Zobacz pełną wersję : Różnice w dole od D16Y7 a D16Z6/Z9/Y8
Witam
czy są jakieś różnice w dołach od ww silników, tzn w kwesti wytrzymałości ?
mam zamiar zrobić projekt z dołem od D16 i niewiem jakiego szukać najlepiej? z tym, że od D16Y7 (non vtec) mam pod nosem.
skolopendra
04-09-10, 12:20
a jakie moce masz zamiar osiągnąć na tym bloku?
na "tym" to pojęcie względne bo jeszcze żadnego niemam, w pierwszej fazie 150KM i 160Nm, zimą będzie faza 2ga i na przyszły sezon chce do 180-190KM i podobnie Nm i na tym by się zakończyło z SOHC zapewne w moim przypadku ...
W D16 dół jest ten sam od D16A6 do D16Y8, kwestia w jakim jest stanie ?
Tak czy inaczej do tuningu panewki i tak musisz wrzucić nowe bo na zmęczonych życiem długo nie pojeździsz ...
BTW. pod D16 są ostatnio popularne na jebaju setup'y tłoków od Vitary YCP, korby Eagle, pierścionki, panewki plus do tego turbo i 300KM masz lekko ;)
turbo z jebaja to same chinole praktycznie w tych "setupach" a 300KM w FWD "Mi" nie potrzebne :)
to chyba nie jest prawda, że dół jest wszędzie ten sam...
na hamerykańskich forach piszą, że najlepszy dół pod turbo to D16Z2/A6, ale szczerze mówiąc nie wiem dlaczego...
skolopendra
06-09-10, 14:58
podejrzewam że będą drobne różnice w wykonaniu :)
Seryjne D16A6/Z2 nie są zbyt wysilone ok.110KM to jest szansa że wał będzie w niezłym stanie, może dlatego polecają ?
Bo kupić w uczciwym stanie wał np. z D16Z6 (nie wspominając o A9/Z5 ;) to już może być problem ...
Czyli rozumiem, nie szukac dołu od D16Z6 czy jakiegos innego skoro mam Y7 pod nosem za rozsądne pieniądze, a co do stanu to wiem co jest a jak kupie inny to jest jak zawsze loteria, generalka i tak i tak musi byc, "więc jeżeli niema różnicy to poco przepłacać" mam racje ?
Bierz ten Y7 może nie był katowany ...
odgrzeje kotleta a czy korby w Y7 są tej samej grubości/wytrzymałości co ww silnikach ??
Pytam bo plany się zmieniły i będzie kompressor jednak ;)
skolopendra
26-01-11, 17:01
nie
a długość korb y7 jest ta sama, tzn jeżeli korby Y7 są słabsze to wypadało by włożyć korby od Z6 i pytanie czy bedzie p&p, przy max 0,65 bara jakie ma osiągać eaton Y7 mogły by sobie nie poradzić ?? Będe robił kapitalke silnika panewki pierścionki remont głowicy i średnio chce mi się ryzykować że korba wyjdzie bokiem :/
Korby od z6 raczej 0,65 bara na eatonie nie wytrzymają. Jak chcesz jeździć z kompresorem bezawaryjnie to zaopatrz się w korby od b20z1. Wiem co mówię, bo miałem swego czasu zajawkę na kompresidło i wiele sobie o tym poczytałem, ale narazie mi przeszło i pozostaję przy N/A.
W dziale SPRZEDAM były ostatnio korby od b20z1 za 300pln.
Jest na tym forum dużo osób co jeżdzą na takim doładowaniu (maxymalnym - powyżej 7000rpm) w Z6 nie pierwszy sezon i nic się nie dzieje, korby z B20 to juz troszkę większa rzeźba bo trzeba tuleje spasowywać z korbą bo średnice są różne...
Seryjne graty D16Z6 powinny wytrzymać do 200-220 koni ale nie jest to regułą, wszystko zależy od zmęczenia materiału.
skolopendra
28-01-11, 09:23
tak do 200km to w miarę bezpiecznie było by
a jak wygląda kwestia tłoków od Y7 wystarczy wymienić same korby ?? w Y7 są "cieńsze" pierścionki w porównaniu do np Z6 czy to również może mieć wpływ na możliwości doładowania na tych tłokach ? dodam tylko że mam już komplet pierścionków do Y7 i jeżeli nie jest to konieczne wolał bym zostac przy tych tłokach.
Tłoki od Z6 (P28) nieco odprężą silnik w porównaniu do Y7 (P2E)
Tłoki od Z6 (P28) nieco odprężą silnik w porównaniu do Y7 (P2E)
to z czego w takim razie wynikała różnica skoro wg danych oba silniki miały CR 9.2:1 ??
(tłoki P28 odprężały to korby musiały by być troche dłuższe w porównianiu do P2E od Y7 żeby CR się wyrównało w obu silnikacg na poziomie 9.2:1) ???
to z czego w takim razie wynikała różnica skoro wg danych oba silniki miały CR 9.2:1 ??
(tłoki P28 odprężały to korby musiały by być troche dłuższe w porównianiu do P2E od Y7 żeby CR się wyrównało w obu silnikacg na poziomie 9.2:1) ???
albo wał
albo i korby i wał
albo się coś komuś pomyliło :)
D16Y7 ma CR 9,4:1 ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
Może ktos jeszcze potwierdzic że korby w D16Y7 są słabsze od D16Z6/9 ?? bo znaleźdż coś takiego w dobrym stanie widzę że bardzo ciężko a jak juz coś jest co może sprzedający zagwarantować to ceny z kosmosu ;) a jeżeli niema różnicy to zostawie Y7 i tyle.
skolopendra
25-03-11, 11:36
D16Y7 są słabsze od D16Z6/9 ?
są ciut cieńsze
dla potomnych odgrzeje kotleta
różnica w korbie Y7 a Z6 jest dość spora a i budowa samego tłoku jest inna, y7 ma kopyto lżejsze.
góra Z6 dół Y7
http://img849.imageshack.us/img849/5739/tokikorbyp2evsp282.th.jpg (http://img849.imageshack.us/i/tokikorbyp2evsp282.jpg/)
Dodatkowo różnica w dole jest taka że pompa oleju w Y7 jest mniej wydajna niz w Z6 i jakosc wykończenia samego bloku Y7 pozostawia wiele do rzyczenia (komora korbowa - co niema chyba wpływu na pracę), oprócz tego bardzo cieżko dostać dobrej jakości uszczelkę miski pod Y7 (w dobrej cenie - OEM).
orientuje sie ktos z tu obecnych czy d16w3 to trwala jednostka >? bo mam taka u siebie chcialbym ja troche dlubnac glownie doprezyc i podkrecic ecu jakie cisnienie bedzie bezpieczne dla tego silnika nie moge nawet znalesc ile ma fabrycznie moj ma po 11 wydaje mi sie troche malo
orientuje sie ktos z tu obecnych czy d16w3 to trwala jednostka >? bo mam taka u siebie chcialbym ja troche dlubnac glownie doprezyc i podkrecic ecu jakie cisnienie bedzie bezpieczne dla tego silnika nie moge nawet znalesc ile ma fabrycznie moj ma po 11 wydaje mi sie troche malo
Ja się podepne do tematu,ale pytanie który sinik jest lepszy ,wytrzymalszy D16Z6 czy D16Y8,pytam bo odkryłem w moim Coupe że pierwotnie był Y8,a teraz mam Z6.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.