PDA

Zobacz pełną wersję : Falujące obroty...



martin1988
27-08-10, 14:39
Witam

Mam problem z moją Hanią... Otóż od dłuższego czasu obroty na biegu jałowym nie wynoszą ok. 750 obr/min., tylko delikatnie i płynnie falują w zakresie ok. 200 - 900 obr/min. przy rozgrzanym silniku. Nie ma "dramatycznych i gwałtownych" skoków tylko powolne falowanie, więc krokowy raczej odpada. Nigdy nie przekroczyło 1000 obrotów przy rozgrzanym silniku. Dwa razy Hanka złapała ok. 200 obr. na postoju i myślałem, że zaraz zgaśnie... :/ Najczęściej falowanie jest "rytmiczne", to znaczy faluje w równych odstępach czasu. Czasami jest O.K. i ładnie trzyma katalogowe 750 obr/min. Świece i przewody NGK wymienione niedawno. Filtry też mają bardzo mało przebiegu. Macie Koledzy jakieś pomysły...? Z góry dzięki za pomoc :)

johny-b
27-08-10, 14:42
ja miałem podobne objawy jak wysypał mi się Map sensor.
Jak masz jakiegoś znajomego z Hondą to sprawdz.

reXio
27-08-10, 15:13
Zawory regulowales? Ale to raczej nie od tego...

boro
27-08-10, 15:21
Ja miałem podobnie i pomogło czyszczenie krokowego i całej przepustnicy.

martin1988
27-08-10, 15:25
Krokowy i przepustnica wymyte też były niedawno, więc bardziej skłaniam się ku Map Sensorowi... Nikt ze znajomych Hondziarzy nie wie o co chodzi...

johny-b
27-08-10, 15:33
nie wie o co chodzi z map sensorem? poprostu znajdz jakas honde i podlacz jego map sensor do swojej Hanki,
wystarczy odkręcic dwie śrubki i odłączyć kostkę. Mam sensor to ten czujnik na górze przepustnicy.

teg
27-08-10, 17:24
Wszelkie falowanie to skutek zasysania przez silnik niemierzonego powietrza (żaden czujnik tego nie wykrywa, a powietrza jest więcej), lub też niemożliwości reagowania (aktywnej regulacji) na to powietrze. Sprawdź szczelność wszystkiego, od rurek dolotu, węży i wężyków podciśnienia, przez uszczelkę pod kolektorem dolotowym do uszczelki śrubki regulacji wolnych obrotów. Dobrze sprawdza się np. zapalonym kadzidełkiem lub papierosem obserwując dym. Jak jest wszystko szczelne, zrób regulację wolnych obrotów ale nie jak forumowi specjaliści od wszystkiego i czyszczenia silniczka krokowego, którego Twoja Honda nie ma bo ma IACV, tylko krok po kroku jak każe service manual. To wszystko zajmie Ci może z godzinkę, może dwie, więc chyba warto od tego zacząć. Jak nie pomoże, zacznij sprawdzać czujniki i inne elementy, bo to zajmuje dłużej.

Można szukać na forum na zasadzie ktoś tak miał i to było to, więc u mnie może być tak samo, ale jak to się nie sprawdza to trzeba poszukiwać "zgodnie ze sztuką", zanim coś zepsujesz.

A Map Sensor łatwo sprawdzić, wystarczy dowolny omomierz, może być byle jaki miernik z marketu za kilkanaście zł i dwie szpilki które wbijasz we wtyczkę od strony przewodów (w które piny znajdziesz w manualu), kręcisz klapką przepustnicy i patrzysz czy pokazuje zmiany rezystancji płynnie, czy nie ma miejsc gdzie nic nie pokazuje itp. Banalne.

martin1988
27-08-10, 17:38
Nie, chodziło mi o to, że nikt nie miał pojęcia co może jej dolegać. Co to jest Map Sensor, to wiem... ;p Spróbuję od kumpla przełożyć. Powinien być od tego samego silnika, czy może być od D16B2 ;D?

Teg, dzięki wielkie za cenną podpowiedź :) Na wolnym na spokojnie do tego się zabiorę :D

johny-b
27-08-10, 18:09
teg to powiedz mi jak to możliwe, że kilku magików takich jak ty szukali u mnie w H przyczyn falowania i każdy mowił o nieszczelnościach itp.
A przy wymianie map sensora wszystkie problemy zniknęły? Map sensor może być od innego silnika.

demonobiker
27-08-10, 20:42
u mnie na wysokie spalanie pomogło poprosru wymiana filtra powietrza na nowy...niby banał ale zaniedbany i pomogł

rider143
27-08-10, 21:26
Teg tak się nie sprawdza Map Sensora tylko czujnik TPS-chociaż w przypadku TPS-a mierzy się zmianę napięcia.

teg
28-08-10, 02:23
Widzisz, tak to jest jak się w pracy na szybko pisze, to człek nie doczyta i bzdury gada.

Oczywiście masz rację. Ale generalnie technika sprawdzania podobna, wiadomo o co chodzi. Trzeba tylko sobie z wykresami z manuala porównać.
Chociaż z TPSem to nie robi różnicy, albo mierzysz rezystancję albo spadek napięcia na niej :)

rider143
28-08-10, 20:37
Ale mierząc spadek napięcia masz od razu pewność że TPS jest właściwie podpięty do kompa i nie ma przerw w obwodzie tego czujnika. Mierząc samą rezystancję mierzysz tylko opór między stykami czujnika TPS i nic więcej.

Marecki
29-08-10, 01:11
u mnie na wysokie spalanie pomogło poprosru wymiana filtra powietrza na nowy...niby banał ale zaniedbany i pomogł

Dziwne. Ja właśnie wymieniłem filtr i zaczęły mi falowac obroty...Chyba przyszła kolej na świece, ewentualnie trzeba będzie posprawdzac to, o czym piszecie.

M4TiK
16-10-10, 19:48
Dopisze sie do tematu, zrobiłem swapa z B2 na B7, wcześniej nie falowały a po swapie falują, po lekkim dodawaniu gazu mniej więcej 1500-2000obr/min. Silnik na biegu jałowym kręci się do odcinki tak jak powinno być, natomiast w czasie jazdy tylko do 5tys/min przepustnica wymieniona, map sensor wymieniony, termostat nie był ruszany więc odpada. W aucie z którego przełożyłem graty był ten sam problem, więc podejrzewam ogólnie kolektor i wszystko co jest w nim, czyli silniczek krokowy, przepustnice, czujniki itd.
Jakieś dobre rady?

boro
17-10-10, 12:57
A sprawdzane było ustawienie rozrządu?

pp89
23-10-10, 12:57
Szukałem, ale to co znalazłem dotyczy falowania na rozgrzanym silniku.
U mnie jest odwrotnie - falują na zimnym. Po zapaleniu, obroty utrzymują się na poziomie koło 1600 i nic się nie dzieje. Dopiero po przejechaniu kawałka obroty zaczynają falować między 1000-1500, albo 1500-2000. Ciekawe jest to że jak silnik się zagrzeje to przestają i spadają na 700. Ale nie przestają stopniowo tylko nagle. Falują, falują i spadają do 700 i potem jest super. Myślałem że jakaś nieszczelność któ wraz ze wzrotem temp. się "uszczelnia", ale falowanie nie ustępuje stopniowo tylko nagle.
Przeczyszczony krokowiec, reset zrobiony. Jakieś pomysły?

EDIT/
Ajj, niezauważyłęm że to dział 5d - dopisałem się do znalezionego tematu w szukajce:)

alen333
24-03-11, 11:08
Panowie mam taki problem o ile to może być problem lub moja chora wyobraźnia...
Od jakiegoś czasu zauważyłem jak przy próbie zrzucania z biegu na luzz np. w momencie dojeżdżania do skrzyżowania wskazówka obrotomierza spada prawie do zera utrzymuje się tak przez kilka sekund i zaczyna powoli dochodzić do 800 może 700 obr.
Jest to normalne bo nie wiem czy to olać czy coś z tym robić a specem w mechanice nie jestem.
Dodam że wczoraj regulowane były zawory w ASO w Katowicach, oraz robiony był reset ECU.
Moc jak i praca na wyższych obrotach odbywa się płynnie i normalnie, problem widać tylko przy zrzucaniu na luzz.
silnik to b18c4

boro
24-03-11, 17:22
Alen 333 Komp musi nabrać dane 2 dni jazdy i mu przejdzie. A tak ogólnie gdzieś jest na forum opisane dokładnie jak przyzwyczajać ecu.

alen333
25-03-11, 22:31
sprawa się chyba bardziej komplikuje bo dzisiaj przy zrzucaniu na luz 2-a razy mi zgasl... :confused::( nie wiem o co chodzi? ten problem występuje tylko w momencie zrzucania z biegu na luz obojętnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku...

demonobiker
26-03-11, 07:05
sprawa się chyba bardziej komplikuje bo dzisiaj przy zrzucaniu na luz 2-a razy mi zgasl... :confused::( nie wiem o co chodzi? ten problem występuje tylko w momencie zrzucania z biegu na luz obojętnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku...

identyczny problem ma ojciec w Pandzie jest obecnie w serwisie zobaczymy co z tego wyjdzie, trafiała tam już kilka razy z tym problemem i zawsze twierdzili że jest wszystko ok...

alen333
26-03-11, 22:08
ufff... ulga :) Po dokładnym wyczyszczeniu krokowego oraz przepustnicy i zrobirniu restartu ECU wszystko wróciło do normy :)

noctyfer
19-04-11, 08:10
Mam taki problemik. Od samego początku jak poskładałem wszystkie graty do kupy czyli przepustnica, kompletny ssak występują falowania obrotów. Na początku nie było to nawet wkurzające bo falowanie było krótkie i występowało tylko w momencie dojazdu do skrzyżowań, świateł. Wskazówka ze dwa razy skoczyła do poziomu 1200 RPM i wracała na swoją pozycję. Teraz te objawy się nasiliły i to dosyć mocno. Ostatnio wyprałem sobie stożek, założyłem, zrobiłem reset kompa i niby wszystko ok, ale...... nawet podczas zwykłego postoju, kiedy silnik jest już nagrzany dodaje gazu tak do 3, 4 tys. obr. i czasem jest tak w szczególności na benzynie że obroty zaczynają falować w przedziale od 800 do 1400 RPM. Czasem jest tak że się przywiesi i tak sobie faluje do momentu wyłączenia silnika. W trakcie falowania słychać głośne zasysanie powietrza spod maski. Wczoraj na próbę odłączyłem krokowy i powiem że objawy całkowicie ustały. I tu mam jeszcze kolejne pytanie, czy możliwym jest żeby silnik krokowy nagrzewał się do tak wysokiej temp. że ciężko go dotknąć ?. Inną ciekawostką jest sytuacja podczas jazdy. Kiedy zmieniam biegi to spod maski dochodzi dźwięk taki jakbym miał blow offa. Na koniec napiszę, że krokowy czyszczony był jakieś 2 m-ce temu, założyłem nową uszczelkę. Wyczyszczona została również przepustnica. Mam założoną uszczelkę termiczną pod przepustnicą. Ogólnie to już trochę zgłupiałem. Czyżbym miał aż takiego pecha z tym krokowym że kolejny jest padnięty. Czy może poprostu dawka paliwa jest za wysoka?. Sam już nie wiem.

Saiti
19-04-11, 08:18
Ten blow-off niby to jest chyba dźwięk ze skrzyni. dakie szumienie, dmuchnięcie. To, że słyszysz dźwięk zasysanego powietrza, to nic innego, jak normalna praca stożka.

noctyfer
19-04-11, 13:11
Ten blow-off niby to jest chyba dźwięk ze skrzyni. dakie szumienie, dmuchnięcie. To, że słyszysz dźwięk zasysanego powietrza, to nic innego, jak normalna praca stożka.

Ze skrzyni powiadasz, mi to bardziej pasuje własnie na krokowy. Co do zasysanego powietrza to ok, no ale skąd te falujące obroty, nie chce mi się wierzyć że znów mam zepsuty silniczek krokowy.

WODZIREJ2
19-04-11, 21:22
witam panocki...trochę zielonkawy jestem więc mnie tu zaraz nie opierd. . .cie .ale mam pytanko.; gdzie jest ten krokowiec?

johny-b
19-04-11, 22:23
witam panocki...trochę zielonkawy jestem więc mnie tu zaraz nie opierd. . .cie .ale mam pytanko.; gdzie jest ten krokowiec?

widze ze masz silnik d14a8 taki sam jak ja:) w naszym przypadku krokowiec znajduje sie pod przepustnica. dochodza do niego dwa przewody wodne. i jedna kostka elektryczna :) musisz znalezc...

collombo11
23-04-11, 12:27
mialem to samo i tylko na rozgrzanym silniku. Fachową terminologią tego nie wytłumacze ale... od przepustnicy odchodzi taki cienki kabel do malego zbiorniczka przy listwie. wyciag go a powinno sie unormiwać.. pojezdzilem 2 dni bez niego (i bylo wszystko ok) poczym wykrecilem ten zbiorniczek wyplukalem wyczyscilem i jak reka odjął. polecam

Krzynio
26-04-11, 08:40
http://images4.fotosik.pl/129/8c136630c3d72fca.jpg
silnik krokowy do czyszczenia
sprawdź przewody paliwowe
nie lej lewego paliwa !!

WODZIREJ2
26-04-11, 23:07
dzięki bardzo za szybką odpowiedź