PDA

Zobacz pełną wersję : EK4 szarpie przy szybkiej zmianie biegów.



lokuwawa
21-08-10, 17:56
Witam,
W zeszłym tygodniu przesiadłem się z d14z2 na EK4 i mam problem.:( Jak jeżdżę normalnie nic się nie dzieje, lecz gdy chcę szybko zmienić bieg i trochę Hankę przeciągnąć to szarpie. Wygląda to tak, że zapala się na chwilę Check Engine i w tym samym czasie prawie można na kierownicy wylądować tak szarpie, lecz to trwa chwilkę i potem idzie już normalnie. Nie wiem czy to ja nie umiem zmieniać biegów czy coś z samochodem. Jak jeżdże normalnie to nie ma takich problemów, a silnik pracuję równo i nic się nie dzieje.
Help:confused:

xandu
21-08-10, 18:41
ale to w koncu szarpie przy palowaniu jeszcze na biegu przed odcieciem, czy jak juz bieg nastepny wrzucasz? zawsze przy tych samych obrotach silnika sie to dzieje?

lokuwawa
21-08-10, 18:58
Nie nie dzieje się to przy tych samych obrotach, jak poprostu szybko wcisnę i puszczę sprzęgło. Najbardziej zastanawia mnie na chwilę zapalający się check.

Tompro
21-08-10, 21:36
Obstawiam, że check się zapala jako kontrolka informująca, że masz zmienić bieg. Jest taka możliwość jak masz tam kompa na OBD1. Skoro tak się dzieje to po prostu przeciągasz dalej i wchodzisz na odcinke, to nic dziwnego, że masz taki objaw. Po prostu za wysoko silnik kręcisz.

Civ dohc
21-08-10, 22:47
Jeśli się zapala check i szarpie, to możesz mieć problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To są typowe objawy tego co opisujesz.

lokuwawa
21-08-10, 23:40
Komp jest na OBD2, jest to seria. Nie zależnie czy przed odcinką to robie czy wcześniej (chodzi mi o obroty) to mam takie objawy. A co z tym czujnikiem położenia przepustnicy? Szukałem posty o podobnej tematycy, ale nie ma podobnego przypadku.

Civ dohc
22-08-10, 00:42
Można sprawdzić wszystkie połączenia(wtyczki) prowadzące do niego. Jeśli są ok to musisz go obmierzyć i jeśli się okarze wadliwy, to wymienić.

Tompro
22-08-10, 08:30
No to jak komp seria to zrób samodiagnostyke i napisz jakie wyszły błędy.

lokuwawa
22-08-10, 14:23
Dziś, albo jutro zrobię samodiagnostykę i zobaczymy. Dziś popatrzę wszystkie wtyczki i zmierzę napięcie. Właśnie posprawdzałem wtyczki i wyglądają ok, zmierzyłem napięcie na pinach D11 i D22, ale wyszły mi dziwne wartości. Przy zamkniętej przepustnicy 1,06 a przy maxie było 2,30. Gdy puszczałem gaz to wartości spadały do 0,5. Nie wiem czy dobrze się wpiąłem. D22 jest w prawym dolnym rogu, a D11 w środku na górze.