Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Parówa a spadek osiągów



wojtus1199
30-08-10, 16:56
Witam
Założyłem ostatnimi czasy parówe z filtrem fujita, doprowadzenie chłodnego powietrza i oddzielenie filtra od komory jednak mam wrażenie jak by się osiągi pogorszyły.
Silnik to d15b7(kol ebay, wydech VTI, brak kata). Wciskajac gaz mocniej zaczyna mocno buczeć(fajnie) ale mam wrażenie jak by go coś trzymało. A odpuszczając troche wydaje sie jak by przyspieszał lepiej niz z wciśniętym mocniej gazem. Czy to norma? Bo zaczynam rozważać sprzedaż tego filtra i zakupienie samej wkładki do org puchy. A i widze ze spalanie sporo wzrosło chyba ok 0,5-1l/100km

airman
30-08-10, 17:45
Sam zastanawiam się nad parówą. Jak dotąd spotkałem się z samymi pozytywnymi opiniami, podobno dobry kompromis w stosunku do ryzykownego na codzień CAI ale nie widziałem żadnego wykresu przed parówą i po w d-series. Może ktoś ma?

Odnośnie spalania, to może poprostu częściej depczesz:)

WaSSIL
30-08-10, 17:46
parówa ma dużą średnicę i całkiem możliwe że to jest przyczyną słabnięcia auta - pewnie dużego muła łapie na niskich obrotach ??

astra
30-08-10, 18:02
ja mam takie same odczucia co wojtus1199, ale wydaje mi sie ze jest poprawa na nizszych obrotach kosztem wysokich.

JulekCIVIC
30-08-10, 21:33
Mnie sie wydaje że to moze być "przewartościowanie dolotu" czyli jak byś do 1.3 załozył beczke, dostaje sie za dużo powietrza do kolektora ssacego i zadusza to auto, bo brakuje mu paliwa, a spalanie wzrosło bo tak jak ktoś wyzej napisal testujesz cześciej czy lepiej chodzi i wciskasz do dechy co jakis czas a to najwiecej pochlania z baku ;p
jedyny sposób to strojenie lub zrezygnowanie z parówy na jakis czas a załozenie np shorta lub CAI'a tyle ze na CAI też tak moze sie dziać...

kornel861
30-08-10, 22:07
byl temat byly wykresy bylo wyjasnione :D porownanie parowy shorta i cai:rolleyes:

Duff-1964
30-08-10, 22:23
Na niższych obrotach jest lepiej, ale przy montażu nawet samego stożka spadają Nm i może dlatego gorzej jedzie.

suhy
30-08-10, 22:48
niestety bez strojenia bedzie lipa . w dolnej partii obrotów parówa wpuszcza większe ilości powietrza niestety silnik nie jest w stanie w pełni tego wykorzystać i napełnianie cilindrów nie jest dużo większe .
w kolektorze mamy z tego powodu więcej" powietrza" komp odczytując większe ciśnienie w kolektorze dolewa paliwa =zamulenie i duże spalanie

Budziniak
30-08-10, 23:39
Czyli chcesz przez to powiedzieć że parówa wpycha powietrze do kolektora ?!
Też mam parówę i też na początku się tym bardzo przejąłem. Założyłem na kilka dni seryjny dolot i objaw był taki sam. Jeżeli otworzyłem w pełni przepustnicę przy zbyt niskich obrotach to silnik się jakby dusił a jechał dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów. Moim zdaniem mamcie wrażenie że na parówie jest gorszy dół bo bardziej rzuca się w uszy buczący odgłos i tyle.
Zróbcie samo diagnostykę i jeżeli nic to nie pokaże to reset kompa i wyuczyć od nowa.

suhy
31-08-10, 00:00
raczej stawia mniejszy opór .niestety komp sie niczego nie nauczy .
radzę zostawić i delektować sie buczeniem (jeśli ktoś lubi )

wojtus1199
31-08-10, 16:49
Mi się wydaje ze jak do mojego silnika to powietrza daje ten filtr(ten sam zaklada sie do b16 i b18 i poprawiaja osiagi a tam wiadomo wieksze jest zapotrzebowanie na tlen) zaczynam sie powaznie zastanawiac nad zakupem samej wkladki, myslicie ze wtedy reakcja na gaz będzie lepsza?

skolopendra
31-08-10, 20:06
zaczynam sie powaznie zastanawiac nad zakupem samej wkladki, myslicie ze wtedy reakcja na gaz będzie lepsza?

zależy od silnika i jego kondycji

airman
31-08-10, 22:57
wojtus1199 szkoda, ze nie mieszkamy koło siebie to można by walnąć podmiankę na kilka dni na testy ;) Najlepiej zrobić hamowanko tego samego dnia na obu rozwiązaniach.

Bogdan19
31-08-10, 23:21
musze przetestować. bo mam parówe z filtrem fujita i ori puchę z filtrem, a ciekawi mnie ten temat, wiec jak będę miał czas to sprawdzę i może zapodam info na forum co i jak;)

rider143
01-09-10, 11:00
i może zapodam info na forum co i jak;)nie może tylko koniecznie:cool:

ygor
01-09-10, 11:33
mysle ze wazne jest to co napisal budziniak - w naszych autach z takimi silnikami na nizszych obrotach nie wciska sie pedalu do konca - do polowy , 3/4 ale nigdy do dechy - bo wtedy tak jak piszecie silnik wyje bardziej ale nie ma sily - przepustnica otwarta na max = dużo powietrza , a raczej za dużo - na serii objaw jest podobny - możliwe że na parówie się na sila , ale sam nie jezdzilem wiec nie bede zgadywac

wojtus1199
02-09-10, 17:02
raczej nasila, nie trzeba wciskac gazu do końca wystarczy do połowy przy obrotach rzędu 2 tyś

AltairV
03-09-10, 22:07
ja zalozylem parowe i jak dla mnie same pozytywne efekty, a buczy tylko wtedy gdy mamy male obroty i cisniemy gaz i buczy nie ma sie co dziwic, redukcja wtedy i juz :) po to jest galka zeby zmieniac biegi :)

kacza_mc
04-09-10, 12:50
wywal parówe załóż kibelrure 60siątke i powiedz jak tam, jest zapewne tak jak koledzy wyżej pisali że układ ma zbyt mocne rozprężenie na kolektor idzie zbyt dużo powietrza, albo strojenie albo zmniejszenie średnicy dolotu ...
oddzielenie od silnika i doprowadzenie zimnego powietrza daje na + tak czy siak ale ta parówa bez konkretnie zmutowanej lambdy ( proporcja powietrza do benzyny ) może właśnie pogorszyć troszke osiągli ,lecz w górnym przedziale obrotów powinno być dużo lepiej niż oem

Kras
06-09-10, 09:08
Wszystko zludzenie - dajesz gaz do podlogi, otwarty dolot zaczyna ryczec ale to nadal jest maly silniczek Hondy, ktory nie jedzie na dole. Wiec masz buczenie czyli spodziewasz sie, ze bedziesz jechal szybko a tu zonk. Byc moze jest jakiestam rozprezenie, nie ma juz policzonych fabrycznie zjawisk rezonansowych (chociaz ich dzialania bym nie przecenial) wiec moze byc ciut gorzej na dole. Ale to nie jest doladowanie, to nie jest taka zmiana zeby nagle lambda sie rozjechala, nie przesadzajcie.

sane
06-09-10, 10:42
a mi się wydaje, że wszystko poza CAI to tylko dla buczenia...

miałem short rama w lanosie i dopóki nie było porządnego nadmuchu w postaci wyjętej lampy przedniej (na zawodach) to samochód był zmulony i kręcił powtarzalnie 0,3 sekundy gorsze czasy na g-techu...

Arturvf500
17-09-10, 20:56
Ale to nie jest doladowanie, to nie jest taka zmiana zeby nagle lambda sie rozjechala, nie przesadzajcie.

to podam Ci przyklad:seryjne B16, seryjne mapy i parowa - miedzy 4 a 5 tys AFR ponad 16 (z seryjnym dolotem ponizej 13); po strojeniu 170Nm przy 5500RPM; przy okazji poprosze o przyklad b16 ktory ma taki moment na innym dolocie...

pozdrawiam
Artur

vandal666
18-09-10, 08:04
chodzi o to ze silnik dostal powietrza a nie dostal paliwa, jednym slowem trzeba podlac paliwka i bedzie lepiej... ciut :]

WaSSIL
22-09-10, 21:23
ja zalozylem parowe i jak dla mnie same pozytywne efekty, a buczy tylko wtedy gdy mamy male obroty i cisniemy gaz i buczy nie ma sie co dziwic, redukcja wtedy i juz :) po to jest galka zeby zmieniac biegi :)
jak się ktoś decyduje na parówę z dużym stożkiem to trzeba na nowo nauczyć się obsługiwać prawym pedałem a na pewno będzie dobrze ;)

AltairV
22-09-10, 21:44
cytujac moj tekst co chciales przekazac?

WaSSIL
23-09-10, 13:21
cytujac moj tekst co chciales przekazac?
a co ?? nie możesz zrozumieć co napisałem ?
Piszę wyraźnie w nawiązaniu do twojej wypowiedź, że wg mnie jak się jeździ z parówą z tak dużym stożkiem trzeba nauczyć się obsługi gazu. Trzeba umiejętnie nim dozować gaz Nie na maksa tylko płynnie wprost proporcjonalnie do zachowania silnika na reakcję gazu. Bo tak jest faktycznie że na pełnym gazie zaczyna silnik buczeć co w ogóle nie przekłada się na efektywną jazdę. Niestety parówa przy silnikach małolitrażowych sprawdza się owszem jeśli umiejętnie operuje się gazem ;) Mam nadzieję, że przesłanie jakie by nie było to jest zrozumiałe :cool:

AltairV
23-09-10, 15:48
to ty tez nie zrozumiales co ja chcialem przekazac xD
mi chodzilo o to ze pelny opor gazu przy duzym biegu jest nie wskazany, a parowa nie buczy przy przyspieszaniu kiedy startujemy z nizyszch biegow i krecac obroty, nie sprawiamy ze przepustnica jest caly czas otwarta co skutkuje tym ze nie buczy :)

chcialem wyjasnic ogolnie w moich wypowiedziach ze buczenie jest spowodowane tym ze nie dostosowane jest otwarcie przepustnicy do biegu :P nie potrzebnie sie przypiąłes mojej wypowiedzi ;)

kacza_mc
24-09-10, 02:26
chcialem wyjasnic ogolnie w moich wypowiedziach ze buczenie jest spowodowane tym ze nie dostosowane jest otwarcie przepustnicy do biegu :P nie potrzebnie sie przypiąłes mojej wypowiedzi

nie moge się zgodzić, nie chodzi tu o to na jakim biegu się jedzie, ani z jaką prędkością, buczenie jest spowodowane otwarciem się przepustnicy tak jakby człowiek otworzył za przeproszeniem gębe im mocniej tym donośniej sie wydrze a jak będzie w tym czasie biegł to może mu sie wydawać że ciszej krzyczy :)

tak jak jedziemy na 2 biegu 20 km/h i damy w kete ful power, ok będzie buczało i będą drgawki, ale jak rozpędzisz się gradacyjnie dozując pedał gazu i przy 70 dasz ful, buczenie będzie to samo, ale odczucie buczenia inne, jak wiesz o co Cho to ok,

Tylko jak można ludziom tłumaczyć o dostosowaniu gazu do obrotów ? przecież to jest podstawowa umiejętność kierowania pojazdem :) jak ktoś ma 40 na budziku, włącza 5 i depta to albo sie przesiadł z TDI albo założył dopiero stożek i wkręca sobie że on nic nie daje tylko hałas :) Ludzie

4mell
24-09-10, 08:20
To ze buczy to jest normalka. I buczeć będzie, czy to parówa CAI czy SR a nawet seria bez rezonatora
Jednym z priorytetów współczesnych układów dolotowych jest też zmniejszenie hałaśliwości silnika jego „cichobieżności” a zarazem nie wielki spadek wymiany ładunku w zakresie obrotów, dla którego dany dolot został zaprojektowany, wystarczy popatrzeć na seryjny układ dolotowy w hondzie. W aucie które ma rozwinąć jak największą moc w zadanym zakresie obrotów hałas nie jest już tak ważny. Zastosowanie dolotu typu właśnie „Parówa” CAI czy SR zakończonym stożkiem zawsze spowoduje wzrost hałasu czy ten dolot cos daje czy też nie, ale trzeba zaznaczyć ze daje i zarazem też nie daje lub zabiera :D bo nie ma cudownego „sportowego” układy, który maksymalnie zaspokoi cały zakres obrotów. Skąd się bierze ten hałas ano z różnicy Ciśnień panujących na zakończeniu rury ssącej a cylindrze podczas otwarcia zaworu dolotowego i odbicia fali akustycznej na końcu tej rury.Wiec przy niskim obrotach i dużym obciążeniu, czyli przepustnica otwarta całkowicie odbicie fali będzie bardziej słyszalne niż przy wytłumieniu jej przez częściowo zamknięta przepustnice proste. Natomiast przy wyższych obrotach to” buczenie” narasta, ale to też zależy od długości rury zależy też od charkterystki krzywki na wałku. Np. na przejściu na VTEC może zabuczeć bardziej :) Spadki lub wzrosty momentu obrotowego w różnych obrotach występują w zależności od zastosowanego dolotu jest ogólna prosta zasada, że dłuższa rura niższe obroty krótsza wysokie, oczywiście sama rura to nie wszystko jest masa innych czynników, które trzeba brać pod uwagę. Z rana jeszcze rozum rześki i chęci to żem sie rozpisał :D

kacza_mc
24-09-10, 10:11
przy normalnej jeździe nic nie powinno buczeć, a jeżeli buczy to trzeba odciąć sobie pare palców od prawej nogi- może więcej pokory przyjdzie :)

te wszystkie puchy od seryjnego dolotu właśnie powodują to że nie ma hałasu,tak jak kolega wyżej pisze, na seri zdejmiesz cały dół puszek i rezonatorów to będzie prawie takie samo buczenie

btw. Miałem sam stożek z szortramem a po założeniu obudowy do filtra i doporowadzeniu powietrza zimnoego, hałas zatrzymują po części ścianki obudowy filtra i po części wylatuje wlotem od powietrza, teraz jest idealnie, może zmiana rury na 60mm dała by jeszcze mniejsze buczenie, ale jak już wcześniej pisałem rozsądne i wyprecyzowane dozowanie gazu wyeliminuje hałas conajmniej do 4 tyś, chcesz dawać w pędzel to zapamiętaj że pomimo tego wciśnięci do dechy i super buczenia nie przyspieszasz szybciej więc zluzujmy trampki i ogar :)

WaSSIL
25-09-10, 00:47
nie potrzebnie sie przypiąłes mojej wypowiedzi ;)
Potrzebnie bo dyskusja nabiera nowego wymiaru :D

doogson
30-09-10, 21:41
a ja mam takie pytanie czy po montażu parówy trzeba resetować kompa czy nie ??

kacza_mc
30-09-10, 23:23
a ja mam takie pytanie czy po montażu parówy trzeba resetować kompa czy nie ??

śmieszne jest to że człowiek który tutaj wypowiedział się aż 818 razy zadaje takie pytanie
http://img268.imageshack.us/img268/4288/78a37848002d22874c24f3f.jpg

nie nie trzeba ...

doogson
01-10-10, 08:09
ta jasne to że wypowiedziałem sie 800 razy znaczy że nie wolno mi zadać juz żadnego pytania w żadnym temacie i jestem wszechwiedzący ??

kacza_mc
01-10-10, 09:52
oczywiście że to nie znaczy że jesteś wszechwiedzący ... ale daje do myślenia, rok temu zadałbym jeszcze gorsze pytania, zawsze czytając teksty forumowiczów z większym stażem traktuje je bardziej poważnie,
zrobiliśmy OT, ale ok sory ze cie znieważyłem

zico1981
01-10-10, 10:07
kacza masz racje :)

skolopendra
01-10-10, 10:25
a ja mam takie pytanie czy po montażu parówy trzeba resetować kompa czy nie ??

nie potrzeba ,lecz zawsze jak ktoś ma dylemat przy takiej sprawie ,niech sobie zrestartuje dla własnego spokoju.
to nic nie kosztuje ,a będziemy zdrowsi :)

kacza_mc
01-10-10, 17:20
równie dobrze mógłbyś zresetować kompa po wymianie kołpaków ...

Budziniak
01-10-10, 17:42
Panowie czy po zmianie seryjnego filtra powietrza na nowy z sklepu należało by zrobić reset kompa ? To samo pytanie tyczy się wymiany płynu chłodzącego ?!
W sumie jak zmieniałem koła z zimowych na letnie to machnąłem reseta i auto troszkę lepiej idzie w górnym zakresie.

:D:D

kacza_mc
01-10-10, 22:33
halo halo, po wymianie filtra powietrza na nowy Powinieneś zrobić AFR !! koniecznie !!!

rider143
01-10-10, 22:37
Dorwały się dzieci neo do neta i cwaniaczą na całego bo moderator ma wolny weekend:confused:
Sory za OT

kacza_mc
01-10-10, 22:47
Wypraszam sobie, w kwestii Tematu wypowiedziałem się już elokwentnie, w kwestii pytania przez kolegę również, nie widze nic z cwaniactwa w moich wypowiedziach ? a impas wykonany przez pana to po prostu żenada, komentuje pan naszą kpine, samemu robiąc z siebie bohatera ?

doogson
02-10-10, 07:37
Wypraszam sobie, w kwestii Tematu wypowiedziałem się już elokwentnie, w kwestii pytania przez kolegę również, nie widze nic z cwaniactwa w moich wypowiedziach ? a impas wykonany przez pana to po prostu żenada, komentuje pan naszą kpine, samemu robiąc z siebie bohatera ?
tak tylko kolega ma troche racji bo motacie sie od wczoraj jak byście ameryke odkryli , fakt może moje pytanie było głupie (wiem o tym że było) ale nie musicie teraz kozaczyć i robić ze mnie idioty bo sami nie wychodzicie na mądrzejszych, gdyby było więcej takich weekendowych cwaniaczków jak wy na tym forum to pewno nikt nie zadał by pytania w obawy przed zruganiem, kacza a bohatera to raczej ty próbujesz z siebie zrobić bo w koncu znalazłeś na tym forum pierwszy temat na który znasz odpowiedz i zrobiłeś koło tego tyle szumu że w faktach wieczorem będą o tym mówić, jedyny który udzielił odpowiedzi to skolopendra i jako że jest tu już od kilku lat ma 7 tys postów czyli powinien być twoim guru to jakoś nie postanowił zrobić ze mnie idioty



wracając do tematu, po zamontowaniu samej parówy poczułem lekki spadek mocy na dolnych obrotach, góra wydawała się taka sama ale to tylko wrażenia, za to wczoraj po zamontowaniu osłony termicznej od razu było czuć dużą poprawę od razu zimne spod zderzaka poszło, wiec wg mnie montaż stożka innego niz cai ma sens tylko wtedy kiedy jest odgodzony stożek od komory silnika i poprowadzone powietrze, bez tego to tylko wrażenia dzwiękowe zapewnia

fifti
02-10-10, 10:04
tez mam zamiar cos kupic do d15b7, zastanawiam sie co bedzie lepsze cai czy parowa,
skoro piszecie ze parowa dostarcza zaduzo powietrza i dławi sie cos tam i osłabia to silnik na wolnych obrotach, to czy jak zamontuje cai bedzie lepiej?
Czy wybrac parowe czy cai ? co doradzacie ?

rider143
02-10-10, 10:19
Ja w b7 zakladal bym parowe, odgrodzil i wystroil kompa.

fifti
02-10-10, 11:02
ma tak moze ktos zrobione ?
poprawia to osiągi silnika ??

rider143
02-10-10, 11:03
ma tak moze ktos zrobione ?
poprawia to osiągi silnika ??

1-tak
2-tak
bylo na forum

fifti
02-10-10, 14:01
ale chyba z tego co czytałem trzeba bedzie dorobic zimny dolot i oddzielić filtr od komory tak ?

skolopendra
02-10-10, 17:55
zimny dolot i oddzielić filtr od komory tak ?

tak

szastal
02-10-10, 20:41
ale chyba z tego co czytałem trzeba bedzie dorobic zimny dolot i oddzielić filtr od komory tak ?

Ale co w tym trudnego ? Że nie ma gotowego rozwiązania i trzeba samemu coś zrobić ? A daje całkiem fajne efekty, a druga sprawa że osłon to tu mnogo i do wyboru do koloru.

fifti
02-10-10, 21:35
spoko spoko ja pytam co tu trzeba zrobic a nie co trudnego, robicie tu burdel jednym słowem piszac takie pierodły a nie odpowiadacie na konkretne pytania


tak

dziękuje za odpowiedz i o takie odpowiedzi mi chodzi ;)
bez burdelu krotko zwięźle i na temat :)

Bogdan19
02-10-10, 23:10
testowałem ostanio seryjną puche i parówe. i wyszło jak dla mnie na plus dla parówy.
dolnym zakresie obrotów podobnie, powyżej 4 tyś obr przewaga zdecydowanie dla parówy. przy 4tys obr przy seryjniej puszcze gaz trzeba wciskać do końca a przy parówie na 3/4. ogólnie na seryjnej puszcze gorzej auto jedzie, na parówie jak by odżyło.

szastal
02-10-10, 23:23
spoko spoko ja pytam co tu trzeba zrobic a nie co trudnego,

Sorry nie sądziłem że możesz po prostu nie wiedzieć jak to ogarnąć, zobacz ogłoszenia jero11 albo chyba kubaguzik mają zdjęcia takich osłon, plus jeszcze jakieś auta w dziale nasze hondy. Ogólnie to nie jest to konieczne, ale bez tego mija się z celem cała ta zabawa, bo słabe są efekty jak ciągnie ciepłe powietrze.

kacza_mc
03-10-10, 00:04
fifti jestem również za parówą + zimne powietrze, odgrodzenie od silnika,
cai mniej praktyczne moim zdaniem,

Chciałbym wtrącić słówko na temat parówy i strojeniu kompa, otóż jest to dość istotne gdyż jak wiadomo w parówie jest zastosowany efekt tz. dyszy Venturiego, tak na skróty idąc dużą wagę w tym ma ciśnienie oraz prędkość przepływu powietrza, ... zatem gdy wystroimy ładnie kompa można bardzo dobrze zoptymalizować moment obrotowy ...

doogson
03-10-10, 08:56
spoko spoko ja pytam co tu trzeba zrobic a nie co trudnego, robicie tu burdel jednym słowem piszac takie pierodły a nie odpowiadacie na konkretne pytania



dziękuje za odpowiedz i o takie odpowiedzi mi chodzi ;)
bez burdelu krotko zwięźle i na temat :)

osłona stożka kupiona u jero11 wygląda tak:
http://www.star.net.pl/~doogi/honda/IMAG0015.jpg


fifti jestem również za parówą + zimne powietrze, odgrodzenie od silnika,
cai mniej praktyczne moim zdaniem,

Chciałbym wtrącić słówko na temat parówy i strojeniu kompa, otóż jest to dość istotne gdyż jak wiadomo w parówie jest zastosowany efekt tz. dyszy Venturiego, tak na skróty idąc dużą wagę w tym ma ciśnienie oraz prędkość przepływu powietrza, ... zatem gdy wystroimy ładnie kompa można bardzo dobrze zoptymalizować moment obrotowy ...
strojenie to podstawa bo parówa przy niskich obrotach daje dużo powietrza a komp daje mało paliwa więc strojenie myslę że da tutaj dużą różnicę mam u siebie w planach ten zabieg więc zdam relację, a przy wysokich obrotach to wogole nie ma porównania z seryjnym dolotem

fifti
03-10-10, 10:20
dziękuje ślicznie za odpowiedz :)

jeszcze tak zapytam ile za takie strojenie sie płaci ?

jacente
03-10-10, 18:14
a wyjdzie 600-1000zł

kacza_mc
03-10-10, 20:23
a wyjdzie 600-1000zł

dlatego stroimy dopiero po możliwe wszystkich planowanych modyfikacjach :)

fifti
04-10-10, 05:29
no to duzzzo

doogson
04-10-10, 09:19
no to duzzzo
nikt nie mówił że tuning jest tani ;)

Skowron48
04-10-10, 17:55
Nie chce zakładać zbędnego tematu, więc tutaj wrzucę swoje pytanie: Jak odgrodzić i czym stożek od silnika? http://img709.imageshack.us/img709/4439/20101002279.jpg

szastal
04-10-10, 18:15
Puchę trzeba założyć http://img193.imageshack.us/img193/4664/dscf5288k.th.jpg (http://img193.imageshack.us/i/dscf5288k.jpg/)

Skowron48
04-10-10, 18:25
a gdzie bracie, mogę taką "puchę" sobie skombinować?? Gdzie można kupić taką "rurę" na dolot zimnego powietrza ze zderzaka??

doogson
04-10-10, 18:28
uzyj opcji szukaj

szastal
04-10-10, 18:40
a gdzie bracie, mogę taką "puchę" sobie skombinować?? Gdzie można kupić taką "rurę" na dolot zimnego powietrza ze zderzaka??

Rura castorama nie pamiętam czy wentylacyjna czy od czego, a puche chyba w ofercie ma jero11 , czasem są ogłoszenia na forum jego właśnie.

zico1981
05-10-10, 06:51
zamiast tak polemizowac czy poprawia czy pogarsza, wybrac sie na hamownie dwa pomiary jeden seria drugi parowa i macie wynik, a nie takie gadanie ze czujecie ze jest lepiej, dupohamownia nie jest miarodajna ;p

skolopendra
05-10-10, 09:45
dupohamownia nie jest miarodajna ;p


popieram :)

6h057
12-10-10, 19:42
autko i na parówie będzie dobrze jeździć tylko trzeba trochę poprzeciągać na biegach a nie 2000 i zmiana:P najlepiej do oporu;)

WaSSIL
12-10-10, 22:40
no baaa A później będą posty typu "Na parówie pali mi 5 litrów więcej" :D

Budziniak
12-10-10, 22:49
no baaa A później będą posty typu "Na parówie pali mi 5 litrów więcej" :D

...oleju silnikowego

zico1981
12-10-10, 23:27
zamiast tych "serdelek" lepiej zalozyc grzybka;p

6h057
13-10-10, 13:52
silnik 1.3 nie bierze oleju:) cisne i ani grama:P

Kuzyn353
06-10-25, 18:48
cześć. Wykopię temat odrobinkę :D
Założyłem parówe do angielki D14 90KM. Po założeniu autem trudno ruszyć. Na wyższych obrotach jest ok ale przy 1000 obrotów i wciśnięciu gazu samochód się dusi. Trzeba ruszać z poślizgiem sprzęgła i wyższych obrotach. Na benzynie i gazie to samo. Zrobiłem to ze względu na to, że to projekt civika pseudo terenowego i pucha rezonatora w nadkolu jest bardzo nisko i pewnie bym ją z czasem urwał. A w tym terenowym projekcie najbardziej zależy mi na wysokim momencie na niskich obrotach. Powolne przejazdy po wybojach i górkach. Bujam się tak już kilka dni. Jutro sprawdzę pcv albo oryginalną puchę tylko bez dolnego rezonatora.
Ktoś jeszcze miał odczucia jakby w ogóle nie było momentu na dole? Mam wrażenie, że jedynie w najwyższych partiach obrotów jest okej. W średnich różnica jest organoleptycznie nieco gorsza bo zamiast przyśpieszać to buczy.