PDA

Zobacz pełną wersję : Mega dylemat z zawieszeniem



kaktusr
10-08-10, 06:43
Witam

Zacznę może od tego że byłem posiadaczem 6g w którym od zakupu posiadałem Gwint H&R. Solidny kit z regulacją wysokości bez regulacji twardości na jakość pod względem awarii nie mogłem narzekać, działa do dziś. Dobry bardzo sztywny kit niestety bardzo ale to bardzo twardy. Kiedy to rozbiłem moje 6g a zawias przeżył wybór padł na 5g i miałem dylemat czy będzie pasować. Mówiono mi że nie bo tylne widełki od 6g są inne niż od 5g i nie podjedzie. Okazało się jednak że gwint który zamontowany miałem u siebie jest od 5g zdrutowany podkładkami tak aby do 6g podchodził. Porównanie i pomiary wykonałem, tylne amory identyko jak w 5g. Każdy powie co za problem przekładać i jeździć, jednak kiedy przejechałem się seria coś we mnie pękło i zapragnąłem posiadać troszeczkę komfortu. Pisze tutaj bo pragnę zaczerpnąć trochę opinii więcej jak od 2 znajomych z których jeden mówi że gwint i nie ma opcji a drugi mówi że nie i proponuje mi rozwiązanie np Eibach + B8 lub Kyba Agx gdzie nie stracę wiele na komforcie a względem performancu będzie równie dobrze jak na gwincie. Prawda jest taka że nie chce robić z Coupe'ty jakiejś kanapy bo to w końcu civic ale z drugiej strony zastanawiam się czy męczyć się znowu na twardym torowym gwincie więc proszę Was o opinie względem co będzie lepsze. Proszę tylko o nie pisanie że kupie ten gwint od Ciebie itp. :) Po prostu chce zaciągnąć więcej jak 2 opinii gdzie jest 50/50 :) Najbardziej pomocne były by opinie użytkowników które używały serii i Kyba lub B8 + Jakieś sprężyny obniżające.

Cysiek
10-08-10, 08:28
:) ja używam serii i dlatego sobie zostaw serię ;P

Duhon86
10-08-10, 11:11
Eibach + seryjny amor= było ok, obecnie, Eibach + KYB agx= WYPAS!

spychu
10-08-10, 22:02
Ziom kto Ci polecił B8 jako zachowanie komfortu ? :D

Już Ci powiedziałem i powtórzę jeszcze raz wkładaj to co masz do qpety i po sprawie. A jak nie to sprzedaj w ****u i zostaw serie.

Czy to AGX czy B8 czy Twój gwint będzie twarde. I dla mnie śmieszne jest jak ktoś mówiąc o B8 mówi o komforcie, pogadaj z qukiem albo paffciem odnosnie B8 w 5genie :D Oni jako użytkownicy z chęcią rozjaśnią Ci jaki to na nich jest komfort :D A może nawet Cię przewiozą jak będziesz chciał :)

U Qukiego na B8 + Weitecku jest taki komfort, że panel z radia wypada na dziurach :D U Paffcia na B8 z seryjnym springiem EG6 jakoś da się jeszcze jeździć ale do komfortu to też brakuje dużo dużo :)

!markos
10-08-10, 22:10
a do czego ten samochod? do dupowozenia tu i tam? jesli tak, to seryjna sprezyna + agx i po temacie.

tak jak napisal spychu b8 jest wpi*du twarde. tak, mialem, wiem co mowie.

kaktusr
12-08-10, 19:31
Prawda jest taka że na tor się tym nie wybieram, ale nie chce aby auto kładło się w zakrętach jak jakiś opel :P Zależy mi jednak również na komforcie ale z drugiej strony chce przede wszystkim żeby lekko usiadła bo zmieniłem dzisiaj seryjne 13 na 15 i pieje trochę :/

!markos
12-08-10, 21:16
tak to tylko w erze.

kaktusr
13-08-10, 00:58
tak to tylko w erze.

No wiem :/ Dzisiaj rozkmniniłem jeszcze coś innego, mianowicie : Jak opuszcze tylny gwint do powiedzmy 3/4 i jeszcze dużo do regulacji w dół pozostaje to brakuje sprężyny :confused: Lata sobie lużno. Nie udało mi się jeszcze rozkręcić przedniego gwintu aby zdjąc spreżyny bo jest torchę zapieczony ale wydaje mi się że jakiś baran zamienił spręzyny i na przedzie mam tylne i na odwrót. Prawda jest taka że chyba założe obecny gwint w poprawnej konfiguracji sprężyn i zobacze jak to będzie grało, możę bedzie bardziej komfortowo jak w 6g (naiwny) lol :D

!markos
13-08-10, 07:32
slaby gwint ma to do siebie, ze nie ma osobnej regulacji naprezenia i wysokosci i w wielu wypadkach obnizanie konczy sie wlasnie tak jak u ciebie - luzowaniem sprezyny.
jakbys mial zamienione miejscami przod z tylem, to nie daloby sie jezdzic, bo tyl podskakiwalby jak glupi na KAZDEJ najmniejszej nawet nierownosci.

kaktusr
13-08-10, 20:45
A da się coś rozkiminić po focie ? Dzisiaj udało mi się jednego amora przedniego spuścić na maksa w dół i sprężyna jest jeszcze bardzo sztywna. Tylne amory spuściłem regulacje do 1/2 lub 3/4 i już sprężyna latała luźno.

Nie działa mi wstawianie fotki więc link :
http://img239.imagevenue.com/img.php?image=24261_IMG_7042_122_201lo.jpg

Gorliś
13-08-10, 21:24
Po focie widac ze przednie sprezyny sa na przodzie a tylne na tyle;) Wnioskuje po oznaczeniach widocznych na jednej sprezynie, wiec zakladam ze reszta tez jest zalozona w porzadku. Przednie springi w tym zestawie sa 1mm grubsze od tylnych, a niescisnieta sprezyny wyzsza o 4,5cm.
Zreszta tak jak !markos powiedzial, gdyby byly zamienione miejscami fatalnie by sie jezdzilo.

kenny
13-08-10, 21:31
masz całkiem fajny zestaw

BTW jeśli chcesz trochę miększe springi to możemy się wymienić. Ja mam Vogtlandy z B8 i szukam czegoś twardszego.

!markos
13-08-10, 21:45
juz na oko widac, ze przednie sa z przodu, tylne z tylu. grubszy drut i oznaczenie va - przod.

Kicman
14-08-10, 00:53
No spoko chłopaki, skoro twierdzicie że springi są dobrze, to czemu na tyle przy górnej śrubie wkręconej do oporu czyli do końca gwintu, pierścieniami od wysokosci mozemy ustawić najniżej jak mozna co by spręzyna nie była luźna na połowie zakresu jak nie wyżej a przód lekko skręcony u góry i delikatnie od najnizej pozycji na pierścieniach i sprężyna napięta że hey co się potwierdziło gdy dzisiaj opuściliśmy namaxa w dół, do tego odkreciliśmy górne nakrętki do samego brzegu i sprężyny nadal są bardzo mocno napięte. Więc wytłumaczcie jak podnieść przód do góry skoro spręzyna tak mocno pręży a wedlug danych gwint ten obniża w zakresie: przód 30-70, tył 20-60 więc przod jest w tej chwili obnizony na maxa a sprężyna nadal napięta tak że bez ściagacza nie podchodź:D

kaktusr
14-08-10, 06:32
Sprawa się wyjaśniła Dr. Kicman znalazł rozwiązanie http://www.nexternal.com/allsprings/images/TEGCOIL2.jpg Nie ma bata przekładam springi odpowiednio i sprawdzę jak to się sprawuje. HA ! już wiem czemu 6g jeździło jakoś dziwnie <rotfl> Swoja drogą przytoczę że springi były tak założone od nowości jeszcze w Niemczech i nigdy nie ruszane aż do teraz bo pod nakrętkami od regulacji gwint nie był nigdzie przyrdzewiały po prostu fabryka.

Cysiek
14-08-10, 08:03
to się pochwal co niby Zbychu wymyślił

!markos
14-08-10, 11:05
Nie ma bata przekładam springi odpowiednio
brawo, ale te sprezyny sa zalozone odpowiednio.

va - przod. ha - tyl.
drut 12mm - przod. drut 11mm - tyl.
to wszystko jest w tuvie tego zawieszenia.

co madrzejszego niz proucent mogles wymyslic? i czy jakakolwiek nowoscia jest fakt, ze w zawieszeniach z tak biedna regulacja wysokosci problemy wygladaja mniej wiecej tak jak to kicman opisal?

spychu
14-08-10, 11:19
Sprawa się wyjaśniła Dr. Kicman znalazł rozwiązanie http://www.nexternal.com/allsprings/images/TEGCOIL2.jpg Nie ma bata przekładam springi odpowiednio
To fajnie jak Dr.Kicman rozwiązanie znalazł na obrazku z internetu a nie na oznaczeniach sprężyn :D

Jak napisał Markos wyżej są założone dobrze. Ale jak chcesz to zmieniaj, dopiero będzie się fajnie jeździło :D Mega bezpiecznie i bezproblemowo

kaktusr
15-08-10, 00:29
OOOOŁ Jezaz źle spojrzałem, wybaczcie po nocce byłem z deka zaspany.