Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : moc w 1.4 i-DSI



myszorek
13-08-10, 23:11
Nie da się ukryć, ze poprzedni 1.4 i-DSi jest za słaby - 83 KM. Ale silnik ten występował również w wersji 95 KM. Chyba, że się mylę. Czy jest jakiś sposób na zwiększenie mocy, np. przez zmianę oprogramowania sterującego pracą silnika. :confused:

Lucas.FK2
14-08-10, 10:56
Następny polifcie był 1.4 VTEC 100KM-osobiście nie jezdziłem,ale miałem wiele razy okazję jezdzić właśnie 1.4i-Dsi ,bo ma Ją mój Tata.Silnik jest mułowaty,na początku tez nad chipem myślałem,ale to w ogóle nie ma najmniejszej logiki. 8mio zaworowy sinik,ładowanie kasy w błoto. Nie ma nawet chyba cześći polepszających osiągi. Stożek dasz to bedzie lepsza reakcja na gaz to osiągnie może 86KM.
Zbieraj na Swap 1.8 i git :)

Yossarian
14-08-10, 12:59
To ja rzucę luźnym pomysłem: sprawdź w googlach, czy nie dałoby rady samej głowicy i kompa przełożyć z wersji poliftowej do twojego. W końcu jedno i drugie to seria L, więc może to by było możliwe.

myszorek
14-08-10, 23:00
W sumie "na mieście" nie ma to aż takiego wielkiego znaczenia. Wkurza mnie tylko konieczność wyłączania klimy w trasie, kiedy chcę wyprzedzić TIR-a, a i czas samego wyprzedzania to wieczność. Tylko ze względów bezpieczeństwa dobrze byłoby wykonywać manewr szybciej. Może się czepiam i szukam dziury w całym. Właściwie to czuć podwójną obsadę cylindra świecami, która podobnie jak VTEC działa przy zwiększonym obciążeniu silnika. Tylko, że trudno jeździć ciągle na 4-5 tys. obrotów. mimo, że to HONDA.

Adam79
15-08-10, 10:36
W sumie "na mieście" nie ma to aż takiego wielkiego znaczenia. Wkurza mnie tylko konieczność wyłączania klimy w trasie, kiedy chcę wyprzedzić TIR-a, a i czas samego wyprzedzania to wieczność. Tylko ze względów bezpieczeństwa dobrze byłoby wykonywać manewr szybciej. Może się czepiam i szukam dziury w całym. Właściwie to czuć podwójną obsadę cylindra świecami, która podobnie jak VTEC działa przy zwiększonym obciążeniu silnika. Tylko, że trudno jeździć ciągle na 4-5 tys. obrotów. mimo, że to HONDA.

Popieram myszorka, wkurzało mnie wyprzedzanie na trasie , szczególnie w lato kiedy klima była niezbędna trzebabyło ja wyłączać, ale na miasto wóz ok, teraz mam diesla spalanie trochę mniejsze a dokładnie 60km więcej i nie trzeba klimy wyłączać:) Kiedy jeździłem kosiarkowozem 83km jeden ze znajomych coś wspominał,że można by kompresor w hondzie zamontować dla zwiększenia mocy, miałem rozeznać temat ale sprzedałem civa. Może z tym kompresorem nie taki głupi pomysł:confused:

buri
15-08-10, 14:41
moze nie glupi ale koszty absurdalne. w 1,4 100km tez czuc jak sie chce wyprzedzic ze przaydaloby sie klime wylaczyc wiec chyba jedynym wyjsciem jest sprzedanie tego i kupienie co najmniej 1,8

ga_cex
15-08-10, 19:44
Słyszałem ,że silnik się chipuje do około 100KM. Niby jakaś firma z Bielska B. to robi jednak nie znam kosztów.
Jesli ktoś by taki mod przerabiał warto by się podzielił efektem.... może jest ktoś z BB i zna firmę która to już przerabiała ?

myszorek
15-08-10, 21:56
Chyba buri ma rację. Najszybciej będzie rozejrzeć się za 1.8. Czy 1.8 po lifcie też ma zmienione ustawienie zawieszenia na bardziej komfortowe?

Pogrzebałem chwilę w googlach i znalazłem stronę ecusoft.pl z Bielska. Piszą, że robią silniki z turbo. Ale teraz wracam do pierwszej kwestii - jeśli to prawda, że 1.4 i-DSi występował w wersji 95KM i jest to technicznie ten sam silnik, to musi być jakiś elektroniczny patent na podniesienie mocy.

Yossarian
15-08-10, 23:40
Chyba buri Czy 1.8 po lifcie też ma zmienione ustawienie zawieszenia na bardziej komfortowe?

tak

Lucas.FK2
16-08-10, 08:58
Nie ma wersji 95KM ,bo dokładnie badałem ten temat już. Jest wersja poliftowa 100KM na VTEC'u

ptok
27-08-10, 21:12
Były wersje 95KM/70kW http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_L_engine

Lucas.FK2
28-08-10, 09:15
Pierwszy raz widzę. Mi się wydaje,ze nie było takiej wersji dostępnej u nas w salonach.

myszorek
30-08-10, 22:13
Też to widziałem. Piszą:
L13A i-DSI
For 8gen Civic
* Displacement: 1,339 cc (81.7 cu in)
* Bore x Stroke: 73.0 × 80.0 mm (2.87 × 3.15 in)
* Horsepower: 70 kW (95 ps)
* Torque: 130 N·m (91 lbf·ft)
* CO2 emission: 109g/km (for the Honda Civic Hybrid)
Tylko nie wiem, czy nie jest to przypadkiem VTEC.
Znalazłem na money.pl fotkę silnika z Civica Hybrydy - może uda mi się wrzucić
http://static1.money.pl/i/moto/galerie/9/526/3/7.jpg