Zobacz pełną wersję : EP1 - jedzie prosto, ale ze skrzywioną kierą.
paluchoski
13-08-10, 22:32
Witam,
kupilem ep1 (o czym juz chyba wie polowa forum ;) ) i zaobserwowalem, ze choc auto jedzie idealnie prosto po puszczeniu kierownicy (nie znosi, nie buksuje), jest ona lekko skrecona. wychylenie od poziomu to doslownie ok. 1-2cm.
mam zatem pytanie - czy to jakas dyskwalifikacja ? byl mocno walniety czy po prostu cos jest niewyregulowane ? wywazenie opon ? jakies luzy na wahaczach ?
czy to swiadczy o skrzywionej geometrii albo poteznym dzwonie ? wiem, ze auto mialo wymieniany prawe, przednie nadkole.
i najwazniejsze - czy to da sie latwo i szybko 'nastawic' ? w serwisie powiedzieli, ze nie powinno byc problemu, ale wole to u was potwierdzic.
dziekuje bardzo za pomoc
pzdr
p
KOWAL ziom
14-08-10, 00:08
1) mógł być walnięty
2) ktoś zakładał kierownicę jak nie było geometrii
3) ktoś założył krzywo kierownicę
4) mimo, że jedzie prosto może nie mieć geometrii
raczej obstawiałbym jedno z powyższych, jak sam potrafisz zdjąć kierownicę (czyli bez bum:)) to punkt 3 wyjdzie najtaniej do sprawdzenia :)
paluchoski
14-08-10, 00:27
a jest mozliwosc, ze sie 'rozregulowalo' przy okazji innych napraw (niekoniecznie dzwona) - np. jakies wahacze lub amortyzatory ?
czy generalnie trzeba przyjac, ze mozliwosci skrzywienia kiery są dwie: albo dzwon albo zdejmowana kiedystam kierownica ? obie mi nie pasuja, bo to znaczy ze cos bylo grzebane...
mam nadzieje, ze takie skrzywienie moglo powstac niechcacy innych warsztatow, ale wyprowadzcie mnie z bledu.
pzdr
p
ps.
moze u kogos z was tez jest krzywo ?
KOWAL ziom
14-08-10, 00:47
u mnie kiedyś było krzywo i było puknięte w bok... nic się z tym nie dało zrobić...
krzywa może być tak jak już napisałem przez geometrię... musisz zacząć od najtańszych sposobów sprawdzenia...
może się tez okazać, czego z całego serca nie życzę!!!!, że masz 2 samochody... jak dzisiaj zobaczyłem, co przyjeżdża do Polski z Niemiec i Francji... oj... za 1 miesiąc to wszystko będą nowe samochody...!!!
paluchoski
14-08-10, 00:51
pukniete delikatnie w bok to na pewno bylo, bo mi w aso powiedzieli, ale tylko na blacharce sie skonczylo.
jestem tez pewien, ze nie byl skladany z kilku roznych - historia jest generalnie znana.
a powiedz kolego, czy czy ta groznie brzmiaca 'krzywa geometria' jest do latwej naprawy/regulacji ? mozna to jakos domowo sprawdzic ?
a moze mozna na chlopski rozum odkrecic kiere, wyprostowac i przykrecic :P ?
dzieki
KOWAL ziom
14-08-10, 09:15
jeżeli historia znana to chill :)
możesz obadać, czy coś Ci opon nie rąbie. ale tak jak już napisałem, sprawdzić kierownicę jest najtaniej, zdjąći zobaczyć czy obok nie będzie pasowało... nie mniej jednak samo sprawdzenie geometrii, też nie jest kosmicznym wydatkiem, a trzeba zrobić, bo dopiero sprawdzając te 2 rzeczy będziesz miał pewność czy wszystko gra. powodzenia
paluchoski
14-08-10, 09:54
jeszcze cyknalem foty opony. chyba bez tragedii, co ?
http://img413.imageshack.us/i/img00015201008140949.jpg/
te malenke rowki sa delikatnie bardziej zjedzone od lewej, zewnetrznej strony - do zaakceptowania ?
thx !
Jedź na ustawienie geometrii i nie kombinuj. Powiedz, że kiera stoi krzywo i ci ustawią.
paluchoski
14-08-10, 13:05
a sluchajcie, jeszcze jeden watek. jesli auto nie stoi IDEALNIE w poziomie tzn ze amory / sprezyny sa do wymiany ? czy cos wiecej ? takie nierownosci po 62 tys maja prawo sie zdarzyc ? odchylenie jest prawie niezauwazalne, widac je dopiero po przyrownaniu do horyzontu. strona kierowcy delikatnie nizsza.
dzieki za pomoc i sorry za magiel, ale wole teraz wszystkiego sie dowiedziec. nowe autko - wiadomo - schiza :)
Jeżeli auto było jeżdżone głównie przez kierowcę tylko (obciążona jedna strona) to może lekko siedzieć po czasie ale nie jest to powód do wymiany czegokolwiek w zawieszeniu. Nie szukaj dziury w całym. :-)
paluchoski
14-08-10, 22:42
ok. thanks !!! :)
lukas-comp
17-08-10, 21:35
Geometria może się rozregulować np przy:
- wjechaniu w dużą dziurę
- uderzenie kołem o krawężnik
i wiele innych rzeczy
Można też wymieniać elementy przy zawieszeniu i skasować za ustawienie jej nie robiąc tego jak mnie to spotkało w jednym z ASO trochę czasu temu :)
Podjedź na sprawdzenie geometrii i wtedy będziesz wiedział co i jak. Powiedz, że masz troszeczkę krzywą kierownice względem kół to Ci to ustawią.
Krzysztof1969
18-08-10, 07:51
Jak Ci nie ściąga a tylko kierownica jest krzywo to pryszcz, po prostu koleś który regulował geometrie kręcił tylko z jednej strony albo krzywo zablokował kierownicę i tak wyszło. Nic prostrzego koszt to 50zł. Jedz na geometrię, sam ustaw kierownicę jak Ci pasuje koleś zablokuje i powiedz mu że tak ma stać. To wszystko.
tak jak pisze pan Krzysztof1969 jak ci jedzie prosto przy puszczonej kier to pewnie jakiś mechanik albo przy wymianie końcówek drążka tak nastawił albo po prostu przy ustawianiu zbieżności tak ustawił na szybko ja też dałem do warsztatu i mi nastawili zbieżność bo ściągało no i też krzywo trochę ustawili kierownice bo widocznie na szybko robili ,mi to nie przeszkadza ale jak ci to przeszkadza to jedz żeby ci znowu ustawili kierownice najlepiej jak by człowiek pilnował i był przy nastawianiu
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.