Zobacz pełną wersję : pasek poszedł sie %^^%*^*&^
mialem zamiar na dniach wymienic rozrzadu no i sie nie wyrobilem :cry: jeszcze nie rozbierałem bo sie boje :wink: jak sprawa wyglada w moim SOHC ? nie rozbierałem nigdy takiego silniczka ale domyslam sie ze głowica kolizyjna...? powiedzcie ze NIE :lol: jechalem akurat powoli na jakis 3500obr istnieje szansa ze ocalały moje zaworki ?
Zdejmuj głowice i zobaczysz - przecież wróżyć nie będziemy :wink: NIE jest bezkolizyjna :D współczuje, ale będziesz miał nauczkę na przyszłość żeby wymieniać pasek jak jest na to czas, albo parę km wcześniej a nie jeździć do ostatniej chwili.
DOHC jest bezkolizyjny, SOHC, z tego co wiem, niestety kolizyjne.
Wspolczuje :cry:
na dwoje babka wrózyła,ja bym załozył pasek i sprawdził przed rozebraniem.
ja bym załozył pasek i sprawdził przed rozebraniem
ja tez. Ale nie napalał bym sie na twoim miejscu. :(
badyl napisał:
ja bym załozył pasek i sprawdził przed rozebraniem
ja tez. Ale nie napalał bym sie na twoim miejscu.
IMO zdjęcie głowicy to nie jest dużo roboty i nie jest jakiś kosmiczny koszt - ja bym nie sprawdzał - uda się albo nie uda - a jak coś się stało to może nie wyjść od razu, tylko później i będzie znów to samo. Poza tym przy testach z nowym paskiem możesz narobić jeszcze większej kaszany. Rozebrać, objerzeć, naprawić (albo jak miałeś szczęście to będzie ok) i złożyć. Jak chcesz jeździć i robisz dla siebie to zdejmij głowice - tak mnie się wydaje :wink:
DOHC jest bezkolizyjny, SOHC, z tego co wiem, niestety kolizyjne.
co znaczy ze jest bezkolizyjne? :oops:
Ze zawory z tlokami sie NIE spotkaja jak strzeli Ci pasek rozrzadu.
A ja Naszczęscie wczoraj wymieniłem u siebie pasek rozrządu :D Jak mechanik zdjął stary pasek to mówił że mam szczęscie . Bo w pore go wymieniam bo już te ząbki co są na pasku odklejały sie od paska tzn. widać było pęknięcia gumy takie jakby od starości . A do tego pasek był lużny( słabo naciągnięty ) . A przebieg przy jakim wymieniłem pasek to 119tyś . I pasek siedział orginalny Hondy.
Także polecam wymiane przy 100 tyś a nie jak niektórzy pisali że przy 120tyś
Schumacher
03-04-05, 19:38
zapytaj GTBart'a jemu pekl i z tego co wiem lipa straszna z tym silnikiem, bardzo kolizyjny, niepamietam co tam dokladnie mu polecialo ale kosztowana zabawa :(
oby nie bylo zle u Ciebie
Ze zawory z tlokami sie NIE spotkaja jak strzeli Ci pasek rozrzadu.
dobrze wiedziec, dzieki za odp :)
niezbyt dobrze... :sad: Shumacher nie pocieszyles mnie... ale tloki nie popekaly u GTBart'a mam nadzieje ??!! ... bo głowice druga to ja mam w garazu :wink: p.s nie wiecie gdzie kupic nizsza uszczelke (skoro juz bede wymienial)
Schumacher
03-04-05, 22:47
Bart wsadzil d16a9 a tamtego mial chyba robic, musialbys go zapytac dokladnie co i jak bylo i czy juz zrobil
pozdro
wsadź uszczelke od silnika D16Y8- jest metalowa i cieńsza, kompersja jak pamiętam skoczy 0.3
dzieki za info :grin: mialem dzisiaj sie wybrac na zakupy do mojej Hondki ale nie wiedzielm co z uszczelka... teraz moge juz to ogarniac
Jak chcesz próbować z nowym paskiem to najpierw sprawdź czy nic nie zawadza, przepchnij auto na 5 biegu i zobacz czy nie ma jakichś niepokojących dźwięków, albo podnies z jednej strony na lewarku i kręć kołem na biegu. Jak będzie blokowało albo stukało to można zacząć się martwić. Ostatnio sam to sprawdzałem jak mi auto stanęło nagle i wyskoczyły błedy, ale się okazało że przyczyna leży w aparacie zapłonowym (cewka poszła się ..). POzdr.
Aha, skąd wnioskujesz że to pasek?? Jakiś błąd?? etc...??
pewnie znalazł pasek pod samochodem
ArturVF500
04-04-05, 21:22
Jak chcesz próbować z nowym paskiem to najpierw sprawdź czy nic nie zawadza, przepchnij auto na 5 biegu i zobacz czy nie ma jakichś niepokojących dźwięków, albo podnies z jednej strony na lewarku i kręć kołem na biegu.
ja bym nic nie przepychal; po pierwsze nowy pasek, bo i tak trza, wiec go zalozyc; ustawic tak jak ma byc i sprawdzic luzy zaworowe; jak nie beda z kosmosu (np 2mm) to wszystko ok i mozna jechac; jak wyjdzie ten gorszy scenariusz to glowica aut i trza sprawdzic ile poszlo sie pasac
pozdrawiam
Artur
Nie jestem pewien czy uszczelka D16Y8 bedzie pasowac pod nie-vtecowa glowice (to jest D16Z2).
bedzie miala otwory olejowe, ktorych nie ma w głowicy. trza by przymierzyc.
wpadłem na nowy pomysł ;) uszczelke zapodam taka jaka powinna byc a glowiczke oddam do splanowania bo i tak by wypadało tylko ze opuszcze troche wiecej.. tylko ile??
Elmer napisał że dohc są bezkolizyjne ,czy w takim razie b18c4 też.Pytam bo nidawno kupiłem samochód z takim silnikiem i zastanawiam się czy rozrząd wyminiać od razu,czy można się z tym wstrzymać.Słyszałem taką opinie że Honda nie robi silników bezkolizyjnych.
D16 DOHC mialem na mysli.
a B16 tez są bezkolizyjne?
Saxo Rulez
07-04-05, 08:02
zastanawiam się czy rozrząd wyminiać od razu,czy można się z tym wstrzymać
Nie zastanawiaj sie tylko wymieniaj.. ja nie rozumiem jak mozna miec takie podejscie "Pojezdze jeszcze troche moze sie nie zepsuje.. "
Jak ma sie samochod to niestety oprocz przyjemnosci sa jeszcze koszta ktore trzeba poniesc dla wlasnego dobra. Dlatego namawiam Cię zrób sobie ten rozrząd - to jest poważna sprawa.
silniki B16A1 DOHC Vtec sa bezkolizyjne.
kiedys jeszcze w crx z kolega omylkowo odwrocilismy o 180 jeden walek i chcelismy odpalic silnik. oczywiscie nie odpali. po korekcie walka wszystko bylok ok -zadnej kolizji. dodatkowo krecilem walkiem przy GMP walu korbowego.
pozdrawiam
ps. z rozrzadem nie ma zabawy. najlepiej wymieniac paski co 60 tys.
Honda daje na 100 tys gwarancje.
Nie wiem skad te dane ze 120 tys wytrzymuje pasek.
Wszystko zalezy od tego jak kto jezdzi.
Pasek i napinacz to podstawa do wymiany.
pozdro
Pasek i napinacz to podstawa do wymiany.
pozdro
Pasek i rolka :wink:
Wiem że jazda z podejściem uda się lub nie nie jest dobrym pomysłem.moje pytanie bierze się stąd-kupiłem samochód z przebiegiem 130000tys. poprzedni właściciel zapewniał że rozrząd był robiony przy 100000tys. jadnak nie jest to udokumentowane.
to typowy przebieg dla zmiany paska, ale ja bym nie ryzykował :>
Ronin zapraszam Cie na spot grupy wrocław w sobotę - wiecej info na forum klubowym
pozdrawiam
cihy
poprzedni właściciel zapewniał że rozrząd był robiony przy 100000tys. jadnak nie jest to udokumentowane.
Radzę zmienić pasek bez braku dokumentacji na to, że był wymieniony.
Znajomej, jak kupowała CRX-a poprzedni właściciel też mówił, że pasek wymieniony. I po kilku miechach pękł.............
Ja tylko dodam ze w instrukcji do mojego 5gen Civica CX na rynek USA jest napisane ze pasek nalezy wymienic po 5 latach lub po 90 tysiacach ... ale MIL! Czyli 144 tys km. Ja zmienilem po 100tys tak czy inaczej.
Jasiu
Sory ze odgrzebuje prehistorie..ale kolega prosil wiec d16z2 kolizyjny czy bezkolizyjny???
no wlasnie ten temat dotyczył mojej D16Z2 w której był.... kolizyjny czy bezkolizyjny ?? dla ułatwienia podam ze jak pasek strzelił poszły 4 zawory ;)
no wlasnie ten temat dotyczył mojej D16Z2 w której był.... kolizyjny czy bezkolizyjny ?? dla ułatwienia podam ze jak pasek strzelił poszły 4 zawory ;)
Masz wyzej - bezkolizyjne sa silniki DOHC...
przeciez post wczesniej emg napisal, ze dohc są bezkolizyjne, a twój jest sohc.
przeciez post wczesniej emg napisal, ze dohc są bezkolizyjne, a twój jest sohc.
Masz wyzej - bezkolizyjne sa silniki DOHC...
Geje, czytamy ze zrozumieniem ;)
dla ułatwienia podam ze jak pasek strzelił poszły 4 zawory
a ja się głupio zapytam czy tą bezkolizyjność DOHC Ci którzy pisali mogą poprzeć jakimkolwiek źródłem i przykładem? komuś walnął pasek i nic się nie stało? jakaś lina do mądrego źródła, czy tak po prostu fama :D
mnie w dohc przeskoczył pasek o 2 zęby na jednym wałku, i jak zmieniałem pasek to kręciłem wałem korbowym bez paska i tłoki nie oparły się na zaworach - nie wiem czy o taki przykład chodziło :)
a ja się głupio zapytam czy tą bezkolizyjność DOHC Ci którzy pisali mogą poprzeć jakimkolwiek źródłem i przykładem? komuś walnął pasek i nic się nie stało? jakaś lina do mądrego źródła, czy tak po prostu fama :D
Mi w DOHC odkrecilo sie kiedys kolo pasowe i zsunelo sie kolo zebate z walu korbowego napedzajace pasek rozrzadu i obylo sie bez strat :wink: Zalozylem pasek i dalej smigal :grin:
przywiozlem kiedys z niemiec hondzine d15b2 z paskiem w strzepach zalozylem nowy i odpalila od pierwszego strzala wiec moze nie bedzie tak zle :lol:
Ja kupiłem w maju starego roku Cifa D15Z8 1.5Ils V-tec z 98 r z 94tys przebiegu i gosciu zapewnia ze wymienil przy 90tys ale nie mogl mi tego udokumentowac , przychalem jush 121tys i sie zastanawiam troche napotkajac sie na ten temat czy oby napewno byl wymieniany ten pasek , jak ocenic stan paska i jakie sa koszty wymiany owego paska
pasek 50zł napinacze 100zł + robocizna, pasek gatesa napinacze niewiem jakiej firmy, chyba tez gatesa, jak dobry zaklad naprawczy to jeszcze w cenie wyregulują zawory
ale nie rozumiem, ty przejechałes 121 tys juz czy masz przejechane 121 co by oznaczalo ze przejechales ok 30 tys? w kazdym razie lepiej wymienic i masz z banki jedna rzecz, a jak pasek walnie to moze byc ciezko
to znaczy jush ma przejechane 121 tys wiec zrobilem prawie 30tys , aha to czyli nie tak tragicznie z tym paskiem myslalem ze jest to duzo drozsze , a lepiej wymienic jak pozniej wydac duuzo wiecej kasy jak pojdzie ten pasek , dzieki za szybka odpowiedz !
ja nauczony swoimi błedami wymieniam bardzo swiezo wyglądający pasek bo wole być pewny. dzisiaj kupiłem pasek geytza i rolke nie wiem jaką i dalem 135zł. mechanik zgodził mi sie to zrobić za 100zł wiec 235zł i jest spokój
to znaczy jush ma przejechane 121 tys wiec zrobilem prawie 30tys , aha to czyli nie tak tragicznie z tym paskiem myslalem ze jest to duzo drozsze , a lepiej wymienic jak pozniej wydac duuzo wiecej kasy jak pojdzie ten pasek , dzieki za szybka odpowiedz !
no roznice w wymianie a naprawie tego syfu po peknieciu są nie porównywalne, zobacz za ile ralf zrobił 8) kwestia gdzie to zrobisz, moj tez podobno byl wymieniany ale w koncu po przejechanych 135 tys wymienilem i siedzial oryginalny jaki montuja w hondach i byl dojechany
Wiec nastepnym celem jest pasek rozrzadu thx za pomoc ! Tylko musze go z Pl sprowadzic bo u mnie bedzie duuzzo drozszy bo tylko w salonie Hondy sa czesci do mojej furki ,za same gumki na przeguby dalem niedawno 55 E , plus robocizna ale to jush grosze bo znajomy mi wymienial ,wiec mysle ze paskiem sie tesh zajmie wkrotce < pozdro 4ALL
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.