Zobacz pełną wersję : Rorząd
Siemanko,
mam następującą zagwozdkę otóż nie dawno zakupiłem honde civic 6 g coupe
no i rozrząd całkowicie był wymieniany przy 124 tys km później przy 155 tys był wymieniany tylko pasek . Hania w tej chwili ma 165 tys. Nie chce sobie narobić problemu ale na Wasze solidne oko warto wymienić kompletny rozrząd czy na razie darować sobie?
Czy głosna praca silnika wiążę się np ze znacznym "zużyciem" calego rozrząd'u?
Pozdroooo
co to znaczy glosna praca silnika?
chodzi glosniej od innego takiego samego silnika?
jesli silnik "wyje" to mozna spodziewac sie zbyt mocno naciagnietego paska rozrzadu, ale to ciezko ocenic po twoim opisie
btw. nie wymienia się samego paska - zawsze w komplecie z rolką napinającą. jeśli tak nie było to wymień komplet
co to znaczy glosna praca silnika?
chodzi glosniej od innego takiego samego silnika?
jesli silnik "wyje" to mozna spodziewac sie zbyt mocno naciagnietego paska rozrzadu, ale to ciezko ocenic po twoim opisie
btw. nie wymienia się samego paska - zawsze w komplecie z rolką napinającą. jeśli tak nie było to wymień komplet
Hmm głosna praca silnika po prostu że jest głosny np w porównaniu do toyoty corolii z 99 roku pomijam że auto ma dolot i wymieniony kompletny wydech od kolektora po tłumik końcowy ale z przodu wyraźnie głosno chodzi ;)
paska póki co nie słychać ale poprzedni własciciel twierdził że tylko pasek należało wymienić . A mi się wydawało własnie że jak robi się rozrząd to cały czyli rolki napinacze itd.
Czyli dla swiętego spokoju należałoby go zrobić ;)
Yotomeczek86
24-08-10, 01:29
Wyreguluj zawory - w moim przypadku było znacznie ciszej po tym zabiegu :)
myslisz że to wystarczy ? :) jaki koszt tego "zabiegu" ? no i proszę jeszcze o opinię co do nieszczęsnego rozrządu , bo jestem już zagubiony:p
dla swietego spokoju wymien rozrzad, bo nie masz pewnosci ze ten pasek byl wymieniany jesli kupowales od przyslowiowego handlarzyka.
po drugie nie jest to jakis kosztowny rozrzad, bo idzie tylko 1 napinacz, pasek i pompa ewentualnie.
co innego w przypadku np skody gdzie masz pasek, 4 rolki i pompa wody :D
no dokładnie tzn wiesz własciciel handlarzem nie był ;D bo jeździł nim 3 lata w pl
wiec mu wierze ale tak jak napisales lepiej to wymienić bo jak cos sie stanie to będą jeszcze wieksze koszta ;)
a koszta ? zamkne sie w okolicy 300 zł ? z wymianą ?:D
ja sie zamykam ale to inna bajka sam rozrzad ( nie wiem ktory masz dokladnie motor) w granicach 150pln bez pompy
hmmm ja mam D16Y9, SOHC, 16V, 1590 cm, 106 KM albo D16Y7, SOHC, 16V, 1590 cm, 106 KM
no to pewnie wyjdzie ponad 300 zł z pompą ;)
pasek bosch -- 40pln
napinacz GMB -- 86pln
pompa SKF -- 245pln
robota wg taryfy obowiazujacej w regionie :cool:
jakby co wysylka 20pln kurierem :D
paskowi bosch'a nie ufam ;D wole MITSUBOSHI bo słyszałem dobre opinie o tych paskach ;)
jak cos to się odezwe ;)
a co ne tak jest w paskach bosch'a ??
mam juz 3-ci pasek ( nie z powodu zerwania) w hondzie i 2-gi w mazdzie.
auta nie sa oszczedzane i jakos nic sie nie dzieje :confused:
mi się mitsuboshi ostatnio zerwal (ale to inna historia) ale ostatnio ktos na forum pisal, ze tez mi sie mitsuboshi "ale urwal"
teraz mam gates :P
jezeli pasek jest jak guma to lepiej go nie zakladac.
nie moze sie rozciagac, a niektore paski sa wykonane z jakiego szajsu i niestety robia balagan w motorze :/
już sobie znalazłem w miare dobry "zestaw" jeżeli chodzi o rozrząd i o firmy :) fakt te paski mitsuboshi nie są zbyt rewelacyjne co mnie dziwi w końcu japońska firma ? o_O
Wymieniaj też pompę, bo ona ma żywotność ok 200 tysięcy, a jak Ci padnie, to cała robota rozrządu jeszcze raz i koszty podwójne.
Yotomeczek86
24-08-10, 11:32
Regulacja zaworów to około 80zł do 120zł
nie no pompe też wymieniam wszystko ;) wole dołożyć niż późńiej mieć jakies przygody :)
Yotomeczek86 widzę że z Warszawy jestes masz jakies namiary na jakis warsztaty który robi tą regulacje ?:)
Yotomeczek86
24-08-10, 12:16
Mogę Ci polecić JHM, oraz Anditrading (parowcowa 4)
Regulacja zaworów to około 80zł do 120zł
Ja zrobie za piwo:P co tak drogo? chyba że z uszczelką nową pod pokrywe zaworów...
Ja zrobie za piwo:P co tak drogo? chyba że z uszczelką nową pod pokrywe zaworów...
szkoda ze mieszkasz w krakowie ja bym Postawil krate i z checia bym ja z Toba ja wypil hehe :D za ustawienie w centralnej polsce z tego co wiem to w serwisie krzyczeli 120 zl u dobrego mechanika uproa sie z tym w granicach 50-max 80 zl
Ja zrobie za piwo:P co tak drogo? chyba że z uszczelką nową pod pokrywe zaworów...
damnn it ;D szkoda że kraków haha;D postawiłbym nawet nie jedno piwo ;D
a co do regulacji to mam strasznie daleko 20 kilosów np do jhm a nie chce mi się aż taki kawał smigać aby taki "szczegół" zrobić ma ktos namiary gdzies bliżej centrum?albo tarcho najlepiej ;)
Heh u mnie tez autko glosno chodzi i zawory klepia jaz w polonezie. Czyli mowicie ze warto jeschac na ustawienie tych zaworkow?
panowie a może wiecie cos na temat vtg ? :) bo widzę że też mają tam regulacje zawrów ale ceny kosmiczne bo wszystko jest od a ile wyjdzie to nie wiadomo ;D robił cos ktos u nich ? :)
pozdroo
Yotomeczek86
27-08-10, 10:00
Heh u mnie tez autko glosno chodzi i zawory klepia jaz w polonezie. Czyli mowicie ze warto jeschac na ustawienie tych zaworkow?
Warto, bo jeśli będziesz tak długo jeździł to możesz uszkodzić sobie zawory w najgorszym wypadku. Po regulacji silnik pracuje jak nowy ;)
U mnie też zawory do ustawienia, zaraz ide po środek uszczelniający do sklepu i jak znajde chwile czasu to musze wyregulować...:o
a da sie to jakos w miare prosty sposob samemu zrobic czy raczej gdzies warsztatu szukac??? Kurde a dopiero co wymienilem rozrzad i uszczelke nowa kupilem, teraz pewnie ja szlak trafi. Ze tez nie pomyslelm wczesniej.
Yotomeczek86
27-08-10, 11:35
Uszczeelka nie koniecznie jest do wymiany, kup silikon wysokotemperaturowy i jak masz te wgłębienia na wałek rozrządu to tam go nałóż. Oczywiście pierw oczyść wszystko ze starego sylikonu jak jest.
Proszę bardzo - jak wyregulować zawory.
http://ftp.honda.slask.pl/Kompendium%20Wiedzy%20i%20Danych/Tutoriale/Regulacja%20zawor%f3w%20civic%2095-97.pdf
albo tu:
http://www.kapquadproject.yoyo.pl/fotoporadnik/luzyzaworowe.htm
heh dzieki panowie. Czyli mowicie ze z takim poradnikiem laik taki jak ja da rade???
heh dzieki panowie. Czyli mowicie ze z takim poradnikiem laik taki jak ja da rade???
Kup silikon wysokotemperaturowy, kobiecie weź zmywacz do paznokci (zeby wyczyscic uszczelke i miejsce styku z silnikiem, chyba ze masz rozpuszczalnik jakiś zeby odtłuścić...) i jeśli masz szczelinomierz to jesteś gotowy, teraz potrzeba jeszcze troche chęci i zdolności manualnych, jak nie masz to oddaj lepiej to komuś. 0,2 ssace i 0,25 wydechowe:o
PS. Oczywiscie jeszcze pare kluczy :o
no niby warunki mam zeby to zrobic a bede za niedlugo zdejmowal kolo pasowe, wymienial poduszke silnika i paski klinowe wiec przy okazji moglbym z tym podzialac bo nie wiem czy warto placic komus 120zl za robote jak mozna to samemu zrobic. Tylko zeby czegos nie poknocic ;[
120zł to chyba w ASO?
W moim wypadku jak 4 mechaników regulacja luzów zaworowych przerosła, to zrobiłem sam, potem poprawiałem po innych mechanikach u dwóch kolegów, więc lepiej zrób to sam jak ma być dobrze :)
heh tylko ze nie znam sie na tym i nie robilem tego. Ale mysle ze z takimi sciagami da sie rade ;p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.