Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : crx d16a9 awaria



lukicrx
18-08-10, 15:04
mam problem z silnikiem d16a9:( na początku palilo sie smarowanie ponizej 1tys obr/min jezdzilem tak dluzszy czas pracowal nowrmalnie, nie tracil mocy, nie kopcil ani nie bral oleju. W końcu na trasie zapalilo sie smarowanie na wyzszych obrotach, zaczelo stukac i silnik zgasl. obraca sie ale nie odpala:( czy to panewki czy moze cos wiecej:confused:

Palmen
19-08-10, 14:14
ja mialem ta sama sytuacje przy d16z2 znajomy stwierdzil ze to penewki przekrecilo i tak bylo

grafffik
20-08-10, 10:08
typowy objaw panewek, a jak panewki to i wał korbowy. w razie co mam całe d16a9 na sprzedaż.

lukicrx
23-08-10, 16:32
caly silnik d16a9? jaki stan tego przebieg jesli znasz i cena??

kiero
27-08-10, 23:18
rozrzad sprawdzales?

dEboo
12-09-10, 21:29
brawo dla ciebie zajeździłeś d16a9 a szkoda silnika......jak tylko kontrolka nie gaśnie od razu przy odpaleniu należy od razu działać a ty sobie jeździłeś w najlepsze moje gratulacje...... najprawdopodobniej pompa oleju ci sie wysrała a ty nie zwróciłeś na to uwagi, bo gdyby to były panewki to na pewno byś je donośnie słyszał nim by sie obróciły........

lukicrx
10-10-10, 15:47
Wracajac do tematu, po odkreceniu miski ujrzalem pozostalosci po panewkach, zniszczony wal, jakies kawalki popychaczy ogolnie niewiele zostalo tylko pozamiatac.

qureku.
10-10-10, 16:03
brawo dla ciebie zajeździłeś d16a9 a szkoda silnika......jak tylko kontrolka nie gaśnie od razu przy odpaleniu należy od razu działać a ty sobie jeździłeś w najlepsze moje gratulacje...... najprawdopodobniej pompa oleju ci sie wysrała a ty nie zwróciłeś na to uwagi, bo gdyby to były panewki to na pewno byś je donośnie słyszał nim by sie obróciły........

Nie zgodzę się. U mnie od momentu zaświecenia się kontrolki oleju do padnięcia panewki wraz z charakterystycznym stukaniem minęło może z 2 sekundy nie więcej!

dEboo
10-10-10, 21:05
Nie zgodzę się. U mnie od momentu zaświecenia się kontrolki oleju do padnięcia panewki wraz z charakterystycznym stukaniem minęło może z 2 sekundy nie więcej!

Oczywiście że było u ciebie to słychać tylko nie zwracałeś na to uwagi.......albo u ciebie sprawa była innego rodzaju a mianowicie nagłe zatkanie kanału olejowego. U siebie też słysze postukiwanie panewki od jakiegos czasu zwłaszcza na zimnym silniku na ciepłym sie wycisza choć czasem i tak słychać, ale ogólnie słychać to b.słabo jak panewka mocno wali to już ma kur.... luz. Żeby nie było zawory mam wyregulowane więc odpadająa stuka nadal...... troche silników już rozdłubałęm i 2 już zajeździłem(tzn. wczesniej były dorżnięte ja je tylko wykończyłem) to wiem o czym mowa.......ale jeździć z palącą się kontrolką oleju na chodzącym silniku.......to woła o pomste do nieba i czemu takie osobniki kupują zdrowe egzemplarze i je niszczą podczas gdy ja zdrowego silnika nie mogę dostać.....

lukicrx
12-10-10, 18:57
planowalem remont niestety nie zdazylem.kontrolka migala na niskich obr myslalem ze wytrzyma jeszcze troche to bylo glupie. qureku ma racje gdy smarowanie zapalilo sie na wyzszych obr i stukaly panewki minela chwila do zakonczenia zywota tego silnika.

Blondynex
08-11-10, 22:14
No to teraz dojdzie Ci jeszcze koszt wału ok 350 zł + reszta gratów na remont typu cometic, acl, arp itp jeśli chcesz to mieć zrobione profi, można też kupić drugą motrownie ale to już loteria na co trafisz :(

lukicrx
10-11-10, 17:35
crx juz hula na drugim silniku szybka przekladka i wszystko jest w porządku:)