PDA

Zobacz pełną wersję : rytmiczne stuki w okolicy rozrządu



demonobiker
15-08-10, 08:47
jak wyżej pojawiły się rytmiczne stuki z okolic rozrządu wzrastające wraz z obrotami
stuk przypomina stukanie zaworów
jak się schylę przy lewym kole również słychać
pojawiło się to znikąd
co to może być?

wykluczam panewki gdyż w zeszłym roku był generalny remont silnika i były wymieniane

Konrad84
15-08-10, 15:52
rolka napinacza ? pompa wody ? pompa oleju ?

demonobiker
15-08-10, 19:05
przyczyna znaleziona poluzowało się koło pasowe na wale to co napędza pompe od wspomagania i rozrusznik.i teraz moje pytanie zanim sie zorientowałem co to to troszke sie to koło pokręciło i powycierały sie troche niektóre ząbki i teraz moje pytanie skręciłem to zakładając koło na wał i wkładjąc w otwór ten metalowy klin, nakłądając na śrubę uszczelniacz do gwintów i niby jest ok ale czy nic się nie będzie z tym działo przez te ząbki?luzu zadnego nie ma kręci się równo...

rider143
16-08-10, 15:31
nakłądając na śrubę uszczelniacz do gwintówgwint się olejem smaruje!!

demonobiker
16-08-10, 20:35
czemu olejem?

rider143
16-08-10, 20:47
czemu olejem?Bo tak pisze w instrukcji?

demonobiker
17-08-10, 21:15
nie widziałem czegos takiego w instrukcji poprzyj to czymś czemu akurat olejem bo sensu to dla mnie nie ma żadnego...

Konrad84
17-08-10, 21:17
można olejem, ale jest tez smar do gwintów...

rider143
17-08-10, 21:23
Wrzuciłem screena od innego silnika civa bo d14a2 mam po ang a chciałem żeby wszystko było jasne:
http://img294.imageshack.us/img294/1513/schowek01ht.th.jpg (http://img294.imageshack.us/i/schowek01ht.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

demonobiker
17-08-10, 21:43
zwracam honor w takim razie ja przed obawa ponownego odkrecenia posmarowaem uszczelniaczem do gwinow ale nadal na moje pytanie nie znalazlem odpowiedzi mianowicie czy nic się nie będzie sie działo z tym kołem przez te wytarte ząbki?

rider143
17-08-10, 21:49
czy nic się nie będzie sie działo z tym kołem przez te wytarte ząbki?Nie ustawisz centralnie koła pasowego względem wału korbowego-a to bardzo ważne. Jeśli twierdzisz że ustawiłeś ok to poobracaj kluczem za wał korbowy i cały czas kontroluj napięcie paska od wspomy-czy w każdym miejscu jest identyczne.
Póki klej jeszcze świeży to odkręć śrubę koła pasowego-wyczyść wszystko i złóż jak w serwisówce-bo za parę lat już tego możesz nie okręcić:eek:

demonobiker
18-08-10, 11:48
nie da sie inczej koła założyż z teo względu że na wale jest naciecie i na ole tez w które po ustawieni jedno przy drugim wkłada sie taki bolec więc jak można niecentralnie założyć koło?poza tym sprawdzone i zawsze naciag paska jest taki sam koło kręci się równo nie na boki ani nic w tym stylu

rider143
18-08-10, 16:40
Uwierz mi że można, to że jest klin niewiele zmienia bo jedynie ustawia koło pasowe w pewnej zależności od wału korbowego-ale luzu promieniowego koła pasowego nie likwiduje!!

demonobiker
23-10-10, 21:40
problem chyba powrócił znów ogromny hałas z okolic koła pasowego , koło sprawdziłem i jest dokręcone gdzie szukać dalej? czy mogę odpalić silnik na chwilę bez tego koła pasowego a co za tym idzie alternatora i pompy wspomagania?bo zastanawiam sie ze moze sie posypalo lozysko w którymś z w/w rzeczy?jak by sie to objawiało?

demonobiker
25-10-10, 12:05
no i znów odkręciło się koło pasowe na wale i znów zniszczone i koło i klin czemu to się tak odkręca?dokręcone momentem odpowiednim takim jak w serwisówce co robić?

demonobiker
25-10-10, 20:10
okazało się że jest uszkodzony jakieś 2 cm gwint na wale trzeba go poprawić i dać dłuższą śrubę czy macie pomysł do kogo się z tym udać i czy da radę wogóle coś takiego zrobić?

demonobiker
17-05-11, 13:14
ku..a i znów ten sam problem wczoraj po raz kolejny odkręciło się koło pasowe na wale, nasczęscie w porę zauważone i szkód nie narobiło.czy ktoś umie mi powiedzieć czemu cały czas koło się odkręca?koło łądnie siedzi na wale, śruba i klin nowy , gwint na wale poprawiony, śruba wkręcana na klej do gwintów a mimo to odkręca się co robić?koło dokręcone z całej pary za kązdym razem.w miejscu gdzie jest klin jest delikatnie uszkodzony wał tzn miejsce gdzie wkłąda się klin troszkę się powiększyło ale to chyba nie ma zwiążku z problemem odkręcania koła??

sivy
17-05-11, 13:26
jak sie odkreca to koło moze być krzywe.

demonobiker
17-05-11, 13:47
za każdym razem kupuje następne coprawda używane ale wątpie abym trafił na już 4 krzywe koła... ;(
wiem że mam dolną poduszkę oberwane przy silniku właśnie tą przy kole pasowym czy ona może powodować takie drgania aby koło się odkręcało?

Zdrapka
17-05-11, 18:06
Jak to czytam, to tak mi sie przypomina z dzieciństwa jak to z kumplami żeśmy "komarkami" jeździli... tam zawsze się urywało magneto... powód był prosty, albo źle dokręcona śruba albo klin się zrywał, albo po prostu było(jak piszesz) wyrąbane gniazdo pod klin w wale... aczkolwiek nie mogę stwierdzić, że tak jest i u Ciebie, bo to tak się objawiało w komarkach:]

Szczerze, to też bym obstawiał koło ze jest krzywe, ale skoro piszesz ze dobre... hmmm może masz za mocno pasek naciągnięty... trudna sprawa.

demonobiker
17-05-11, 20:46
też się nad naciągiem paska zastanowiłem i może faktycznie był przeciągnięty...hmmm będę myślał narazie złożyłem do kupy, jak wymienię rozrząd to zakręce na silniejszy klej i oby przez kolejne 100tys tego nie odkręcać;)

demonobiker
21-07-11, 19:09
dwa miesiące jeżdzenia z nów to samo :( już nie wiem co z tym robic przerażają mnie koszty wymiany wału ale nie wiem czy bez tego się nie obędzie...?!