PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolki na zegarze w Hondzie - jak to jest..



PaMa
06-11-06, 15:56
Witam,

pytanie banalne, ale nie znalazlem odpowiedzi na niego przeszukujac forum, wiec pytam:

Moj szwagier mial Hanie C 95 V-tec 1.5., pamietam ze mial u siebie taka zielona lampke od jazdy ECO, gdzies pomiedzy predkosciomierzem a obrotami.
Teraz moje pytanie:
czy w nowszych wersjach VI gen. lampki takowej nie ma??- a silnik jest na tyle ekonomiczny ze nie potzreba jej, czy jak..?Bo u mnie po prostu jest zaslepka.


PS. Jesli post jest denny, prosze moderatora o zdjecie. :mrgreen:

wunat
06-11-06, 15:57
szwagier mial inny silnik vtec-e i takowy mial taka kontrolke.

jacivic
06-11-06, 15:58
szwager mial Hanie made in Japan

slyszalem ze w anglikach brak takiej kontrolki

ja mam :D

PaMa
06-11-06, 15:58
za bardzo nei jest dla mnei jasna Twoja wypowiedz, to ze w V-tec jest lapka to wiem. Ale u mnie w D14 97' jej brak..

ja mam ZROBIONE IN Japan i jej nie mam,

btw,
zeby nie walic nei potzrebnych postow, ostatnie pytanie:
czy macie podswietlony przycisk od Awaryjnych? /mowie o seryjnych przyciskach:D /? Bo jak jest ciemno, a ktos chcialby wlaczyc Awaryjne w mojej Hani, to za Chiny nie odszuka..;/

wunat
06-11-06, 16:05
"vtec" a nie "v-tec". a dlaczego Ty ziomie mialbys miec taka lampke skoro nie masz silnika vtec-e? poprostu jedne silniki sa z vtec sohc albo dohc, a Twoj to sohc w ktorym nie ma zmiennych faz rozrzadu (vtec) ani innego systemu jakim jest vtec-e. krotko mowiac masz totalnie inny silnik.

PaMa
06-11-06, 16:08
O to chodzilo, w vtec sa, w innych nie sa montowane.
Dziki za informacje, btw, co z tymi Awaryjnymi..??;-)

jacivic
06-11-06, 16:11
podswietlenie awaryjnych?... nigdy nawet uwagi na to nie zwrocilem ...

wunat
06-11-06, 16:13
O to chodzilo, w vtec sa, w innych nie sa montowane.
Dziki za informacje, btw, co z tymi Awaryjnymi..??;-)

ziomie w vtec-e sa. musisz rozroznic. vtec a vtec-e to 2 rozne sprawy tak naprawde.

mortas
06-11-06, 17:33
Witam no u mnie akurat takowej kontrolki [eco] nie ma a mam wersje japan, hmm może zegary nie oryginalne :roll: , nie wiem.

mclimak
06-11-06, 21:23
sekunda... vtec-e to silnik 90 konny, silnik d15z6 to tez vtec ale 114 konny ... ja posiadam japonczyka d15z6 i mam wskaznik economo...
przycisk od awaryjnych tez mam podswietlany, w standardzie taki jest, jak Ci sie nie swieci to pewnie zaroweczka padla...

Lcfr
06-11-06, 21:30
podswietlenie awaryjnych w 5 genie swieci
w 6 genie na 99,9% tez
w 6 genie - angielka - tez swieci


mała zaróweczka - wymiana i looz...

aha... i w d15z6(114KM) była taka kontrolka a w d15z8(?) - 90KM - nie było - z tego co sie orientuje...

strus
06-11-06, 22:11
kontrolka econo na pewno jest w 1,5ILS d15z6 114KM a także w 1,5vtec-e 90KM.
btw ostatnio bylem w serwisie Hondy w Zielonej Górze i wpadłem w gadke z szefem tegoż serwisu, gosc generlanie wygladal mi na speca mowil rzeczowo, wygladalo ze o Hondach wie sporo, zaskoczyl mnie tym co mowil na temat wlasnie kontrolki ECONO, Facio twierdzil ze tak naprawde to lipa i ze wcale nie jest to dokladnie oddanie stanu kiedy silnik zuzywa najmniej paliwa, kontrolka econo sterowana jest jedynie czujnikiem podcisnienia w kolektorze dolotowym i tylko w lekkim przyblizeniu swieci sie gdy silnik zuzywa malo paliwa, jak wiedza Ci ktorzy taka kontrloke maja swieci sie ona do 2,5k obr na biegach III i IV, na V do 3k obr czyli do okolo 120km/h
Generalnie z teorii tego goscia wynikalo ze jezdzenie do 2,5obr wcale nie jest takie ekonomiczne, twierdzil ze ekonomiczniej jest zmienic bieg okolo 4tys - 4250 obr/min.
moze ktoś jezdzacy d15z6 robil kiedys testy porownawcze czy trzymanie sie siclsle kontrolki econo to faktycznie najekonomiczniejsza jazda?
uprzedzam wypowiedzi tych ktorzy powiedza ze jazda do 2,5tys to żenada i hondą tak nie wypada, też lubie czasem wkrecic silnik do odciecia ale naprawde nie zawsze jest to potrzebne czasem liczy sie ekonomia :)
pozdr.

Lcfr
06-11-06, 22:33
a także w 1,5vtec-e 90KM.



może są rózne wersje.... :neutral:
ja widziałem ze 2 i kazda bez kontrolki...

makes
06-11-06, 23:08
Czy w każdej hondzie z silnikiem vtec jest kontrolka ECO ?? ja posiadam d16Z7 (125 KM) i nie posiadam takiej kontrolki(chyba)

bartol
07-11-06, 00:31
Czy w każdej hondzie z silnikiem vtec jest kontrolka ECO ?? ja posiadam d16Z7 (125 KM) i nie posiadam takiej kontrolki(chyba)

D16Z6 raczej i tu nie ma i nie bylo kontrolki no chyba ze ktos sam sobie ja zmontowal :mrgreen:

PaMa
07-11-06, 07:54
ale sie ziomki rozpisali...;-)
Widac generalnie ze tyle ilu uzystkownikow tyle opini na temat kontrolki ECO. Ale pytanie bylo, prosze pamietac o kontrolke w D14A4 (1.4 is 90KM), moj szwagier, jak pisalem mial VTECa z 96 i takowa mial.

Co do swiecacego przycisku od AWARYJNYCH, zanim zaczne grzebac zeby dostac sie do ew. zaroweczki, wystarczy wyciagnac podwazyc i wyciagnac przycisk, czy tzreba cos jeszcze exktra odkrecic..np pol przedniego panelu.. :mrgreen:

Pati
07-11-06, 09:36
kontrolka ECO jest w civicach 3/4d (96-00) z silnikiem d15z6.
w civicach 3/4d (92-95) z silnikiem d15z1 bywa, ale nie zawsze.
inne wersje silnikowe nie są vtec-e wiec tej kontrolki NIE MAJA. jasne teraz i klarowne?

PaMa
07-11-06, 09:47
Skoro ja mam D14A4 to jej nie powinienem posadac. Yes sir, jasne :D

servee
07-11-06, 10:02
Co do swiecacego przycisku od AWARYJNYCH, zanim zaczne grzebac zeby dostac sie do ew. zaroweczki, wystarczy wyciagnac podwazyc i wyciagnac przycisk, czy tzreba cos jeszcze exktra odkrecic..np pol przedniego panelu..

No ja w tamtym tygodniu bawilem sie m.in. w wyciaganie przycisku od swiatel awaryjnych (anglik) i zalecam ostroznosc. Niby w serwisowce pisalo, zeby tylko podwazyc w odpowiednim miejscu, ale przez to wykruszylem sobie znaczna czesc obudowy przycisku :(. Sprawa wyglada tak (przynajmniej w mojej wersji nadwozia). Wylacznik ma u gory i na dole metalowe blaszki wygiete w ten sposob, ze wygladaja jak zatrzaski i stosunkowo latwo mozna by wyciagnac przycisk samym podwazeniem, ale... Jak sie pozniej okazalo z boku przycisku (z zewnetrznej strony patrzac od osia pojazdu, czyt. od strony drzwi) jest jeszcze jedna plastikowa zapadka, ktora u mnie byla za bardzo wygieta i to wlasnie ona doprowadzila do tego,ze wylamalem czesc obudowy przycisku. Dlatego jesli nie bedzie Ci chcial "wyskoczyc" wylacznik, to nie siluj sie za bardzo srubokretem, tylko druga reka musisz wypchnac przycisk naciskajac na niego od tylu (od strony podpietych przewodow). U mnie wymagalo to dosyc sporej sily, ale to moze tylko dlatego, ze ta plastikowa zapadka byla za bardzo odgieta. Natomiast przycisk od ogrzewania tylnej szyby "wyskoczyl" mi ladnie przy pomocy samego srubokreta.
I jeszcze jedno. Z samym srubokretem tez musisz uwazac, zeby sobie niczego nie porysowac, bo jak wylacznik wyskoczy no to srubokret nie bedzie mial oparcia zadnego i jak nie bedziesz ostrozny, to zatrzyma Ci sie na pierwszej lepszej czesci, ktora napotka po drodze i moze ja porysowac.

draffter
07-11-06, 17:47
kontrolka ECO jest w civicach 3/4d (96-00) z silnikiem d15z6.
w civicach 3/4d (92-95) z silnikiem d15z1 bywa, ale nie zawsze.
inne wersje silnikowe nie są vtec-e wiec tej kontrolki NIE MAJA. jasne teraz i klarowne?

Yyy... ja mam 5d 95r VI gen z silnikiem D15Z3 - jest on vtec-e i mam kontrolke :)

murgrabia
07-11-06, 18:27
Yyy... ja mam 5d 95r VI gen z silnikiem D15Z3 - jest on vtec-e i mam kontrolke n

u mnie taka sama sytuacja lampka u mnie jest i działa ale raczej się jaj nie pilnuję bo bardziej zwracam uwage by za czesto się nie paliła lampka od vteca bo wtedy mi naprawde dużo pali

qba1983
07-11-06, 18:52
witam. ja mam D15Z8 115KM i ma VTECa (ma tez krzywke VTEC-E)
i jestem pewny ze kazdy silnik z VTEC-E ma zarowke ECONO.
nie bedzie to dotyczyc zwyklych VTECow a tylko tych ekonomicznych
a tym bardziej nie nalezy sie go spodziewac w silniku bez Vteca np. D14

tak czytam te wasze posty i musze powiedziec ze duzo jets tam nie jasnosci
po pierwsze to tak jak juz pisalem taka kontrolka wystrepuje tylko z silnikami wyposazonymi w VTEC-E czyli ten nastawiony na oszczednosc, dzieje sioe tak dlatego ze ta kontrolka nie ma zadnego czujnika podcisnienia, i nie jest bajerem!! bo ta kontrolka informuje o zapieciu krzywki Vtec-e i spalania zuborzalej mieszanki paliwowej.
wszystko!!
takiej kontrolki mozna sie spodziewac tylko(chyba ze o czyms nie wiem) w silnikach:
D15z1
D15z3
D15z6
D15z7
D15z8
D15z9
z tego co kojaze to byl tez jakis D16 ale nie pamietam jaki

draffter
07-11-06, 19:56
...zwracam uwage by za czesto się nie paliła lampka od vteca...

Lamka V-tec? nie mam żarówki czy całej kontrolki, puść zdjęcie zegarów do mnie na PW chętnie porównam. Oczywiście przy chwili ochoty i wolnego czasu :)

servee
07-11-06, 22:08
z tego co kojaze to byl tez jakis D16 ale nie pamietam jaki

D16Y2 1,6 VTEC 126KM takiej kontrolki nie posiada

poohcik
08-11-06, 03:20
Witam no u mnie akurat takowej kontrolki [eco] nie ma a mam wersje japan, hmm może zegary nie oryginalne :roll: , nie wiem.
Ja też nie mam, Hania z '93. Wydaje mi się, że kontrolka taka występowała w V w egzemplarzach wyprodukowanych później.

PaMa
08-11-06, 09:30
Witam,

zeby nie dokladac kolejnych tematow, zapytam sie z innej beczki.

Skoro dyskutujemy o kontrolkach, to w moim D14A4 97' pomimo tego ze wskazowka poziomu benzyny jest na czerwonym polu (dodam, ze od dluzszewgo czasu) to jednak lapmka REZERWY sie nie swieci... co jest kurde..??? :roll:

A moze jej nie ma? Nie chce ryzykowac i jezdzic az mi totalnie sknczy sie paliwo i auto mi zgasnie w ...np polu..:D

draffter
08-11-06, 10:24
Skoro dyskutujemy o kontrolkach, to w moim D14A4 97' pomimo tego ze wskazowka poziomu benzyny jest na czerwonym polu (dodam, ze od dluzszewgo czasu) to jednak lapmka REZERWY sie nie swieci... co jest kurde..??? Rolling Eyes


Było już o tym - w niektórych modelach lampka się zapala duuużo poniżej czerwonej kreski, ale uwaga na pompe.

PaMa
08-11-06, 10:43
Racja, bylo, cos tepawo szukam.. :oops: Najlepiej jak wezme chyba jakas mocna latarke i poswiece na deske, moze dojrze tam kontrolke z dystrybutorem... Jak nie, to nie chce mi sie scagac zegarow...

Temat chyba mozna uwazac za zamkniety. ;)