Zobacz pełną wersję : D13B2
Witam i pozrdo wszystkim.
Mam pytanko, a mianowicie czy D13B2 to tylko gaźniki czy w tym oznaczeniu moze byc wtrysk? Kumpel sie zarzeka ze ma D13B2 (widziałem nr silnika w OC) i niby 16V.
Czy to prawda? :D
D13B2,to oznaczenia silnika na gazniku,Twoj kolega ma wajche.
tak d13b2 1.3 16v jest to gaznik sterowany elektronicznie czyli masz u siebie tez kompa, silnik krokowy, sonde lambde chyba ze sam pogrzebal i dal wtrysk :D
chyba ze sam pogrzebal i dal wtrysk :D
No faktycznie nie pomyslalem o tym a jest taka mozliwosc.
Mam pytanko do znawcow i mechanikow ja takowym nie jestem :)
A mianowicie chodzi mi o gaznik czy ktos moze mi wytlumaczyc na jakiej zasadzie dziala przepustnica powietrza w gazniku poniewaz ja szukam dokladnej przyczyny dlaczego moje autko pali tyle litrow bajurki. I co sie okazalo sciagnolem pokrywe od filtra pozniej cala reszte zeby miec goly gaznik na wieszchu i w momecie kiedy silnik jest rozgrzany i go odpalam i dodaje gazu nie widze reakcji na przepustnicy powietrza caly cza jest maksymalnie otwarta. Teraz sie zastanawiam poniewaz tak byc nie powinno przpeustnica sama w sobie powinna reagowac wprostproporcjonalnie do dodawania wiekszej ilosci paliwa.
A ona jak stala na maxa otwarta tak stoi.
Prosze mnie poprawic jesli sie myle i wytlumaczyc na jakiej zasadzie powinna dzialac przepustnica. Bo jesli mam racje to jesli przepustnica jest caly czas otwarta to daje max powietrza i sonda to wychwytuje i dawkuje odpowiednio wiecej paliwa i ztad moje duze ilosc pochlanianego paliwka.
Zaraz poszukam rysunkow technicznych od gaznika bo mam jeszcze kilka pytan.
Prosze o odpowiedz SAJENS
a czy ta klapka na którą patrzysz to się w ogóle rusza?
Wlasnie nie jest czly czas max otwarta i nic !!!
a czy na zimnym silniku jest zamknięta?nie znam tego gażnika ale w moich starych autach tj.golf 1 i micra k10 pierwsza przepustnica to była od ssania.jak silnik był zimny to była zamknięta a ze wzrostem temperatury otwierała się i jeśli silnik był ciepły to cały czas była właśnie otwarta.
Wiesz co nie sprawdzalem tego czy na zimnym jest zamknieta, ale na rozgzanym byla na max otwarta i teraz mam jeszcze jedno pytanie:
Jak jest przepustnica to sa do nie takie ruchome blaszki za pomoca ktorych ona powinna pracowac (takie ciagi malenkie i sprezynki na nich), jak ruszam na odpalonym silniku przepustnica to jak ja przymkne do polowy wchodzi na wyzsze obroty i silnik zaczyna bardzo rowniutko smigac a gdy jest maksymalnie otwarta sa zauwazalne (doslowmnie bardzo malutkie) skoki obrotow na silniku oczywiscie rozgzanym. Jak ktos ma rysunek techniczy gaznika prosze wrzucic do tego tematu bo nie mam manuala i chcialem dobrze wytlumaczyc.
Obrysowal bym i opisal o co dokladnie chodzi a przyokazji sprawdzil czy u mnie jest tak samo zamontowane bo ja rozkrecalem gaznik i moze cos zle poskladalem :)
Pozdro SAJENS
Sajens ta pierwsza przepustnica na ktora patrzysz to jest od ssania :) ja tez to ostatnio mialem nonstop otwarte na maxa :D po lewej stronie gaznika masz takiec niewiem jak to nazwac:| najlepiej by buylo pokazac na fotach:P ale niemam aparatu :( jest tam taka blaszka z z diora w srodku jakies 1.5 cm wyglada jak widelczyk i do tej dziory powinna wchodzic nastepna blaszka ktora reguluje otwarcie przepustnicy ja ta blaszke regulujaca mialem wolna czyli z niczym niewspulpracowala dopiero po wlozeniu do tej blaszki przepustnica zamkla mi sie jak dorwe aparat to przesle ci foty :)
i co rozwiazales juz zagadke?
czy to ta ruchoma przyslonka - pierwsza z gory jak zdejmiesz obudowe filtra? o tej mowicie?
bo jak tak to moje podejrzenie jest takie ze oboje mowicie o przyslonie rozruchowej ktora nie jest zadna dysza i nie ma wplywu na spalanie. jak tylko silnik sie zagrzeje to jest zawsze na max otarta. przymyka sie tylko przy rozruchu i zimnym silniku
wlasciwa przepustnica jest nizej i nie ma mozliwosci zeby nie reagowala na pedal gazu bo to ona daje obroty.
sajens jedz lepiej na regulacje do diagnosty.
polecam na ul. borowskiej. chcesz dam ci kontakt tam
Rozwiazalemn problem z gazniczkiem i jest git, zalozylem dolot i chodzi elegancko. :)
Potrzebuje nowy gaznik jak by ktos mial to prosze o info zamiescielem w dziale ogloszenia ale przy okazji jeszcze tutaj. Info na priv please.
SAJENS
sajens, to ile ci teraz pali?
Witam.Jestem tu po raz 1 i nie bardzo wiem jak się poruszać.Może ktoś wie jaka jest różnica w konstrukcji silnika 1.4i,a 1.4is?
:? dalej nie ten post.,.....uzyj opcji szukaj, a jak nic nie znajdziesz to załóż nowy temat, bo inaczej zarobisz drugie ostrzeznie :roll:
Nie litrazowalem go jeszcze ale wczesniej wciagal mi 12 litrow teraz moze troszczke mniej cos okolo 10 litrow. Glownym problemem spalania byl blad w kompie i dlatego jezdizl mi na trybie awaryjnym :). Ja zresetowalem kompa blad zniknol to nawet silni troszczke inaczej pracuje.
Pozdrawiam SAJENS
no ja teraz jestem w trakcie testu jazdy dziadkowo-lansowej czyli do 60km/h w miescie i spalnie wygląda obiecująco! - 8 litrów :D
Sajens to czekamy na foto tego dolotu :) bo az mnie ciekawosc zrzera :]
no dokładanie , zżera szybciej i intesnywniej niż blachy mojego ostatniego opla :lol: a tak na poważnie to czekamy z niecierpliwością!!!
Zdjecie bylo umieszcozne w temacie ktore zostalo zapomniane :)
http://img235.echo.cx/img235/2014/33fq1.jpg
Tak wyglada ale w zeczywistosci duo lepiej.
Ocencie sami.
Pozdrawiam SAJENS
no to teraz opisz dokładanie!!!! z czego i jakie komponenty!!! co to za kolanko??? co zrobiłeś z przewodami podćisnienia itp...
pisz pisz pisz jak dokladnie te kolano przymocowales do gaznika ? wszystko opisz i wiecej fotow :D bo chyba tez cos takiego zrobie bo landie wyglada :D a po 2 ta rozporke juz miales ?
i napisz ile ci pali na stożku i jeszcze jedno czmeu nie masz oddzielonego stożka od silnika?? powinien być i miec dolot zimnego powietrza!!
W tym temacie nie bedziemy kontynuowac opisu mojej instalacji opisze ja w temacie ktory zalozylem w odpowiednim kontekscie oto link:
TOPIC Z OPISEM MOJEJ INSTALACJI :) (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=3198)
Pozdrawiam SAJENS
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.