Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : problem z ssaniem



ivan667
07-11-06, 22:03
wiem ze ten temat byl juz wielokrotnie poruszany ale nie bylo takiego przypadku jak u mnie.
silnik d13b2 z gazem.jak rano odpalam to wlacza sie ssanie ale na naprawde wysokich obrotach,wczesniej tego nie bylo (przed zagazowaniem) lecz te obroty szaleja i na benzynie i na gazie. gdy zmniejszam obroty ta srubka z lewej strony gaznika jest OK ale gdy ssanie sie wylacza to obroty biegu jalowego sa tak niskie ze silnik gasnie, ten problem chcialem rozwiazac srubka z tylu gaznika (ta czarna ) ale ona wcale nie reaguje ani na plus ani na minus, co zrobic??

wieshaq
07-11-06, 23:38
z ta srubke z boku gaznika to troche namieszales. jej raczej nie trzeba bylo ruszac


te niskie obroty i gasniecie wystepuje i na gazie i na zupie? czy tylko na zupie?

ivan667
08-11-06, 08:25
na benzynie nie gasnie. tylko na gazie pada i zastanawiam sie czy moze na parowniku gazu trzeba mu obroty podniesc?

wieshaq
08-11-06, 08:28
to jeszcze napisz czy te wysokie obroty przy odpalaniu to tez na gazie? a na benzynie?

ivan667
08-11-06, 08:41
rano odpalam zawsze na beznynie bo na gazie ciezko lapie, ale przelaczam na gaz zanim sie ssanie wylaczy i po przelaczeniu dalej ryczy

amaru
08-11-06, 16:13
z tymi obrotami wysokimi na ssaniu to tez tak mam w d13b2 byłem nawet u mechanika i on mi sprawdzał obroty silnika i wyszło ze mój obrotomiez dodaje bo mówił ze obroty sa dobre a pokazywał za wysokie! ssanie mnie tez denerwóje bo chodzi przez minute jak traktor! :x

wieshaq
08-11-06, 16:41
zdejmij pokrywe filtra powietrza i tam jest taka klapka. na zimnym silniku ona jest przymknieta. to jest nad pierwsza przepustnica. sprawdz palcem czy luzno chodzi. powinna prawie calkowicie zamykac sie jak silnik jest zimny, byc otwarta jak jest cieply i lekko sie poruszac.
do tego sprawdz mechanizm ssania. wszystkie ciegna ktore pod to podchodza i bimetal


jak cos tam pokrecilem kiedys w swojej d13 to mialem tez problem duzymi obrotami na ssaniu ale za cholere nie moge sobie przypomniec jak udalo mi sie to poprawic.

jesli chodzi o pokretlo z tylu gaznika to ono jesli nie bylo ruszane to powino tak zostac. tzn ustawione tak zeby na cieplym silniku na benzynie mialo obroty okolo 800 obr/min

ivan667
08-11-06, 18:38
ta klapka chodzi lekko i zachowuje sie normalnie (tak jak opisales) co do mechanizmu ssania to nie wiem jak sie zabrac za to. ale zastanawiam sie czy to nie wina instalacji LPG, bo na zupie w zasadzie jak dzis obnizylem ssanie to bylo calkowicie ok ale na gazie gdy ssanie opadnie to na wolnych gasnie wiec wnioskuje ze trzeba mu oborty gazu zwiekszyc, co wy na to?

wieshaq
08-11-06, 23:42
gaz mozna wyregulowac ale do tego przydalby sie analizator spalin

oprocz pokretla na wezu przed mikserem jest jeszcze pokretlo na dole parownika. miedziany

bowwer
12-11-06, 12:16
Witam mam pytanie mam Honde 93r 1.3 75km i jak jest auto zimne to wlacza sie ssanie i silnik glosno chodzi txw ma wysokie obroty nie wiem bo nie mam obrotosciomierza ale ma moze kolo 2000tys ale to tylko strzelam lecz po przejechaniu 2, 3 km juz ma niskie obroty i wszystko jest OK. Czy to jest normalne?? prosze o opinie.

ivan667
12-11-06, 12:56
calkowicie normalne,tyle powinno byc, u mnie jest okolo 3 tys a to juz za duzo...chyba

wieshaq
12-11-06, 14:15
Witam mam pytanie mam Honde 93r 1.3 75km i jak jest auto zimne to wlacza sie ssanie i silnik glosno chodzi txw ma wysokie obroty nie wiem bo nie mam obrotosciomierza ale ma moze kolo 2000tys ale to tylko strzelam lecz po przejechaniu 2, 3 km juz ma niskie obroty i wszystko jest OK. Czy to jest normalne?? prosze o opinie.

gratuluje. z opisu wynika ze masz prawidlowo dzialajacy uklad ssania :mrgreen:

bowwer
12-11-06, 18:04
to sie ciesze bo już się bałem. na oko napisałem 2000 tysiace moze dochodzi do 2500 ale nie wiecej. pozdro. dzieki

marcin EZG
13-11-06, 17:20
tyż tok mom:)

bowwer
13-11-06, 21:50
witam jeszcze raz... napisałem wyzej ze obroty z granicach 2000 do 2500. Oborty dochodza do 3000 tysiecy az sie silnik nagrzeje potem obroty spadaja na 600 tak po 3km jest juz OK. Moze tak być? czy cos jest do regulowania? pozdrawiam

ivan667
13-11-06, 23:58
ja u siebie mam 3 tys ale tu wina LPG, u siebie wyreguluj obroty ssania (zmniejsz) a wolne obroty powinienies miec okolo800 obrotow, bo 600 to troche za malo, pewnie ci sie trzesie autko troche na luzie.
do obrotow ssania jest srubka po lewej stronie gaznika (patrzac od przodu auta) pod obudowa filtra powietrza (dlugim srubokretem) jest slaby dostep bez zdejmowania pokrywy. a wolne obroty to czarna sruba z tylu gaznika (mozna reka krecic) taka z plastiku