PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulce w Civic'u 5D - pytanie...



martin1988
04-09-10, 11:30
Witam :)

Mam pytanie do Was Koledzy. Mianowicie mam Civic'a 5D D14A8 z '98 r. Czy seryjnie były z tyłu montowane tarcze czy bębny...? Mam tarcze zarówno z przodu jak i z tyłu, więc może ktoś zeswapował na tarcze...:confused: Wiem, że w D16B2 były już tarcze, a jak miała się sprawa z D14A8...?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.

reXio
04-09-10, 11:41
W 1.4 tez byly tarcze montowane.

MikeFoto
04-09-10, 12:56
Krótko i na temat. Masz ABS, masz tarcze. Niemasz ABS niemasz tarczy.

Jeśli są tarcznie niema ABS - to mod własny.

Ja mam D14A8 z ABS i tarcze kręcą się z tyłu.

skolopendra
04-09-10, 16:25
Krótko i na temat. Masz ABS, masz tarcze. Niemasz ABS niemasz tarczy.


bzdura :confused:

mirasek
04-09-10, 21:02
Dlaczego bzdura? Te modele wychodziły seryjnie w takich konfiguracjach.

Albert78
04-09-10, 21:10
MikeFoto i mirasek mają rację: Ma i MB wychodziły w takich konfiguracjach hamulcotarczobębnowych- zupełnie inaczej miała się rzecz z JDM produktion, tam nie było takich zależności.

skolopendra
04-09-10, 21:19
kolega ma mb 5d z abs i ma z tyłu bębny. 240mm

jedli chodzi o hondę ,nie wszystkie rzeczy są zawsze oczywiste.często spotkałem wiele niespodzianek .

Albert78
04-09-10, 21:35
A ja miałem do niedawna CONCERTO z fabrycznym D16A8 z bębnami z tyłu ;) - inwencja twórcza w tym kraju nie zna granic jeśli chodzi o modyfikacje i ulepszenia. Czy fabrycznie EJ9 wychodziło z B18? ;)
W EPC przy typowaniu tylnych hamulców zawsze następuje pytanie o wyposażenie i przy podaniu ABS zawsze tylne hamulce wychodzą dla Angielek tarczowe. Dopóki ktoś nie wniósł swojej inwencji w układ hamulcowy, w tych modelach obowiązywały w wersjach opuszczających fabrykę przedstawione przez przedmówców zależności. Niespodzianki to już domena tzw. użyszkodników :)

MikeFoto
04-09-10, 22:32
kolega ma mb 5d z abs i ma z tyłu bębny. 240mm

jedli chodzi o hondę ,nie wszystkie rzeczy są zawsze oczywiste.często spotkałem wiele niespodzianek .

To chyba jakis ewenement. Nie spotkałem się do tej pory z bębnami przy ABSie w 5D.

skolopendra
05-09-10, 12:19
zawsze można zaryzykować twierdzenie że ktoś zrobił swap, bębnów :)

mirasek
05-09-10, 12:31
czemu nie, np. tak jak w tym VTI http://www.youtube.com/watch?v=RyjwEd5qw0E "żeby klama działała zawsze kiedy ja chcę"

Albert78
05-09-10, 13:44
Dokładnie mirasek, Krzysiek O. w swoim TypeS właśnie tak zrobił i jak widać efekt był dość zadowalający ;) . W moim Concerto też ktoś przede mną zrobił takiego swapa, dzięki czemu można było nim też kręcić dookoła pachołków... Akurat w przypadku Civów znacznie lepszym rozwiązaniem do jazdy na rękawie zawsze były i są bębny z tyłu :D.

martin1988
05-09-10, 14:47
Dzięki Wszystkim za pomoc :) Trochę mi to rozjaśniło sprawę... ;)

Lucas.FK2
06-09-10, 13:01
JA mam ABS i Tarcze na tyle :)
OD nowa nasmarowane mam suwaki i cylinder,naciągnięta linka i moge się zawijać jak te VTI.

skolopendra
06-09-10, 15:19
JA mam ABS i Tarcze na tyle :)
OD nowa nasmarowane mam suwaki i cylinder,naciągnięta linka i moge się zawijać jak te VTI.

wiedziałem ze daleko nie będzie trzeba szukać :)

marek44em
08-09-10, 12:58
a ja czytałem w jakimś folderze reklamowym Hondy, że tarcze do tyłu montowane były w opcji. Czyli jak ktoś chciał mógł dołożyć sobie tarcze.