Zobacz pełną wersję : Wymiana-cena
Witam,
Mam takie pytanie. Mam honde civic 1,4, z 2001 roku, hatchback w gazie z sekwencja.
Samochod mi sie rozjechal, oddalem do mechanika. Powiedzial ze trzeba wymienic: pasek rozrzadu, napinacz paska, pompe wody, uszczelniacz na wałku, uszczelka pod deklem zaworu, obudowa paska rozrzadu, czujnik impulsu. Za wszystko chce wziasc 1200-1300zł.
Czy to nie za duzo?
Prosze o opinie
1200 to kosztuje sam rozrząd w ASO (i to bez wymiany pompy).
Co znaczy, że samochód się rozjechał?
odpala i gasnie. mechanik powiedzial ze pasek rozrzadu przeskoczyl. auto ma 150 tys km. czyli chcesz mi powiedziec ze powinienem sie cieszyc z takiej ceny?:/
musisz sie cieszyc jesli to kwota z czesciami
Zgadzam się, jeśli to kwota z częściami to nie jest drogo. Ciesz się, że łożysk w skrzyni nie musisz wymieniać -zabawa w podobnej cenie :)
To jest okazja taka cena a nawet promocja jak w super markecie.;)
Pod jednym warunkiem, że mechanik mówi prawdę, bo zdążają się naciągacze. :(
Naprawiaj a po naprawie poproś o stare graty.
jak to pasek ci przeskoczył może mózg temu mechanikowi przeskoczył czy był wymieniany rozrząd u ciebie kiedyś? ten mechanik to chyba jakaś lipa jaki czujnik impulsów??
Może chodziło mu o sondę lambda a nie czujnik impulsów? Pasek rozrządu może czasem przeskoczyć. Rzadko to się zdarza, jednak jest możliwe. Najczęściej to się przytrafia przy odpalaniu auta.
mechanik to Pan Paweł Sobesto z Piekar, ktory na tym forum zbiera dobre opinie. Usterka sie wydarzyla w czasie jazdy samochodem po wyprzedzeniu. Pasek wlasnie nie byl nigdy wymieniany, takze gdyby to bylo co innego, to pasek i tak czekala wymiana
no jakies 30tys km temu
po prostu zaniedbanie, dobrze że tylko tak się skonczylo
wiem wlasnie. niestety ja samochod nabylem 1,5 miesiaca temu. powinienem od razu wymienic rozrzad zeby miec spokoj, ale tak jakos wyszlo. czyli 1200zl to cena nie duza. okej dzieki za info
Krzysztof1969
31-08-10, 19:30
Hm... Nie słyszałem o przeskakiwaniu paska i chyba napinacz tak go trzyma że nie jest to możliwe. Ja w to nie wierzę. Z wyciągnięciem się paska to też lipa bo napinacz to skoryguje. Pompy się nie wymienia chyba że wyraźnie jest z nią coś nie tak. To nie VW ! Ja wymieniałem rozrząd w Hondzie i pytałem o pompę cytuję " Sprawdzamy czy podczas kręcenia ot tak ręcznie nic z nią się nie dzieję czy nie słychać dziwnych dzwięków i czy luźno chodzi to jest ok i nie trzeba wymieniać ". Jeśli za taką cenę wymieni tyle ile napisał to warto. Tylko czy zna się na robocie i czy Cię nie naciąga.
no tez coś mi się zdaje że pasek rozrządu od tak nie przeskakuje sam rozkręcałem i wymieniałem pasek i chyba jedynie co to pasek musiałby strzelić i to się zdarza jak już jest zużyty, ten czujnik to może nie miernik impulsów tylko czujnik położenia wału korbowego może to mogło by ci siąść ale pasek przeskoczyć dziwne, co jeszcze na ciula obudowę paska rozrządu wymieniać przecież to się nie psuje chyba że ci jakiś mechanik jakimś prętem albo czymś rozdupcył , ja tam wymieniłem pasek napinacz i nawet uszczelki pokrywy zaworów nie wymieniałem bo jest ok teraz przy regulacji zaworów może wymienię
hmm ja sie na tym nie znam. nie zmienialem nigdy rozrzadu. no mowil o cenie 1200-1300zł za to wszystko co wymienilem, czyli cena jest wporzadku. mozliwe ze chodzilo o ten czujnik o ktorym napisales. cala ta
Krzysztof1969
01-09-10, 14:10
Pompa wody którą Ci wstawi to pewnie zamiennik. a jak powiedziałem przeważnie nie trzeba jej wymieniać w Hondzie. I bywa że używana wytrzyma dłużej od nowego zamiennika. Radzę ci się zastanowić nad jej wymianą a jak już to na oryginał który w Hondzie nie jest drogi.
niekoniecznie krzysztof bo zamiennik jedyny jaki mi znalezli w sklepie byl tej samej firmy co oryginalny wiec juz go tak nie strasz
Krzysztof1969
01-09-10, 20:04
Nie wiem jakiej firmy jest pompa. W każdym razie ja mam starą pompę i gra. W Hondzie jak już pisałem przy wymianie rozrządu nie stwierdzili zużycia pompy wody. Moim celem nie jest starszenie kogokolwiek proszę kolegi...
a czy ktos z udzielajacych sie w dyskusji robil cos z autkami u Pana Pawła w Piekarach? czytalem w sumie same dobre opinie na jego temat, jako fachowca, ktory ma konkurencyjne ceny i nie robi dziadostwa...
dlatego nie sluchaj co pisze krzysztof i rób swoje
jak chce i ma kaskę to niech wymienia wszystko tylko mnie dziwi poco osłonę rozrządu wymieniać i ten czujnik skoro czujnik powinien być dobry skoro pasek ponoć przeskoczył , pasek rozrządu też może być dobry nie sądzę żeby poprzedni właściciel ryzykował i jeździł powyżej 120tyś km na starym pasku zwłaszcza jak ten samochód miał kilku właścicieli ale wymienia się go bo przeważnie jak się kupuje sprowadzony to nie wiadomo kiedy był wymieniany, no nic napisz jak ci zrobi ten mechanik czy działa ci prawidłowo i czy czasem nie znalazł ci czegoś jeszcze innego do wymiany :rolleyes:
czujnik mozliwe ze sie spalil bo gdy samochod stanal na drodze i "powiedzial ze dalej nie jedzie" to po podniesieniu maski czuc bylo smrod jak przy spaleniu jakiegos kabelka. paska poprzedni wlasciciel na pewno nie wymienial. dziwi mnie tylko ta obudowa.... dzisiaj jade odebrac autko, dam znac jak wroce
Pasek rozrządu może przeskoczyć. Spotkałem się dwa razy z takim przypadkiem, co prawda nie w Hondzie, ale się spotkałem. Co do pompy wodnej, to spotkałem się z taką praktyką, że za połowę ceny nowej pompy można kupić oryginalną po regeneracji a swoją zostawia się mechanikowi. Nie wiem na czym polega regeneracja pompy, może na wymianie uszczelek, łożysk... to tylko domysły oczywiście, ale z taką praktyką się spotkałem.
Krzysztof1969
05-09-10, 11:07
Nie w Hondzie.
no i co odebrałeś czy mechanik nie poradził sobie z usterką ??
Nie w Hondzie.
No widać, że w Hondzie też może się to zdarzyć. W Mercedesie gdyby przeskcozył, to bym się dziwił bo jest łańcuszek, ale w każdym aucie z paskiem jest prawdopodobieństwo że przeskoczy. Może to być spowodowane naciągnięciem paska w wyniku niedopilnowania wymiany rozrządu lub niepoprawnej wymiany - ojciec we Fiacie Uno miał taki przypadek: przy wymianie rozrządu majstry albo źle dokręcili rolkę napinajacą, albo nie naciągnęli dobrze paska i po kilku kilometrach pasek przeskoczył o jeden ząbek.
wloszek ---> napisz jak poszła naprawa.
odebralem. calkowity koszt 1360 zł. samochod jezdzi, czesci stare otrzymalem, fakture otrzymalem. wydawac by sie moglo ze wszystko okej. po naprawie u wspomnianego mechanika ciezej zaczal chodzic pedal gazu, tzn. tak skacze, nie ma plynnego ruchu. pomyslalem ze moze przy zakladaniu wszystkiego pod maska od nowa, gdzies linka sie zagiela. wyglada jednak na to ze linka jest nowa:/ wspomniany mechanik przestal odbierac ode mnie telefon. na pewno jest przy telefonie bo nie jednokrotnie dzwonie i rozmawia z kims innym....
no widzisz coś ten mechanik to jakiś podejrzany no ale przynajmniej rozrząd ci wymienił i coś chyba przy przepustnicy grzebał albo linkę używaną ci wcisną.
troche mnie to zastanawia bo przeciez linka to sa grosze tak naprawde, wiec nic by na tym nie zyskal wciskajac mi dziadostwo.
dzisiaj dopiero odebral, powiedzial ze nie dal rady wczoraj odebrac. umowilem sie wstepnie na srode, takze po wszystkim napisze co i jak sie ma
Krzysztof1969
07-09-10, 20:36
Przeskoczył pasek w Uno no cóż we Fiatach wszystko jest możliwe bo to jest dziadostwo do potęgi. Poza tym przeskoczył po naprawie. No i jeszcze jedna rzecz chroń mnie Boże przd autami w których przeskakuje pasek rozrządu. A jakby tak przeskoczył o kilka zębów....?
Hm.. Było dobrze z linką gazu a jest coś nie tak? To co on robił w tym aucie? Wogóle po co tam wkładał łapy?
Nie czaję co ma wspólnego wymiana rozrządu z linką gazu?
Przeskoczył pasek w Uno no cóż we Fiatach wszystko jest możliwe bo to jest dziadostwo do potęgi. Poza tym przeskoczył po naprawie. No i jeszcze jedna rzecz chroń mnie Boże przd autami w których przeskakuje pasek rozrządu. A jakby tak przeskoczył o kilka zębów....?
Ciężko pojąć twój tok rozumowania, ale idąc tym tokiem wychodzi, że Hodna to również "dziadostwo do potęgi" skoro koledze wloszkowi przeskoczył w jego Hondzie... Co do Fiata Uno, to nie mogę złego słowa na to auto powiedzieć, 19 lat, 180tys km i wymiany tylko części eksploatacyjnych, płynów i filtrów. W Unie przeskoczył pasek, bo tak jak napisałem wcześniej, został źle zamontowany przez serwisantów i nie po naprawie, ale po standardowej wymianie rozrządu.
kolego Krzysztof1969 czytaj ze zrozumieniem i przyjmij do wiadomości, że twoja Honda to nie jest jedyny idealny samochód. Każdy ma swoje wady i zalety, każdy ma swoje grono fanów, co nie znaczy, że należy głupio wyśmiewać inne marki. To że przeskoczył pasek rozrządu we Fiacie, czy Hondzie, czy nie wiem, w Peugeocie albo VW to nie znaczy, że coś jest dziadowskie, zwłaszcza że wina leżała po stronie serwisu (w przypadku mojego Una) i ze względu zbyt duzego przebiegu w przypadku Hondy wloszka. V gen rdzewieje, ale to nie znaczy, że to badziewie, silniki serii B16 czy B18 chleją olej, ale to teżnie powód, żeby stwierdzić, że to szmelc.
Sorry za OT ;)
Hm... Nie słyszałem o przeskakiwaniu paska i chyba napinacz tak go trzyma że nie jest to możliwe. Ja w to nie wierzę. Z wyciągnięciem się paska to też lipa bo napinacz to skoryguje.
To muszę powiedzieć, że mało słyszałeś i jeszcze mniej widziałeś. Pompy wody inaczej nie ocenisz, a co zrobisz jak 10k km po wymianie rozrządu padnie?
no bo nie przeskoczył mu za pewnie żaden pasek tylko coś z elektryką się stało przecież pisał że czuć było smród jak przy spaleniu jakiegoś kabelka prędzej się zerwie ze starości niż przeskoczy.a Panie DSB jak pompa pada to ją wymieniasz proste .Budowa pompy wody jest prosta jak budowa cepa i podczas wymiany paska można sprawdzić ja lub wymienić zapobiegawczo ,a z fiatami to jest rożnie jak trafisz na dobry egzemplarz to pojeździsz długo ,choć sadze że jak bym zaczął tak jeździć fiatem jak teraz to czasami robię to mogło by się źle skończyć oczywiście porównując fiata z tego samego rocznika.
Przeskoczył pasek w Uno no cóż we Fiatach wszystko jest możliwe bo to jest dziadostwo do potęgi. Poza tym przeskoczył po naprawie. No i jeszcze jedna rzecz chroń mnie Boże przd autami w których przeskakuje pasek rozrządu. A jakby tak przeskoczył o kilka zębów....?
Hm.. Było dobrze z linką gazu a jest coś nie tak? To co on robił w tym aucie? Wogóle po co tam wkładał łapy?
Nie czaję co ma wspólnego wymiana rozrządu z linką gazu?
Linka przymocowana jest do pokrywy zaworów i może jak składał wszystko do to w tym miejscu dopuścił się niedbalstwa?
Pasek rozrządu się zużywa. Wycierają się na nim kliny i jeśli dużo przekroczy się termin wymiany, to może przeskoczyć nawet w hondzie. Fakt że we fiacie by się zerwał, w hondzie tylko przeskakuje o jeden ząbek:)
Krzysztof1969
11-09-10, 20:42
No może i tak chodz nie wydaje mi się ale mniejsza z tym.
Linka przymocowana jest do pokrywy zaworów i może jak składał wszystko do to w tym miejscu dopuścił się niedbalstwa?
Własnie mam nadzieje ze ta linka jest okej, bo skoro oddawalem autko i nic sie z nia nie dzialo to mysle ze wlasnie albo gdzies zle zalozyl, gdzies sie zagiela czy cus... bo taka linka to kolejne 200zł:/
Teraz jeszcze wyszla sprawa ze sprzeglem. Przy wciskaniu strasznie strzela pod noga, tak jakby zle zamocowane czy cos. Bylem u mechanika i mowi ze mozliwe ze pompa sprzegla, czytaj->kolo 400zł.
Zna ktos i moze polecic w okolicach Krakowa dobry sklep z czesciami do hond:)
Hej, ja mam autko z 2005r, przebieg 57 tys. udokumentowany, salon Polska i tutaj moje pytanie - przy wymianie rozrzadu kierowac sie przebiegiem czy wiekiem paska ? Wymienic sam pasek czy caly rozrzad ? Przy jakim przebiegu / wieku to zrobic ? Silnik to 1.6
Krzysztof1969
13-09-10, 12:47
Wymiana rozrrzadu zgodnie z papiermi 120 tyś km. Tak jest w 1.4.
Co do strzelającego pedału. Wygląda to tak że wciskasz i robi pyk ! A czasem jak puszczasz?
Z tym spokojnie możesz jeździć. Zrób eksperyment i zobacz przy wejściu sworznia pedału (tego który naciska na pompkę sprzęgła) jest tzw. płytka ogranicznika, taka blaszka poprzedzona pierścieniem zabezpieczającym która nie pozwala wyjść sworzniowi. Spróbuj nią pokręcić jak się da to przekręć czasem trzeba śrubokrętem. I wtedy sprawdz czy pyka. Jeśli przestało to najlepiej jakby ją w tej pozycji zatrzymać ale nie wiem czy się da? W każdym razie powinna siedzieć ciasno. Części tanie ale robota u kowala 100zł.
Wymiana rozrrzadu zgodnie z papiermi 120 tyś km. Tak jest w 1.4.
lub co 8 lat
Replace timing belt, and inspect water pump
Every 120,000 km (72,000 miles) or 96 months
Co do strzelającego pedału. Wygląda to tak że wciskasz i robi pyk !
Zwykle robi pyk przy naciskaniu, rzadko przy puszczaniu, czasem jest to "pyk, pyk" a nie tylko "pyk":) W weekend bede mial czas to popatrze na to co napisales i dam potem znac.
Mam tez pytanie o skrzynie biegow, mianowicie: czasami zdarza sie tak, że w momencie gdy lewarek skrzyni nie jest na biegu, przechyle go w lewo i puszcze to nie wraca natychmiast tylko cholernie wolno, slimaczy sie do polozenia neutralnego. Ta sytuacja nie wystepuje przy przechylaniu go w prawo (w kierunku biegu 5). Czy ktos wie co to moze byc?
Krzysztof1969
13-09-10, 22:05
Najprościej jedną z przyczyn może być nie nasmarowana lub wyrobiona sprężyna pod lewarkiem. A może trzeba wyczyścić i nasmarować albo jakiś kabelek tam wlazł, nie wiem. Ja zacząłbym tam. Trzeba odkręcić gałkę. Uprzednio rozpiąć połaczenie z mieszkiem. Najlepiej przytrzymaj pierścień w miejscu i przekręć gałkę w lewo aż zejdą zaczepy. Wtedy odkręć gałę do końca. Teraz wciśnij mocno palce pod gumę na krawędzi otworu mieszka i pociągnij delikatnie trójkątną część konsoli do siebie. Powinna zejść teraz z delikatnością wypnij zaczepy na rogach. I już ją masz obejrzyj ustrojstwo.
Na 100% płytkę ogranicznika można obracać to możesz zrobić na postoju palcem trzeba tylko zdjąć plastik żeby się tam dostać. I spokojnie się sięgnie siedząc na progu auta. Płytka powinna siedzieć i nie dać sie poruszyć. Sprawdziłem w modelu w którym nie pyka.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.