Zobacz pełną wersję : twarde zawieszenie ? Civic EJ9
witam,
powiedzcie mi jak wygląda sprawa zawieszenia/amortyzatorów w waszych Civicach? Ponieważ wydaje mi się że coś zbyt "twardo" u mnie to wszystko siedzi, podczas jazdy na naszych polskich drogach czuć każdą najmniejszą dziurkę, na słabej nawierzchni nie da się jechać więcej niż 30-40km/h, wszystko w środku lata i buja. U was na seryjnych amorkach jest tak samo? Szczerze powiem że nie znam się na tym raczej i nie wiem jak to u innych wygląda bo innym Civiciem nie jeździłem.
podnies samochod i zobacz jakie masz sprezyny, czy seryjne czy jakies inne to wszystko bedziesz wiedzial, ew znajdz kogos kto ma inne ej9 i porownaj.
KOWAL ziom
23-08-10, 21:25
ewentualnie... obadaj amory, i to nie tyle czy są sportowe czy nie, tylko czy są sprawne!! i nie kieruj się trzęsawkami, bo one kłamią!!!
Ja kupując auto EJ9 miałem już założone czerwone H&R czerwone po -35 mm przód i tył. Tez mam takie coś ze czuć każdy dołek, każdego sutka, każda nierówność. Kazdy *******ek na asfalcie..... I to nie wina amorków bo mam Kyby nowe.. Tak ze to wina sprężyn. Ale czego chcieć od super hiper sportowych sprężyn które swoim działaniem załamują czasoprzestrzeń. :)
pawlakowski
25-08-10, 15:06
Sa dwie opcje albo masz założone sportowe zawieszenie lub sprężyny albo masz amorki które nadają sie tylko do wymiany..:) pozostaje jeszcze opcja kół jesli masz przykladowo 16'' i niski profil to bedzie tzrepać=)
hellrider
nie wiem co rozumiesz pod pojeciem super hiper sportowych sprezyn, ale akurat HR sa dobrymi sprezynami, i do tego nalezy dobrac albo dedykowane amory HR lub inne dobre, i dopiero wtedy beda one dzialac tak jak powinny.
Ja mam w jajku seryjne amory i springi Eibach. Jak dla mnie jest trochę za twardo, czuć każdą dziurę, szczególnie tyłem samochodu. Na przeglądzie amory pokazały ponad 70% sprawności, więc nie wiem czy te Eibachy są aż takie twarde...
Z kolei w Solce też mam seryjne amory i jakieś żółte springi - nie mogłem znaleźć nazwy firmy. Ale jest dużo bardziej komfortowo niż w jajku.
hellrider
nie wiem co rozumiesz pod pojeciem super hiper sportowych sprezyn, ale akurat HR sa dobrymi sprezynami, i do tego nalezy dobrac albo dedykowane amory HR lub inne dobre, i dopiero wtedy beda one dzialac tak jak powinny.
Napisalem wyzej ze Wina sprezyn, chodzi mi o to ze sprezyny twardsze to czuc bardziej nierownosci. I zebys nawet zalozyl amortyzatory sprowadzone z marsa to bedziesz czul wiecej niz na seri :)
Jesli chodzi o ''super hiper'' sprezyny to okreslilem moje H&R-y, bo wiem co to za firma i wiem jakie sa jej produkty. Z reszta te ktore ja mam nie kosztuja nowe 300 zl tylko chyba 600 jak dobrze pamietam(cene znalazlem w katalogu H&R)
Ja mam w jajku seryjne amory i springi Eibach. Jak dla mnie jest trochę za twardo, czuć każdą dziurę, szczególnie tyłem samochodu. Na przeglądzie amory pokazały ponad 70% sprawności, więc nie wiem czy te Eibachy są aż takie twarde...
Z kolei w Solce też mam seryjne amory i jakieś żółte springi - nie mogłem znaleźć nazwy firmy. Ale jest dużo bardziej komfortowo niż w jajku.
Eibachy twarde? toż one są "twarde" jak budyń. :) Wiem, bo sam mam. dla mnie to one są straaaasznie miekkie
Ja mam MTS-y te sa dosc twarde wczesniej kiedys mialem jakies czerwone niewiadomo co to było z niemiec jakies to były miekkie a MTS sa twardsze
wiewioora1
26-08-10, 23:16
Eibachy twarde? toż one są "twarde" jak budyń. :) Wiem, bo sam mam. dla mnie to one są straaaasznie miekkie
No właśnie też czytałem, że Eibachy są jedne z miększych, dlatego się dziwie czemu u mnie jest tak twardo.
Chyba, że mi się wydaje...
Cholera, nie zauważyłem, że byłem zalogowany jako moja dziewczyna :D:D:D
ja mam podobny problem mam wlasnie sprezyny eibach'a -30 mm co nagjorsze jedyne które można kupić do qupety w ic
no i szczerze nei usmiecha mi sie omijanie wszystkiego co zobacze ;D nawet mała nie równosc ;/ wie ktos moze cos o seryjnych albo obniżonych tylko o 10 mm albo góra 20 mm ? chodzi oczywiscie tylko o sprężyny; ) no i jaka cena oczywscie;)
dzieki za wskazowki :) bede musial gdzies podjechac na weekendzie, bo na tygodniu praca nie pozwala, i posprawdzac co tam dokladnie siedzi. Tak orientacyjnie ile czasu moze zajac takie dokladne sprawdzenie zawieszenia jakiemus mechaniorowi i ile moze sobie za to srednio zawolac ? :)
Dla jednego bedzie miekko a dla drugiego twardo. Odczucia są zawsze subiektywne. Osobiście uwazam, że najbardziej komfortowe jest seryjne zawieszenie - oczywiście, jesli jest sprawne.
czy sportowe sprężyny powinny być koloru żółtego lub czerwonego ? po wstępnych oględzinach stwierdziłem że są czarne aczkolwiek są brudne więc ciężko stwierdzić jednoznacznie :) Aha, i jakiej grubości są seryjne sprężyny i ile mają zwojów ?
sportowe wcale nie muszą być żółte ani czerwone. W zależności od producenta mogą być jeszcze chociażby czarne, zielone, fioletowe, niebieskie.
Moje Eibachy sa czarne, u dziewczyny są żółte, ale nie mogę dojrzeć jakiej firmy.
Żółte zapewne Apex.
Zielone Weitec, Tein.
Niebieskie Koni
Czerwone HR, MTS
Czarne Eibach, HR
Fioletowe Vogtland
To chyba tak w skrócie :)
Żółte zapewne Apex.
Zielone Weitec, Tein.
Niebieskie Koni
Czerwone HR, MTS
Czarne Eibach, HR
Fioletowe Vogtland
To chyba tak w skrócie :)
a wiesz jak z obniżeniem tych sprężyn ? wszystkie ten sam "poziom" ?
do jajka HRy są czarne, a weitec'i stare mogą być czerwone to tak jako dodatek do tego co napisał spychu :)
Homie - każda z tych film oferuje sprężyny co obniżają o różne wartości.
damnn it dzięki za odpowiedź musze poszukać i ją z deczka podniesc bo każda dziura to zaciskanie szczęk dla mnie ;/
do jajka HRy są czarne, a weitec'i stare mogą być czerwone to tak jako dodatek do tego co napisał spychu :)
Lozek nie do końca, że do jajka są czarne.
Czerwone i czarne HRy różnią z tego co ja wiem twardością, tylko nie pamiętam, które są które i są dostępne bez problemu w obu kolorach.
witam, mam mały problem ze swoim maleństwem..
mianowicie, postanowiłem zmienić amorki i przy okazji zmieniłem oba duże cukierki.
Wymieniał części mechanik u którego byłem po raz pierwszy i...
Hania jest tak sztywna i twarda, że po przejechaniu 5km człowiek ma dość a kiedy wjadę w mały uskok straszne "dobija". jest twarda jak skała i komfort jazdy spadł o 80%.
Moje pytanie: CZY to wina złych amorów(zbyt twarde gazówki) czy mechanik ZAWALIŁ.?????
podobno może być wina cukierków bo są zbyt twarde z polireutanu.
co o Tym sądzicie ??
witam, mam mały problem ze swoim maleństwem..
mianowicie, postanowiłem zmienić amorki i przy okazji zmieniłem oba duże cukierki.
Wymieniał części mechanik u którego byłem po raz pierwszy i...
Hania jest tak sztywna i twarda, że po przejechaniu 5km człowiek ma dość a kiedy wjadę w mały uskok straszne "dobija". jest twarda jak skała i komfort jazdy spadł o 80%.
Moje pytanie: CZY to wina złych amorów(zbyt twarde gazówki) czy mechanik ZAWALIŁ.?????
podobno może być wina cukierków bo są zbyt twarde z polireutanu.
co o Tym sądzicie ??
od tłumienia to są właśnie amory i spreżyny a nie tuleje więc cukierki odpadają. Uważam, że bóg wie jak twardego i sportowego amora Ci mechanik nei wstawił więc jeździsz po prostu na dobrym, sprawnych amorze który jest może troszke twardy ale taki powinien być w porównaniu do ponad 10 letniego seryjnego kapcia jakiego zapewne miałeś w samochodzie.
od tłumienia to są właśnie amory i spreżyny a nie tuleje więc cukierki odpadają. Uważam, że bóg wie jak twardego i sportowego amora Ci mechanik nei wstawił więc jeździsz po prostu na dobrym, sprawnych amorze który jest może troszke twardy ale taki powinien być w porównaniu do ponad 10 letniego seryjnego kapcia jakiego zapewne miałeś w samochodzie.
nie zgodze sie z Toba poniewaz wlasnie cukierki z poliuretanu sprawiaja ze auto robi sie wrazliwe na kazda dziurke
Ale to akurat ma mało do tego jak amortyzator reaguje na dziury poza tym to tylko cukierni a nie wszystkie tuleje i gumy wymienione na poliuretan. Troche logiki - 1 guma nie odwroci o 180 stopni charakterystuki calego zawiasu
luk0101, ale rozumiem ze Ty dales mechanikowi cukierki poliuretanowe do zamontowania?
W przeciwnym razie na pewno masz zwykle gumowe.
Homie ja mam sprężyny nippon 1040 i obniżyły o jakieś 20mm z czego jestem niezadowolony..
co do cukierkow....
Sa z wycieciem i bez wyciecia:D jesli chodzi o poliruetan.
Warto sprawdzic jakie sie kupuje:D
tez z wycieciem dzialaja poprawnie,bez nie.Nie wiem jak to inaczej nazwac:p
OKAZAŁO się, że cukiery śą ok, podjechałem do innego mechanika i po małej diagnozie i wyciągnięciu amora okazało się, że matoł źle złożył mcphersona <lol>
pozdrawiam
a ja mam serie ej9 i przez dziury mogę zasuwać jak matki clio , a w civic i tak mniej częsie. Jest sztywno ale bez przesady.
OKAZAŁO się, że cukiery śą ok, podjechałem do innego mechanika i po małej diagnozie i wyciągnięciu amora okazało się, że matoł źle złożył mcphersona <lol>
pozdrawiam
V generacja nie ma McPhersona !!!
Jeśli Tobie powiedział to ten co poprawiał to też matoł... szukaj dalej mechanika ;p
V generacja nie ma McPhersona !!!
praktycznie każdy mechanik mówi tak na sprężynę i amor spięte razem tak jak to jest w [H]
Panowie mam taką zagwozdkę. Ale zaczne od poczatku. Mam EJ9 na gwincie jednak ten gwint jest już z tyłu bardzo mocno zużyty dlatego przymierzam się do wymiany tylnych amorków. I teraz pytanie: jakie najlepiej zastosować amorki żeby auto się podniosło i było w miarę komfortowe ale też żeby nie bujało się jak mańka wstańka? Najlepiej zapakowałbym na tył seryjne amorki i sprężyny jednak mam butlę gazową w bagazniku i nie wiem czy podczas jazdy na seryjnych nie bedzie za bardzo pingo pongowaty? Jakiej firmy amorki najbardziej polecacie do EJ9? ( mówimy oczywiście o seryjnych amorkach )
praktycznie każdy mechanik mówi tak na sprężynę i amor spięte razem tak jak to jest w [H]
wiec zle mowi. mcpherson to nie to samo.
witam, planuje po zimie montaż nowych amorków przód i tył za jednym razem plus przy okazji zbieżność oraz wymiana gum przy amorach.
w moim civicu zawieszenie jest twarde, czuć na nim każdego rozjechanego najmniejszego robaka.. czy wystającego sutka. amortyzatory mam seryjne, sprężyny także. Amory niby sprawne w 65% wykazało podczas przeglądu pod koniec września tego roku.
moja prośba:
pomóżcie mi proszę dobrać amortyzatory "ze średniej półki" lecz takie, które poprawiłyby komfort jazdy. nie zależy mi zbytnio na obniżaniu auta..
oraz czy wymieniać same amorki czy odrazu ze sprężynami?
za szybkie odpowiedzi bede wdzięczny
chodzi oczywiście o civic 98 HB EJ9
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.