PDA

Zobacz pełną wersję : Poliuretan - zdjęcie zestawu - prośba o dopasowanie



sublove
27-08-10, 08:51
Czy ktoś ogarniety w PU może mi opisać które tuleje pakuje się w które wahacze?
Dodam, że jest to zestaw na tył.
Miejsce "cukierków" jest mi znane, chodzi o resztę tulei ze zdjęcia.

http://a.imageshack.us/img840/6104/19378458.jpg (http://img840.imageshack.us/i/19378458.jpg/)

zakit
27-08-10, 20:39
małe cukierki sa w gornym poprzecznym blizej budy, do tego sa ktores tulejki ktorych sa 2szt, czyli te srodkowe - wydaje mi sie ze te po lewo,
te na samym dole pewnie beda od dolnych poprzecznych - skrajne,
u gory i na srodku po prawo beda od wachaczy do zbieżnosci.

kivik
28-08-10, 22:08
.....Miejsce "cukierków" jest mi znane, chodzi o resztę tulei ze zdjęcia.

Mam nadzieję, że myślisz o śmietniku bo miejsce cukierków poliuretanowych jest właśnie w koszu na śmieci, a nie z tyłu samochodu.

ironman
28-08-10, 22:22
1) Zauważ ze tu wymieniane jest wszystko 2) Nie wiesz do czego auto ma służyć, więc Twój komentarz jest na śmieci.

sublove
28-08-10, 22:23
Mam nadzieję, że myślisz o śmietniku bo miejsce cukierków poliuretanowych jest właśnie w koszu na śmieci, a nie z tyłu samochodu.

A to ciekawa teoria... Rozumiem, że masz na myśli tą wszystkich przerażającą twartość?

spychu
29-08-10, 00:11
A to ciekawa teoria... Rozumiem, że masz na myśli tą wszystkich przerażającą twartość?

Chyba bardziej to, że przy niepoprawnym montażu opuszczają miejsce w którym powinny być :) Zachowanie auta na tym postawiłbym na drugim miejscu :)
Uważam tak samo jak poprzednik, że miejsce poliuretanowych cukierków to śmietnik :)

Ironman zauważ, że tu wymieniany jest tylko tył, bez przodu, chyba, że przód jest już w poliuretanie, bo to kolejna kwestia dla której nie wkładał bym już nic z tego zestawu.

sublove
29-08-10, 11:13
W poliuretanie będzie i przód. Pewne wydatki muszą jedna poczekać, a tył już umarł dawno więc muszę ho zrobić w 1 kolejności.
Montaż będzie robiony z pełną starannością, nie ma mowy o jakimś drucie :cool:
W tym przypadku zaryzykuję, wolę mieć wszystkie elemety z jednego materiału.
Historia cukierków, które posiadam jest bardzo "przypadkowa", jeżeli będę zawiedziony to najwyżej je zdejmę i zmienię na stock,
nie będę stratny, tylko tyle zdradzę :p
dzieki za rady.

kivik
29-08-10, 12:35
1) Zauważ ze tu wymieniane jest wszystko 2) Nie wiesz do czego auto ma służyć, więc Twój komentarz jest na śmieci.
To nie ma absolutnie NIC wspólnego z Twoim punktem 1 i 2.
Było już o cukierkach milion razy i już to dokładnie tłumaczyłem kiedyś.
Nie ma znaczenia do czego ma służyć samochód. Poliuretan w tym miejscu ogranicza ruch w jednym z kierunków który jest potrzebny do poprawnego działania zawiasu. Przeanalizuj sobie ruch tylnego wahacza i wtedy Ci wyjdzie, dlaczego nieuginający sie poliuretan nie może być tym miejscu. Właśnie przez to, że się nie ugina, w tylnim zawieszeniu powstają naprężenia, które powodują, że działa to wszystko niewłaściwie.
Jak koniecznei chcesz wymienić cukierka to kup cukierka Mugena lub "uniball'owego" na łożysku sferycznym z ruchomą tulejką.


A to ciekawa teoria... Rozumiem, że masz na myśli tą wszystkich przerażającą twartość?
To nie teoria tylko praktyka.....nie chodzi mi o to, że samochód będzie twardy tylko przerażająca :p twardość poliuretanu ogranicza poprawny ruch tylnego wahacza co w wyżej wytłumaczyłem

sublove
29-08-10, 12:56
Kolego nie przesadzaj z tą "nieruchomością" cukierka PU.
Mam je właśnie przed sobą i uwież mi, że można nawet w rękach wyczuć ich "ruchomość.
Zauważ, że nie mam cukierków dość popularnych na allegro - w których cała przestrzeń jest zalana masą PU.
Cukierki które posiadam są wykonane na wzór oryginalnej części, jest napewno sztywniej ale ruch płaskownika wewnątrz rulei jest wyraźnie zauważalny.
Zamontuję, pojeżdżę i zdam relację. Przecież zawsze można to wymienić... nie ma co płakać :)
Ale dzięki za rady, będę wiedział na co zwrócić uwagę przy "testach" :cool:

kivik
29-08-10, 13:26
Oczywiście Twój samochód = robisz co chcesz.
Miałem w rękach poliuretanowe elementy nie raz. Miałem też seryjne i uniballe.
Po prostu mówie co jest najlepsze a czego sie powinno unikać. Pamiętaj, że zachowanie samochodu trzeba porównywać jak obie części są sprawne, czyli np nowy poliuretan i nowy seryjny cukierek.
A wracając do cukierka poliuretanowego. Chodzi mi o to, że tulejka w srodku ma sie ruszać nie tylko po osi otworu. Tzn może przykład.
Wyobraź sobie cukierka zamontowanego w samochodzie. Stoisz z tyłu auta. Niezbędny ruch tulei ma być w góre i w dół również. Kąt pochylenia tylnego koła zmienia sie wraz z ugięciem zawiasu - stąd potrzebny ten ruch. Poliuretan jest twardy i się "niewystarczająca" ściska mówiąc obrazowo. Na próbę wsadz do otworu ten element metalowy i ściśnij wszystko lub zobacz czy masz ruch tulei w płaszczyźnie poliuretanu a nei prostopadle do niego. Później porównaj seryjne cukierki.
Jak zależy Ci na sztywności zawiasu jako całości i tylko to sie liczy to wstawiaj uniballe. Ja mam takie w wyścigowym samochodzie i sprawują sie super.

sublove
29-08-10, 13:45
Sztywność tego cukierka jest oczywiście bardziej zauważalna (ruchów płaskownika wzdłuż tulei raczej nie uświadczę próbując ściskać to w rękach ;) )
Dlaetgo też zrobię testy na aucie, pojadę na stację diagnostyczną, ogólnie postaram się prześwietlić sytuację jak najbardziej się da.
Nie podważam tego co mówisz ale lubię przekonać się o pewnych sprawach osobiście - będę i tak reanimował cały zawias więc grzechem będzie nie spróbować. Cały zawias będzie rozbierany (łącznie ze swapem tylnych wahaczy z tarczami) więc poprostu zrobię to przy okazji.

ironman
30-08-10, 18:20
To nie ma absolutnie NIC wspólnego z Twoim punktem 1 i 2.
Było już o cukierkach milion razy i już to dokładnie tłumaczyłem kiedyś.
Nie ma znaczenia do czego ma służyć samochód. Poliuretan w tym miejscu ogranicza ruch w jednym z kierunków który jest potrzebny do poprawnego działania zawiasu. Przeanalizuj sobie ruch tylnego wahacza i wtedy Ci wyjdzie, dlaczego nieuginający sie poliuretan nie może być tym miejscu. Właśnie przez to, że się nie ugina, w tylnim zawieszeniu powstają naprężenia, które powodują, że działa to wszystko niewłaściwie.
Jak koniecznei chcesz wymienić cukierka to kup cukierka Mugena lub "uniball'owego" na łożysku sferycznym z ruchomą tulejką.


To nie teoria tylko praktyka.....nie chodzi mi o to, że samochód będzie twardy tylko przerażająca :p twardość poliuretanu ogranicza poprawny ruch tylnego wahacza co w wyżej wytłumaczyłem

Zwracam honor i uznaję Twą wyższość w temacie. Wcześniej nie rozwinąłeś wypowiedzi a ja spodziewałem się że chodzi Ci tylko i wyłącznie o 'twardość', a jak się jednak okazało są inne ale. Wyższości unibala nad PU jestem świadom.