Zobacz pełną wersję : rytmiczne stuki w okolicy rozrządu
demonobiker
15-08-10, 08:47
jak wyżej pojawiły się rytmiczne stuki z okolic rozrządu wzrastające wraz z obrotami
stuk przypomina stukanie zaworów
jak się schylę przy lewym kole również słychać
pojawiło się to znikąd
co to może być?
wykluczam panewki gdyż w zeszłym roku był generalny remont silnika i były wymieniane
rolka napinacza ? pompa wody ? pompa oleju ?
demonobiker
15-08-10, 19:05
przyczyna znaleziona poluzowało się koło pasowe na wale to co napędza pompe od wspomagania i rozrusznik.i teraz moje pytanie zanim sie zorientowałem co to to troszke sie to koło pokręciło i powycierały sie troche niektóre ząbki i teraz moje pytanie skręciłem to zakładając koło na wał i wkładjąc w otwór ten metalowy klin, nakłądając na śrubę uszczelniacz do gwintów i niby jest ok ale czy nic się nie będzie z tym działo przez te ząbki?luzu zadnego nie ma kręci się równo...
nakłądając na śrubę uszczelniacz do gwintówgwint się olejem smaruje!!
demonobiker
16-08-10, 20:35
czemu olejem?
czemu olejem?Bo tak pisze w instrukcji?
demonobiker
17-08-10, 21:15
nie widziałem czegos takiego w instrukcji poprzyj to czymś czemu akurat olejem bo sensu to dla mnie nie ma żadnego...
można olejem, ale jest tez smar do gwintów...
Wrzuciłem screena od innego silnika civa bo d14a2 mam po ang a chciałem żeby wszystko było jasne:
http://img294.imageshack.us/img294/1513/schowek01ht.th.jpg (http://img294.imageshack.us/i/schowek01ht.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
demonobiker
17-08-10, 21:43
zwracam honor w takim razie ja przed obawa ponownego odkrecenia posmarowaem uszczelniaczem do gwinow ale nadal na moje pytanie nie znalazlem odpowiedzi mianowicie czy nic się nie będzie sie działo z tym kołem przez te wytarte ząbki?
czy nic się nie będzie sie działo z tym kołem przez te wytarte ząbki?Nie ustawisz centralnie koła pasowego względem wału korbowego-a to bardzo ważne. Jeśli twierdzisz że ustawiłeś ok to poobracaj kluczem za wał korbowy i cały czas kontroluj napięcie paska od wspomy-czy w każdym miejscu jest identyczne.
Póki klej jeszcze świeży to odkręć śrubę koła pasowego-wyczyść wszystko i złóż jak w serwisówce-bo za parę lat już tego możesz nie okręcić:eek:
demonobiker
18-08-10, 11:48
nie da sie inczej koła założyż z teo względu że na wale jest naciecie i na ole tez w które po ustawieni jedno przy drugim wkłada sie taki bolec więc jak można niecentralnie założyć koło?poza tym sprawdzone i zawsze naciag paska jest taki sam koło kręci się równo nie na boki ani nic w tym stylu
Uwierz mi że można, to że jest klin niewiele zmienia bo jedynie ustawia koło pasowe w pewnej zależności od wału korbowego-ale luzu promieniowego koła pasowego nie likwiduje!!
demonobiker
23-10-10, 21:40
problem chyba powrócił znów ogromny hałas z okolic koła pasowego , koło sprawdziłem i jest dokręcone gdzie szukać dalej? czy mogę odpalić silnik na chwilę bez tego koła pasowego a co za tym idzie alternatora i pompy wspomagania?bo zastanawiam sie ze moze sie posypalo lozysko w którymś z w/w rzeczy?jak by sie to objawiało?
demonobiker
25-10-10, 12:05
no i znów odkręciło się koło pasowe na wale i znów zniszczone i koło i klin czemu to się tak odkręca?dokręcone momentem odpowiednim takim jak w serwisówce co robić?
demonobiker
25-10-10, 20:10
okazało się że jest uszkodzony jakieś 2 cm gwint na wale trzeba go poprawić i dać dłuższą śrubę czy macie pomysł do kogo się z tym udać i czy da radę wogóle coś takiego zrobić?
demonobiker
17-05-11, 13:14
ku..a i znów ten sam problem wczoraj po raz kolejny odkręciło się koło pasowe na wale, nasczęscie w porę zauważone i szkód nie narobiło.czy ktoś umie mi powiedzieć czemu cały czas koło się odkręca?koło łądnie siedzi na wale, śruba i klin nowy , gwint na wale poprawiony, śruba wkręcana na klej do gwintów a mimo to odkręca się co robić?koło dokręcone z całej pary za kązdym razem.w miejscu gdzie jest klin jest delikatnie uszkodzony wał tzn miejsce gdzie wkłąda się klin troszkę się powiększyło ale to chyba nie ma zwiążku z problemem odkręcania koła??
jak sie odkreca to koło moze być krzywe.
demonobiker
17-05-11, 13:47
za każdym razem kupuje następne coprawda używane ale wątpie abym trafił na już 4 krzywe koła... ;(
wiem że mam dolną poduszkę oberwane przy silniku właśnie tą przy kole pasowym czy ona może powodować takie drgania aby koło się odkręcało?
Jak to czytam, to tak mi sie przypomina z dzieciństwa jak to z kumplami żeśmy "komarkami" jeździli... tam zawsze się urywało magneto... powód był prosty, albo źle dokręcona śruba albo klin się zrywał, albo po prostu było(jak piszesz) wyrąbane gniazdo pod klin w wale... aczkolwiek nie mogę stwierdzić, że tak jest i u Ciebie, bo to tak się objawiało w komarkach:]
Szczerze, to też bym obstawiał koło ze jest krzywe, ale skoro piszesz ze dobre... hmmm może masz za mocno pasek naciągnięty... trudna sprawa.
demonobiker
17-05-11, 20:46
też się nad naciągiem paska zastanowiłem i może faktycznie był przeciągnięty...hmmm będę myślał narazie złożyłem do kupy, jak wymienię rozrząd to zakręce na silniejszy klej i oby przez kolejne 100tys tego nie odkręcać;)
demonobiker
21-07-11, 19:09
dwa miesiące jeżdzenia z nów to samo :( już nie wiem co z tym robic przerażają mnie koszty wymiany wału ale nie wiem czy bez tego się nie obędzie...?!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.