Zobacz pełną wersję : zakute d13
konrad256b
28-08-10, 19:27
Czy ktoś kiedyś coś takiego widział? Ewentualnie kute tłoki i korby do dołu d13?
Będzie turbo na gaźniku? :-D
Wątpię, że ktoś oferuje kute graty do tego bloku. Za mały rynek żeby produkować. Swapuj na D16 :)
konrad256b
28-08-10, 20:48
jest mpfi i zmieniony wałek. Nie mam zamiaru wyrzucać tego silnika:) Właśnie dlatego pytam czy ktokolwiek coś takiego widział :)
Konrad już ma mpfi:)ale mocy nigdy za wiele:cool:
Konrad, niestety kutych gratów nie dostaniesz. Możesz próbować założyć czapkę od VTECa. Dużo już opcji do zwiększenia mocy niestety nie masz.
Zawsze możesz kupić kute korby do d15b2 wkładasz to do siebie wraz z głowicą d16z6 i masz doprężone d15 z tłokami d13, CR ok 12.5:1...
Z tym że tłoki ze sworzniami musisz też mieć nówki sztuki żeby sworznie nie "wypłynęły" z tłoków i nie zapoznały się z cylindrami:cool:
konrad256b
29-08-10, 09:46
Ale takie doprezanie nie skraca dość znacznie żywotności silnika? Mozna by doprezyc silnik na głowicy d13? Na jaki wzrost mocy moglbym liczyc? Jak byl jakis temat o takich modach to prosze o namiary bo zielony z tego jestem. Czy nowe tłoki mozna gdziekolwiek dostac?
Ale takie doprezanie nie skraca dość znacznie żywotności silnika? Mozna by doprezyc silnik na głowicy d13? Na jaki wzrost mocy moglbym liczyc? Jak byl jakis temat o takich modach to prosze o namiary bo zielony z tego jestem. Czy nowe tłoki mozna gdziekolwiek dostac?
Co do żywotności to w przypadku d13, troche śmiesznie brzmi, gdzie cały słupek za grosze kupujesz. Wątpie, żeby ktoś jakoś tak mocno kombinował z d13, bo to jest po prostu nie opłacalne, przyrosty małe a kasy leci tyle samo co w przypadku modów w mocniejszych silnikach. Nowe tłoki, to szukaj w ASO lub na ebay'u.
do kutych korb nie zalozysz tlokow gdzie sworznie sa wprasowane jak ktos wyzej wspominal
z tlokami nie problem, do d-serii jest tyle tlokow ze dobierzesz odpowiedni cr bez problemu, a korby trzba robic na zamowienie, ale to 1000$
konrad256b, ale D13 nie da się raczej doprężyć nowymi tłokami. Bo co tam włożysz? W kalkulatorach CR (stopnia kompresji) ten blok nawet nie występuje więc..
Tłoków z D13 używa się do doprężania innych silników ;) Niestety jest to nierozwojowy silnik i tyle. Chcesz więcej mocy to swapuj na D16Z6 i będziesz miał możliwość osiągnięcia mocy nawet do 300KM.
Mógłbyś doprężyć silnik poprzez zastosowanie płaskich zaworów albo agresywnego splanowania głowicy. Obie te operacje dadzą parę koni ale i tak nawet nie zbliżysz się do seryjnego D16Z6. Druga sprawa że koszt tych operacji to lekką ręką jakieś 2000zł (wraz ze strojeniem)
a czy do poloneza 1.5 idzie dostac kucizne? bo lubie ten silnik.
bzdurny ten watek, odpusc jakiekolwiek grubsze dlubanie (kucizna to juz hiperabsurd!) w tym motorze, pieniadze wywalone w kosmos.
a czy do poloneza 1.5 idzie dostac kucizne? .
Na forum o FSO polecili by swap tego silnika na silnik 2.0 z Fiata 132 :)
KOWAL ziom
30-08-10, 18:48
a czy do poloneza 1.5 idzie dostac kucizne? bo lubie ten silnik.
bzdurny ten watek, odpusc jakiekolwiek grubsze dlubanie (kucizna to juz hiperabsurd!) w tym motorze, pieniadze wywalone w kosmos.
zgadzam się, acz.. jest pewne ale... rzeczywiście dłubanie w d13 może i jest bezsensowne, ale to zależy od podejścia... niektórzy uważają, że d16 to słaba baza (mimo potencjału na 350 +) i że b18 to w ogóle "minimalne minimum". kwestia tego, co chcemy osiągnąć! jeżeli chcemy stworzyć własny projekt i być z niego dumni, to może rzeczywiście lepiej się pobawić takim d13 i mieć coś własnego. Oczywistym jest, że nie ma tutaj co liczyć na zdumiewające osiągi, ale można stworzyć coś własnego, co będzie dawało mega frajdę!
nie. d16 to dobra baza.
ps.
ale ja nie chce swapowac, chce rozdlubac wolnossace 1.5, chce miec cos wyjatkowego i byc z tego dumnym! to bedzie ta kuzicna czy nie?
To moze do jakiegos kowala :D
nie. d16 to dobra baza.
ps.
ale ja nie chce swapowac, chce rozdlubac wolnossace 1.5, chce miec cos wyjatkowego i byc z tego dumnym! to bedzie ta kuzicna czy nie?
Nie wspominałeś nic o tym że chcesz doładowanie więc nie zakuwaj. Załóż krótszą skrzynię od Iveco Daily to wtedy poczujesz różnicę w elastyczności.
Na pewno nie ma jakiś kutych części do D13? Bo coś mi się obiło że są tylko bardzo trudno dostępne.
kazdy producent kucizny zrobi ci je na zamowienie.
i bedzie to najglupsza inwestycja jaka poczynisz w calym swoim zyciu....
kazdy producent kucizny zrobi ci je na zamowienie.
i bedzie to najglupsza inwestycja jaka poczynisz w calym swoim zyciu....
zawsze mozna jeszcze zdestrokowac jak wydawac na kucizne to i wal mozna kupic :o
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.