PDA

Zobacz pełną wersję : twarde zawieszenie ? Civic EJ9



slop
23-08-10, 15:02
witam,
powiedzcie mi jak wygląda sprawa zawieszenia/amortyzatorów w waszych Civicach? Ponieważ wydaje mi się że coś zbyt "twardo" u mnie to wszystko siedzi, podczas jazdy na naszych polskich drogach czuć każdą najmniejszą dziurkę, na słabej nawierzchni nie da się jechać więcej niż 30-40km/h, wszystko w środku lata i buja. U was na seryjnych amorkach jest tak samo? Szczerze powiem że nie znam się na tym raczej i nie wiem jak to u innych wygląda bo innym Civiciem nie jeździłem.

zakit
23-08-10, 19:24
podnies samochod i zobacz jakie masz sprezyny, czy seryjne czy jakies inne to wszystko bedziesz wiedzial, ew znajdz kogos kto ma inne ej9 i porownaj.

KOWAL ziom
23-08-10, 21:25
ewentualnie... obadaj amory, i to nie tyle czy są sportowe czy nie, tylko czy są sprawne!! i nie kieruj się trzęsawkami, bo one kłamią!!!

hellrider
25-08-10, 12:51
Ja kupując auto EJ9 miałem już założone czerwone H&R czerwone po -35 mm przód i tył. Tez mam takie coś ze czuć każdy dołek, każdego sutka, każda nierówność. Kazdy *******ek na asfalcie..... I to nie wina amorków bo mam Kyby nowe.. Tak ze to wina sprężyn. Ale czego chcieć od super hiper sportowych sprężyn które swoim działaniem załamują czasoprzestrzeń. :)

pawlakowski
25-08-10, 15:06
Sa dwie opcje albo masz założone sportowe zawieszenie lub sprężyny albo masz amorki które nadają sie tylko do wymiany..:) pozostaje jeszcze opcja kół jesli masz przykladowo 16'' i niski profil to bedzie tzrepać=)

zakit
25-08-10, 17:44
hellrider

nie wiem co rozumiesz pod pojeciem super hiper sportowych sprezyn, ale akurat HR sa dobrymi sprezynami, i do tego nalezy dobrac albo dedykowane amory HR lub inne dobre, i dopiero wtedy beda one dzialac tak jak powinny.

drypaul
25-08-10, 22:38
Ja mam w jajku seryjne amory i springi Eibach. Jak dla mnie jest trochę za twardo, czuć każdą dziurę, szczególnie tyłem samochodu. Na przeglądzie amory pokazały ponad 70% sprawności, więc nie wiem czy te Eibachy są aż takie twarde...
Z kolei w Solce też mam seryjne amory i jakieś żółte springi - nie mogłem znaleźć nazwy firmy. Ale jest dużo bardziej komfortowo niż w jajku.

hellrider
25-08-10, 23:29
hellrider

nie wiem co rozumiesz pod pojeciem super hiper sportowych sprezyn, ale akurat HR sa dobrymi sprezynami, i do tego nalezy dobrac albo dedykowane amory HR lub inne dobre, i dopiero wtedy beda one dzialac tak jak powinny.


Napisalem wyzej ze Wina sprezyn, chodzi mi o to ze sprezyny twardsze to czuc bardziej nierownosci. I zebys nawet zalozyl amortyzatory sprowadzone z marsa to bedziesz czul wiecej niz na seri :)

Jesli chodzi o ''super hiper'' sprezyny to okreslilem moje H&R-y, bo wiem co to za firma i wiem jakie sa jej produkty. Z reszta te ktore ja mam nie kosztuja nowe 300 zl tylko chyba 600 jak dobrze pamietam(cene znalazlem w katalogu H&R)

lozek
26-08-10, 20:24
Ja mam w jajku seryjne amory i springi Eibach. Jak dla mnie jest trochę za twardo, czuć każdą dziurę, szczególnie tyłem samochodu. Na przeglądzie amory pokazały ponad 70% sprawności, więc nie wiem czy te Eibachy są aż takie twarde...
Z kolei w Solce też mam seryjne amory i jakieś żółte springi - nie mogłem znaleźć nazwy firmy. Ale jest dużo bardziej komfortowo niż w jajku.

Eibachy twarde? toż one są "twarde" jak budyń. :) Wiem, bo sam mam. dla mnie to one są straaaasznie miekkie

DjHammer
26-08-10, 22:53
Ja mam MTS-y te sa dosc twarde wczesniej kiedys mialem jakies czerwone niewiadomo co to było z niemiec jakies to były miekkie a MTS sa twardsze

wiewioora1
26-08-10, 23:16
Eibachy twarde? toż one są "twarde" jak budyń. :) Wiem, bo sam mam. dla mnie to one są straaaasznie miekkie

No właśnie też czytałem, że Eibachy są jedne z miększych, dlatego się dziwie czemu u mnie jest tak twardo.
Chyba, że mi się wydaje...

Cholera, nie zauważyłem, że byłem zalogowany jako moja dziewczyna :D:D:D

Homie
26-08-10, 23:21
ja mam podobny problem mam wlasnie sprezyny eibach'a -30 mm co nagjorsze jedyne które można kupić do qupety w ic
no i szczerze nei usmiecha mi sie omijanie wszystkiego co zobacze ;D nawet mała nie równosc ;/ wie ktos moze cos o seryjnych albo obniżonych tylko o 10 mm albo góra 20 mm ? chodzi oczywiscie tylko o sprężyny; ) no i jaka cena oczywscie;)

slop
27-08-10, 13:06
dzieki za wskazowki :) bede musial gdzies podjechac na weekendzie, bo na tygodniu praca nie pozwala, i posprawdzac co tam dokladnie siedzi. Tak orientacyjnie ile czasu moze zajac takie dokladne sprawdzenie zawieszenia jakiemus mechaniorowi i ile moze sobie za to srednio zawolac ? :)

majdan
27-08-10, 14:38
Dla jednego bedzie miekko a dla drugiego twardo. Odczucia są zawsze subiektywne. Osobiście uwazam, że najbardziej komfortowe jest seryjne zawieszenie - oczywiście, jesli jest sprawne.

slop
30-08-10, 20:55
czy sportowe sprężyny powinny być koloru żółtego lub czerwonego ? po wstępnych oględzinach stwierdziłem że są czarne aczkolwiek są brudne więc ciężko stwierdzić jednoznacznie :) Aha, i jakiej grubości są seryjne sprężyny i ile mają zwojów ?

spychu
30-08-10, 21:20
sportowe wcale nie muszą być żółte ani czerwone. W zależności od producenta mogą być jeszcze chociażby czarne, zielone, fioletowe, niebieskie.

drypaul
31-08-10, 13:09
Moje Eibachy sa czarne, u dziewczyny są żółte, ale nie mogę dojrzeć jakiej firmy.

spychu
31-08-10, 19:53
Żółte zapewne Apex.

Zielone Weitec, Tein.
Niebieskie Koni
Czerwone HR, MTS
Czarne Eibach, HR
Fioletowe Vogtland

To chyba tak w skrócie :)

Homie
31-08-10, 20:18
Żółte zapewne Apex.

Zielone Weitec, Tein.
Niebieskie Koni
Czerwone HR, MTS
Czarne Eibach, HR
Fioletowe Vogtland

To chyba tak w skrócie :)

a wiesz jak z obniżeniem tych sprężyn ? wszystkie ten sam "poziom" ?

lozek
31-08-10, 21:02
do jajka HRy są czarne, a weitec'i stare mogą być czerwone to tak jako dodatek do tego co napisał spychu :)

Homie - każda z tych film oferuje sprężyny co obniżają o różne wartości.

Homie
31-08-10, 21:34
damnn it dzięki za odpowiedź musze poszukać i ją z deczka podniesc bo każda dziura to zaciskanie szczęk dla mnie ;/

spychu
01-09-10, 19:04
do jajka HRy są czarne, a weitec'i stare mogą być czerwone to tak jako dodatek do tego co napisał spychu :)
Lozek nie do końca, że do jajka są czarne.

Czerwone i czarne HRy różnią z tego co ja wiem twardością, tylko nie pamiętam, które są które i są dostępne bez problemu w obu kolorach.

luk0101
17-04-11, 22:59
witam, mam mały problem ze swoim maleństwem..
mianowicie, postanowiłem zmienić amorki i przy okazji zmieniłem oba duże cukierki.
Wymieniał części mechanik u którego byłem po raz pierwszy i...
Hania jest tak sztywna i twarda, że po przejechaniu 5km człowiek ma dość a kiedy wjadę w mały uskok straszne "dobija". jest twarda jak skała i komfort jazdy spadł o 80%.
Moje pytanie: CZY to wina złych amorów(zbyt twarde gazówki) czy mechanik ZAWALIŁ.?????

podobno może być wina cukierków bo są zbyt twarde z polireutanu.
co o Tym sądzicie ??

Mońkó
18-04-11, 00:05
witam, mam mały problem ze swoim maleństwem..
mianowicie, postanowiłem zmienić amorki i przy okazji zmieniłem oba duże cukierki.
Wymieniał części mechanik u którego byłem po raz pierwszy i...
Hania jest tak sztywna i twarda, że po przejechaniu 5km człowiek ma dość a kiedy wjadę w mały uskok straszne "dobija". jest twarda jak skała i komfort jazdy spadł o 80%.
Moje pytanie: CZY to wina złych amorów(zbyt twarde gazówki) czy mechanik ZAWALIŁ.?????

podobno może być wina cukierków bo są zbyt twarde z polireutanu.
co o Tym sądzicie ??

od tłumienia to są właśnie amory i spreżyny a nie tuleje więc cukierki odpadają. Uważam, że bóg wie jak twardego i sportowego amora Ci mechanik nei wstawił więc jeździsz po prostu na dobrym, sprawnych amorze który jest może troszke twardy ale taki powinien być w porównaniu do ponad 10 letniego seryjnego kapcia jakiego zapewne miałeś w samochodzie.

elviss09
18-04-11, 09:06
od tłumienia to są właśnie amory i spreżyny a nie tuleje więc cukierki odpadają. Uważam, że bóg wie jak twardego i sportowego amora Ci mechanik nei wstawił więc jeździsz po prostu na dobrym, sprawnych amorze który jest może troszke twardy ale taki powinien być w porównaniu do ponad 10 letniego seryjnego kapcia jakiego zapewne miałeś w samochodzie.

nie zgodze sie z Toba poniewaz wlasnie cukierki z poliuretanu sprawiaja ze auto robi sie wrazliwe na kazda dziurke

lozek
18-04-11, 18:41
Ale to akurat ma mało do tego jak amortyzator reaguje na dziury poza tym to tylko cukierni a nie wszystkie tuleje i gumy wymienione na poliuretan. Troche logiki - 1 guma nie odwroci o 180 stopni charakterystuki calego zawiasu

Gorliś
18-04-11, 19:27
luk0101, ale rozumiem ze Ty dales mechanikowi cukierki poliuretanowe do zamontowania?
W przeciwnym razie na pewno masz zwykle gumowe.

szymon16v
18-04-11, 19:36
Homie ja mam sprężyny nippon 1040 i obniżyły o jakieś 20mm z czego jestem niezadowolony..

kornel861
20-04-11, 00:31
co do cukierkow....
Sa z wycieciem i bez wyciecia:D jesli chodzi o poliruetan.
Warto sprawdzic jakie sie kupuje:D
tez z wycieciem dzialaja poprawnie,bez nie.Nie wiem jak to inaczej nazwac:p

luk0101
28-06-11, 23:17
OKAZAŁO się, że cukiery śą ok, podjechałem do innego mechanika i po małej diagnozie i wyciągnięciu amora okazało się, że matoł źle złożył mcphersona <lol>
pozdrawiam

karel17
29-06-11, 09:54
a ja mam serie ej9 i przez dziury mogę zasuwać jak matki clio , a w civic i tak mniej częsie. Jest sztywno ale bez przesady.

Nemereth
01-07-11, 22:45
OKAZAŁO się, że cukiery śą ok, podjechałem do innego mechanika i po małej diagnozie i wyciągnięciu amora okazało się, że matoł źle złożył mcphersona <lol>
pozdrawiam

V generacja nie ma McPhersona !!!
Jeśli Tobie powiedział to ten co poprawiał to też matoł... szukaj dalej mechanika ;p

Budziniak
01-07-11, 22:57
V generacja nie ma McPhersona !!!
praktycznie każdy mechanik mówi tak na sprężynę i amor spięte razem tak jak to jest w [H]

B2F
28-08-11, 21:02
Panowie mam taką zagwozdkę. Ale zaczne od poczatku. Mam EJ9 na gwincie jednak ten gwint jest już z tyłu bardzo mocno zużyty dlatego przymierzam się do wymiany tylnych amorków. I teraz pytanie: jakie najlepiej zastosować amorki żeby auto się podniosło i było w miarę komfortowe ale też żeby nie bujało się jak mańka wstańka? Najlepiej zapakowałbym na tył seryjne amorki i sprężyny jednak mam butlę gazową w bagazniku i nie wiem czy podczas jazdy na seryjnych nie bedzie za bardzo pingo pongowaty? Jakiej firmy amorki najbardziej polecacie do EJ9? ( mówimy oczywiście o seryjnych amorkach )

zakit
28-08-11, 22:18
praktycznie każdy mechanik mówi tak na sprężynę i amor spięte razem tak jak to jest w [H]

wiec zle mowi. mcpherson to nie to samo.

dzamej
11-10-11, 15:47
witam, planuje po zimie montaż nowych amorków przód i tył za jednym razem plus przy okazji zbieżność oraz wymiana gum przy amorach.

w moim civicu zawieszenie jest twarde, czuć na nim każdego rozjechanego najmniejszego robaka.. czy wystającego sutka. amortyzatory mam seryjne, sprężyny także. Amory niby sprawne w 65% wykazało podczas przeglądu pod koniec września tego roku.

moja prośba:

pomóżcie mi proszę dobrać amortyzatory "ze średniej półki" lecz takie, które poprawiłyby komfort jazdy. nie zależy mi zbytnio na obniżaniu auta..

oraz czy wymieniać same amorki czy odrazu ze sprężynami?

za szybkie odpowiedzi bede wdzięczny

chodzi oczywiście o civic 98 HB EJ9