Zobacz pełną wersję : kolektory wydechowy do D14Z1
Planuję wymianę kolektora wydechowego w moim D14Z1 i w związku z tym mam kilka pytań:
01. Co będzie lepiej: 4-2-1 czy 4-1 ? Ale taki, który będzie pasował w miejsce seryjnego bez przeróbek dalszych części układu. Czy takie istnieją ?
02. Chciałbym na obecną chwilę wymienić tylko kolektor, bez innych modyfikacji układu wydechowego. Czy ma to w ogóle sens ?
03. Czy wymieniając kolektor z seryjnego na 4-2-1 lub 4-1 przy obniżonym zawieszeniu o około 30 mm (informacja z brief'u) nie okaże się, że będę min zahaczał o leżących policjantów itp. ? Felgi: 7,5"J15H2, opony: 195/50R15.
04. Jakich producentów polecacie, a jakich nie ? Nie chcę robić tej operacji najtańszym kosztem, a później mieć z tego powodu problemy, ale nie chcę też bez sensu przepłacać.
Może moje pytania, część lub wszystkie, wydadzą się komuś bez sensu, a odpowiedzi na nie oczywiste, ale nie znam się na tyle, żebym sam mógł ten temat jakoś sensownie ogarnąć.
Liczę na rzeczową pomoc i wyczerpujące odpowiedzi.
Z góry bardzo dziękuję.
Jak nie masz katalizatora na swoim starym kolektorze tylko dopiero za, to podejdzie Ci każdy kolektor dedykowany do Dserii, najtaniej i pewnie najlepiej będzie kupić kolektor z d16z6, jak sie dobrze rozglądniesz to zamkniesz się w 100-150 zł. Kolektor z Z6 będzie "wisiał" na takiej samej wysokości jak seryjny, problemów żadnych z leżącymi policjantami nie będzie. Jeśli masz katalizator na swoim obecnym kolektorze to już są schody, bo trzeba emulator 2 sondy... Mowa oczywiscie o kolektorze 4-2-1. Wymiana samego kolektora ma sens, poprawia się dolna część charakterystyki silnika, przynajmniej ja zauważyłem poprawe:o
Bardzo dziękuję za odpowiedź i czekam na opinie innych użytkowników.