Zobacz pełn± wersję : Kolektor 4-2-1 a 4-1. Co lepsze?
Tak jak w temacie, co jest lepsze bo nosze sie z zamiarem zakupienia do D16Y7 zeby odblokowac go troszke i nie wiem co wybrac?
Fajniej wyglada 4-2-1 i tyle wiem.
Aha, czy nie bedzie potem problemu bo katalizator po zalozeniu takiego kolektora automatycznie zostanie wyrzucony?
Z tego co teraz ogladalem to w tym silniku jest 4 jakby w 1 katalizator i potem z katalitu idzie pojedyncza rurka.
poszukaj chłopaku było juz o tym i to sporo chyba o DC
szukalem i nie znalazlem, tematy kolektorow byly poruszane faktycznie nawet DC ale nie te dwa typy
Polecam 4-1 wiecej mocy i wcale dedykowany tak nisko nie wisi. Ja mam u siebie i jest ok.
no slyszalem ze 4-2-1 jest lepszy w dolnej parti obrotow a 4-1 w gornej , wiec 4-2-1 na miasto a 4-1 do wyscigow czy tak?
a ja np jezdze w gornej partii obrotow po miescie !!
jakie masz modyfikacje?co chcesz osiagnac?o jakiej firmie myslisz? ile kasy chcesz wydac?jaka masz reszte wydechu?
Dowiesz się więcej na spocie :wink: Dzi¶ z Rikoo już o tym rozmawiali¶my :grin:
hmm...ja specjalnie zmienialem seryjny kolektor 4w1 na seryjny od DOHC zeby byl 4-2-1 ... nie wiem jak na przespieszenie wpłyn±ł sam kolektor bo zmienialem jeszcze srednice wydechu ale 0,2 na 400m urwane :smile:
Seryjny kolektor 4-1 nie ma nic wspolnego z prawdziwym kolektorem 4-1 i nadaje sie tylko do konkurencji rzutu najdziwniejszym przemiotem z helikoptera.
Zgadza sie !
Seryjny 4w1 to kupa zlomu. Po prostu jest tanszy w produkcji niz 4w2w1. Sportowy 4w1 to zupelnie inna bajka. Roznica jest taka ze w stosunku do dobrego kolektora 4w2w1 daje troszke wiecej w gornym zakresie obrotow kosztem dolu. Strata na niskich obrotach jest nie duza, z reszta kto by sie tym przejmowal. Dol obrotow w hondzie sluzy do manewrowania na parkingu. :D Polecam z doswiadczenia 4w1.
przemir: wiemy ze d16y7 jest mocno zmulony, po dluuuugich rozmowach z ARTXem(chyba chlopaka wymeczylem) dowiedzialem sie ze po zmianie kolektora 4-2-1 i reszty wydechu wyszlo mu na hamowni 118km wiec mysle ze niezle.
Ja planuje cos podobnego jakis koletor i chyba bedzie to 4-2-1 sciagany z USA bo tam ceny sa rozsadniejsze ale nie napewno DC i jakis dolocik, a juz w Pl zajmie sie srodkowym tlumikiem i ostatnim. Ogolnie ponoc sam kolektor jest w stanie dzwignac moc o 10 hp tu mam na mysli przypadek Fouriusa ktory ma kolektor SS choc nie w tym samym silniku wiec jest niezle.
Pozatym 4-2-1 sa lepiej dostepne niz 4-1.
A biorac pod uwage rzemieslnikow robiacych kolektory po 1300zl(firma z Siemianowic MG) oni nigdy nie zrobia takiego samego drugiego kolektora stad uwazam ze lepiej kupic gotowy zrobiony maszynowo za mniejsze pieniadze zreszta!!!
Mysle ze skonczy sie na wydechu z kolektorem plus jakis dolot stozkowy w sumie dla dzwieku bo auto bedzie zagazowane(prosze sie tylko nie czepiac gazu). Skoro moc ogolnie wzrosnie przez caly wydech to na gazie tez bedzie porawa a na benzynce tymbardziej!!!
Tomar:oki bede sie staral poszukac 4-1 ale dostepnosc 4-2-1 jest lepsza wiec moze stanac na takowym.
http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1327 , dcsports i comptech, mugen tez takie maja
http://www.ssautochrome.com/level.itml/icOid/1327 , dcsports i comptech, mugen tez takie maja
to jest syf :wink:
juz wole zrobic customa, lub odczekac i dozbierac kaske :wink:
no to wlasnie rzucilem moim seryjnym 4-1 do garazu :lol:
szukalem i nie znalazlem, tematy kolektorow byly poruszane faktycznie nawet DC ale nie te dwa typy
oj slabiutko szukales slabiutko :-)
http://forum.civicklub.pl/viewtopic.php?t=1306&highlight=41
llio chyba faktycznie zle wybralem kryteria zwracam honor, iwybieram zdecydowanie 4-2-1 ale nie za taka kase :P
ArturVF500
04-04-05, 22:28
Tak jak w temacie, co jest lepsze bo nosze sie z zamiarem zakupienia do D16Y7 zeby odblokowac go troszke i nie wiem co wybrac?
Fajniej wyglada 4-2-1 i tyle wiem.
a masz tutaj: http://www.hadamotorsport.com/tech/review/dsemc/ z 20 kolektorokow w bardzo fajnym porownaniu;)
pozdrawiam
Artur
siema zastanawiam sie nad sciagnieciem kolektora 4-1 dc sports http://www.statracing.com/partnumber/dc-sports-ceramic-header.asp?pn=357 moze w niewiele wyzszej cenie polecicie cos lepszego lub jakies inne sugestie podacie do ek4? wydech mam poki co na 2,5" caly bez kata oczywiscie ale za jakis czas napewno bede chcial jakis markowy wrzucic
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.