Zobacz pełną wersję : moc w 1.4 i-DSI
Nie da się ukryć, ze poprzedni 1.4 i-DSi jest za słaby - 83 KM. Ale silnik ten występował również w wersji 95 KM. Chyba, że się mylę. Czy jest jakiś sposób na zwiększenie mocy, np. przez zmianę oprogramowania sterującego pracą silnika. :confused:
Następny polifcie był 1.4 VTEC 100KM-osobiście nie jezdziłem,ale miałem wiele razy okazję jezdzić właśnie 1.4i-Dsi ,bo ma Ją mój Tata.Silnik jest mułowaty,na początku tez nad chipem myślałem,ale to w ogóle nie ma najmniejszej logiki. 8mio zaworowy sinik,ładowanie kasy w błoto. Nie ma nawet chyba cześći polepszających osiągi. Stożek dasz to bedzie lepsza reakcja na gaz to osiągnie może 86KM.
Zbieraj na Swap 1.8 i git :)
To ja rzucę luźnym pomysłem: sprawdź w googlach, czy nie dałoby rady samej głowicy i kompa przełożyć z wersji poliftowej do twojego. W końcu jedno i drugie to seria L, więc może to by było możliwe.
W sumie "na mieście" nie ma to aż takiego wielkiego znaczenia. Wkurza mnie tylko konieczność wyłączania klimy w trasie, kiedy chcę wyprzedzić TIR-a, a i czas samego wyprzedzania to wieczność. Tylko ze względów bezpieczeństwa dobrze byłoby wykonywać manewr szybciej. Może się czepiam i szukam dziury w całym. Właściwie to czuć podwójną obsadę cylindra świecami, która podobnie jak VTEC działa przy zwiększonym obciążeniu silnika. Tylko, że trudno jeździć ciągle na 4-5 tys. obrotów. mimo, że to HONDA.
W sumie "na mieście" nie ma to aż takiego wielkiego znaczenia. Wkurza mnie tylko konieczność wyłączania klimy w trasie, kiedy chcę wyprzedzić TIR-a, a i czas samego wyprzedzania to wieczność. Tylko ze względów bezpieczeństwa dobrze byłoby wykonywać manewr szybciej. Może się czepiam i szukam dziury w całym. Właściwie to czuć podwójną obsadę cylindra świecami, która podobnie jak VTEC działa przy zwiększonym obciążeniu silnika. Tylko, że trudno jeździć ciągle na 4-5 tys. obrotów. mimo, że to HONDA.
Popieram myszorka, wkurzało mnie wyprzedzanie na trasie , szczególnie w lato kiedy klima była niezbędna trzebabyło ja wyłączać, ale na miasto wóz ok, teraz mam diesla spalanie trochę mniejsze a dokładnie 60km więcej i nie trzeba klimy wyłączać:) Kiedy jeździłem kosiarkowozem 83km jeden ze znajomych coś wspominał,że można by kompresor w hondzie zamontować dla zwiększenia mocy, miałem rozeznać temat ale sprzedałem civa. Może z tym kompresorem nie taki głupi pomysł:confused:
moze nie glupi ale koszty absurdalne. w 1,4 100km tez czuc jak sie chce wyprzedzic ze przaydaloby sie klime wylaczyc wiec chyba jedynym wyjsciem jest sprzedanie tego i kupienie co najmniej 1,8
Słyszałem ,że silnik się chipuje do około 100KM. Niby jakaś firma z Bielska B. to robi jednak nie znam kosztów.
Jesli ktoś by taki mod przerabiał warto by się podzielił efektem.... może jest ktoś z BB i zna firmę która to już przerabiała ?
Chyba buri ma rację. Najszybciej będzie rozejrzeć się za 1.8. Czy 1.8 po lifcie też ma zmienione ustawienie zawieszenia na bardziej komfortowe?
Pogrzebałem chwilę w googlach i znalazłem stronę ecusoft.pl z Bielska. Piszą, że robią silniki z turbo. Ale teraz wracam do pierwszej kwestii - jeśli to prawda, że 1.4 i-DSi występował w wersji 95KM i jest to technicznie ten sam silnik, to musi być jakiś elektroniczny patent na podniesienie mocy.
Chyba buri Czy 1.8 po lifcie też ma zmienione ustawienie zawieszenia na bardziej komfortowe?
tak
Nie ma wersji 95KM ,bo dokładnie badałem ten temat już. Jest wersja poliftowa 100KM na VTEC'u
Były wersje 95KM/70kW http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_L_engine
Pierwszy raz widzę. Mi się wydaje,ze nie było takiej wersji dostępnej u nas w salonach.
Też to widziałem. Piszą:
L13A i-DSI
For 8gen Civic
* Displacement: 1,339 cc (81.7 cu in)
* Bore x Stroke: 73.0 × 80.0 mm (2.87 × 3.15 in)
* Horsepower: 70 kW (95 ps)
* Torque: 130 N·m (91 lbf·ft)
* CO2 emission: 109g/km (for the Honda Civic Hybrid)
Tylko nie wiem, czy nie jest to przypadkiem VTEC.
Znalazłem na money.pl fotkę silnika z Civica Hybrydy - może uda mi się wrzucić
http://static1.money.pl/i/moto/galerie/9/526/3/7.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.