Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 6 gen d15z6 ubywa olej czy to normalne??



pacha
16-08-10, 14:21
Witam mam pytanko odnośnie tego iz kupilem moją hanke niedawno wkońcu to moj pierwszy v tec 1.5 d15z6 wczesniej był to 5 gen d15b2 roznica jest kapitalna tylko martwi mnie dosyć czeste dolewanie oleju w tej chwili jezdze na mobilu polsyntetyku i co jakies 500km dolewam jakies pol litra owego ustrojstwa przebieg to ok 215tys km..Doradzcie czy to normalne przy tym silniku ze tyle lubi pochłąnąć oleju.Pozdrawiam i czekam na Pomoc

Rajan
16-08-10, 14:29
Jak na 500km bierze ci 0.5L to za dobrze nie jest. Czeka cie chyba remont albo wymiana silnika. Mój bierz 0.3-0.4L ale na 1000km z przebiegiem 240tys.

Duff-1964
16-08-10, 14:31
Ja mam taki sam przebieg w swoim D15Z6 i nie ubywa mi nic oleju, także remont będzie koniczny w twoim przypadku.

pacha
16-08-10, 14:37
heh no to nie zadobrze ale dodam oczywiscie ze te 500km to tez na delikatnym gazie jest jezdzone...czyli normalne to to nie jest ale odziwo nie kopci wogole z rury... moze wymiana samych uszczelniaczy na zaworach by pomogła co o tym myslicie w jakich cenach oscyluje remont tego silnika a ile kosztuje wymiana uszczszczelniaczy hahmmm.

samochod kupiłem jakieś 2 miesiace temu silnika bym nie wymieniał po dwoch przejezdzonych miesiacach ...

Rajan
16-08-10, 14:38
Ja mam taki sam przebieg w swoim D15Z6 i nie ubywa mi nic oleju, także remont będzie koniczny w twoim przypadku.

Wiem, wiem ;) Jak weszliśmy już na temat remontu, to mam pytanie ile on kosztuje dla naszych silników.Chciałbym mnie wiecej wiedzieć jakie czekają mnie koszta :D

Yotomeczek86
16-08-10, 14:54
Trzeba tak z 1500zł mieć. I nie tylko uszczelniacze ale i pierścienie. Nie słuchaj się że trzeba od razu szpilki wymieniać, panewki główne i korbowodowe - oczywiście wszystko zależy od stanu ich. Ważne aby części były znanych i dobrych firm. A uszczelki tylko OEM.

Micky19
17-08-10, 09:15
Pytanie brzmi: Dlaczego ona nie kopci?
Skoro bierze tak dużo oleju, to z tyłu powinno być aż biało co?

Yotomeczek86
17-08-10, 09:38
Masz zapewne seryjny wydech z katalizatorem. On zapewne zatrzymuje ten niebieski dym.

Skoti
17-08-10, 09:39
Na niebiesko jak olej pali, na biało to jakby ci płyn spalał. skoro nie kopcia obywa ci olej to wytłumaczenie jest jedno wyciek np. padnięta uszczelka pod miską olejową lub pod pokrywą lub też nie szczelny korek od zlewania oliwy.
Ciężko powiedzieć, powodów może być wiele, musisz szukać.

pacha
17-08-10, 11:28
Nie mam seryjnego wydechu i brak katalizatora mimo to oleju ubywa wyciekow tez nie widzialem nigdzie .......nie kopci widocznego dymu czy wymiana uszczelniaczy zaworow mogla by pomóc ?? i ile kosztowaloby to dla silnika d15z6 ??

jasiek09
17-08-10, 12:03
nie pomoże, jak nie zostawia na podłożu za sobą śladów to przy takim zużyciu oleju tylko wymiana pierścieni

zakit
17-08-10, 12:07
poszukaj, jestes tak leniwy ze glowa mala. 4 tematy zalozyles jak bys nie mogl wszystkiego w jednym...

czeka cie remont, kosztuje okolo 1000-2000pln, koniec kropka. moj silnik zżerał 2L na 100km wiec z twoim nie jest tak zle jeszcze...

rider143
17-08-10, 12:32
moj silnik zżerał 2L na 100km To musiałeś częściej tankowac olej niż paliwo:eek:

zakit
17-08-10, 12:42
To musiałeś częściej tankowac olej niż paliwo:eek:

nazywałem go dwusuwem :D

rider143
17-08-10, 12:44
nazywałem go dwusuwem :Dhahahahaha
Sory za OT.

pablo12
17-08-10, 14:21
napewno nigdzie ci nie ciekanie? uszczelniacz wału na łączeniu skrzyni i silnika powinno kapac, moze oring na aparacie zapłonowym spod wtedy wali niego, lub reklamacje składaj u sprzedającego!!!! nie powiedział Ci pewnie nic, że tyle wcina oleju przy zakupie niech oddaje kase na remont no chyba ze go kupiłeś za skrzynkę Harnasia (sorry OT)

Yotomeczek86
17-08-10, 14:48
Jak miałem uwalony simering wału korbowego od strony rozrządu to w ciągu miesiąca (właśnie około 300-400km) uciekało mi oleju 0,5L (i mój silnik też potrafi go zassać około 0,3l przy Vtecu ;) ) Generalnie wyciek musiałby być spory... u mnie plama miała 10cm gdzieś