Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czujnik ABS w aerodeck



tex10
27-08-10, 00:06
witam

chciałbym was prosić o pomoc - padł czujnik ABS w mojej Hondzie Aerodeck (1999). szukam obecnie jakiegoś zamiennika, bo ceny w ASO są kosmiczne - i tu problem, którego nie mogłem jednoznacznie rozwiązać przeszukując forum i sieć w ogóle

czy czujnik z modelu 5d pasuje do Aerodecka? konkretnie chodzi o czujnik na tylnym kole. nie mam niestety dostępu do kodów części, ale może któryś z forumowiczów już się z tym spotkał?

z góry dzięki za pomoc
pozdrawiam

martin1988
27-08-10, 14:51
Witaj :)

Nie jestem pewien, i mogę się mylić, ale różnica między tymi modelami polega na długości wiązki biegnącej od komputera ABS'u do złączki na czujnik. Czujnik jak pewnie wiesz, podłączasz za pomocą złączki, więc powinien pasować, lecz nie jestem pewien. Popytam jeszcze Znajomych Hondziarzy i odezwę się... ;)

Pozdrawiam.

P.S. (off top) W ASO dla "nieznajomych" ceny są kosmiczne ;p Mi za magistralę hamulcowo-paliwową krzyknęli 2 koła...:mad:

tex10
27-08-10, 15:03
dzięki serdeczne, będę zobowiązany
heh nieźle... jak zadzwoniłem to mnie zabili ceną, a część chcieli ściągnąć z UK... kocham ten samochód, ale nie bezgranicznie ;)

pozdrawiam

braun
27-08-10, 20:22
Ja 2 lata temu wymieniałem czujnik przy prawym tylnym kole w 5D 98r i nie sądzę żeby się różnił od wersji Aerodeck. Jeśli wahacze w 5D i Aerodeck są takie same to powinien pasować bo przewód idzie od koła i po wahaczu i tam zaraz jest wtyczka. Cena na Allegro 50-150zł za szt.

MikeFoto
27-08-10, 22:40
Mnie tylny czujnik kosztował 40zł + wysyłka -> wystarczy dać ogłoszenie na dziale giełda i napewno się ktoś zgłosi kto takowy czujnik posiada. Ja kupiłem właśnie w ten sposób od kolegi "Wojtek Marki" i jako sprzedawcę mogę polecić. Szybciutko i do tego dobrą radą służy :).

Czujnik w ASO jak dobrze pamiętam - 740zł.

reXio
28-08-10, 16:43
Czujnik w ASO jak dobrze pamiętam - 740zł.

Powaznie?!? Ich juz do konca poje..... !!!

martin1988
29-08-10, 14:31
Tex10, w sprawie pytania o czujnik nikt nie wiedział, ale wszystko powinno pasować. Zawieszenie jak wspomniał Kolega Braun powinno być takie samo, więc i czujnik powinien być identyczny. Jak chcesz, możesz wrzucić fotki zawiechy i porównam ze swoim jeśli nie masz kogoś z 5D w okolicy :)

reXio
02-10-10, 15:50
No i mnie dopadlo. Dzis odpalam silnik a ABS swieci w najlepsze :mad: Juz mam podrukowane co i jak ogarnac w samodiagnostyce ABS, jutro sie biore za to.

tex10
03-10-10, 05:39
sugeruję doooobrze przeczyścić czujnik, potem zbierać się za coś mechanicznego - u mnie pomogło. i czasem problemem jest także odległość czujnika od zębatki z tego co zdążyłem się zorientować

powodzenia

reXio
03-10-10, 09:06
Przy zmianie tarcz tylnych mocno traktowalem tylna lewa bo nie chciala zejsc. Bez mlota to .... a nie robota. No i mam za swoje. Zobacze co wypluje samodiagnostyka.

mn87
18-10-10, 20:06
Mam pytanie odnośnie diagnostyki. jak jest mróz świeci mi się ABS. Zwarłem pin 1 z 5, czyli oba skrajne ale nic sie nie dzieje. Kontrolka gasnie jak zawsze przy przekrecaniu stacyjki. Moze ma ktoś pomysł czemu nie moge zdiagnozowac

tex10
18-10-10, 21:10
nie wiem jak u Ciebie z Hondzie, ale u mnie pin 5 jest...pusty - nie ma co zwierać... w aerodeck który posiadam należy zewrzeć 1 z 3 by zadziałała diagnostyka (nie wiem czy inni też tak mają)
z moich doświadczeń wynika, że najczęściej czujnik włącza się, gdy zabrudziła się zębatka lub sam czujnik

ale co znaczy, że świeci? włącza się podczas jazdy?

mn87
23-10-10, 18:46
U mnie jednak też trzeba zewrzeć pierwszy z trzecim pinem. Wyskoczył błąd 17 czyli tylny lewy czujnik. Czasami się zapala lampka odrazu po przekreceniu stacyjki, czasem w czasie jazdy. Przewód wygląda raczej na caly, pewnie sam czujnik uległ uszkodzeniu. Muszę poszukać używany. Nowy czujnik np do almery kosztuje ok 1500zł...

Boniar
25-10-10, 17:58
Mam podobny problem z abs - włącza się kontrolka w czasie jazdy i układ nie działa - próbowałem zrobić samodiagnostykę za pomocą 2-pinowego złącza ale nie pokazuje żadnych błędów (świeci się tylko stale żółty Check Engine)
Obok jest większe 5-pinowe złącze ale próbowałem zewrzeć pin 1 i pin 5 i nic się nie dzieje...

Czy do wyświetlania błędów ECU i błędów ABS jest taka sama procedura bo może nie do końca kumam ?

tex10
25-10-10, 19:51
powinieneś zewrzeć na 5 pinowym, ale nie 1-5, a spróbuj 1-3 (ja pod 5 nic nie mam, zero kabelka), kody są dostępne na forum

Boniar
26-10-10, 19:31
powinieneś zewrzeć na 5 pinowym, ale nie 1-5, a spróbuj 1-3 (ja pod 5 nic nie mam, zero kabelka), kody są dostępne na forum

ani zwarcie 1-5 ani 1-3 nie daje żadnego efektu w postaci świetlnych sygnałów z lampek ABS , Check Engine ani żadnej innej :)
w moim 5 pinowym złączu wszystkie piny podpięte są do kabli;
moja Honda to MA przed liftem

ps.zwieram dobrze bo przy kombinowaniu ze zwieraniem pinów zrobiłem zwarcie i nie mam już oświetlenia wnętrza ;)

ps II. sądziłem że diagnostykę należy przeprowadzić przy wyłączonym silniku (tak jak napisano w instrukcji) ale to nie dało efektu (jak napisałem powyżej...
natomiast efekt dało włączenie silnika na zworze w pinach 1-3 - kontrolka abs zaczęła mrugać i dała jeden ciągły i 8 krótkich sygnałów czyli kod nr 18 jak dobrze rozumiem ??