Zobacz pełną wersję : EK4 szarpie przy szybkiej zmianie biegów.
Witam,
W zeszłym tygodniu przesiadłem się z d14z2 na EK4 i mam problem.:( Jak jeżdżę normalnie nic się nie dzieje, lecz gdy chcę szybko zmienić bieg i trochę Hankę przeciągnąć to szarpie. Wygląda to tak, że zapala się na chwilę Check Engine i w tym samym czasie prawie można na kierownicy wylądować tak szarpie, lecz to trwa chwilkę i potem idzie już normalnie. Nie wiem czy to ja nie umiem zmieniać biegów czy coś z samochodem. Jak jeżdże normalnie to nie ma takich problemów, a silnik pracuję równo i nic się nie dzieje.
Help:confused:
ale to w koncu szarpie przy palowaniu jeszcze na biegu przed odcieciem, czy jak juz bieg nastepny wrzucasz? zawsze przy tych samych obrotach silnika sie to dzieje?
Nie nie dzieje się to przy tych samych obrotach, jak poprostu szybko wcisnę i puszczę sprzęgło. Najbardziej zastanawia mnie na chwilę zapalający się check.
Obstawiam, że check się zapala jako kontrolka informująca, że masz zmienić bieg. Jest taka możliwość jak masz tam kompa na OBD1. Skoro tak się dzieje to po prostu przeciągasz dalej i wchodzisz na odcinke, to nic dziwnego, że masz taki objaw. Po prostu za wysoko silnik kręcisz.
Jeśli się zapala check i szarpie, to możesz mieć problem z czujnikiem położenia przepustnicy. To są typowe objawy tego co opisujesz.
Komp jest na OBD2, jest to seria. Nie zależnie czy przed odcinką to robie czy wcześniej (chodzi mi o obroty) to mam takie objawy. A co z tym czujnikiem położenia przepustnicy? Szukałem posty o podobnej tematycy, ale nie ma podobnego przypadku.
Można sprawdzić wszystkie połączenia(wtyczki) prowadzące do niego. Jeśli są ok to musisz go obmierzyć i jeśli się okarze wadliwy, to wymienić.
No to jak komp seria to zrób samodiagnostyke i napisz jakie wyszły błędy.
Dziś, albo jutro zrobię samodiagnostykę i zobaczymy. Dziś popatrzę wszystkie wtyczki i zmierzę napięcie. Właśnie posprawdzałem wtyczki i wyglądają ok, zmierzyłem napięcie na pinach D11 i D22, ale wyszły mi dziwne wartości. Przy zamkniętej przepustnicy 1,06 a przy maxie było 2,30. Gdy puszczałem gaz to wartości spadały do 0,5. Nie wiem czy dobrze się wpiąłem. D22 jest w prawym dolnym rogu, a D11 w środku na górze.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.