Zobacz pełną wersję : Wciąga olej
Witam,
Jak w temacie. Hanka (d14z6) przy predkości powyżej 120hm/h ( tak mi sie wydaje) ma apetyt na olej. Na trasie około 200km wypiła pół miarki pomiedzy min a max. Spreżanie na cylindrach równe (16). Olej półsyntetyk Valvoline , przebieg 150tkm. Może ktoś z forumowiczów miał do czynienia z tym problemem lub może nakierowac na poprawną diagnoze.
Thx
d15? nie ma 7 genow z 1.5
Ja miałem d14z6 z przebiegiem 165.000 km i nie było problemów z olejem. Piła około 100 ml na 15.000 km. Moim zdaniem to całkiem przyzwoity wynik a auta nie oszczędzałem :)
Bez rozebrania silnika to można rozmawiać, że to to albo tamto. Ja stawiałbym na uszczelniacze w głowicy albo na pierścienie (sprężanie może być książkowe ale pierścienie mogą przepuszczać olej). Może też być taka sytuacja, że gdzieś jest wyciek oleju ale to trzeba pooglądać silnik. Jeszcze kwestia oleju, że jak jest lipny to też może bardzo szybko zniknąć. Olej z beczki czy z opakowania ??
Bardzo katowany był silnik? Modyfikowałeś układ dolotowy lub coś innego? Jesteś pierwszym właścicielem?
skolopendra
28-08-10, 15:28
może to zwykły błąd pomiaru?
Silnik seria, olej z butelki, jazda normalna jak Hanka z takim małym silnikiem..czyli po obrotach, LPG ( sekwencja założona normalnie zgodnie z zasadami ). Drugi właściciel kupiona z 60kkm. Znikanie oleju nasiliło się po przekroczeniu 120Kkm i wymianie rozrządu. Wcześniej olej tez znikał ale jakoś tak łagodniej ( starczało od wymiany do wymiany co 20)
A i jeszcze jedno branie nasiliło się po zastosowaniu Castrol Magnatec ( syntetyk), wcześniej Valvoline syntetyk
skolopendra
28-08-10, 16:41
no cóż ,gaz robi swoje ,obroty trochę również
No z tym gazem to chyba nie do końca , Jak jest ok ustawiony ..czyli silnik nie lata na ubogiej mieszance to jest oki. W tym przypadku szybciej powinny polecieć gniazda zaworowe...
skolopendra
28-08-10, 19:04
co by nie było przyczyną ,znaczne zużycie oleju jest tylko i wyłącznie przyczyną zużytych pierścieni (wykluczając oczywiście wycieki)
co by nie było przyczyną ,znaczne zużycie oleju jest tylko i wyłącznie przyczyną zużytych pierścieni (wykluczając oczywiście wycieki)
W tej kwestii nie mogę się zgodzić. Zrąbane uszczelnienia w głowicy mogą powodować takie pożeranie oleju, że prawie co tank trzeba robić dolewki.
W kwestii oleju ten castrol mógł być podrobiony. Najlepiej castrola kupowac w 5l opakowaniach.
To było opakowanie 5l fabryczne, w olej z nalewaka ( beki) sie nie bawię. Z drugiej strony to fakt teraz moza podrobić wszystko...
Może się ktoś orientuje jakie beda koszty remontu silnika ?
nie wiem jak to jest w hondach bo jestem "świeżak" ale w golfie w tym roku poszła (pękła) mi odma i brał olej na potęgę... sprawdź moze to i zerknij czy na korku od wlewu oleju nie masz beżowo białego osadu.
co by nie było przyczyną ,znaczne zużycie oleju jest tylko i wyłącznie przyczyną zużytych pierścieni (wykluczając oczywiście wycieki)
W tej kwestii nie mogę się zgodzić. Zrąbane uszczelnienia w głowicy mogą powodować takie pożeranie oleju, że prawie co tank trzeba robić dolewki.
W kwestii oleju ten castrol mógł być podrobiony. Najlepiej castrola kupowac w 5l opakowaniach.
uszkodzone uszczelniacze to rzadkość w H ,i bardzo łatwy temat do zdiagnozowania .(kopcenie przy hamowaniu silnikiem )
niestety powyżej pewnych obrotów H bierze i brać będzie(nawet po remoncie ) ,powód -3 częściowe pierścienie +spore obroty .
w bmw M jest ten sam problem nawet opracowali specjalny olej ( castrol tws )i mało to dało .
skolopendra
30-08-10, 18:00
W tej kwestii nie mogę się zgodzić. Zrąbane uszczelnienia w głowicy mogą powodować takie pożeranie oleju, że prawie co tank trzeba robić dolewki.
chyba sobie jaja robisz :rolleyes:
może tak jest w fordzie czy innym mercedesie ,ale nie tu :confused:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.