PDA

Zobacz pełną wersję : temperatura, stuki, snoda lamda pytania



dexster
18-08-10, 15:22
Witam was
Mam dość ciekawe spostrzeżenia który trochę mnie niepokoją
1. Gdy auto nabierze temperatury 1/3 skali to odczuwam spadek mocy. Nie jest to duży spadek ale silnik dalej łatwo się wkręca na obroty tylko efekt takiego kręcenia nie jest odczuwalny Co to może być? Dodam ze filtry wymienione kable NW tez.

2. Coś po rozgrzaniu się bębnów mi stuka w nich. Po rozgrzaniu się hamulców z tyłu podczas hamowania słychać rytmiczne stuki

3. Jak sprawdzić czy sonda lambda jest dobra ??

Pozdrawiam
dexster

skolopendra
18-08-10, 18:21
sprawdź w chłodne dni ,czy nie będzie lepiej

sondę sprawdzą ci na stacji, podczas diagnostyki spalin

piroman
18-08-10, 19:04
a bębny ściągnij i zobacz jaki jest stan okładzin i może coś Ci się rzuci w oczy co może powodować stukanie

dexster
22-08-10, 17:05
sprawdź w chłodne dni ,czy nie będzie lepiej

sondę sprawdzą ci na stacji, podczas diagnostyki spalin

nigdy ale to nigdy nikt mi nie sprawdzał spalin podczas testów ile takie coś kosztuje normalnie i czy spalanie 10 l/100 na silniki D14A8 to dużo. Typ jazdy normalny max 4 tys obr oraz 90 % miasto

reXio
22-08-10, 18:25
10 troche duzo jesli jej nie palujesz czasem. Moja w miescie bierze max 10 ale czasem widzi czerwone pole. Motor 1.6.

teg
24-08-10, 18:18
sondę sprawdzą ci na stacji, podczas diagnostyki spalin

Też nie do końca, wystarczy dziura gdzieś w wydechu i już czujnik na stacji pokaże bzdury :)

Sondę najlepiej sprawdzić dobrym woltomierzem analogowym, a żeby mieć 100% pewność to oscyloskopem.

skolopendra
25-08-10, 17:35
więc dziurę poxipolem i do diagnosty ;)

teg
25-08-10, 23:53
No dobra, fakt, tak będzie prościej ;) Ale w sumie jak coś wyjdzie nie tak w badaniu, to też nie koniecznie wina sondy :>

A z tym spadkiem mocy to warto sprawdzić czujnik temp. silnika (ten dający informację dla ECU a nie do kabiny, oczywiście). Ma on też wpływ na spalanie.

wrcsti
26-08-10, 09:16
nigdy ale to nigdy nikt mi nie sprawdzał spalin podczas testów ile takie coś kosztuje normalnie i czy spalanie 10 l/100 na silniki D14A8 to dużo. Typ jazdy normalny max 4 tys obr oraz 90 % miasto

mnie też nigdy nie sprawdzali a co do spalania to rzeczywiście troche dużo:( u mnie jest 8,0-8,5 przy zmianie przy 5-6 tyś(czasami do odcinki na 1,2,3 biegu;)) i silniku D14Z4

teg
27-08-10, 08:54
Spalanie zależy od tego jakie miasto i kto jeździ.

dexster
02-09-10, 14:30
No dobra, fakt, tak będzie prościej ;) Ale w sumie jak coś wyjdzie nie tak w badaniu, to też nie koniecznie wina sondy :>

A z tym spadkiem mocy to warto sprawdzić czujnik temp. silnika (ten dający informację dla ECU a nie do kabiny, oczywiście). Ma on też wpływ na spalanie.

A gdzie znajduję się ten czujnik ??

---------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Dexster
www.forum.kameralnie.com

piroman
02-09-10, 16:16
A gdzie znajduję się ten czujnik ??
pod aparatem zapłonowym