Zobacz pełną wersję : SRS - świecąca kontrolka !
EDIT : POST prze edytowany z problemu w opis rozwiązania
Przyczyna.
Błąd ten pojawia się reguły przy kombinowaniu z akumulatorem. Pamiętajcie na przyszłość najpierw odpinamy klemę minusową potem kombinujemy plusem !! Błąd ten wyskoczył mi 2 razy oba przypadki to właśnie chwilowe zdjęcie i natychmiastowe przyłożenie klemy plusowej. Innych przyczyn nie znam ale podejrzewam, że może on się właśnie pojawiać przy padnięciu i wymianie akumulatora. Sygnalizowany jest on zapaleniem się czerwonej kontrolki SRS na panelu.
Czasochłonność – 10 min
Pracochłonność – żadna
Oszczędność – 50-60 zł + BEZPIECZEŃSTWO !!!
Potrzebne narzędzia :
- śrubokręt krzyżak
- zwora lub kawałek drutu ( kawałek kabla powiedzmy od zasilacza )
Naszą pracę zaczynamy od zdjęcia osłony pod kolumną kierownicy. W tym celu musimy pozbyć się schowka który znajduje się po lewej stronie kierownicy. Schowek ten jest wyciągany. Następnie musimy pozbyć się 3 śrub i do tego celu potrzebny jest nam śrubokręt. Dwie z nich widoczne są od razu, trzecia znajduje się w ‘dziurze’ po usuniętym schowku.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2bd755567a5191f4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/587132ba5a483cae.html
Po zdjęciu tego panelu/osłony powinien nam pokazać się taki widok.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06e220ebcce19691.html
Na zielono zaznaczyłem gdzie znajduje się prawidłowa kostka na której będziemy wykonywać operację. Warto się przyjrzeć bo ja zacząłem mostkować tą pierwszą. Niby nic się nie stało ale dla potomnych niech będzie od razu dobrze.Ta kostka na czerwono ma na sobie taki jakby kołnierz i jest inaczej wyjmowana dodatkowo jest trochę większa ale obie są na dwóch kabelkach.
Dla pewności dodaje jeszcze dokładne zdjęcie obu kostek.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa0d780210e4ed0c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30a622176cb65d1a.html
Następnie przystępujemy do opisu napisanego przez któregoś z kolegów z forum ( przepraszam za plagiat :P )
1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe ZIELONE NA ZDJĘCIU !) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.
10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki.
Osobiście udało mi się to zrobić za pierwszym razem, cały czas praca w kuckach jak na wojnie bo jak miałyby wywalić poduszki to wolałbym być obok niż w środku :cool:;) Także nie wiem do końca jak jest z tymi czasami ... na końcu rzeczywiście dioda mignie 2 razy i tyle :)
wkładamy wtyczkę do gniazda i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Mam nadzieję, że komuś się przyda zwiększy bezpieczeństwo no i jakby nie patrzeć budżet bo za 60 zł można zabrać kobietę do dobrego kina ;) pozdro
1. Wsadzony kluczyk nie powinien powodowac podawania zasilania na zapalniczke.
2. Pod kolumna jest zolta kostka. Kasowanie bledu SRS bylo opisywane nie raz, google tez nie gryzie...
-------
1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.
10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki.
-------
znalazłem ten opis już wcześniej, natomiast raz że jestem zielony dwa że układ SRS to nie układ paliwowy że najwyżej się trochę wyleje albo zapowietrzy tylko jak mi wywali poduchy to zrobię sobie nie potrzebnie dużo większych kosztów a i do tego nie będę mógł użytkować auta przez jakiś czas. Prosiłbym o jakąś fotkę z numerkami do tej kostki i opisu, jeżeli ktoś ma lub nie będzie dla niego problemem zrobić.
kamil-wawa
19-08-10, 12:01
znalazłem ten opis już wcześniej, natomiast raz że jestem zielony dwa że układ SRS to nie układ paliwowy że najwyżej się trochę wyleje albo zapowietrzy tylko jak mi wywali poduchy to zrobię sobie nie potrzebnie dużo większych kosztów a i do tego nie będę mógł użytkować auta przez jakiś czas. Prosiłbym o jakąś fotkę z numerkami do tej kostki i opisu, jeżeli ktoś ma lub nie będzie dla niego problemem zrobić.
a myslisz ze Twój mechanior robi cos innego za te 50zl....moze ma jakiś magiczny pozłacany drucik...reset srs to reset srs - żadna filozofia...
Poduch nie wywali, ja natomiast nie potrafilem znalezc tej zoltej ostki i pojechalem do ASO :P
kamil-wawa
po pierwsze to nie mój mechanior, po drugie generalnie mam w dupie czy ma drucik z zlota, mosiądzu czy aluminium i po trzecie najważniejsze złapałeś cytat i dałeś komentarz pod tym w ogóle nie związany a i cały Twój post wnosi tyle co nic. Skoro to takie proste to skocz z aparatem do samochodu i zrób zdjęcie tej kostki.
reXio pewny jesteś, że tych poduch nie wywali ? bo będzie wesoło ... :D
Szczerze to nie :D Znaczy - nigdy sie nie spotkalem ze wywalilo ale podchodzilem do tego tak jak Ty - kurde a jak wywali...? Nie znalazlem kostki to sie w sumie ucieszylem. ASO zajelo to minute, skasowali z 60 zl ale poduch nie wywalilo i bledu nie bylo wiec wrocilem szczesliwy :D
problem rozwiązany :) patrz do góry !! nie wiem jak tam moderatorzy i admini uważają ale jakby co to wrzucić do fotoinstrukcji :)
kamil-wawa
19-08-10, 19:33
kamil-wawa
po pierwsze to nie mój mechanior, po drugie generalnie mam w dupie czy ma drucik z zlota, mosiądzu czy aluminium i po trzecie najważniejsze złapałeś cytat i dałeś komentarz pod tym w ogóle nie związany a i cały Twój post wnosi tyle co nic. Skoro to takie proste to skocz z aparatem do samochodu i zrób zdjęcie tej kostki.
reXio pewny jesteś, że tych poduch nie wywali ? bo będzie wesoło ... :D
poprostu odpowiadam z cytatem...widze ze nie chce Ci sie zrobić podstawowej czynności - zobaczyć jak to sie robi w manualu...
http://img23.imageshack.us/img23/7942/beztytuuzzi.th.jpg (http://img23.imageshack.us/i/beztytuuzzi.jpg/)
do samochodu nie będe skakał bo można to znaleść w google w ciągu 10s ale jeżeli boisz się resetować używając nieodpowiedniego kabla jedz do '' nie swojego mechanika'' niech Ci to zrobi za 50zl..
Widze po edytowaniu że podjąłeś sie tej karkołomnej zabaway - dla ułatwienia nie trzeba nic wyjmować i rozkręcać wystarczy schylić sie i nic nie trzeba odkręcać - było to na forum wiele razy...
no spróbowałem się i da się :) opisałem dla potomnych. Nie taki diabeł straszy jak go malują ! :) dzięki
Czyli nie wywalilo :) Gratuluje :)
Gdyby był choć cień szansy na wystrzelenie poduszek podczas prób resetowania tą metodą, to opis nigdy nie znalazłby się w manualu, a honda nie zamontowała by tej żółtej kostki i kazała jeździć do ASO ;)
no niby tak ... ale mirasek mimo wszystko czułem się jak saper przy tej robocie :D
kamil - wawa szkoda że dodałeś te fotki dopiero po edytowaniu posta :) Twój rysunek jest czytelny tylko wcześniej go nie było. Ważne że się udało i niech zostanie dla potomnych :)
ps. kamil - wawa jesteś w stanie podać link do polskiego manuala ?
Witam!
Mam problem z SRS w 5D, kontrolka świeci się cały czas, zrobiłem samodiagnostykę, odczytałem kod nr11: "Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie" Miał ktoś jużtaką usterkę??
nikt nie miał takiego problemu?
Prawdopodobnie przerwa w taśmie, która znajduje się w kierownicy (pod kołem kierownicy właściwie). Taśma ta ma zapewnia połączenie poduszki z "resztą samochodu". Jeśli do tego nie działa Ci klakson to na 100% jest to wina tej taśmy (ta sama taśma od klaksonu co i od SRS). Odkręć kierownice i sprawdź czy przewodzi.
Jest manual na forum.
Pozdr
Slawkowski
19-04-11, 10:38
Witam!
Mam problem z SRS w 5D, kontrolka świeci się cały czas, zrobiłem samodiagnostykę, odczytałem kod nr11: "Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie" Miał ktoś jużtaką usterkę??
mialem taki przypadek (sam probowalem kasowac blad SRS ale tym razem nie dawalem rady), pojechalem do fachmenta co specjalizuje sie w poduchach, wzial 50 zl i powiedzial, ze gdzies mi kostka nie stykala i nic wiecej... no i jak cos to zawsze moze ja zrobic "na sztywno", ale jezdze juz pol roku i nie ma problemu.
ps. ASO Hondy zrobilo mi diagnostyke (120 zl za podlaczenie do kompa i wydruk) i sie nie podjeli naprawy, stwierdzili, ze zbyt duze koszty moga byc... rozbieranie deski (to tyle roboczogodzin)... a jeszcze nie wiadomo co padlo, a czesci jak w ogole sie dostanie to beda strasznie drogie...... szkoda slow.
miałem też taki przypadek i jak kolega misiekreg pisze nieco wyżej była to zerwana taśma. kupiłem używkę , potem kasowanie błedu w aso i jest git.pozdr
Witam,
Czy wie ktoś w którym miejscu w em2 znajduje się sensor poduszki bocznej lub główny ? Czy jeśli poduszka wystrzeliła w siedzeniu to sensor należy wymienić tylko boczny czy główny? Jest to kwestia wgrania nowego softu. Jestem zielony proszę o pomoc.
Jeśli nie nie uda.mi sie zrobić zgodnie z instrukcja tzn chodzi mi o sekundy to wystrzela mi puduchy? Czy nie?
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
Nie powinny.. Ale pewnosci nie ma?
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
po nieudanej próbie masz 5 sekund na opuszczenie pojazdu... ;)
a tak serio, nie ma opcji, próbuj do skutku, nic się nie stanie od gmerania zworką
Dzieki za pomoc:-)
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
wybuch wyzwala pojawienie się ładunku, więc jak czego się nie dotkniesz to kopiesz, bo np masz kurtke która pocierając się generuje ładunek i iskierka tam wskoczy to teoretycznie mogło by wybuchnąć... ale to teoria :)
To o czym piszesz dotyczy poduszek wypiętych z instalacji. Kostka pod kierownica zamyka jakiś tam obwód w sterowniku służący resetowaniu pamięci i w żaden sposób nie uruchomi poduszek.
Podzialalo:-P
Wielkie dzięki:-)
Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
Witam, u mnie też po zakupie samochodu świeciła się kontrolka SRS. Dzisiaj po przeczytaniu tego poradnika chciałem to naprawić jednak mi się nie udało :( . Wszystko przebiega zgodnie z instrukcją, na końcu wyjmuje zworkę i dioda miga dwa razy, gasze stacyjkę. Jednak po przekręceniu stacyjki po 10 sekundach dioda świeci się dalej ( nie gaśnie). Pomyślałem że jest jakiś błąd dlatego żeby go odczytać wpiołem zworkę jeszcze raz do tej wtyczki, dioda zgasła po 6 sekundach no i za jakąś chwile zapaliła się. Jednak świeci ona ciągłym światłem ( nie miga) co wg producenta przejawia śię na to że nie ma błędów, układ jest sprawny... No i nie wiem co mam zrobić :(( . Odłączałem jeszcze (-) akumulatora i nic nie dało. Czynność powtarzałem z 10 razy różnie kombinując w ostatniej partii. Np. po wykonaniu czynności przekręcałem stacyjkę z wyciągniętą wtyczką, potem z włożoną. I nic. Macie jakieś pomysły ? I jeszcze jedno pytanie, czy po tym jak Wam się zamigała dioda SRS 2 razy po 4 sekundach zaczyna znowu świecić czy już Wam się wgl nie włącza. Bo mi po tym jak zamiga to po 4 sekundach zaczyna się świecić. Z góry dzięki za pomoc. Dodam że w moim mieście jak byłem żeby mi to usunęli to gość przez 30 minut szukał komputera... Ale jak mu już powiedziałem gdzie jest to i tak nic nie zrobił...
Z tego co piszesz wynika,że prawidłowo kasujesz błąd SRS, jednak kontrolka zaczyna na nowo świecić po resecie. Więc pewnie reset to za mało, musisz odnaleźć przeczynę świecenia się kontrolki. Z tego co pamiętam u mnie do diagnozowania błędu SRS używałem tej samej wtyczki co do odczytywania checku silnika. Trzeba ją zmostkować i patczeć na to ile razy mrugnie kontrolka. Potem należy z tabeli odczytać nr błędu i opis co on oznacza. U mnie przyczyną była przerwa w obwodzie czyli zerwana taśma pod kierownicą. To częsta przyczyna świecenia się kontrolki SRS. Kody błedów są w instrukcji serwisowej która jest gdzieś tu na forum. Powodzenia!:)
Panowie mam pytanie dotyczace lampki SRS ktora swieci jak chce.
Mianowicie od paru tygodni zastanawiam sie co moze byc przyczyna nie zapalania sie kontrolki SRS przy przekreceniu kluczyka na 2 pozycje. Z poczatku myslalem ze zarowka padla ale ku mojemu zdziwieniu pare dni pozniej przy 2 pozycji zapalila sie i zgasla po paru sekundach (tak jak powinno to miec miejsce). Wiec zarowka sprawna. Problem powtorzył sie po kolejnym tankowaniu co dziwne po pewnym czasie wszystko wrocilo do normy.
Dodam ze kupilem auto po delikatnym dzwonie w przod, lampka palila sie ciagle wiec zrobilem reset i bylo ok. Nie mam pomyslu co moze powodowac te wariacje.
Wszelkie pomysly i sugestie mile widziane
Trzeba ją zmostkować i patczeć na to ile razy mrugnie kontrolka
zmostkować znaczy połączyć te dwa wtyki we wtyczce ze sobą tak jak to robiłem z tą wtyczką od SRS ? :P P.S dzięki za pomoc :)
Dokładnie. Tam będą dwie wtyczki,musisz zmostkować tą dwupinową i dokładnie liczyć mrugnięcia kontrolki SRS.
Witam ponownie, zrobiłem samodiagnostykę komputera i naszczęście pokazał się błąd SRS, który nie pokazywał się w przypadku samodiagnostyki wtyczką serwisową od SRS. Jeśli możecie to potwierdźcie, czy dobrze odczytuje kod. Tutaj filkik : http://www.youtube.com/watch?v=lQjthuKEOxY
Wg mnie jest to kod 21 , czyli : "Przerwa, lub zwiększony opór w napełniaczu poduszki pasażera.
Osobiście nic mi to nie mówi... Przeczytałem manual jak usunąć usterke. Ale liczę też na coś od Was, może ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje.
witam. Mam problem podobny do problemu kolegi sprezyna. Kontrolka od kiedy mamy auto nie palila sie.( nawet przy uzbrajaniu na zaplonie sie nie zapalala) W sumie nie wnikalem w nic. Dopoki nie musialem rozbierac deski, bo leciala woda przez szybe. Po zlozeniu, ukazala sie kontrolka SRS, po czym po paru dniach zgasla calkowicie. I pozniej znow sie pojawila. Gdy rozebralem deske okazalo sie ze nie ma poduszek ani w kierwonicy ani pasazera. Gdy juz kupilem te poduszki i je zamontowalem, nie moglem wykasowac bledu. Na koncu zamiast mignac 2x kontrolka sie palila. Stwierdzilem ze sprobuje bezpiecznikiem back up, nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale kontrolka przestala sie swiecic po rozlaczeniu tego bezpiecznika aczkolwiek nie zapala sie nawet na zaplonie, w ogole sie nie zapala. Macie pomysly dlaczego? auto mialo na pewno jakis wypadek, wiedzielismy o tym bo kupiony byl od rodziny. Sprawdzanie bledow przez zlacze diagnostyczne nie powodzi sie - kontrolka sie nie zapala. Mostkujac zolta kostke od kasowania srs - teraz tez zero reakcji. Nie zapala sie. Macie jakies pomysly?
Zapewne auto miało dzwona i poduchy wystrzeliły, a ktoś aby sprzedać założył zaślepki i coś pomodził aby kontrolka się nie świeciła (aby nie było widać że coś jest nie tak).
Jeśli moduł srs siedzi ten sam co w czasie dzwona, to raczej nie będzie on już działał poprawnie.
Zapewne auto miało dzwona i poduchy wystrzeliły, a ktoś aby sprzedać założył zaślepki i coś pomodził aby kontrolka się nie świeciła (aby nie było widać że coś jest nie tak).
Jeśli moduł srs siedzi ten sam co w czasie dzwona, to raczej nie będzie on już działał poprawnie.
Zagrzebalem sie troche w licznik i okazalo sie ze prawdopodobnie zarowka sie spalila podczas proby kasowania bledu- nie wiem jakim cudem, mozliwe ze przypadek. Ale po kupnie nowej zarowki do srs. Okazalo sie ze jednak ten modul na plytce od srs/abs w liczniku mam chyba zepsuty. Sa tam 3 diody zenera 3 oporniki i jeden tranzystor. Moglby ktos zmierzyc jakie napiecie pojawia sie na tych bolczykach na zaplonie na ktorych jest umocowana zarowka od srs? bardzo bym prosil. U mnie na zaplonie pojawia sie stale 4.5 volt. Po czym jak probuje robic procedure kasowania bledy srs to pojawia sie 12v w chwili kiedy kontrolka powinna zgasnac przy kasowaniu. Jak u was jest? przy sprawnym srsie? pojarwia sie 12 V na zaplonie i znika bo uzbrojeniu ? Bardzo bym prosil kogos, kto by mogl to sprawdzic.
bartek_levis
16-04-14, 17:55
mooim zdaniem musisz wymienić kompa od srs chyba nawet manual tak mówi że po wystrzeleniu poduszek wymiana poduszek i kompa srs
jak to ogarniesz można szukać dalej
jak bys potrzebował to mam chyba jeden sprawny pisz pw się dogadamy
Ja mam do Was pytanie - nie wiem czy u mnie się coś stało, czy może wcześniej tego nie zauważyłem... Po odpaleniu samochodu, dopiero po ok. 2-3 sekundach gaśnie kontrolka SRS. Oznacza to coś złego?
Ja mam do Was pytanie - nie wiem czy u mnie się coś stało, czy może wcześniej tego nie zauważyłem... Po odpaleniu samochodu, dopiero po ok. 2-3 sekundach gaśnie kontrolka SRS. Oznacza to coś złego?
Też tak mam. Ważne żeby nie gasla razem z innymi.
sent out from my lovely phone
bartek_levis
17-04-14, 10:33
U mnie też tak gaśnie chyba normalne żadnych błędów nie mam, więc trzeba z tym żyć :)
To znow ja. Uporalem sie z SRSem. Po 1 - mialem uwalona ta plytke od wskazywania kontrolki. Po tym jak przy probie kasowania bledow dziwnym trafem spalila mi sie zarowka - sam zepsulem plytke bo zrobilem na niej zwarcie. Znajomy elektronik ogarnal sprawe- spalony tanzystor. Kontrolka znow zaczela swiecic. Po czym udalo mi sie bledy odczytac - wczesniej zle odczytywalem bledy - robilem zworke na zaplonie. A od srsu trzeba najpierw zewrzec na wylaczonym zaplonie pozniej wlaczyc zaplon i wymiguje bledy. Pokazal sie blad srs - zanotowano zderzenie - sterownik do wymiany. Wymienilem sterownik, skasowalem bledy za pierwszym razem i jest tak jak powinno byc. Swieci sie chwile na zaplonie i gasnie. Pozdrawiam.
Bartek sory ale juz wczesniej zamowilem sterownik srs. Dzieki za dobre checi.
bartek_levis
18-04-14, 13:40
spoko służę pomocą już mam spora wprawę :) pozdrawiam
Ok, wiem jak już zrobić reset tylko nie wiem czy się do niego zabierać. Po dzwonie, bez odpalenia poduszek, oprócz świecącej się kontrolki SRS, słychać takie cykanie pod kierownicą ( coś jak przy włączonych kierunkach ). Praktycznie cała elektryka sprawna, oprócz centralnego zamka, działa tylko z kluczyka i chyba immobiliser się nie uzbraja. W każdej chwili mogę odpalić samochód, wcześniej po 20s od otwarcia samochodu, immobiliser się uzbrajał i musiałem rozbrajać z pilota, teraz nie muszę tego robić. Zastanawiam się czy sam reset SRSa wystarczy aby to naprawić.
U mnie problem pojawił się po wsadzeniu nowego aku- po tym jak długo stał z wyjętym, dziś spróbowałem według opisu i wygląda na to, ze jest OK- poduchy nie wystrzeliły, kontrolka nie świeci się podczas jazdy no to chyba system działa ja powinien :D
bartek_levis
20-05-14, 09:29
vasykl zacznij od taśmy srs skoro coś trzeszczy pod kierownicą potem reset i będzie pewnie dzialać
Super opis. Wczoraj wykonałem ww opisane zagadnienie i wszystko gra. Do zwarcia tych przewodów zrobiłem sobie włącznik z kabelkami, żeby nie męczyć się ze zwieraniem i rozwieraniem(tym bardziej że czasy po miedzy tymi czynnościami są tak krótkie). I w ciągu 8 sekund 50 zł w kieszeni.
Kolego gtx230rr ten błąd SRS pojawia się wtedy gdy rozłącza się akumulator, a kluczyk siedzi w stacyjce.
Sposób działa, dziś ko przetestowałem ;D Sama operacja bez włącznika zajęła mniej niż 60 sekund, nawet nie musiałem odkręcać plastików.
Bartek9518
03-02-15, 14:44
Dzięki chlopaki :D udalo sie za 2 razem ale zeszlo doslownie 2 minuty i zostalo jakies 5 dych w kieszeni :D taka mala rzecz a tak cieszy jak teraz patrze na zegary jadac swoja Hania :D
Mały offtop, ale co tam:
Jakiś czas temu padnięty akumulator spowodował u mnie ten błąd SRS i świecenie kontrolki. Poczytałem co i jak, procedura ze zworką i problem rozwiązany. Wszystkiemu sceptycznie przyglądał się mój ojciec.
Jakieś pół roku później bracikowi w Renault zaświeciła się kontrolka SRS. Ojciec posiadający już wiedze jak ten problem rozwiązać w Hondzie odnalazł wolną wtyczkę pod kolumną kierowniczą, wsadził zworkę, zapłon i jeb - bezpieczniki poszły. Po wymianie bezpiecznika SRS świeci dalej, za to nie działa radio, które się zresetowało i chciało klucz dostępu :) Oczywiście klucza nie było wśród papierów przekazanych przez poprzedniego właściciela.
O ile z radiem bracikowi pomogło forum Clio, to błędem SRS zajęło się ASO Renault. Częstą przyczyną tego błędu w Clio są zardzewiałe piny pod siedzeniem, ale to już ktoś prędzej zrobił. Renault po rozebraniu całej deski doszło że uszkodzona jest poduszka pasażera. Cena nowej zwaliła z nóg, ale po znajomości załatwiłem tymczasowe wlutowanie opornika żeby nie wyskakiwał błąd. Rozwiązanie tymczasowe żeby przejść przegląd, poduchę trzeba będzie wymienić, ale kopiowanie rozwiązania problemu z Hondy do Renault rozśmieszyło mnie do łez :)
Witam
Jak robiłem tak jak w opisie zgasła mi kontrolka podłączyłem żółtą wtyczkę i po jakiś 2 minutach znów sie zapaliła może ktoś wie jak to zrobić zeby sie nie zapalała ?
zrób diagnostykę srs, być może masz coś uszkodzonego (np taśmę srs) i wtedy usuwanie błędu nic nie da
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.