PDA

Zobacz pełną wersję : swap czy turbo



zico1981
19-08-10, 14:12
mam d15b2 sa dwie opcje na modyfikacje, swap na d16z6 lub przejscie na b7 + turbo, max do 0.6 bara . moje pytanie brzmi co bedzie lepsze, stosunek ceny do osiągów i puzniejszej ekploatacji. jakie sa plusy i minusy kazdej opcji z nich. Powiem odrazu ze po tej modyfikacji nie planuje juz nic wiecej robic.
wiem ze turbo bedzie troszke drozsze ale czy jest sens isc w nie czy lepiej wsadzic z6.

karmel
19-08-10, 15:55
Jest jeszcze inna możliwość, zrobić na b2 minime jednocześnie je doprężając, ale jak bym miał w samochód wkładać tak dużo kasy to ja bym zrobił swap, najmniej problematyczny i najbardziej rozwojowy, bo na pewno będziesz chciał więcej :o :cool:

KOWAL ziom
20-08-10, 10:41
mam d15b2 sa dwie opcje na modyfikacje, swap na d16z6 lub przejscie na b7 + turbo, max do 0.6 bara . moje pytanie brzmi co bedzie lepsze, stosunek ceny do osiągów i puzniejszej ekploatacji. jakie sa plusy i minusy kazdej opcji z nich. Powiem odrazu ze po tej modyfikacji nie planuje juz nic wiecej robic.
wiem ze turbo bedzie troszke drozsze ale czy jest sens isc w nie czy lepiej wsadzic z6.

jeżeli chodzi o swap to ma w sumie same plusy, koszty, prostota, i seryjna jednostka lecz tylko 125km, jak jest zdrowy
przy turbo, sporo większe koszty i silnik jest dłubnięty, ale jak dobrze mniemam, to przy 0,6 bara, możesz liczyć na jakieś 160 km +/- , bo to oczywiście zależy od bardzo wielu czynników

to jest odwieczne pytanie, zastanowiłbym się jednak, czy rozkminiając z6 vs turbo nie uderzyć w coś kosztowo podobnego??? czyli wziąść pod rozkminkę np. b16a2 vs turbo???

skoro bierzesz pod uwagę założenie turbo, to musisz mieć trochę tzw. wolnych środków :) , jeżeli nie zamierzasz po tej operacji już nic robić, to lepiej mieć serię, mocną serię :D

zico1981
20-08-10, 10:55
a jak sie ma sprawa z kompresorem? przy nim wydech kolektor zostaje ten co mam teraz ( 2" i 4-2-1 ebay) wiec koszta byly by mniejsze niz przy turbo?
i sam kompresor chyba bylby tanszy od T

KOWAL ziom
20-08-10, 11:04
a jak sie ma sprawa z kompresorem? przy nim wydech kolektor zostaje ten co mam teraz ( 2" i 4-2-1 ebay) wiec koszta byly by mniejsze niz przy turbo?
i sam kompresor chyba bylby tanszy od T

to już musisz na forum o tym poczytać, jest mnogość info na ten temat: komp vs. turbo vs. swap uwierz mi że jak przejrzysz kilka tematów, to sam odpowiesz sobie na pytanie co lepsze dla Ciebie! w 5 genie, na szczęście masz bardzo dużo możliwości wszelakich, tak więc każdy znajdzie coś dla siebie, wystarczy poszukać i poczytać :cool:

tfidos
20-08-10, 11:40
podejrzewam, że przejście na b7+turbo będzie 2x droższe niż swap na d16z6 więc ciężko porównywać.
ale ja bym się nie pakował w d15b7t, d15 ma słaby układ korbowy i jazda może nie być całkiem bezawaryjna.
ale za to takie d16z6 to juz inna sprawa, inny dol, lepsze korby

no chyba, ze ma byc pssssyt i lansss :p to turbo

zico1981
20-08-10, 12:02
czyli wychodzi na to ze d16z6 to nie tylko vtec i 0.1l wieksza pojemnosc ale tez lepsze - mocniejsze graty?
z turbo juz zrezygnowalem pozostaje kewstia kompresora, koszta podobne jak przy swapie na d16z6 i silnik mniej obciazony niz przy turbo, chyba ze sie myle:)

tfidos
20-08-10, 14:34
czy ja wiem czy mniejsze obciazenie dla gratow przy kompresorze wzgledem turbo? (niech mnie madrzy poprawia)

d16z6 ma mocniejszy dol od d15, z reszta chyba jest najmocniejszy z calej d-serii

KOWAL ziom
20-08-10, 15:32
koszta podobne jak przy swapie na d16z6 i silnik mniej obciazony niz przy turbo, chyba ze sie myle:)

czy ja wiem czy takie podobne....? kompresor raczej droższy (i sporo więcej pieprzenia), wszystko zależy od tego gdzie robisz, czy graty są nowe czy używane itp itd...

najlepiej jest określić się pod względem $$$, jak masz już wartość bazową to z grubsza wiesz na co Cię stać... swap z6 to ok 2500, jak dobrze poszukasz to znajdziesz taniej i do tego dochodzi montaż... kompresor raczej wyjdzie drożej..., ale więcej mocy... temat rzeka...

tak z6 ma mocniejsze graty

zico1981
20-08-10, 17:51
liczylem ze swap wyjdzie mnie z 4tys silnik + robocizna, montarz kompresora tez pod 4 tys, mam troche jeszcze czasu to mam nad czym myslec:)

KOWAL ziom
20-08-10, 19:40
4k za swap, to sporo IMO, ja co prawda kupowałem sam silniczek, ale zapłaciłem 1300, a za komplet chcieli ok 2k... a kompresor za 4k... hmmmm... wydaje mi się troszku zaniżona wartość, ale gdyby ktoś kto ma coś powiedział... ja tylko gdybam biorąc pod uwagę poszczególne ceny części itp...

zico1981
20-08-10, 21:16
4tys za swapa bo okolo 2.5k za silnik 1.2k za robocizne+ rozrzad, olej itd

lubie_cycki
21-08-10, 20:42
Swap