PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki ssący ( d15b7, czy d16z6) do d14z2



chudypiter
15-08-10, 09:58
Witam,
Potrzebuję zamontować poziomą przepustnicę do d14z2, i mam do Was pytanie: kupić d15b7, czy d16z6? Który będzie bardziej kompatybilny? Rozumiem, iż przepustnicę, oraz listwę wtryskową z wtryskami przekładam z d14z2, i potrzebuję tylko goły kolektor?

piroman
15-08-10, 12:07
oba są tak samo kombatybilne, różnią sie tylko wielkością kanałów dolotowych

rider143
15-08-10, 13:04
Jaka może być roznica w mocy między tymi dwoma ssakami?

chudypiter
15-08-10, 13:24
oba są tak samo kombatybilne, różnią sie tylko wielkością kanałów dolotowych

Rozumiem, iż przepustnicę, oraz listwę wtryskową z wtryskami przekładam z d14z2, i potrzebuję tylko goły kolektor?
Dzięki za odpowiedz

spychu
15-08-10, 13:40
Rozumiem, iż przepustnicę, oraz listwę wtryskową z wtryskami przekładam z d14z2, i potrzebuję tylko goły kolektor?
Dzięki za odpowiedz
Nie.

Przepustnice musisz zostawić swoją z racji krokowego na niej. Listwa z D14 nie pasuje do kolektora B7/Z6, przekłądasz same wtryski z D14 do listwy B7/Z6. Musisz mieć kolektor najlepiej kompletny, bo trzeba przełożyć mocowanie linki na przepustnicy z B7/Z6 gdyż w innym wypadku nie założysz linki po przełożeniu przepustnicy D14 do ssaka B7/Z6, trzeba mieć przewód paliwowy spomiędzy filtra a listwy B7/Z6 bo ten od D14 jest za krótki.

Kupując goły kolektor B7/Z6 tylko sprawisz sobie kłopoty bo nie będziesz miał wielu potrzebnych rzeczy. W gołym kolektorze zapewne nie będziesz miał również plastikowych podkładek pod listwe jakie są w B7/Z6 i są niezbędne do jej poprawnego zamontowania :)

Jeśli kupisz goły kolektor do zaślepienia będzie miejsce po krokowym i czujniku temperatury powietrza zasysanego, oba z tyłu kolektora. Plus masa rzeźby bo nie będziesz miał rzeczy, które wyżej wymieniłem.

lozek
15-08-10, 13:50
Da się zamontować linkę bez przerabiania mechanizmu otwierania przepustnicy :) Co prawda przepustnica nie otworzy się w 100% tylko trochę mniej, ale wszystko bangla.

spychu
15-08-10, 13:56
Da się zamontować linkę bez przerabiania mechanizmu otwierania przepustnicy :) Co prawda przepustnica nie otworzy się w 100% tylko trochę mniej, ale wszystko bangla.
Jasne, nieotwierającą się w 100% przepustnice można uznać, za wszystko banglające. Dla mnie to najpospolitszy w świecie drut i tyle :)

lozek
15-08-10, 14:19
Jasne, nieotwierającą się w 100% przepustnice można uznać, za wszystko banglające. Dla mnie to najpospolitszy w świecie drut i tyle :)

No może i drut, ale zawsze jakieś wyjście. Nie jest tak, że otwiera się tylko troche, tylko poprostu nie otwiera się do końca - auto się wkręca na obroty bez problemu i zmiana jest wyraźnie odczuwalna. Jak ktoś nie umie zmienić mechanizmu to można zrobić w ten sposób - mowię tu także o sobie :)

chudypiter
17-08-10, 01:34
Może się komuś przyda: różnice w wymiarach d15b7 vs d16z6 linkhttp://www.civic-eg.com/viewtopic.php?t=3340


Nie.

Przepustnice musisz zostawić swoją z racji krokowego na niej. Listwa z D14 nie pasuje do kolektora B7/Z6, przekłądasz same wtryski z D14 do listwy B7/Z6. Musisz mieć kolektor najlepiej kompletny, bo trzeba przełożyć mocowanie linki na przepustnicy z B7/Z6 gdyż w innym wypadku nie założysz linki po przełożeniu przepustnicy D14 do ssaka B7/Z6, trzeba mieć przewód paliwowy spomiędzy filtra a listwy B7/Z6 bo ten od D14 jest za krótki.

Kupując goły kolektor B7/Z6 tylko sprawisz sobie kłopoty bo nie będziesz miał wielu potrzebnych rzeczy. W gołym kolektorze zapewne nie będziesz miał również plastikowych podkładek pod listwe jakie są w B7/Z6 i są niezbędne do jej poprawnego zamontowania :)

Jeśli kupisz goły kolektor do zaślepienia będzie miejsce po krokowym i czujniku temperatury powietrza zasysanego, oba z tyłu kolektora. Plus masa rzeźby bo nie będziesz miał rzeczy, które wyżej wymieniłem.
Mocowanie linki na przepustnicy z d15b7, ale linka zostaje z d14z2?

spychu
17-08-10, 17:47
Mocowanie linki na przepustnicy z d15b7, ale linka zostaje z d14z2?
Spokojnie może zostać, trzeba ją tylko inaczej ułożyć pod maską, bo jest sporo dłuższa niż linka B7/Z6.

chudypiter
18-08-10, 16:18
Czy ktoś może wycinał na fartuchu podłużnicy otwór widoczny na zdjęciu ten pionowy, w ej9 seryjnie jest "zaślepiony" ( zdjęcie zapożyczone )
http://pnp.impressiveworks.eu/d13b7+/dolot_otwor_3.jpg

shantillas
18-08-10, 23:46
Ja bym zamontowal kolektor ssacy od d14a2, obd2 wiec nie powinno byc problemow, tanio go mozna dostac :)

karmel
19-08-10, 15:57
Czy ktoś może wycinał na fartuchu podłużnicy otwór widoczny na zdjęciu ten pionowy, w ej9 seryjnie jest "zaślepiony" ( zdjęcie zapożyczone )
http://pnp.impressiveworks.eu/d13b7+/dolot_otwor_3.jpg

Wiertło i jedziesz do okoła, w EG3 jest podobna sytuacja i ludzie tak robią;)

chudypiter
30-10-10, 11:30
Czy ten kolektorek będzie plug and play do mojej motorynki d14z2 http://moto.allegro.pl/civic-5d-1995-01-1-4-1-6-16v-kolektor-ssacy-dolot-i1255457126.html
http://moto.allegro.pl/honda-civic-5d-d14a2-kolektor-ssacy-kompletny-i1263141200.html W kolektorze d15b7, oraz d16z6 trzeba parę kanalików zaślepiać.

Kras
30-10-10, 13:57
Ja bym zamontowal kolektor ssacy od d14a2, obd2 wiec nie powinno byc problemow, tanio go mozna dostac :)
Tylko po co?? Zeby miec koniecznie pozioma przepustnice tylko?? Bez sensu, kolektor z d14a2 nic nie poprawi.

shantillas
03-11-10, 11:36
Tylko po co?? Zeby miec koniecznie pozioma przepustnice tylko?? Bez sensu, kolektor z d14a2 nic nie poprawi.


Widziałeś na oczy ten kolektor i sprawdzałeś wielkość kanałów w D14A2 ?? :P Mam zamontowany ten kolektor u siebie i jest to samo co w D16Z6, sprawdzane i mierzone organoleptycznie. Na hamowni moje D15b7 wypluło 123hp i 144nm. (wynik juz po poprawce).

Kras
03-11-10, 12:58
Kolektor z D14 ten sam jak w D16Z6??? Albo obaliles wlasnie strukture cen gratow na allegro albo masz kolektor od Z6.

DjHammer
03-11-10, 14:27
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?91049-EJ9-2000-D14Z2-Milano-RED-by-HammeR/page5


Ja zrobiłem tak jak wyżej w linku mojego auta ^^^^^^^^^^^^^ w D14Z2

Ssący od Z6 zaślepienie dziur po krokowym Z6 przepustnica od D14 ta co była do tego Listwa paliwa od Z6 wtryski od D14 elektryka od D14 i przewód paliwa od Z6 i wszystko smiga i *******ala aż miło zostaje ci tylko podłączenie przewodów 2 szt pod krokowy Zaślepienie 1 krućca wody lub nie zalezy jaka masz wersje ssacego bo były 2 chyba ja musiałem zaślepic i podciśnienia i gitara różnica jest dośc odczywalna zwłaszcza od 4 tysi


dodam ze kanały w serii Z2 maja 38mm a w Z6 miezylem to miały 42 mm

zico1981
03-11-10, 14:59
a jak z mocą lub NM? b7 vs z6

shantillas
04-11-10, 09:55
Kolektor z D14 ten sam jak w D16Z6??? Albo obaliłeś właśnie strukturę cen gratów na allegro albo masz kolektor od Z6.

To może i obaliłem. (i dobrze bo ceny są nie normalne) Na forum nikt nie mógł dać mi odpowiedzi to sam ją znalazłem. Nawet na zdjęciach z allegro widać jak szerokie kanały ma w stosunku do B7. I na pewno nie jest z D16Z6 bo sam osobiście na szrocie wykręcałem to z tego silnika, a obok leżały jeszcze ze 3 takie same :D Ps. oznaczenie kolektora P08 ;)


a jak z mocą lub NM? b7 vs z6

Ja seryjne D16Z6 zjadam :) Ale u mnie siedzi kolektor 4-2-1 ebay, dolot ze stożkiem K&N oraz krótka skrzynia. Jak przerobie komputer i podniosę odcinkę na 7tyś oraz zmienię wałek wtedy pochwalę się wynikiem z hamowni i jak jedzie autko.

Kras
04-11-10, 10:02
To może i obaliłem. (i dobrze bo ceny są nie normalne) Na forum nikt nie mógł dać mi odpowiedzi to sam ją znalazłem. Nawet na zdjęciach z allegro widać jak szerokie kanały ma w stosunku do B7. I na pewno nie jest z D16Z6 bo sam osobiście na szrocie wykręcałem to z tego silnika, a obok leżały jeszcze ze 3 takie same :D Ps. oznaczenie kolektora P08 ;)

No to autentycznie i szczerze gratuluje. Zawsze dobrze jak ktos wynajdzie i przetestuje taki temat i zdziercom handlarzom troche krwi napsuje. Teraz tylko czekac az kolektory z D14 zaczna sie cenic.

shantillas
04-11-10, 14:53
No to autentycznie i szczerze gratuluje. Zawsze dobrze jak ktoś wynajdzie i przetestuje taki temat i zdziercom handlarzom troche krwi napsuje. Teraz tylko czekac az kolektory z D14 zaczna sie cenic.

Otóż to :) Mod dobry jak mamy za małe pieniądze kolektor, inaczej można sobie darować :P

jasiek09
04-11-10, 17:08
a jak z mocą lub NM? b7 vs z6

mniej więcej http://images27.fotosik.pl/158/52d53d03bd22ef1b.jpg

zico1981
04-11-10, 17:34
mniej więcej http://images27.fotosik.pl/158/52d53d03bd22ef1b.jpg
stroiłeś auto?
jakie mody masz z grubsza?
sa dwa pomiary cos zmieniales?

jasiek09
04-11-10, 17:35
wykres zapożyczony z tematu użytkownika DRAGi

shantillas
08-11-10, 19:01
Co Ciekawe u mnie po zmianie kolektora rowniez pokazalo 128HP. Biorac poprawkę realne jest 123HP w B7 na ssącym Z6/A2 :)

edit
oczywiscie zakladajac ze wczesniej silnik jest pomodzony tj, kolektor 4-2-1 ebay, dolot powietrza i odpowiedni koncowy...

junkers51
16-11-10, 23:46
Panowie to jest kolektor P1K, mam juz uszczelki i weze, wiem ze moge zamontowac bez zmiany tego kolka z przepustnicy ale co jeszcze dokladnie potrzebuje, chce to zamontowac w d14a4 i miec pewnosc ze wszystko skompletowalem
http://zapodaj.net/1f45efd8bcde.jpg.html
i http://zapodaj.net/de187dbeda54.jpg.html
<a href='http://zapodaj.net/de187dbeda54.jpg.html'>http://zapodaj.net/de187dbeda54.jpg.html</a>
<a href='http://zapodaj.net/1f45efd8bcde.jpg.html'>http://zapodaj.net/1f45efd8bcde.jpg.html</a>

spychu
17-11-10, 14:54
Ja kto jest to co na fotach to brakuje

1. listwy paliwowej od tego kolektora bo w D14 jest mocowana na dwóch śrubach zupełnie w innych miejscach
2. brakuje gumowo-teflonowych czy gumowo-plastikowych podkładek pod listwę, których przy listwie z D14 nie ma

Możesz zdrutować listwę z D14 wiercąc w niej nowe otwory aby zamontować ją na tego ssaka.

3. przewodu paliwowego między filtr a listwę od tego kolektora, bo przy poziomej przepustnicy niestety seryjny z D14 jest za krótki

4. mocowania linki gazu montowanego na tych dwóch pierwszych dziurach za przepustnicą, również do zdrutowania jakieś customowe

5. złożenie przepustnicy bez podmiany elementu do którego mocujesz linkę nie jest poprawnym montażem i przepustnica nie będzie się otwierała w 100% jak i ułożenie linki gazu będzie mega dziwne.

junkers51
18-11-10, 09:25
no i wszystko jasne:), teraz dzial gielda...

shantillas
05-12-10, 11:07
no i wszystko jasne:), teraz dzial gielda...

Daj znać póżniej jakie efekty i odczucie jak zamontujesz :) ps. kanały tak grube jak Z6/A6, pomierz go suwmiarką dla pewności.

chudypiter
10-12-10, 22:20
A teraz pytanie z innej beczki: czy np do przeszczepionego kolektora d15b7 / d16z6 jest możliwość zamontowania standardowej puszki z filtrem powietrza od tych kolektorów do komory silnika z ej9 d14 z wy wyższymi kolektorami?
Chyba trzeba wyciąć otwór w podłużnicy na wlot do seryjnej puszki ?

Artek82
11-12-10, 19:07
możliwość zamontowania standardowej puszki z filtrem powietrza od tych kolektorów do komory silnika z ej9
możliwość na pewno jest, ale po co rzeźbić? jak chcesz puszkę OEM, to kup puchę od VIgen dla silnika z poziomą przepustnicą

wyciąć otwór w podłużnicy
podłużnice to lepiej zostaw w spokoju ;)
jak już będziesz miał tą OEM puchę to kup spiro rurę i podepnij od dołu do puchy, możesz ją wrzucić w nadkole lub podpiąć pod bass-reflex w zderzaku
miłego modzenia :D

chudypiter
11-12-10, 22:26
[QUOTE=Artek82;1187879]możliwość na pewno jest, ale po co rzeźbić? jak chcesz puszkę OEM, to kup puchę od VIgen dla silnika z poziomą przepustnicą

Właśnie interesuje mnie zamontowanie kolektora np d15b7 z oem puszką ;)

Artek82
11-12-10, 23:14
napisałeś że chcesz montować
standardowej puszki z filtrem powietrza od tych kolektorów do komory silnika z ej9
czyli pucha z V do VI
nieważne... ;]
ja również będę montował ssaka od z6, puchę mam od d15z6 [już zamontowaną] łączyć będę oem rurą lub skorzystam z patentu który mam obecnie czyli łącznik + kibel rurka
na razie pod maską mam taki wynalazek
http://images37.fotosik.pl/333/40497ce99a23e092m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=40497ce99a23e092)
http://images50.fotosik.pl/357/a1c313a6c2c227e6m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a1c313a6c2c227e6)

Duff-1964
11-12-10, 23:27
To nie lepiej już zainwestować w ssaka z D15Z6 albo D16Y8? Są większe :D.

Artek82
12-12-10, 00:30
ok, to znajdź ssaka od D16Y8 [zamiennie D16W4] w normalnych pieniądzach

jasiek09
18-12-10, 21:41
czy może ktoś podać wymiary kanałów w d14a2 aby uciąć wszelkie spekulacje?

lozek
18-12-10, 23:37
To nie lepiej już zainwestować w ssaka z D15Z6 albo D16Y8? Są większe :D.

ssak z d15z6 ma węższe kanały a do tego mi silnik wariował przy nim (jeszcze za czasów d14) dlatego włożony został od d15b7. Na ssaku od d15z6 obroty falowały w okolicy 2tys i nie chciały zejść.

chudypiter
19-12-10, 21:50
ssak z d15z6 ma węższe kanały a do tego mi silnik wariował przy nim (jeszcze za czasów d14) dlatego włożony został od d15b7. Na ssaku od d15z6 obroty falowały w okolicy 2tys i nie chciały zejść.

Lozek, czy aktualny właściciel Twojego kolektora d15b7, jest również zadowolony z tego modu ?

lozek
19-12-10, 22:11
Lozek, czy aktualny właściciel Twojego kolektora d15b7, jest również zadowolony z tego modu ?

Nie wiem czy juz założył, nie widziałem się z nim dłuuuugo :)

jasiek09
20-12-10, 12:38
ja dziś nabyłem ssaka z d16y3, jest to bliźniak d16z6

lozek
20-12-10, 13:06
ja dziś nabyłem ssaka z d16y3, jest to bliźniak d16z6

Ale możliwe, że dwujajowe :)

Jak dobrze pamiętam to czym się jednak różniły ( króćce czy coś), ale moge się mylić

jasiek09
20-12-10, 13:20
wygląda na to samo, a jeśli są różnice to chyba kosmetyczne... najważniejsze że kanały 42mm;)

tommmmm
20-12-10, 16:57
wygląda na to samo, a jeśli są różnice to chyba kosmetyczne... najważniejsze że kanały 42mm;)
Napewno?Mierzyłeś?

jasiek09
20-12-10, 17:52
mierzyłem , mam go koło siebie

tommmmm
20-12-10, 22:13
Kurde jeśli nie ma róznicy od tego z D16Z6 to fajnie bo taki z D16Y3 można taniej nabyć :D

muzg
26-10-12, 22:34
kolektor siedzi zamontowany... tylko teraz jak podpiąć kostki te co są na przepustnicy, te kable są za krótkie. W pionowej przepustnicy gdzie wszystko było na dole starczało tego, teraz trzeba przedłużyć te kostki?
Tak samo wtyczki wtrysków na styk sięgają.

pioootr
26-10-12, 23:21
nie trzeba ciąć wiązki, tylko trochę ją rozplatać

muzg
27-10-12, 00:00
http://img693.imageshack.us/img693/559/ssak.jpg
Co to są za elementy:
1. z lewej z tyłu kolektora to silniczek krokowy, którego nie mam, zaślepiłem otwory po nim (mam d14a4)
2. to z tyłu z prawej plastikowe coś. Jeden wężyk idize do otworu niżej, ale do czego to w ogóle jest i czy jest mi to potrzebne w moim silniku.

Następna sprawa...co zrobić z czujnikiem temperatury, który wchodził w seryjną puchę. Teraz będzie zamontowana parówa w, której jest tylko wejście na odmę i nic więcej, czyli wsadzenie tego czujnika w dolot odpada i nie mam zamiaru w nim nic wiercić. Jest w kolektorze d15 czujnik temperatury, z tyłu jest biały plastik, wejście na wtyczkę, tylko co do niej podłączyć.

pioootr
27-10-12, 07:53
Ad1.: tak
Ad2.: to jest zawór zbiornika węgla aktywnego. Na ścianie grodziowej pod akumulatorem nasz taką czarną puszkę - to jest zbiornik węgla aktywnego i jego zadanie to wyrównywanie ciśnienia w baku paliwa. W d14a3 zawór od tego zbiornika był umieszczony chyba z lewej strony kolektora dolotowego.
Ad (następna sprawa):czujnik temp powietrza zasysanego jest z tyłu z kolektorze, jego właśnie podłącz.

muzg
27-10-12, 15:19
Jest problem...
Wszystko podłączone niby i chodzi, ale cieknie woda.
Z dołu silniczka krokowego jest jeszcze jakieś wejście, które nie wiadomo do czego podłączyć.

spychu
27-10-12, 15:33
U dolu silniczka krokowego masz dwa zlacza, jedno to wejscie drugie to wyjscie, ktore podlaczasz do miejsca w rurze pod kolektorem ssacym, ktora idzie od pompy wody na druga czesc bloku, na jej srodku jest kruciec pod ktory trzeba sie podpiac.

muzg
27-10-12, 19:08
Dzięki, wszystko już bangla.
Tylkom muszę kupić jednak przewód paliwowy od D15 bo ciężko było rozwiercić ta listwę od d14.
Na razie przewód jest customowy na zaciskach i przepuszcza paliwo, także do wymiany bo jak się okazuje, to nawet nakrętka z przewodu d14 nie pasuje pod listwę d15.
Co do czujnika temperatury, niestety kostka z d14 nie pasuje do tej od czujnika z b7, także żeby nie wiercić w parówie dziur, czujnik został wczepiony w adapter między przepustnicą a dolotem...chyba może tak być?

pioootr
27-10-12, 20:56
kazik2_h9w3 ten gościu sprzedaje na sztuki różne kostki, napisz PW, wyślij fotkę, i kup co trzeba, żeby było porządnie

muzg
28-10-12, 12:21
aha, no to dzięki. Wystarczy, że potem podmienię te kostki na przewodzie tego czujnika?

spychu
28-10-12, 18:57
Nie wystarczy, zostaw jak jest bo jest ok, ja tak jezdze kilka lat i sie nic nie dzieje :)

muzg
01-11-12, 15:16
Ale czad.
Spodziewałem się zmiany brzmienia przez stożek i delikatnego pogłosu z parówy, a to dre ryja, że aż miło i wydech też głośniej chodzi i to sporo.

Zresetowałem kompa, dopuki silnik się nie rozgrzał to obroty w normie, jak się rozgrzał to zaczęły falować między 1000-2000.
Trochę pojeździłem i na postoju obroty prawie spadały do 100, że się zaczął delikatnie dławić, jak wjechałem w garaż nagle się wszystko ustabilizowało.


Mocowanie linki gazu na razie customowe (czekam na przesyłkę), i linkę mam trochę zakręconą, także mam wrażenie, że pomimo lepszej reakcji na gaz sam pedał ma większy opór i nie do końca się zachowuje jak powinien.
Może mi ktoś wskazać jakąś fotkę jak ta linka powinna być prawidłowo ułożona?

_Mucha_
18-06-13, 21:50
Chciałbym w niedługim czasie założyć kolektor ssący od D16Z6 , z tego co się doczytałem potrzebuję:

- ssaka z D16Z6 kpl. najlepiej z przepustnicą aby przełożyć motylek do mocowania linki
- mocowanie linki gazu
- listwa paliwowa z D16Z6
- wtryski z mojego D14Z2 + podkładki z D16Z6 pod wtryski
- przepustnica z D14Z2
- przewód od filtra paliwa do listwy z D16Z6
- uszczelka pod kolektor dolotowy
- uszczelka pod przepustnice
- przewód do doprowadzenia cieczy chłodzącej do silniczka krokowego

Czy jest coś jeszcze o czym zapomniałem ?

Reszta to już chyba mechanika i trochę kombinacji. A co z rozwiercaniem głowicy ? Trzeba to robić ?

_Mucha_
19-06-13, 18:17
upek ! :)

pioootr
21-06-13, 12:05
Przeczytaj temat kolegi VIPEK.

Jeśłi nie zamierzasz stroić auta to lepszym wyborem jest kolektor ssący z D15B7 i regulator ciśnienia paliwa na 2,9 bara ( D16W3, D16Y8, B20 - ten ostatni najtańszy i łatwo dostać z CRV)

marwol
21-06-13, 12:19
I ten regulator powinien wiecej paliwa podlewac?

Tapatalk

_Mucha_
21-06-13, 12:40
Jeśłi nie zamierzasz stroić auta to lepszym wyborem jest kolektor ssący z D15B7
trudniej dostać :) ale fakt nie zamierzam stroić bo raczej nie mam gdzie :)

I czy w D15B7 będzie p&p jak w d16z6 - chodzi mi dokładnie o przepustnicę :) bo rozumiem że reszta jest do przekładki oprócz listwy paliwowej bo musi zostać.

PAWELEKHONDA
21-06-13, 13:03
tak wszystko jest to samo kolektory róznia sie tylko tym ze z6 ma wieksze kanały od b7 . Co do dostepnosci to powinno byc wiecej b7 i sa tansze :)

vipek
21-06-13, 13:19
I ten regulator powinien wiecej paliwa podlewac?

Tapatalk

Ano powinien, ale wiele to nie daje. Przekładałem kiedyś u siebie jeszcze jak miałem B7 bez strojenia i różnic nie zauważyłem. Trzeba by pomierzyć AFR

Ssący B7 przez te swoje wąskie kanały dobrze działa z D14, daje dość fajny dół. Ten z Z6 za to poprawia górę i autko ładnie dokręca się do odcinki

Guma12
21-06-13, 13:33
Ten z Z6 za to poprawia górę i autko ładnie dokręca się do odcinki
Dokładnie tylko tu juz pasowało by wystroic zeby tak własnie to działało i AFR był odpowiedni.

vipek
21-06-13, 13:35
dokładnie tylko tu juz pasowało by wystroic zeby tak własnie to działało i afr był odpowiedni.

amen! :)

_Mucha_
21-06-13, 14:39
Ssący B7 przez te swoje wąskie kanały dobrze działa z D14, daje dość fajny dół.
dół będzie z lekkiego koła zamachowego i 4-2-1 :) ,bo po montażu ebaya zauważalne jest poprawienie dołu i środka


Ten z Z6 za to poprawia górę i autko ładnie dokręca się do odcinki
i właśnie to by zapchało mi końcówkę obrotów, że dokręcało by do końca lepiej :)

ale od B7 jest faktycznie tańszy, a jak ktoś pisał kiedyś w D14 i tak zabrakie paliwa w którymś momencie :)

GAWRON
24-06-13, 10:25
Rozumiem że sugerujecie że po założeniu ssaka b7 nie trzeba będzie stroić a po założeniu ssaka z6 trzeba by wystroić?
Planuję zmienić ssący w ej9 ale bardziej mi zależy na lepszych osiągach niż na po prostu poziomej przepustnicy. Ale jeżeli mam stroić czyli kupić kompa + wyłożyć ok 400zł to w sumie ze ssakiem i z jakimś dolotem wyjdzie 1000zł... to w takim wypdku zdecyduje się na ssący b7. Tylko pytanie czy on cokolwiek zmieni.
Przerabiałem już kiedyś zmiane kolektora z b7 na z6 i różnica była na prawdę spora. Nic nie stroiłem ale to jednak była zmiana na kolektor z pojemności większej o 100ccm a nie 200ccm.

woPo
24-06-13, 11:07
Wszystko tak jak napisałeś będzie git, bynajmniej ja tak robiłem w swoim D14 i grało.

Co do rozwiercania kanałów, można to ogarnąć, bo tam się robi rant na głowicy, po przyłożeniu Z6 z racji większych kanałów, ale ja nie robiłem a i tak różnica była mocno odczuwalna.

Mi to zajęło na duuuużym spokoju 2 dni z majówki :) Łącznie z przerabianie wiązki do wtrysków z racji za krótkich przewodów.

_Mucha_
24-06-13, 12:11
Czyli aby dało to większe efekty sugerujecie aby zakładać od Z6 ? :)


Łącznie z przerabianie wiązki do wtrysków z racji za krótkich przewodów.
rozumiem że trzeba przedłużać wiązkę od wtrysków ? I czy od czujników też ?

marwol
24-06-13, 12:30
Pierwsze slysze aby kable do wtryskow byly za krotkie

Tapatalk

_Mucha_
24-06-13, 12:33
No to teraz już nie wiem :) a chciałbym się zabezpieczyć przed ewentualnymi niespodziankami, bo auto mam jedno a muszę to ogarnąć w weekendzik jak już pozbieram graty. Czytałem też na innym forum że trzeba też przedłużać kostki od mapsensora i krokowego bo podobno za krótkie,i trzeba założyć przewód paliwowy od z6 lub b7 bo ten z d14z2 za krótki :(

woPo
24-06-13, 12:57
Pierwsze slysze aby kable do wtryskow byly za krotkie

A robiłeś taką przekładkę?

Ja robiłem i wiem, że do wtrysków były za krótkie.

Tutaj foto, o ile, żeby dobrze ułożyć kable:

http://img235.imagevenue.com/loc9/th_065848854_P1015152_122_9lo.JPG (http://img235.imagevenue.com/img.php?image=065848854_P1015152_122_9lo.JPG) http://img240.imagevenue.com/loc37/th_065889195_P1015191_122_37lo.JPG (http://img240.imagevenue.com/img.php?image=065889195_P1015191_122_37lo.JPG) http://img145.imagevenue.com/loc554/th_065929380_P1015204_122_554lo.JPG (http://img145.imagevenue.com/img.php?image=065929380_P1015204_122_554lo.JPG) http://img131.imagevenue.com/loc86/th_065964683_P1015205_122_86lo.JPG (http://img131.imagevenue.com/img.php?image=065964683_P1015205_122_86lo.JPG)


Tylko od wtrysków, reszta styka.

marwol
24-06-13, 13:14
Nie, nie robiłem takiej przekładki. Ale na forum po raz pierwszy słysze o potrzebie dorabiania kabli do wtryskow. I teraz sa dwie opcje: albo wszyscy ktorzy wczesniej zakladali inny ssący dorabiali kable i o tym nie pisali, bo uznali to za oczywiste. Albo Ty cos pokreciles lub sie nie znasz :)

Tapatalk

_Mucha_
24-06-13, 13:51
Dzięki za fotki woPo na pewno będą mega pomocne przy montażu. Czyli muzę też naszykować dużo peszelka i kabelka i izolację parcianą :) ale to w standardzie na wyposażeniu :)

woPo Twój ssący to z6 czy b7 ? chyba b7 bo regulator po lewej stronie, chyba że listwa z d14 ? :)

vipek
24-06-13, 13:52
Czytałem też na innym forum że trzeba też przedłużać kostki od mapsensora i krokowego bo podobno za krótkie,i trzeba założyć przewód paliwowy od z6 lub b7 bo ten z d14z2 za krótki :(

Tak, ja przedłużałem. Do wtryskiwaczy nie trzeba


Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2

spychu
24-06-13, 14:40
A robiłeś taką przekładkę?

Ja robiłem i wiem, że do wtrysków były za krótkie.
Ja tez robilem i wiem, ze nie sa za krotkie, tylko trzeba je wlasnie odpowiednio ulozyc, a to dwa rozne pojecia :)

Za krotkie sa wtedy, kiedy musisz wziac w reke kalafonie, cyne i lutownice. Tu nie ma takiej potrzeby.


Czytałem też na innym forum że trzeba też przedłużać kostki od mapsensora i krokowego bo podobno za krótkie,i trzeba założyć przewód paliwowy od z6 lub b7 bo ten z d14z2 za krótki :(
Tak, ja przedłużałem. Do wtryskiwaczy nie trzeba
Rowniez nie trzeba ich przedluzac, kwestia rozizolowania i zaizolowania na nowo.

Nie ma znaczenia czy wkladamy Z6 czy B7, jedyne co jest zbyt krotkie to przewod paliwowy z D14.

_Mucha_
24-06-13, 14:46
Co jak co trzeba przygotować się na niespodzianki :) Jeszcze będę musiał ogarnąć jak popodpinać wężyki do nowego kolektora a co zaślepić :)
I jak wreszcie z tym przewodem do listwy paliwowej ? Trzeba zakładać dłuższy od D16 czy może być ten stary od D14 ? :) Sorry chłopaki za tyle pytań ale chciałbym wykluczyć swoje wątpliwości :)

spychu
24-06-13, 14:56
Trzeba zalozyc dluzszy, tez z D14 jest za krotki.

Jak juz zalozysz przepustnice z D14 na ssaka z B7 to przewody wodne do krokowego podlaczasz w nastepujacy sposob.
wewnetrzny (po stronie kolektora) do rury miedzy pompa wody a termostatem idacej z tylu bloku silnika
zewnetrzny (po stronie akumulatora) do miejsca w kolektorze, jesli masz kolektor z dwoma wyjsciami drugie zaslepiasz i tyle.

Mowa oczywiscie o cienkich wezykach, bo z kolektora wychodzi jeszcze gruby ktory laczy kolektor z termostatem.

W sumie podmiana kolektora jest banalnie prosta.

- w przepustnicy z D14 zakladasz sprezyne i mocowanie linki od przepustnicy z B7/Z6
- jesli masz listwe z B7/Z6 to ja zostawiasz razem z przewodem, przekladasz tylko wtryski z D14, nie musisz wtedy rzezbic wiertarka otworow w listwie z D14 aby ja przykrecic do kolektora
- podlaczasz przewody wodne, regulator cisnienia paliwa i odpowietrzenie skrzyni korbowej.
- jesli kolektor z B7/Z6 masz bez krokowego i czujnika temperatury to te miejsca zaslepiasz, jesli masz to nic z nimi nie robisz i zostawiasz niepodpiete
- podlaczasz wypiete wczesniej kostki i tyle

woPo
24-06-13, 15:24
Nie, nie robiłem takiej przekładki. Ale na forum po raz pierwszy słysze o potrzebie dorabiania kabli do wtryskow. I teraz sa dwie opcje: albo wszyscy ktorzy wczesniej zakladali inny ssący dorabiali kable i o tym nie pisali, bo uznali to za oczywiste. Albo Ty cos pokreciles lub sie nie znasz :)


haha, rozbawiłeś mnie, ale spoko, może być że się nie znam jak Ci będzie się lepiej żyło :)

A robiłem ten zabieg 3 lata temu gdzie na forum nie było dostatecznej informacji o tym zabiegu, opierałem się na zagranicznych stronach. Przewody przedłużyłem bo dwa pierwsze pasowały, dwa dłuższe nie, chciałem, żeby nie były na maksa naciągnięte, więc zrobiłem po swojemu, przedłużyłem i ułożyłem tak jak chciałem. Jak nie trzeba to spoko, nikomu pistoletu do głowy nie przykładam :)

A no i to, że po przekładce dostawałem co 2-3 dni PW od osób, które chciały to robić i pytały o rady też świadczy o tym, że się nie znam :D

Luuuzixon! Bez odbioru :)

_Mucha_
24-06-13, 18:37
Jak juz zalozysz przepustnice z D14 na ssaka z B7 to przewody wodne do krokowego podlaczasz w nastepujacy sposob.
wewnetrzny (po stronie kolektora) do rury miedzy pompa wody a termostatem idacej z tylu bloku silnika
zewnetrzny (po stronie akumulatora) do miejsca w kolektorze, jesli masz kolektor z dwoma wyjsciami drugie zaslepiasz i tyle.

Mowa oczywiscie o cienkich wezykach, bo z kolektora wychodzi jeszcze gruby ktory laczy kolektor z termostatem.

W sumie podmiana kolektora jest banalnie prosta.

- w przepustnicy z D14 zakladasz sprezyne i mocowanie linki od przepustnicy z B7/Z6
- jesli masz listwe z B7/Z6 to ja zostawiasz razem z przewodem, przekladasz tylko wtryski z D14, nie musisz wtedy rzezbic wiertarka otworow w listwie z D14 aby ja przykrecic do kolektora
- podlaczasz przewody wodne, regulator cisnienia paliwa i odpowietrzenie skrzyni korbowej.
- jesli kolektor z B7/Z6 masz bez krokowego i czujnika temperatury to te miejsca zaslepiasz, jesli masz to nic z nimi nie robisz i zostawiasz niepodpiete
- podlaczasz wypiete wczesniej kostki i tyle

Chwała Ci za ten opis :) :)



Trzeba zalozyc dluzszy, tez z D14 jest za krotki.
rozumiem że ten z d16 lub d15 będzie pasował ? :)

marwol
24-06-13, 18:56
Post Spycha to aż wydrukuje sobie :)
Tapatalk

_Mucha_
24-06-13, 18:58
Post Spycha to aż wydrukuje sobie
no chyba można by manuala z tego zrobić:)

Kupując uszczelki do ssaka z b7/z6 to: do przepustnicy ma być nowa z D14 i pod kolektor też z D14 ? :p

spychu
25-06-13, 14:39
Uszczelka pod przepustnice z D14.

Pod ssaka nie ma znaczenia czy bedzie to uszczelka z D14 czy D15/16 roznia sie tylko ksztaltem otworu wodnego, w D14 jest on okragly w D15/16 prostokatny.

Mozna wlozyc obojetnie ktora uszczelke dlatego, ze w glowicy z D14 kanal wodny tez jest okragly a w kolektorze D15/16 prostokatny, rownize te nie maja zadnego wplywu na dzialanie ukladu i to, ze sa rozne niczemu nie przeszkadza.

_Mucha_
25-06-13, 15:04
No to jeszcze zostaje rozwiązanie przedłużenia przewodu paliwowego od D14, bo na allegro cinko z tym :(

woPo
25-06-13, 23:04
Znajdź w necie sklep, który ma przewody do paliwa, kupisz taki odcinek jaki chcesz. Ja np dokupowałem przewody gumowe wodne, paliwowe itd, w tym sklepie:

http://www.alimex.pl/index.php/weze-osprzet-weze-c-22_31

Jest internetowy ale ja kupiłem na miejscu. Masz taaaaaaaaki wybór!

GAWRON
26-06-13, 08:19
Ktoś jest w stanie podać różnice w wymiarach średnicy lub raczej wysokości i szerokości otworów kanałów dolotowych między kolektorami z d14 a d15b7?? Czy te z b7 są większe? bo to że z6 ma znacznie większe niż b7 to wiem bo kilka lat temu robiłem taką przekładkę.
Zastanawiam się czy kupować b7 bo będzie bardziej zbliżona pojemność i nie będzie problemu z brakami paliwa przy jakiś tam obrotach (nie mam zamiaru tego stroić) czy od razu z6.
Jeżeli b7 ma takie same kanały jak d14 to chyba nie ma sensu ale jeżeli różnica jest jak miedzy b7 a z6 to biore b7.
Może ktoś zmierzył i posiada taką wiedzę??

_Mucha_
26-06-13, 09:44
Jeśli chodzi o średnice to :
d14 - 38mm
d15b7 - 40 mm
d16z6 - 42 mm

Jeśli dobrze doczytałem :)
Jeśli bez strojenia to b7, jeśli ze strojeniem to z6 :) - aby wykorzystać w pełni ten kolektor. W pewnym momencie w d14 i tak zbraknie paliwa,co już w pewnych spekulacjach na forum wyszło na jaw :)
b7 - tańszy
z6 - droższy


Znajdź w necie sklep, który ma przewody do paliwa, kupisz taki odcinek jaki chcesz
a chodzi mi o te końcówki co są przy filtrze i listwie, przecież przewody będą bez nich :) chyba że się zastosuje jakąś przedłużkę :)

Saiti
26-06-13, 11:22
a chodzi mi o te końcówki co są przy filtrze i listwie, przecież przewody będą bez nich

To są takie nakrętki - nakładasz nakrętkę, zarabiasz końcówkę i można montować :) http://allegro.pl/zagniatarka-zarabiarka-p-hamulcowych-ftd-250-i3334352022.html takie coś potrzebujesz

_Mucha_
26-06-13, 11:54
Nie, będę pakował jeszcze 150 w coś co mi raz się przyda :) więc chyba poczekam aż OEM się pojawi :) ale dziękuję za alternatywę...

GAWRON
27-06-13, 16:44
czy ten za krótki przewód paliowy który trzeba mieć od b7 lub z6 to ten co na zdjęciu? http://pnp.impressiveworks.eu/d15b2+mpfi/36.doplyw_paliwa_mini.jpg i on idzie do listwy paliwowej.

_Mucha_
27-06-13, 20:01
czy ten za krótki przewód paliowy który trzeba mieć od b7 lub z6 to ten co na zdjęciu? http://pnp.impressiveworks.eu/d15b2+...aliwa_mini.jpg i on idzie do listwy paliwowej.
zgadza się...

GAWRON
12-07-13, 17:01
jutro biorę się za podmiankę tego kolektora w aucie żony. Pytanie co do uszczelki przepustnicy. Nie mam jeszcze zdemontowanej przepustnicy z d14 ale mam w rękach kolektor b7. Czy dobrze gdzies kiedyś słyszałem że wystarczy jak sobie wytnę uszczelkę pasująca do ssaka b7 tylko bez otworu wodnego??

GAWRON
13-07-13, 18:44
Zatem sam sobie odpowiem :) Uszczelkę trzebaa wyciąć po prostu bez kanału wodnego. Bo w przepustnicy d14 jest ten kanał wodny tylko w ori kolektorze jego nie ma.
Różnica jest jak dla mnie ogromna!! Dolot założyłem na razie serie z puszką od b18 bo taki miałem. Autko mruczy i zasuwa prawie jak moje byłe coupe ej2 :D
Super dokręca się na obroty i dolny zakres o niebo lepszy. Na pierwszym biegu po przekroczeniu 3000obr tak po prostu trudno na mokrym złapać trakcję.
Polecam bardzo i jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie pomogę.
Obyło się bez przedłużania kabli do wtryskiwaczy tylko trzeba porozcinać peszelki i izolację i wszystkiego starczy.
Auto odpaliło od strzała po uprzednim resecie kompa, poczekałem aż wentylator się uruchomi a potem w drogę. żadnego falowania obrotów czy innych niespodzianek.

_Mucha_
14-07-13, 13:22
Polecam bardzo i jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie pomogę.

Super będę wiedział do kogo uderzać z pytaniami :) Zakładałem z6 czy b7 ? Przewód paliwowy przedłużałś czy kupiłeś. A może dało by radę abyś wrzucił fotki jak to wsystko wyszlo i popodłączane jest :) Było by kozacko :) i pomoc na przyszłość...

GAWRON
14-07-13, 21:31
znalazłem na allegro ssący od b7 kompletny z przepustnicą (bo ten motylek jest potrzebny żeby przełożyć) i napisałem do goscia że kupię tylko wtedy jeżeli ma i dorzuci w cenie przewód paliwowy razem z podkładkami i śrubą. Pierwszy sprzedawca jakiego znalazłem za normalną cenę nie miał przewodu, drugi też ale trzeci już miał. Dałem b7 bo tak jak wcześniej pisałem nie chciałem tego stroić.

face
25-07-13, 13:08
Jak wygląda cenowo taki zestaw bo znalazłem taki na rodzimym szrocie i nie wiem czy to dobra cena :)

marwol
25-07-13, 13:16
120-150zeta za kompletny ?

Tapatalk

GAWRON
25-07-13, 22:10
ja dałem 170zł za kompletny ssak z przepustnicą b7 z przewodem paliwowym ale zdecydowanie można by dorwać taniej tylko trzeba czekać

http://www.iv.pl/images/79476645871430632104.jpg (http://www.iv.pl/)
na zdjęciu jeszcze z reduktorem od zdemontowanej instalacji gazowej. Przedtem był założony seryjny dolot z b18c4, wsadzoną rurą na która nachodził stożek. Ale ten jest znacznie dłuższy a w zasadzie najdłuższy jaki się dało zmieścić i bardzo poprawiły się niższe obroty. Auto teraz już goni *****iście a dojdzie 4-2-1 i osłona stożka z nawiewem i auto już na prawdę będzie się nadawało do jazdy bo seryjne d14 to muł na maxa.

http://www.iv.pl/images/42581477884964771533.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/84664294307299343151.jpg (http://www.iv.pl/)

http://www.iv.pl/images/89419992393489985511.jpg (http://www.iv.pl/)

_Mucha_
26-07-13, 08:58
Oooo no piękne foty i robota, zabieram się chyba u siebie w taki interes bo chyba sie opłaca :)
A spalanie jakoś wzrosło ?

GAWRON
27-07-13, 08:21
spalanie zmalało :) Wychodzi powtarzalnie 6,5l gazu (już jest założona sekwencja). A dynamika bez porównania lepsza.
W poprzednim moim aucie EJ2 coupe z d15b7 po zmianie kolektora na większy od Z6 również spalanie spadło i było na poziomie 6,5l benzyny w mieście.
Po prostu mniej gazu wciskasz żeby jechać tak jak zawsze.

vipek
27-07-13, 09:01
Albo jest po prostu za ubogo i AFR masz z tylka :)

Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk

_Mucha_
27-07-13, 10:48
spalanie zmalało
ooo no to pięknie, więc będę polował na allegro :) jest jeden za 159 zł kpl. :)

GAWRON
27-07-13, 14:24
Albo jest po prostu za ubogo i AFR masz z tylka :)

tego nie wiem i się nie dowiem :)
Ale wydaje mi się że jak by były jakieś braki to przy wysokich obrotach nie ciągnął by do samego końca tylko było by odczuwalne osłabnięcie.
Tak jak pisałem, poprzednią moją coupe też uzbroiłem w większy kolektor z6 i 4-2-1 bez żadnego strojenia i absolutnie bezawaryjnie przelatałem w tym setupie 300 000km.
Z resztą taka jest prosta zasada, chcąc zmniejszyć spalanie trzeba dodać powietrza do mieszanki. Wątpię żeby w silniku wolnossącym tak łatwo przekroczyć ten powiedzmy maksymalny stosunek powietrza do paliwa 15,4:1.
Gdyby nie przybyło mocy a tylko samo spalanie by zmalało, to były by powody do niepokoju.
Poza tym wykręcałem świece wczoraj żeby zobaczyć jaki mają kolorek więc są eleganckie "brunatno słomkowe" :)
Jak by była za uboga mieszanka były by wysuszone z białym nalotem, jak by była za bogata to były by czarne.

pioootr
27-07-13, 16:03
Ale wydaje mi się że jak by były jakieś braki to przy wysokich obrotach nie ciągnął by do samego końca tylko było by odczuwalne osłabnięcie.
Tego nie wyczujesz na dupohamowni.

GAWRON
27-07-13, 17:14
ale po kolorze świec jesteś w stanie w zupełności stwierdzić czy skład mieszanki jest za bogaty czy za ubogi

pioootr
27-07-13, 18:12
Niby tak, ale różnica jest taka jak między suwmiarką a papierową metrówką z Ikei :)

spychu
28-07-13, 16:46
Stan AFRu jestes w stanie stwierdzic tylko i wylacznie sonda.

Bo po ssaku Z6 moze znaczaco paliwa brakowac jedynie powyzej 5k rpm. U mnie niby tez bylo ok, niby sie dokrecalo do odcinki a AFR powyzej 5k rpm byl 15-16 wiec chyba nie trzeba tlumaczyc czym grozila taka jazda.

GAWRON
28-07-13, 23:36
Dlatego właśnie zdecydowałem się na mniejszego ssaka b7 :)

shrek133
28-05-20, 18:03
Witam mam pytanie która z tych uszczelek ma rację bytu przy montażu kolektora z d15b7 do silnika d14z2 skoro silnik ma kółko a kolektor ten kanciak https://zapodaj.net/434f95ab5ed12.jpg.html
Dobra zamontowałem na kanciaku