Zobacz pełną wersję : Tarcze 282mm + zacisk + klocki
Prosze Was o info na temat zmiany tarcz przednich.
Srednica 282 mm czyli o 20 mm wieksze. Jest szansa na dostanie jakis nawiercanych?? Ponoc podchodza od MG ZS. Rozstaw srub MUSI byc 4 x 100.
Do tego zacisk - gdzie szukac dawcy?
Klocki nowe - jakie?
Tarcza - MG zr EBC Turbo groove
Zacisk - Pralka, ITR, Legend
Klocek - w zależności do czego jest używany, jak na ulice to najlepiej OEM.
i taki zestaw podchodzi plug & play? Tarcza jest prosta a nie wiercona?
Dobra, google nie boli :) To cos co wyglada tak:
http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-ebc-turbo-groove-p-5071
Widzialem ze sa z roznymi wymiarami - grubosc, wysokosc... - czy te z linka sa ok?? Jakies maja 21 mm, niektore 25 mm...
mb6 mc2 tez maja 282 wiec i moze zacisk od nich bedzie pasowal chyba ze mocowanie jakies inne tarcza juz nie bo ma 4x114
To sa dane tarczy z MG ZR:
Fi średnica tarczy: 282 mm
H wysokość tarczy: 44 mm
TH grubość tarczy: 25 mm
B ilość otworów: 4
Spokojnie dopasuje pod to podane wczesniej zaciski? Dla przykladu do MC2 tarcza ma H : 48 a TH 24. Przejmowac sie tym czy nie?
:D Rzeczowo.
Ok, zamowione tarcze i klocki Green Stuff. Teraz poszukuje zaciskow z Pralki...
I to wszytsko podchodzi P&P, rozstaw otworów mocujących jarzmo pasuje? Jestem w lekkim szoku.....zbliża się czas wymiany tarcz i klocków - chciałbym mocniejsze hamulce ale bez wymiany na wahacze z VTi oraz zmiany felg na 4x114.
Pytanie czy warto? Jak to się bedzie sprawować? Mam na myśli, pompa nie VTi, tarcza z MG 282mm + zaciski z preli.
Co z pompą hamulcową i ABS, wydoli na takich Prelkowych zaciskach?
Pewnie po takiej wymiance, najmniejsze felgi to 15'....
Rexio jak bedziesz zakładał, czekam na obszerną relację, najlepiej fotorelację :), jak i wrażenia !
Kilka zrodel twierdzi ze pasuje p&p. Zobaczymy. Mam stresa :p ale kij tam - bedzie dobrze. Zacisk mam pochwytany inny - z Acc 3.0 V6 dwutloczkowy - jezdzi teraz u kamorka w preli - ma podejsc bez bolu... ponoc. Pompa ma wydolic spokojnie... ponoc.
15 cali to tez moze byc malo na ten zacisk z ACC - jest wiekszy niz z 2.2 preli.
reXio, tek to już jest, że zawsze ktoś musi być pionierem :) i przecierać szlak, dla mnie za dużo niewiadomych (ponoć'ów) jak na razie aby się w to pchać, dlatego zakładaj i zaraz pisz :)
Marzy mi się dwutłoczek z Legenda.....
W ostatecznosci zmienie jeszcze pompe. Juz za daleko zaszedlem. Kumpel ogladal i mowi ze pompa z 1.6 jest ta co w VTi wiec raczej problemu wydajnosci byc nie powinno. Zobaczymy...
Owszem, jest ta co w VTI, ale tych z Japonii, które miały 262/240, czyli jak seria iLS/iSR u nas - 15/16"...
W MB6 i Prelude jest 1"
U mnie ponoc tez jest 1"...
Pierwsze słyszę... Jeżeli jest seria, to jest to praktycznie niemożliwe...
Też mam MB1 iLS i jestem przekonany, że u mnie jest 15/16"
Czyli wg. Ciebie pompa nie obsluzy tego? Jakie moga byc objawy?
Czy to wystarczy by wszystko dzialalo : http://moto.allegro.pl/item1179671239_honda_prelude_2_2_00r_pompa_hamulco wa.html
Czy serwo tez trzeba zmieniac?
Obsłuzyć obsłuży, ale objaw będzie taki, że pedał będzie głębiej wpadał i gorzej dozuje się siłę hamowania....
Pompa z Prelude to Nissin i nie wiem czy serwo Lucas (takie jak w angielkach) do niej podejdzie...
No to sie wymieni z serwem. Z innego zrodla mam opinie ze pompy nie bede musial ruszac. Zobaczymy. Doszly tarcze i klocki. Tarcza wyglada konkretnie! :)
Fota :
http://images43.fotosik.pl/327/cbad0e79eed50400med.jpg (http://www.fotosik.pl)
:P
Ktos chyba prosil o fotorelacje. Wyszlo jak wyszlo :D W skrocie to tak:
26. 08. 2010:
Tarcze zalozone. Tarcza do MG ZS podchodzi na 4x100 bez problemu. Zacisk z Acc 3.0V6 podchodzi bez problemu.
Przed malowaniem:
http://images50.fotosik.pl/332/b02ef21785c48633med.jpg (http://www.fotosik.pl)
w trakcie:
http://images39.fotosik.pl/327/a94418490700c661med.jpg (http://www.fotosik.pl)
i po :)
http://images41.fotosik.pl/327/7901d7399f3d578amed.jpg (http://www.fotosik.pl)
W trakcie zakladania mam tylko 1 fote bo kumpel (na 1 planie) sie burzyl :D
http://images38.fotosik.pl/328/4d846ef6de93f25cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
Komplet gotowy do jazdy.
http://images47.fotosik.pl/331/93f46aecb27b75b6med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images45.fotosik.pl/332/044672e2dc36d639med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images39.fotosik.pl/327/0d929a5c71163813med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Testowac na razie nie moge gdyz brak wnetrza :p
hmmm szkoda ze stestowac nie mogles ... a powiedz mi taka rzecz - tylko przelozyliscie zacisk prawda ? a wczesniej jaki miales hamulec - 262 ?
262. Tak, podchodzi bez zadnego problemu. Jedyny "mod" to sciacie tarczy ochronnej przy punktach mocowania jarzma - przeszkadzaja pod wiekszy zacisk.
reXio, wygląda to rewelacyjnie, naprawdę jestem zaskoczony faktem, że tak podeszło to bez problemu :).
Jako, że nie chcę swapować na hamulce z VTi, pytanie, jakie jeszcze inne zaciski podpasują P&P pod tarcze 282 z MG ZS? Wiem, że 2 tłoczkowe z legenda pasują, jak się okazuje dwutłoczki z Accorda Coupe też, a co z innymi, jednotłoczkowymi w które warto założyć (a których cena nie jest kosmiczna) przy tarczach 282 np zwykły accord 2.0 , prelka ?
Na bank z Preli 2.2 VTi. Zaryzykowalbym stwierdzenie ze kazde pod tarcze 282 mm. Zwrotnice jak widac sa te same.
accord, rover z serii 600, pralka mają taki sam zacisk na tarczach 282
Rozumiem, że najmniejszy rozmiar felgi jaki będę w stanie założyc przy tarczy 282 to 15 cali? (Cholera mam zimowki na 14 :p)
Ciekaw jestem czy warto montowac zacisk np z Accorda (można go za grosze kupic) i tarcze 282, czy polepszy sie tymsamym skutecznosc hamowania...? Jakies doswiadczenia?
15 cali moze byc lekko problematyczne. Nie mam takiej felgi by sprawdzic. Tez mam zimowki 14 cali :D ale i tak ich nie uzywam - ida do sprzedazy.
Wiem że pod zacisk z legenda wchodzi 15' więc pod ten z accorda powinno być tak samo bo jest mniejszy.
Co do lepszego hamowania to nie wiem. Ja u siebie wymieniłem już wszystko i nadal nie hamuje tak jak tego bym sobie życzył. Teraz zabawa z regulatorem jak będzie mokro i jeśli dalej nie będzie satysfakcji to 260 na tył i 282 na przód z jednym tłoczkiem.
Tylko nie zapomnijcie o zapasie bo on też ma 14' ;)
zapas zawsze mozna zalozyc na tyl a kolo z tylu na przod
Panowie jak bym chciał zmienić u siebie zacisk na większy, np z pralki + tarcza 282mm (tył bez zmian, czyli bębny) to muszę także wymienić korektor siły hamowania czy to pozostaje bez zmian?? Moje seryjne hamulce są poprostu beznadziejne, nawet przy 1,4 nie dają rady, chcę coś z tym zrobić bo ostatnio mało się nie skasowałem jak przyszło wyhamować ze 170;/
Z tą felgą 15 cali to jest tak że nie każdy wzór pasuje na zacisk 282 , trzeba przed zakupem przymierzyć, wiem jak mało miejsca miedzy zaciskiem a felga jest przy oryginalnych vti.
Panowie, zamontowalem fotele wiec pojezdzilem. Moja pierwsza jazda po zalozeniu springow Eibacha - 35mm i po swapie hamulcow. Mam pare pytan:
1. czy po zmianie springow ustawia sie zbieznosc? Mam delikatnie przekrzywiona kierownice a wczesniej byla prosto.
2. Jakie sa objawy zapieczonego tloczka? W jednym zacisku tloczki podczas zakladania ladnie sie schowaly, w drugim jeden wymagal uzycia dosc znacznej sily by wszedl. Czy ma to jakis wplyw? Mechanik mowil jak go chowal ze niby jest ok.
3. Dlaczego podczas hamowania czuje ze prawe kolo hamuje lepiej? Zapowietrzony uklad na lewym kole?
4. W nawiazaniu do punktu 3. - prawe kolo po jezdzie jest bardziej rozgrzane a po tarczy widac ze juz sie zaczyna ladnie scierac. Lewa tarcza (ta z jednym z tloczkow ktory sie ciezko chowal) jest jeszcze taka "niedotarta"
5. Auto na postoju ladnie sie da przepchnac - zaciski nie "trzymaja"
Prosze o Wasze opinie.
A tak poza tym to te hamulce sa bez porownania do serii !! Przejechalem moze z 10 km i nie katowalem ich mocno ale na prawde czuc ze ma sie pod noga porzadny hamulec. Dzialanie pedalu - na 99% pozostalo bez zmian. Nie wydaje sie miekki, nie wpada w podloge. Na razie klocki mocno szuraja podczas hamowania i strasznie pyla - kwestia dotarcia. Jak juz poskladam srodek do kupy pojezdze wiecej i co najwazniejsze musze ogarnac to nierownomierne chwytanie.
I tutaj pytanie 6 - czy pompa hamulcowa moze sie z czasem "zepsuc" od... cholera wie czego jesli na czuja pedal dziala tak samo ale musi obslugiwac po 2 tloczki na kole?
moze byc ze tloczek zapiczony - kiedy miales jeszcze zaciski nie zalozone , mogles sprobowac je reka poprzepychac to bys zobaczyl czy latwo sie chowa - mozliwe ze przez to nie dociska klocka jak powienien , mozesz zawsze podskoczyc na stacje diagnostyczna zeby sprawdzili sile hamowania w obu kolach - bedziesz mial pewnosc czy jedno nie hamuje slabiej. oczywiscie moze tez byc zapowietrzone troche i tez nie dociska do konca bo powietrze sie spreza
Na moje oko to jesli tloczek bylby zapieczony to by go dobilo do klocka i objaw bylby z gola odmienny - tj. brak odbicia tloczka i ciagle hamowanie kola. Czy sie myle? 3 tloczki schowaly sie lekko, jeden jak pisalem musial schoac mechanik swoim patentem ale mowil ze nie ma tragedii.
teoretycznie - ja mialem tak jak mowisz , ale np zdarzaja sie sytuacje ze tloczka nie mozna wypchnac nawet przy uzyciu pedalu hamulca (zapiec sie moze w obie strony tylko dzialajac hamulcem raczej to sie rozrusza). tak czy inaczej zaczalbym od proby odpowietrzenia - nie jest to zbyt pracochlonne ani kosztowne wiec mozna od tego zaczac
Tak, pierwsze co zrobie to odpowietrzenie - przy zmianie plynu bo i tak juz musze go wymienic. Zobaczymy bo hamulec jest zyleta a jest jeszcze totalnie niedotarty. Az strach sie bac co bedzie jak sie ladnie ulozy.
Pytanie za 110 punktów. Czy jest podobna możliwość by na tył zamiast tarcz 240mm jakie mam aktualnie - dać 260mm. Nie chodzi mi tu o swap z VTi - bo za dużo gratów do tego potrzeba. Mam na myśli podobną podmiankę jak opisywana tu modyfikacja dla przednich hamulców.
Czy i od jakiego auta można dopasować 260mm o rozstawie 4x100 i jakie jarzmo oraz zacisk będzie pasował na inny niz VTi wahacz?
A ja mam inne pytanie. Czy to :
http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-ebc-turbo-groove-p-12071?cPath=1_22377_26175_26193_26198_26199
1. podejdzie jako zamiennik seryjnej tarczy z do D16Y3?
2. majac klocki dosc sensowne na tyle wymieniac je czy zostawic?
reXio, wychodzi na to, że podejdzie. Wg katalogu tarcza dedykowana dla civica 1,6 ma dokładnie takie same wymiary jak ta co pokazałeś od MG
http://mikoda.pl/sklep/8952,HONDA--CIVIC-V-Aerodeck--MC--1-6-16V--MC1---116KM-85kW-
:) To powiedz mi jeszcze co to za cuda te tarcze - tam za nacinana i wiercona place 97 zl za sztuke, a za EBC prawie 300 !!
Ok, wzialem te EBC. Bedzie sie ladnie prezentowac. Nie bede wsadzal na tyl krzakow jak juz z przodu jest cos sensownego. Poza tym beda do siebie pasowac.
I znowu jest co dlubac :D
No własnie to taka polska firma - producent tarcz z pobliskiej mi Częstochowy (Choć ty reXio z TG masz podobna droge jak ja od siebie). Wieeeeele się o nich naczytałem, czy to na forach o Hondzie czy innych. Generalnie do normalnej jazdy robią bardzo dobre tarcze (podobno twarde są), i w połączniu z twardszymi klockami np TRW Lucas hamują wyśmienicie. Do agresywnej czy torowej jazdy lepiej kupić coś droższego.
A jako że ze mnie daily driver.....
...... w najbliższym czasie zamierzam wesprzeć rodzimy przemysł.....ale tymczasem Csiii....:cool:
Ja to jestem juz wogole sunday driver jesli chodzi o mojego Cifa, ale jak juz to juz - bedzie pasowac do calosci. Przezyje te 600.
Ja to jestem juz wogole sunday driver jesli chodzi o mojego Cifa, ale jak juz to juz - bedzie pasowac do calosci. Przezyje te 600.
:p za 700pln to mam komplet tarcz przód i tył (nacinane, nawiercane, malowane) Mikody oraz komplet klocków przód tył TRW. No ale EBC to zupełnie inna półka, niedostępna da mnie......nesteti....
A widzisz, a mowia ze EBC sa do kitu. Ale ja juz troche przezylem i na niektore teorie patrze z przymrozeniem oka :)
nacinane, nawiercane, malowane) Mikody
Czy mi się tylko wydaje czy czegoś takiego pod mb6 czy mc2 w ogóle nie mają ?
Co do zacisku na tył. Sam jestem w trakcie przerabiania tematu. Sporo przejrzałem różnych zacisków i wychodzi że jest jeszcze conajmniej 3 modele (prócz MG i VTi) które mogą mieć zacisk taki jak potrzeba na tarcze 260mm pod tył. Oczywiście tarcze trzeba zastosować z MG ZR160/ZS180 lub nowszych 5d bodaj MB2 i MB6 (jeśli chcemy zostać przy 4x100).
Jednak póki co wszystkie zaciski pod tył które są do kupienia w rozsądnych pieniądzach są sprzedane i trzeba czekać na dostawę nowych samochodów. Mam nadzieje że przed zimą uda mi się jakieś kupić.
Jak już będę wiedział z jakich modeli pasują zaciski to dam znać.
reXio Ty jaki rozmiar masz z tyłu?
MB2 i MB6 (jeśli chcemy zostać przy 4x100).
Problem w tym, że MB2 (taka jak moja) ma tarcze 239 (240)mm z rozstawem 4x100 a MB6 ma 260mm z rozstawem 4x114.. I z tego co mi wiadomo niema opcji podmiany jedynie tarczy i zacisku z jarzmem bo otwory w wahaczu nie pasują. MG ZS z tego co widzę w katalogu ma 4x100 ale tarcza 240mm.
Czy mi się tylko wydaje czy czegoś takiego pod mb6 czy mc2 w ogóle nie mają ?
Prawda, też mnie zdziwiło że nie mają 282mm do Vti, ale do MG ZS też niemają :).
Aczkolwiek jeszcze niedawno nie mieli 239mm na tył z rozstawem 4x100. Jak widać rozszerzają ofertę.....
Do 5genów kombinują z zaciskami od EP3 na tył i jest 260... A skoro do 5gen podejdzie, to i do 5D też...
Problem w tym, że MB2 (taka jak moja) ma tarcze 239 (240)mm z rozstawem 4x100 a MB6 ma 260mm z rozstawem 4x114.. I z tego co mi wiadomo niema opcji podmiany jedynie tarczy i zacisku z jarzmem bo otwory w wahaczu nie pasują.
Do tej pory byłem przekonany że wahacz wzdłużny w 5d pod tarcze w każdej wersji silnikowej jest taki sam.
Z tym MB2 i MB6 to możesz mieć rację bo nie odróżniam która to która. Wiem w każdym razie że w aero były z tyłu 260 z rozstawem 4x100 (np.MB9? nr w katalogu ATE 24.0110-0296.1, EBC D1321 itd).
MG ZS z tego co widzę w katalogu ma 4x100 ale tarcza 240mm.
Czytaj dokładnie co piszę a będziesz wiedział o co chodzi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.