PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka pompa wody do D15B7



jaskier
10-11-06, 15:42
Witam. Mam coupe z 1994 roku, model USA z silnikiem D15B7. Niedlugo stuknie mi 200tys wiec przymierzam sie do calkowitej wymiany rozrzadu. W sklepie mowia ze sa dwa rodzaje pomp wody do tego modelu. Skad mam wiedziec ktora wybrac bez rozbierania auta?

Lcfr
10-11-06, 15:53
przeczytaj i popatrz-masz zdjecie róznic i nawet pudełko z symbolem...

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=13151&postdays=0&postorder=asc&start=80

jaskier
01-12-06, 16:22
Dzisiaj kupilem pompe, tyle ze bylem okazyjnie w sklepie i kupilem wedlug oznaczen:
http://moto.sklep.pl/index.php?modules=magazyn&action=prod&marka=614&model=101190&silnik=205191&kategoria=100106&grupa=c111495
tj pierwsza z gory.
Tyle ze faktycznie inaczej wygladaja pompy do D15B7 niz do D15B2:
http://moto.sklep.pl/index.php?modules=magazyn&action=prod&marka=614&model=101190&silnik=201641&kategoria=100106&grupa=c111495

O co w tym wszystkim chodzi?

Piotrek Klag
01-12-06, 18:10
Dzisiaj kupilem pompe, tyle ze bylem okazyjnie w sklepie i kupilem wedlug oznaczen:
[...]Tyle ze faktycznie inaczej wygladaja pompy do D15B7 niz do D15B2:
[...]O co w tym wszystkim chodzi?wg katalogu to do d15b7 pasuja 4 pompy - było o tym wiec poszukaj w archiwum. MOże sie okazać że tą co masz nie wsadzisz i tyle... - porównasz jak zdjemiesz i zobaczysz stara i wtedy dopiero wyjdzie co i jak.

Moją masz starą wraz z nową i pudelkiem http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=12967&highlight=pompa+d15b7

Lcfr
01-12-06, 20:17
[quote=jaskier] MOże sie okazać że tą co masz nie wsadzisz i tyle... - porównasz jak zdjemiesz i zobaczysz stara i wtedy dopiero wyjdzie co i jak.



dokładnie tak jak pisze Piotrek.... wyglada na to ze bylo róznie....

ja natomiast juz w 2 egzemplarzach d15b7 mialem pompe taka jak Ci podłąem na linku powyzej... taka z tego zdjecia:

http://img46.imageshack.us/my.php?image=fotkdfo1.jpg

i jest spore prawdoipodobienstwo ze bedzie taka...

jaskier
02-12-06, 16:20
Dzisiaj bylem u mechanika. Pompa byla taka jak w D15B2. Na szczescie wczesniej uwzglednilem wasze doswiadczenia i wymienilem w sklepie. Ta ktora jest w katalogu do D15B7 moze byc do D15Z... Jeszcze raz dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

Cairo
03-12-06, 10:36
Jak kupiłem mojego Civica to miał 164tys, wymieniłem rozrząd ale nie wymieniałem pompy. Książka niby jest, ale ostatni wpis miał miejsce rok temu przy przebiegu 157tys więc może być tak ze samochód ma te 20 więcej, wtedy można by sądzić że dochodzi do 200. Czy jeżeli pompa ulegnie awarii to jest taki efekt jak przy zerwanym pasku??
Czy moe teraz wymienić samą pompe a pasek z rolką zostawić? Czy mogę zrobić jeszcze powiedzmy 50 tys i wymienić wszystko naraz?

Lcfr
03-12-06, 11:21
jak pada pompa to przeważnie sa takie objawy:
- albo auto zaczyna sie powoli grzac(duze predkosci/czasem korki)
- albo ubywa płynu..

jezeli nic sie nie dzieje na razie a pasek idzie niedługo do wymiany to poczekałbym z ta pompa...



Czy moe teraz wymienić samą pompe a pasek z rolką zostawić?

bez sensu - to podwaja koszty i mija sie z celem(nie ma sensu rozbierajac to zostawiac ten sam pasek-pasek+rolka to 150pln)

Cairo
03-12-06, 11:41
jak pada pompa to przeważnie sa takie objawy:
- albo auto zaczyna sie powoli grzac(duze predkosci/czasem korki)
- albo ubywa płynu..

jezeli nic sie nie dzieje na razie a pasek idzie niedługo do wymiany to poczekałbym z ta pompa...



Czy moe teraz wymienić samą pompe a pasek z rolką zostawić?

bez sensu - to podwaja koszty i mija sie z celem(nie ma sensu rozbierajac to zostawiac ten sam pasek-pasek+rolka to 150pln)

Tylko że pasek z rolką wymieniłem 2000km temu! I nie wiem czy obawiać się że pompe szlak trafi, bo jak wyeksploatowanie pompy objawia się tylko grzaniem i ubywaniem płynu to ok. Jeźdze jak się zacznie coś dziać to na kanał i wymiana i wtedy pewnie kompletu z rozrządem, ale jak z powodu pompy ma mi pierdzielnąć po zaworach to wolę ja wymienić na dniach.

Lcfr
03-12-06, 12:00
[

Tylko że pasek z rolką wymieniłem 2000km temu! I nie wiem czy obawiać się że pompe szlak trafi, bo jak wyeksploatowanie pompy objawia się tylko grzaniem i ubywaniem płynu to ok. Jeźdze jak się zacznie coś dziać to na kanał i wymiana i wtedy pewnie kompletu z rozrządem, ale jak z powodu pompy ma mi pierdzielnąć po zaworach to wolę ja wymienić na dniach.

Ja bym jezdzil i obserwował... czasem pompa potrafi wytrzymac i 300kkm (ktos pisał nawet ze osiagnął 320 chyba)
nie słyszałem by sie tak zatarła by rozwalic silnik... (ale wszystko sie moze zdarzyc)
obserwowałbym temperature i kontrolował plyn a jakby sie zaczynala zacierac to chyba powinno cos powoli byc "słychac"...
Tak wiec jezdzic i przezornie co jakis czas sprawdzic wszystko...

Cairo
03-12-06, 12:11
Dzięki.

Jeśli chodzi o kontrole to tak czy owak często wszystko co moge to sprawdzam profilaktycznie.