Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak V-max



Konrad84
10-11-06, 00:02
Chce sprawdzić v-max, tylko się zastanawiam czy lepiej przeciągać na trójce i czwórce, żeby na piątke wszedł przy 4,5k obrotów, czy lepiej delikatnie zacząć na piątce od 3k obrotów? Co myślicie?

Przy okazji żeby nie zakładać nowego tematu:
Czy jak robie ze znajomymi imprezy w plenerze i korzystamy z mojego audio w cifie, to nie wpływa negatywnie na silnik praca przez 3-4 godziny na 800 obrotach/min (dla oszczędności akumlatora)?

_Pawel
10-11-06, 00:10
Chce sprawdzić v-max, tylko się zastanawiam czy lepiej przeciągać na trójce i czwórce, żeby na piątke wszedł przy 4,5k obrotów, czy lepiej delikatnie zacząć na piątce od 3k obrotów? Co myślicie? ... to zależy ile masz drogi :) Zasadniczo na 5 ciężko się rozbujać co nie znaczy że nie można.

K@p3K
10-11-06, 01:19
jak sie chcesz rozbujac to dawaj ile fabryka dala na kazdym biegu do 6tys obrotow to se zobaczysz:D:D:D:D:D...a nie wiem czy takie 3h na jalowym biegu niejest gupotą???..;/ ja bym na tyle nie zostawil mojej hani wlaczonej:)..pozdrawiam

raMMzes
10-11-06, 07:54
Chce sprawdzić v-max, tylko się zastanawiam czy lepiej przeciągać na trójce i czwórce, żeby na piątke wszedł przy 4,5k obrotów, czy lepiej delikatnie zacząć na piątce od 3k obrotów? Co myślicie?


Vmax będziesz miał prawdopodobnie i tak na czwórce, także ciągnij 3 do końca i potem 4 do oporu. W ten sposób dużo szybciej się rozpędzisz niż na 5 biegu.

boomer
10-11-06, 08:44
niezle pytania sie tu pojawiaja. Ciekawe skad to pytanie ci sie wzielo? Jest po prostu genialne...

Konrad84
10-11-06, 09:08
niezle pytania sie tu pojawiaja. Ciekawe skad to pytanie ci sie wzielo? Jest po prostu genialne...

Poprostu słyszałem, że istnieje zależność między tym czy się silnik przykatuje czy dojdzie sobie spokojnie. A dokładnie w komercyjnym top gear sprawdzali v-max bentleya i padło stwierdzenie że musi się rozbujać od najwyższego biegu. Dlatego pytam bo nie wiem na ile to jest prawdą.

Może fakt głupie pytanie, ale chciałem poznać wasze zdanie.

Co do tego że max będe miał na czwórce to chyba nie bardzo, bo na czwórce podchodzi pod 170 km/h, a już nie raz jechałem 190 i jeszcze szedł, powoli bo powoli ale szedł - chce sprawdzić do ilu.

Praca na jałowym:
Właśnie mi też szkoda jej jak tak sobie cyka, ale ciekaw jestem czy fizycznie ma to jakiś wpływ na silnik i podzespoły?

[ Dodano: Pią 10 Lis, 2006 ]
boomer, moje pytanie jest mega inteligentne, sprawdź to:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=276525#276525

boomer
10-11-06, 09:21
Konrad na kazdym biegu ciagnij do obrotow silnika w ktorych uzyskujesz najwyzsza moc, potem zmien bieg na wyzszy.
Fakt tamto pytanie jest naprawde glupie

Konrad84
10-11-06, 09:34
o, i o taką odpowiedź mi chodziło. Dzięki.

Jeszcze tylko czekam na opnie o długiej pracy silnika na postoju.

Furious
10-11-06, 09:46
Co do tego że max będe miał na czwórce to chyba nie bardzo, bo na czwórce podchodzi pod 170 km/h, a już nie raz jechałem 190 i jeszcze szedł, powoli bo powoli ale szedł - chce sprawdzić do ilu.
to wynika tylko i wylacznie z przelozen skrzyni biegów
W D14Z4 4 bieg kończy sie przy 195km/h (bo odcięcie jest chyba przy 7200obr/min)

Konrad84
10-11-06, 10:10
Przy czwórce jest 195 czy przy piątce? :)

Dzięki furious za dokładną informację, coprawda popsułeś mi zabawę, ale i tak sprawdzę może mam trochę inne przełożenie ;)

marcin EZG
10-11-06, 17:01
to jest wlasnie honda:) brak jakichkolwiek problemów sklaniają wlascicela do zadawania super powaznych pytan o V max i sluchanie muzy na postoju heheh szacun stary:)

LIO
10-11-06, 19:16
4 do konca, potem 5 tez do konca. W Hondzie piątka nie jest nadbiegiem i nie spada na nim prekosc tylko jak na pozostalych rosnie.

Problemem jest pora roku jaka sobie na to wybrales, bo pogoda nie rozpieszcza, do tego jesli masz zalozone juz zimówki to nie zapominaj o indeksach predkosci, bo zapewne konczy ci sie on przy 160km/h a wiecej to na zimówkach strach jechac.
Ja wlasnie wczoraj sie ocknalem na trasie, ze wiecej mi nie wolno i odpuscilem.

Co do sluchania muzy, to jesli auto sprawne i nie ma problemu z chlodzeniem auta (z reszta to nie lato juz) to nie widze przeszkód, zeby ono sobie pracowalo. Lepiej niz ma pasc akumulator od sluchania muzy. Co zlot czyjes auto chodzi wlaczone i gra muze cala noc :-)

sajmon1100
10-11-06, 19:20
4 do konca, potem 5 tez do konca. W Hondzie piątka nie jest nadbiegiem i nie spada na nim prekosc tylko jak na pozostalych rosnie.

Problemem jest pora roku jaka sobie na to wybrales, bo pogoda nie rozpieszcza, do tego jesli masz zalozone juz zimówki to nie zapominaj o indeksach predkosci, bo zapewne konczy ci sie on przy 160km/h a wiecej to na zimówkach strach jechac.
Ja wlasnie wczoraj sie ocknalem na trasie, ze wiecej mi nie wolno i odpuscilem.

Co do sluchania muzy, to jesli auto sprawne i nie ma problemu z chlodzeniem auta (z reszta to nie lato juz) to nie widze przeszkód, zeby ono sobie pracowalo. Lepiej niz ma pasc akumulator od sluchania muzy. Co zlot czyjes auto chodzi wlaczone i gra muze cala noc :-)
No a czy czasem smarowanie na 800 obr nie jest troszeczxke gorsze niz na np 2500 (cisnienie oleju...)

LIO
10-11-06, 19:48
no i co ? zatrze sie silnik ?
smarowanie jest adekwatne do obrotów

Konrad84
11-11-06, 10:20
to jest wlasnie honda:) brak jakichkolwiek problemów sklaniają wlascicela do zadawania super powaznych pytan o V max i sluchanie muzy na postoju heheh szacun stary:)

Now właśnie to jest Honda. Przez te siedem lat użytkowania poza wymianą płynów i klocków nic, zupełnie nic nie robiłem. A sory jeszcze tłumik środkowy i końcowy wymieniałem hehe. Nie trzeba odkładać pieniędzy na nowy bo po co, można wszystko pchać w mody :)

Dzięki za opinie.
Pzdr.