Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B16A2 co to za przewód??



kozzi
14-08-10, 00:58
Witam
Niedawno kupiłem EG6.
Zastanawiam się co ta za manewr wykonał poprzedni user.
Podpowiecie do czego jest ten przewód idący do kolektora i w jakim celu gość mógł go zaślepić?
Na fotce zaznaczone wypaśnymi strzałkami:o

http://img191.imageshack.us/img191/1228/11111je.jpg (http://img191.imageshack.us/i/11111je.jpg/)


z góry dzięki
pozdro

king_doom
14-08-10, 04:18
To mi wglada na wezyk od odpowietrzania skrzyni korbowej :P

Dealer
14-08-10, 06:54
dokładnie, powinna być to połączone jeszcze takim zaworkiem:)

king_doom
14-08-10, 07:21
ps to tak mozna ? przez ten wezyk nie dostaja sie zadne zanieczyszczenia itp ipt ?

rider143
14-08-10, 11:45
Pewnie separator był uszkodzony i olej przedostawał sie do kolektora ssącego-więc zapobiegliwy user postanowil to zaślepić:cool:

kozzi
14-08-10, 19:50
Dzieki, ale nieiele mi to mówi, to co mam z tym zrobić?
Ten wężyk widoczny na dolnej strzałce, jest wolny, podczas pracy nie tworzy ani ciśnienia ani podciśnienia.
Jaki separator, gdzie on jest?

rider143
14-08-10, 20:01
To jest separator:
http://img690.imageshack.us/img690/330/sepah.th.jpg (http://img690.imageshack.us/i/sepah.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Można założyć oil catch tanka, można też założyć filterek na rurke wychodzącą z separatora (taki jak na odmę), można też wymienić separator na inny sprawny.
Ale przede wszystkim to podłącz go tak jak powinno być do kolektora ssącego i obserwuj co się będzie działo. Czyli obecność oleju w kolektorze ssącym oraz poziom oleju w silniku.

kozzi
14-08-10, 20:23
dzieki
ale nie kumam po co taka rurka idąca do kolektora w separacji oleju? bardziej mi to wygląda na układ podciśnienia lub odpowietrzania.
Mozecie mi podać link lub namiary na schematy silnika, lub jakiś program hondy.
Np Alfa ma taki program online, a jak wygląda takie cuś z japonczykami?
pozdrawiam

rider143
14-08-10, 20:46
Jest to uklad przewietrzania skrzyni korbowej. Silnik wysysa powietrze ze skrzyni korbowej przez separator oleju, natomiast odma połączona z ukladem dolotowym silnika zaciąga powietrze do skrzyni korbowej. I te powietrze tak sobie krąży tworząc delikatne podciśnienie w skrzyni korbowej.
Gdy powoli kończy się już silnik, odłączenie separatora oleju i odmy powoduje zazwyczaj zwiększone zużycie oleju przez silnik poprzez brak tego podciśnienia w skrzyni korbowej.

king_doom
14-08-10, 23:17
Po prostu jak silnik jest na wykonczeniu to przez ta odme pluje olejem i tym samym *******ziela olejem przepustnice. A ten zaworek (jesli jest sprawny) to powinien przepuszczac powietrze tylko w jedna strone. I teraz powiedzcie mi w ktora bo moj sie popsol i mam nowy, jak rozumiem to powinien przepuszczac powietrze ze skrzyni korbowej do kolektora ssacego ?

kozzi
15-08-10, 00:57
ok, ale u mnie nie wali olejem z tego odłączonego przewodu, może faktycznie ten zaworek który jest pod nim (w tej chwili ominięty) jest zapsuty?
Można takie cuś dostać wogóle?

king_doom
15-08-10, 04:40
Sluchaj moglo byc tak jak u mnie, jesli zaworek sie popsuje i przepuszcza powietrze w obie strony to obroty faluja. Moze ktos po prostu pozbyl sie problemu, nie masz sie co przejmowac :)

rider143
15-08-10, 10:17
powinien przepuszczac powietrze ze skrzyni korbowej do kolektora ssacego ?tak

cifek wawa
15-08-10, 16:46
nie wiem czy to dobrze, czy zle, ale u mnie po odlaczeniu tego weza podnosza sie obroty :)

king_doom
15-08-10, 17:26
Bo ta 2 koncowke musisz zatkac :P jak na ssacym bedzie chamska dziora to logiczne ze bedzie zasysal wiecej powietrza i tym samym obroty wzrosna :P. Na fotce na 1 stronie masz zaznaczone.

kozzi
15-08-10, 19:59
podpowiedzcie jak nazywa się ten zaworek i jak go dostać? albo jakiś numer częsci czy cuś?

kozzi
16-08-10, 17:56
nikt nie wie?:( w manualach nie mogę tego odszukać....