Zobacz pełną wersję : REZYSTOREK ??
szukalem i nie znalazłem wiec moze nie bylo jeszcze odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.... gdzie wsadzic super extra gadzet jakim jest rezystor? (tzn w która kostke) i JAKI kupic (chodzi mi o zwykły sklep a nie Allegro ;) )
p.s. wiem ze moge kupic na Allgero taki co daje 20KM za 12zł :lol: :lol: :lol: ale ja wole taki za 2zł ze sklepu elekrycznego i bede liczyl na 2KM :D
Gud lak !
Rezystorow masz multum na wolumenie. Ja bym poprosil o najmocniejszy, analogicznie do najwiekszego przyrostu. Wiec ponizej kilołoma nie ma co zchodzic
zamiast czujnika temperatury powietrza dolotowego
tylko, że tam jest termistor NTC - zmienia się jego rezystancja jak się zmienia temperatura
Tez sie nad tym zastanawiałem, trochę kombinowałem i po paru próbach dobrania odpowiedniego na każdym auto zaczynało pracować mniej równo, a efektu poprawy żadnego.
Można zamontować tam potencjometr i kręcic nim szukajac odpowiedniej rezystancji...ale wydaje mi sie,ze przyrost będzie marny i szkoda czasu.
Gud lak !
Rezystorow masz multum na wolumenie. Ja bym poprosil o najmocniejszy, analogicznie do najwiekszego przyrostu. Wiec ponizej kilołoma nie ma co zchodzic
Dokladnie, zeby bylo duzo mocy musi byc jak najwiekszy rezystor, a najlepiej kilka!!!! dotego warto je pomalowac farba fluorestencyjna to podobno polepsza osigi w dolnym przedziale obrotow!!! Podobno efekt jest nawet lepszy niz na magnetyzerze i strumiennicy łuskowej!!!
dotego warto je pomalowac farba fluorestencyjna to podobno polepsza osigi w dolnym przedziale obrotow!!!
wspaniały pomysł, dlaczego nikt wczesniej o tym nie mówił :D
no i jeszcze malowac trzeba wzglendem biegunowosci bo odwrotnie moze nie dzialac, tak slyszalem... :lol:
Najlepszy efekt osiaga sie po przymocowaniu rezystora do rury wydechowej ;-)
a ja mysle, ze niepotrzebnie sie nasmiewacie, skoro zaden z was tego nie sprawdzil. Bo co tani tuning nie moze byc skuteczny ? Tylko Cip za kilkaset zlotych ?
Trzeba pomierzyc, sprawdzic i wtedy oceniac, a koszt raczej zaden.
Juz kiedys pisalem, ale nie sprawdzilem
Co by bylo gdyby taki rezystorek zastosowac pod czujnik temperatury ?
ja osobiście nie widze żadnych przeciw wskazań, dlatego zę nie ingerujesz w żadny element silnika i osptrzetu, tylko utrzymuje sie caly czas parametr zaprogramowany w ECU, dla np. temperatury -5stopni (czyli tak jak na ssaniu podaje wieksza dawke paliwa). Te zmiany wynikłe są przewidziane przez producenta auta i zatem bezpieczne, ale czały czas operujemy na bezpiecznym dawkach ustalownych przez producenta. Zmiana dawki czy kata zaplonu jest w jakiś ustalonych i rozsądnych granicach zatem bezpieczny. Poza tym jest dodatkowo lambda która w razie zbyt bogatej mieszanki też wpłynie na ECU, a honda projektując ECU nie dopusciłaby szkodliwych dla silnika parametrów, po prostu czymś takim się wykorzystuje max możliwości danego ECU.
Przy dobrym dolocie, wyregulowanym zaplonie i sprawdzeniiu tego oczywiscie sada AFR mozliwe ze cos da, a moze nic, ale pewnosci nie ma.
ten czujnik nie mierzy temperatury bezwzględnej powietrza, tylko sygnalizuje zmiany temperatury powietrza przepływającego w przedziale od-do. Dodatkowy rezystor raczej należałoby wpiąć równolegle do czujnika, a nie zamiast, żeby obniżyć lub podwyższyć jego wskazania - ale to trzeba zmierzyć na silniku jake daje wartości
malowanie jest szybsze
aha i jak się pomaluje zardzewiały wydech srebrzanką do kaloryferów to są mniejsze opory powietrza pod autem i auto szybciej przyspiesza, ale i jednocześnie gorzej hamuje bo niestety jest mniejszy opór strug powietrza na gładszym wydechu:))
Kurka zaskoczyles mnie, bo nawet mi przez mysl nie przyszlo zeby do tego podejsc na powaznie.
Ok zalozmy ze zastapimy czujnik temperatury powietrza takim rezystorkiem i ustawimy powiedzmy na -10 ( jak, to juz inny problem :P ) , to po pierwsze przy seryjnym silnku bedzie to powodowac same problemy bo seryjnie afr jest dobrze wystrojony i jego grzebanie przynosi znikome lub zadne osiagi, jesli nawet mamy jakos tam lekko dlubnieta fure i afr jej poprawimy, to powstaje problem taki ze dawka paliwa bedzie nie zmieniana w zaleznosci od temperatury. Wystrajajac go np na 20 stopni, co sie bedzie dzialo jak sie stoi w korku w sloncu i temperatura pod macha jest powiedzmy 60stoponi, przy takiej roznicy bedzie napeweno zabogato.
Nie mowqie ze tuning musi byc drogi, zreszta sam mam kibel tuning na pokladzie :) ale uwazam ze to akutar nie jest dobrym pomyslem, ale testowac nie testowalem wiec moze sie myle...
aha i jak się pomaluje zardzewiały wydech srebrzanką do kaloryferów to są mniejsze opory powietrza pod autem i auto szybciej przyspiesza, ale i jednocześnie gorzej hamuje bo niestety jest mniejszy opór strug powietrza na gładszym wydechu:))
:D :D
Proste ze tak !! podobna sprawa wystepuje przy brudnym i czystym aucie !! Dlatego zawsze pamietajcie o pozadnej polerce przed wyscigami :twisted:
Wypowiedziałem się, bo znam takiego co dal sie nabrac na "rezystorek" (kupil na allegro)
Lepszy efekt osiągnął po umyciu auta ;-)))
Vex napisał/a:
Gud lak !
Rezystorow masz multum na wolumenie. Ja bym poprosil o najmocniejszy, analogicznie do najwiekszego przyrostu. Wiec ponizej kilołoma nie ma co zchodzic
Dokladnie, zeby bylo duzo mocy musi byc jak najwiekszy rezystor, a najlepiej kilka!!!! dotego warto je pomalowac farba fluorestencyjna to podobno polepsza osigi w dolnym przedziale obrotow!!! Podobno efekt jest nawet lepszy niz na magnetyzerze i strumiennicy łuskowej!!!
Kurka zaskoczyles mnie, bo nawet mi przez mysl nie przyszlo zeby do tego podejsc na powaznie.
Ok zalozmy ze zastapimy czujnik temperatury powietrza takim rezystorkiem i ustawimy powiedzmy na -10 ( jak, to juz inny problem ) , to po pierwsze przy seryjnym silnku bedzie to powodowac same problemy bo seryjnie afr jest dobrze wystrojony i jego grzebanie przynosi znikome lub zadne osiagi, jesli nawet mamy jakos tam lekko dlubnieta fure i afr jej poprawimy, to powstaje problem taki ze dawka paliwa bedzie nie zmieniana w zaleznosci od temperatury. Wystrajajac go np na 20 stopni, co sie bedzie dzialo jak sie stoi w korku w sloncu i temperatura pod macha jest powiedzmy 60stoponi, przy takiej roznicy bedzie napeweno zabogato.
Nie mowqie ze tuning musi byc drogi, zreszta sam mam kibel tuning na pokladzie ale uwazam ze to akutar nie jest dobrym pomyslem, ale testowac nie testowalem wiec moze sie myle...
Cytat:
aha i jak się pomaluje zardzewiały wydech srebrzanką do kaloryferów to są mniejsze opory powietrza pod autem i auto szybciej przyspiesza, ale i jednocześnie gorzej hamuje bo niestety jest mniejszy opór strug powietrza na gładszym wydechu:))
Proste ze tak !! podobna sprawa wystepuje przy brudnym i czystym aucie !! Dlatego zawsze pamietajcie o pozadnej polerce przed wyscigami
Coś na tym chorobowym język Ci się rem wyostrzył ;) Nie poznaję kolegi :D
Wstawiając rezystorki trzeba pamiętać jeszcze o zmianie bezpieczników od silnika na większe (są takie specjalne z szybką u góry) ;-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.