Zobacz pełną wersję : problem z trybem czasowym wycieraczek
Od jakiegoś pół roku tryb czasowy w wycieraczkach raz działa a raz nie. Potrafi nie działać miesiąć...i nagle znowu ożywa. Jedyne z czym mogę to powiązać to to, że działa raczej w cieplejsze dni, chociaż to pewnie zbieg okolicznośći.
Przekaźnik pada? Jakieś styki w okolicy silniczka? Co można sprawdzić?
Poza tym pozostałe tryby działają normalnie. Tylna wycieraczka (jesli to nie osobna sprawa) - działa prawidłowo.
Hej!
może jakoś mnie naprowadzicie ? szukałem przekaźnika od wycieraczek ale nie mogę takiego zlokalizować. Bezpiecznik cały i sprawny. Gdzie jest przekaźnik? Wtyki do silniczka mechanizmu wycieraczek są czyste, nie ma się do czego przyczepić. Czy to jednak wina włącznika?
pozdr
Bardzo możliwe, że styki w pajączku padają. Kiedyś naprawiałem to, tyle że w Fordzie i tam były wypalone ścieżki na płytce pajączka, z tym że problem dotyczył wycieraczek i świateł.
U mnie też czasem wycieraczki nie chcą startować z czasówki - jak wtedy przesunę dźwignię w dół na "szybkie maźnięcie", to ramiona niby normalnie pracują, ale po puszczeniu dźwigni ramiona zatrzymują się w aktualnym położeniu :confused:
Jak włączę pierwszy bieg wycieraczek i ruszą, to jakiś czas jest spokój. Chyba mamy ten sam lub podobny problem...
Póki co wycieraczki działają, czasówkę udaje się jakoś "wtórnie" włączyć, więc ja jeszcze nie zaczynam szukać, ale ...:(
Bardzo możliwe, że styki w pajączku padają. K
Pajaczek? co masz na mysli? sam przełącznik?
A w ogole to nie wiecie czy ten przełącznik jest rozbieralny?
ja wymianiałem samą wajche. za kilka zł kupiłem. Tylko u mnie posypał przełącznik swiateł. Generalnie nie pamiętam jak to jest skonstrułowane, natomiast pamiętam, że wymiana zajeła mi kilka minut:)
Tak, pajączkiem/ pająkiem nazywają przełącznik zespolony. Jest on rozbieralny, choć nie wiem jak wygląda sprawa z przełącznikami na końcówkach wajch. Pomęcz przełącznik od wycieraczek kiedy nie chcą zadziałać, może uda się wykryć ewentualny brak styku.
Pomęcz przełącznik od wycieraczek kiedy nie chcą zadziałać, może uda się wykryć ewentualny brak styku.
już go pomęczyłem, bałem się, ze sie urwie przy tych manewrach...i nic... zero, ani pół ruchu.
A ktos wie gdzie jest przekaznik od wycieraczek? Sprawdzilbym czy on cyka, albo nie cyka...
Rozpoznałem temat.
U mnie (CIVIC 1,4 MB 2000r) przy machnieciu wajcha w dol ramiona wycieraczek zatrzymywaly sie gdzie puscilem- nie wracaly na dol. Na czasowym - ruszaly kawalek ale sie zatrzymywaly w 1/4 wysokosci zamiast pojsc do konca i wrócić. Na biegu ciągłym wolnym i szybkim działały ok płynnie ładnie bez zastrzeżeń, ale gdy wyłączałem wycieraczki, zatrzymywały się gdzie akurat były np. w polwie szyby. Czasami sie naprawialo samo ale musialo byc cieplo i sucho. w zimie i wilgoci- lipa. problem powracal. Mechanicznie nie ma zastrzeżeń do silniczka i mechanizmu (patrz tryb pracy ciągłej ok). Zastrzeżenia od razu padły na coś co nie daje info wycieraczkom że mają wrócić na swoje miejsce...
Pryzczyna: padnięty przekaźnik wycieraczek. Przyczyny mogą być dwie. Przekaźnik (patrz poniżej w tym poście) lub STYKI MECHANIZMU (to było u mnie) - patrz jeszcze niżej w tym poście.
Gdzie Przekaźnik jest:
Jest on za skrzynka bezpiecznikow. DOSLOWNIE. Jak masz plecki skrzynki bezpiecznikow, to na jej pleckach masz "wczepiony" modol wycieraczek. U mnie brązowe pudełko wielkości opakowania dawnej kasety magnetofonowej. Aby to wyjąć należy
1. najlepiej poluzować skrzynkę bezpieczników 2x śruba 10x
2. odłączyć wiązkę od modułu wycieraczek i wyjąć tą felerne mega pudełko, które trzyma się na zatrzaskach i na złączce od plecków skrzynki z bezpiecznikami (foto w dalszej części postu)
podlaczonejesttak1.jpg
pleckipodlacz.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/3487/pleckipodlacz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/69/pleckipodlacz.jpg/)
http://img718.imageshack.us/img718/9792/podlaczonejesttak1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/718/podlaczonejesttak1.jpg/)
tak wygląda front i tył tego pudełka z modułem wycieraczek a także rozebrane.
Jeśli masz znajomego elektronika- może naprawi,. jak nie- kup ze szrotu i ciesz się czasowo działającymi wycieraczkami.
plytkaiobudowa.jpg
plytka.jpg
plytkatyl.jpg
stronaodpedalow.jpg
stronawczepionadobezpiecznikow.jpg
http://img585.imageshack.us/img585/157/plytkat.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/585/plytkat.jpg/)
http://img853.imageshack.us/img853/9524/plytkaiobudowa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/plytkaiobudowa.jpg/)
http://img201.imageshack.us/img201/8210/plytkatyl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/201/plytkatyl.jpg/)
http://img210.imageshack.us/img210/7856/stronaodpedalow.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/210/stronaodpedalow.jpg/)
http://img687.imageshack.us/img687/6576/stronawczepionadobezpie.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/stronawczepionadobezpie.jpg/)
Porada: odkręćić 3 śrubki i zdjąć obudowę pod kierownicą czyli plastik gdzie jest schowek przy lewej stronie nogi kierowcy.
Warto poluzować skrzynkę bezpieczników odkręcając 2x nakrętkę kluczem "dziesiątką"
To pudełko z modułem wycieraczek jest na pleckach skrzynki bezpieczników i ma oprócz wiązki także złączkę od tych plecków która sama się rozłącza jak wyjmujemy to pudełko z modułem. Ja użyłem śrubokręta płaskiego i podważając wyciągnąłem spokojnie ten moduł.
A że nie było jeszcze takiego posta jak to naprawić to poproszę o słowa krytyki albo uznania (sam się krytykuję jak na drugim module też nie działały. stąd edit poniżej)
pozdrawiam
WilliamIT
Słuchajcie.
Wczoraj dostałem drugi moduł. Jednak na nim też nie działało No i co się okazuje: przyczyną były zaśniedziałe styki w mechaniźmie przy silniczku wycieraczek! Od tego zaczynajcie naprawy przy podobnych objawach.
1. Należy zdjąć podszybie (jak- to jest do odszukania na forum)
2. rozwiercić nity jak na zdjęciu "POZDJECIUPODSZYBIA.jpg". Potem w miejscach obok będzie można spowrotem skręcić za pomocą małych blachowkrętów. Na zielono zaznaczyłem alternatywne punkty gdzie po naprawie można montować (najlepiej zrobić duży zoom na fotce po pobraniu jej z imageshack.
http://img9.imageshack.us/img9/4553/pozdjeciupodszybia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/9/pozdjeciupodszybia.jpg/)
3. podoginać styki w kółeczku "KOLECZKOISTYKI.jpg". u mnie problem powodował styk od brązowego przewodu. Kółeczko jest na tyle elastyczne ze cienkim plaskim srubokretem podoginalem styki. Nie bawilem sie w rozbieranie bo to bardzo trudne ze wzgledu na fakt ze jest tam ośka na podkładkę która bardzo ciezko wyjąć. U mnie nie było to konieczne.
http://img813.imageshack.us/img813/6122/koleczkoistyki.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/813/koleczkoistyki.jpg/)
4. Po dogieciu skręcamy całość i już działa czasówka. Na zoomie zaznaczyłem punkty gdzie poskręcałem po czyszczeniu i dogieciu (trzeba zrobić zoom na zdjęciu) "TUpOSKRECAMY.jpg"
http://img51.imageshack.us/img51/7726/tuposkrecamy.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/51/tuposkrecamy.jpg/)
Reasumując, kij może mieć dwa końce. Ja proponuję przy podobnych objawach jednak zaczynać od mechanizmu a potem zastanawiać się nad elektroniką. JA już o to doświadczenie jestem mądrzejszy. Może pomogłem...
Profesjonalniej instrukcję umieścił markom13. Ja przewkazuję jak to zrobić "na szybko"
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?73476-MC1-Silniczek-wycieraczek-przód-wycieraczki-same-sie-zatrzymują&highlight=nity
fajny opis Myślę że nadaje się do foto instrukcji bo widzę że problem nie jest odosobniony bo i u mnie wycieraczki czasowe się zacinają pomimo że ciągłe działają normalnie.Też podejrzewałem że to jakaś elektroniczna sprawa ale nie wiedziałem z której strony to ugryźć a teraz wiem gdzie dokładnie szukać.Wielkie dzięki.pozdro.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.