Zobacz pełną wersję : Czujnik spalania stukowego
dzialanie - "slucha" stuki /mikrofon/- sygnalem napiecia podaje do ECu TAK?
jak go oszukac ? czyli jak wmowic ECU ze wsio jest ok ??
znalazlem cos takiego http://www.pgmfi.org/twiki/bin/view/Library/KnockSensorVoltages
ja elektronikiem nie jestem zadnym wywalilo blad 23 w PR3 wiec brak czujnika zakupilem czujnik i przewodzik wkrecilem w blok wpiolem w pin b19 i nadal krzyczy ze jest zle - wiec jak po dobroci nie chce to moze go oszukac - ma ktos jakis pomysl ??
EDIT - czy moge zapodac jakies urzadzenie ktore bedzie wysylao caly czas ktoras z wartosci z tabelki na ecu ??
Ale jaki sens widzisz w tym żeby go oszukiwać nie lepiej jest to zrobić żeby działało tak jak powinno przecież możesz tylko pogorszyć sytuację jak nie masz czujnika. Później pojedzie ktoś koło Ciebie i pomyśli że jdzie zdezelowany polonez 1.5
Postaram się coś dowiedzieć i najwyżej napiszę.
Ale Ty masz spalanie stukowe czy po prostu komp wywala blad z nieznanego Ci powodu?
Czujnik na pewno dobry kupiles?
Ale jaki sens widzisz w tym żeby go oszukiwać nie lepiej jest to zrobić żeby działało tak jak powinno przecież możesz tylko pogorszyć sytuację jak nie masz czujnika. Później pojedzie ktoś koło Ciebie i pomyśli że jdzie zdezelowany polonez 1.5
Postaram się coś dowiedzieć i najwyżej napiszę.Eee.. że jak? możesz jakoś rozwinąć tą światłą metaforę, bo niemam pojęcia o czym ty do nas rozmawiasz..
Elmer, silnik nie dzwoni, poprostu ecu wywala błąd czujnika.
komp jest od JDMa - a tam w B16A1 byl KS wiec przerobilem wiazke i dodalem czujnik by uzyskac piure JDM style /poprostu taki komp mialem/ teraz o kompa jest latwiej niz rok temu a ja caly czas na Check jezdze i chce to zrobic
Brzozman litosci :D polonezy kolo mnie nei przejezdzaja nie ma jeszcze takich szybkich :lol:
Nie mam za bardzo pomyslu jak sprawdzic, czy masz dobre wartosci (czy czujnik dobrze dziala i daje napiecia w dobrym zakresie), a chyba od tego trzeba by zaczac. Trzeba by miec jakis logger.
Wiesz, jesli chodzi o wartosci z tej tabelki to chyba nie jest takie proste, bo one sa dla WOT, a przeciez nie jezdzi sie caly czas z gazem w podlodze. Nie mam pojecia jakie napiecia bys musial podawac dla nie w pelni otwartej przepustnicy.
faktycznie trzeba sprawdzic czy ten czujnik jest dzialajacy tylko jak to zrobic? a potem myslec co dalej jak okaze sie ze jest goodie :?
, a przeciez nie jezdzi sie caly czas z gazem w podlodze. .
i tu sie mylisz - od toczenia sie mam drugie auto - to jest by palnikowac :D
Czujnik przy montazu byl sprawdzany jest to mikrofon czyli na 1 pinie sam wytwarza wartosci - a chcialbym go oszukac by caly czas komp dostawal wartosci z 800 czy 1200rpm i bym mial z glowy. pytanie czym!
nie chce kupowac kompa europejskiego - zalezy mi na tym :D na KS mi nie zalezy nie mam turbo nie krece zaplonem ani walkami leje dobre paliwo min 98
Eee.. że jak? możesz jakoś rozwinąć tą światłą metaforę, bo niemam pojęcia o czym ty do nas rozmawiasz
a co to rozumieć?? jak czujnik nie działa i wystąpi spalanie stukowe a przemir oszuka ECU to co mu to spalanie wykryje??
No chyba że się mylę :?
a pomyslales do czego sluzy taki czujnik i ktore auta posiadaja go seryjnie? to nie jest urzadzenie ktore u mnie jest seryjnie i nie musi byc jest to tylko skutek uboczny zmiany ECU
umowmy sie tak jak to kilka osob zrobilo - jak nie wiedza nie pisza topik odejdzie w niepamiec - takie dyskujsje sa bezsensu
Oszukać to może będzie problem ponieważ te wartości są różne pod różnym obciążeniem, na różnym biegu i przy różnej prędkosci. Trzeba by poszukać czujnika identycznego jak stosowali dokładnie do tego typu kompa i sprawdzić, gdzie w takim silniku był montowany w wersjach z knock sensorem.
Przemir - mysle ze mapy paliwa sa tak ostre, ze knocksensor moze juz byc potrzebny. pamietaj tez ze japonce maja 100oktanowe paliwo. prawdziwie 100oktanowe. nie kombinuj z oszukiwaniem tylko wymyśł jak go dobrze zamontowac.
nie kombinuj z oszukiwaniem tylko wymyśł jak go dobrze zamontowac.
dokładnie to miałem na myśli
to napiszcie co jest zle zamontowane? jak to jest proste jak budowa mlotka - i nie bangla! a oszukac nie trzeba w pelnym zakresie aby go wykrywal i np myslal ze stoi na 1200 rpm
jakos pol zimy kombinowalem jak to zrobic zeby to bylo i dzialalo i h - idzie sezon nei chce jezdzic na chcek.
czujnik sprawny przewod dobry dobry pin komp sprawny - czas oszukac - a z czasem dociagne z japonii KS od OBD0 bo mam od OBD2 wg. amerykanow bez roznicy - kitajce od 3 dni nic nie odpisuja wgladow w topik mama juz ponad 40 i nic zero odpowiedzi
z tymi ostrymi mapami to sie troche zagalopowales - jak by tak bylo to JDMowe b16a1 nie mialy by 160HP tylko wiecej - tam wydech /kolektor jest inny/ i lepsze paliwo i to jest wg mnie klucz do tych 10koni AFR maja zazwyczaj miedzy 13,5-14 w 4genach a moim zdaniem to jest duzy wyznacznik chyba ze inaczej rozumiemy slowo "ostre" to plss rozszerz,
mi naprawde jzu lapki opadaja chce pojedzic ruda bez czeka
a z czasem dociagne z japonii KS od OBD0 bo mam od OBD2 wg. amerykanow bez roznicy
i to może być problemem - jak KS jest jednoprzewodowy to może podawać inne wartości przy obd2 i obd0
A kiedy się zapala czek endżin?
na fotkach oba sa takie same - sklepy sprzedajace KS pisza ze to wsio to samo od B16 przez B18 do H22 /w H22 moze byc inny gwint/ zasady dzialania i kostka podobno jest taka sama - a ja bede chcial dociagnac uzywany jak ktos znajomy mi zdobecie ale to trwa bo jak sprzedaja to cale silniki nie parceluja. Zapala sie po uzyskaniu prawidlowej temp silnika - jak jest zimny to jest luz po czym kreska juz prawie staje w polowie i zapala sie zolc :cry:
Emg,Pati,Gul, Elemer,Luki - wielkie dzieki za checi i pomoc - kazda inf jest dla mnie b wazna i traktuje ja b powaznie /na pocieszenie powiem ze na forum u kitajcow tez nadal nie wiedza - jeden wpis ze nie wiedza i juz ponad 60 wgladow w post.Ci ktorych znam na privy pisza ze nie maja pojecia co padlo/ moze dzis dostane org PW0 a tego wysle na testy
Moze pozycz od kogos jakiegos piggy-backa i podlacz do niego ten czunik, zeby pozapisywac, jakie generuje napiecia.
a jak go odkręcisz od motoru jak jest zimny i zaczekasz aż silnik się nagrzeje z odkręconym ks to co się dzieje?
to samo czyli zolc na desce i 23 na kompie - jest jeden myk dzis dostalem cynk - ale auto odpale dopiero w niedziele to wtedy sprawdze
no to jeszcze jedno pytanie - skąd wiadomo, że po drodze między KS a ecu czegoś jeszcze nie ma np. jakiegoś wzmacniacza lub tłumika sygnału powiązanego z czujnikiem temp.?
wiazka OBD2 nie ma nic - ale z drugiej stony nie mam pewnosci czy w OBD0 nie powinno czegos byc - jak tylko znajde chwilke poszukam takich inf - dzieki za cenna uwage.w Weekend bede mial czas to sprawdze tipy ktore dostalem od znajomka - i odrazu dam znac - jak znajde odpowiedz na Twoje pytanie to odrazu napisze - Dzieks
niedoszedlem do porozumienia z PR3 :( wywalam go na puleczke - poczekamy pomyslimy) - udalo sie zakupic od kolegi z klubu PW0 ktory odpalil auto bez problemu. mam nadz ze juz bedzie z gorki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.