie lusterka, to wejdź sobie i zobacz o co mi chodzi.
Jakiś czas temu zrobiłem aktualizację STRONKI i dodałem czyszczenie lusterka, to wejdź sobie wchodziłem, oglądałem, postaram się wyczyścić przy okazji wymiany bezpiecznika.
Muszę odkopać temat. Musiałem rozebrać lusterko kierowcy. Trochę się namęczyłem ze ściągnięciem metalowej "koronki" przytrzymującej sprężynę wewnątrz. Teraz muszę ją ponownie założyć, ale do tego potrzebna jest spora siła, aby ugiąć sprężynę. Przerabiał ktoś z Was ten etap? Myślę, aby użyć do tego ścisku stolarskiego, którego aktualnie brak:).
Witam,
Wymieniłem w modułach bezpieczniki polimerowe zgodnie z instrukcją i po podłączeniu jest problem...
Jak jest podłączone tylko prawe lusterko to działa.
Jak jest podłączone tylko lewe lusterko to działa.
Jak podłączę obydwa lusterka to działa tylko prawe albo wcale ;/
Dodam, że sprawdzałem bezpiecznik nr 36 i jest dobry.
Coś źle zlutowałeś i nie zgrywają sie jednocześnie bądź dobrałeś złe bezpieczniki
Skoro zamiana kostek między lusterkami nic nie dała i każde z lusterek działa na kostkach z wymienionymi bezpiecznikami, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to
- słaby akumulator,
- uszkodzenie wewnątrz kostki,
- jakiś słaby styk w jednej z kostek - niezbyt dobrze dolutowany bezpiecznik
- problem ze stykami w jednej ze złączek w drzwiach kierowcy
- problem mechaniczny lewego lusterka - coś się zacina i kostka za szybko go odcina.
Proponował bym podpiąć woltomierz do tego nie działającego lusterka raz przed a raz za kostką i pomierzyć napięcia w trakcie składania.
To od razu wyjaśni czy problem dotyczy instalacji czy kostki i potem szukał bym dalej.
Panowie czy jest ktoś z Lublina/Puław, kto umie sprawnie wymienić te bezpieczniki? Oczywiście odpłatnie!
Panowie czy jest ktoś z Lublina/Puław, kto umie sprawnie wymienić te bezpieczniki? Oczywiście odpłatnie!
Poszło PW.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.