PDA

Zobacz pełną wersję : zakute d13



konrad256b
28-08-10, 19:27
Czy ktoś kiedyś coś takiego widział? Ewentualnie kute tłoki i korby do dołu d13?

jacente
28-08-10, 20:17
Będzie turbo na gaźniku? :-D
Wątpię, że ktoś oferuje kute graty do tego bloku. Za mały rynek żeby produkować. Swapuj na D16 :)

konrad256b
28-08-10, 20:48
jest mpfi i zmieniony wałek. Nie mam zamiaru wyrzucać tego silnika:) Właśnie dlatego pytam czy ktokolwiek coś takiego widział :)

rider143
28-08-10, 20:57
Konrad już ma mpfi:)ale mocy nigdy za wiele:cool:

jacente
28-08-10, 21:20
Konrad, niestety kutych gratów nie dostaniesz. Możesz próbować założyć czapkę od VTECa. Dużo już opcji do zwiększenia mocy niestety nie masz.

jogal
28-08-10, 22:17
Zawsze możesz kupić kute korby do d15b2 wkładasz to do siebie wraz z głowicą d16z6 i masz doprężone d15 z tłokami d13, CR ok 12.5:1...

rider143
28-08-10, 22:24
Z tym że tłoki ze sworzniami musisz też mieć nówki sztuki żeby sworznie nie "wypłynęły" z tłoków i nie zapoznały się z cylindrami:cool:

konrad256b
29-08-10, 09:46
Ale takie doprezanie nie skraca dość znacznie żywotności silnika? Mozna by doprezyc silnik na głowicy d13? Na jaki wzrost mocy moglbym liczyc? Jak byl jakis temat o takich modach to prosze o namiary bo zielony z tego jestem. Czy nowe tłoki mozna gdziekolwiek dostac?

Tompro
29-08-10, 09:51
Ale takie doprezanie nie skraca dość znacznie żywotności silnika? Mozna by doprezyc silnik na głowicy d13? Na jaki wzrost mocy moglbym liczyc? Jak byl jakis temat o takich modach to prosze o namiary bo zielony z tego jestem. Czy nowe tłoki mozna gdziekolwiek dostac?

Co do żywotności to w przypadku d13, troche śmiesznie brzmi, gdzie cały słupek za grosze kupujesz. Wątpie, żeby ktoś jakoś tak mocno kombinował z d13, bo to jest po prostu nie opłacalne, przyrosty małe a kasy leci tyle samo co w przypadku modów w mocniejszych silnikach. Nowe tłoki, to szukaj w ASO lub na ebay'u.

crxd16
29-08-10, 11:42
do kutych korb nie zalozysz tlokow gdzie sworznie sa wprasowane jak ktos wyzej wspominal
z tlokami nie problem, do d-serii jest tyle tlokow ze dobierzesz odpowiedni cr bez problemu, a korby trzba robic na zamowienie, ale to 1000$

jacente
29-08-10, 11:49
konrad256b, ale D13 nie da się raczej doprężyć nowymi tłokami. Bo co tam włożysz? W kalkulatorach CR (stopnia kompresji) ten blok nawet nie występuje więc..
Tłoków z D13 używa się do doprężania innych silników ;) Niestety jest to nierozwojowy silnik i tyle. Chcesz więcej mocy to swapuj na D16Z6 i będziesz miał możliwość osiągnięcia mocy nawet do 300KM.

Mógłbyś doprężyć silnik poprzez zastosowanie płaskich zaworów albo agresywnego splanowania głowicy. Obie te operacje dadzą parę koni ale i tak nawet nie zbliżysz się do seryjnego D16Z6. Druga sprawa że koszt tych operacji to lekką ręką jakieś 2000zł (wraz ze strojeniem)

!markos
29-08-10, 14:14
a czy do poloneza 1.5 idzie dostac kucizne? bo lubie ten silnik.

bzdurny ten watek, odpusc jakiekolwiek grubsze dlubanie (kucizna to juz hiperabsurd!) w tym motorze, pieniadze wywalone w kosmos.

Budziniak
29-08-10, 23:18
a czy do poloneza 1.5 idzie dostac kucizne? .

Na forum o FSO polecili by swap tego silnika na silnik 2.0 z Fiata 132 :)

KOWAL ziom
30-08-10, 18:48
a czy do poloneza 1.5 idzie dostac kucizne? bo lubie ten silnik.

bzdurny ten watek, odpusc jakiekolwiek grubsze dlubanie (kucizna to juz hiperabsurd!) w tym motorze, pieniadze wywalone w kosmos.

zgadzam się, acz.. jest pewne ale... rzeczywiście dłubanie w d13 może i jest bezsensowne, ale to zależy od podejścia... niektórzy uważają, że d16 to słaba baza (mimo potencjału na 350 +) i że b18 to w ogóle "minimalne minimum". kwestia tego, co chcemy osiągnąć! jeżeli chcemy stworzyć własny projekt i być z niego dumni, to może rzeczywiście lepiej się pobawić takim d13 i mieć coś własnego. Oczywistym jest, że nie ma tutaj co liczyć na zdumiewające osiągi, ale można stworzyć coś własnego, co będzie dawało mega frajdę!

!markos
30-08-10, 21:37
nie. d16 to dobra baza.

ps.
ale ja nie chce swapowac, chce rozdlubac wolnossace 1.5, chce miec cos wyjatkowego i byc z tego dumnym! to bedzie ta kuzicna czy nie?

kornel861
30-08-10, 22:05
To moze do jakiegos kowala :D

Budziniak
31-08-10, 21:10
nie. d16 to dobra baza.

ps.
ale ja nie chce swapowac, chce rozdlubac wolnossace 1.5, chce miec cos wyjatkowego i byc z tego dumnym! to bedzie ta kuzicna czy nie?

Nie wspominałeś nic o tym że chcesz doładowanie więc nie zakuwaj. Załóż krótszą skrzynię od Iveco Daily to wtedy poczujesz różnicę w elastyczności.

LechuLK
25-09-10, 18:16
Na pewno nie ma jakiś kutych części do D13? Bo coś mi się obiło że są tylko bardzo trudno dostępne.

!markos
25-09-10, 21:20
kazdy producent kucizny zrobi ci je na zamowienie.

i bedzie to najglupsza inwestycja jaka poczynisz w calym swoim zyciu....

QowaX
27-09-10, 21:06
kazdy producent kucizny zrobi ci je na zamowienie.

i bedzie to najglupsza inwestycja jaka poczynisz w calym swoim zyciu....


zawsze mozna jeszcze zdestrokowac jak wydawac na kucizne to i wal mozna kupic :o

LechuLK
27-09-10, 21:11
zdestrokowac?