PDA

Zobacz pełną wersję : Civic gen VI D15Z6 pęknięty rozrząd - co dalej?



Micky19
08-08-10, 15:58
Witam.
Jestem nowym posiadaczem Civica...
Zakochałem się w autku,Hania śmigała pięknie... Mam ją dopiero 5 dni... 5 dni o zakupu..
Wczoraj tj, 7/08/10 zamówiłem pasek rozrządu, i wszelkie części, które chciałem wymienić, aby autko śmigało pięknie....
Nie zdążyłem...

Wczoraj, jadąc na 5 biegu, z prędkością około 100km/h samochód zgasł...
Zjechałem na pobocze. Otworzyłem maskę. Wykręciłem korek od oleju, zakręciłem rozrusznikiem... Niestety, góra się nie kręci... (Mam jeszcze golfa IV, taki sam objaw miałem 2 tygodnie temu... Uszkodzone 8 zaworów..:-( głowica do planowania.... )

Pytanie moje brzmi: czy mam powtórkę z rozrywki? Czy 1.5 vtec jest silnikiem kolizyjnym? Jaka jest szansa, że wystarczy wymiana paska aby silnik grał dalej?

Budziniak
08-08-10, 17:13
Ustaw tak jak być powinno załóż pasek i spróbuj. Ew. jak masz dojścia to endoskop w dłoń i wsadzasz w dziury...
Ale biorą to na miękko to na chłopski rozum powinieneś zdjąć górną osłonę rozrządu i sprawdzić. natomiast jak masz jakiegoś znajomego mechanika to spytaj go czy dobrze zrobiłeś kręcąc silnikiem w którym jest podejrzenie zerwanego paska. Klucz się bierze w łapkę przyjacielu i kręcisz ręcznie :)

Karuzel
08-08-10, 18:07
zrob tak jak pisze Budziniak, wrzuc pasek i zakrec silnikiem ale przy pomocy klucza, zrob pelen obrot i jesli niebedzie zadnych oporow np ze blokuje sie cos czyli tlok dobija w zawor to mozesz spr odpalic.

Micky19
08-08-10, 20:06
Wydaje mi się że bez sensu jest, sprawdzanie w taki sposób.
Nawet jeśli tłok uderzył w zawory i je wygiął, to jeśli ustawie rozrząd, we właściwej pozycji, to tłok z zaworem i tak się nie spotkają. Jedyny objaw jaki może być widoczny po prawidłowym ustawieniu rozrządu, to jedynie brak ciśnienia, bo jeśli zawory wygięło, to nie dochodzą do głowicy i przepuszczają ciśnienie.
Mam rację? przynajmniej podobnie było w moim golfie.
Ciekawi mnie jedynie, czy jest to silnik kolizyjny czy nie, bo zanim sprawdzę silnik to troszeczkę czasu minie....

Rikoo
08-08-10, 20:30
kolizyjny

Budziniak
08-08-10, 23:22
Wydaje mi się że bez sensu jest, sprawdzanie w taki sposób. .

Skoro uważasz że to jest bez sensu to nie zadawaj pytania bo i tak znasz na nie lepiej odpowiedź. Zdejmij czapkę to będziesz w 100 % pewny.

przepity
09-08-10, 19:07
ja tam bym nie ściągał tylko sprawdził na samym pasku. jak pójdzie to dobrze jak nie to i tak silnik do remontu . u mnie tez pasek strzelił i zrobiłem błąd ze najpierw tak nie sprawdziłem bo się okazało ze akurat zawory były lekko tylko otwarte i żadnych szkód nie narobiło a tak teraz muszę już 3 silnik wrzucać. żeby nie było to u mnie poszedł w b2 ale to tez kolizyjny

piotrstrojek
10-08-10, 07:39
Jakiś czas temu na forum była naprawdę ostra dyskusja na temat co się dzieje po zerwaniu rozrządu. Kilka osób twierdziło że pomimo tego że wszystkie silniki D-serii są kolizyjne to oni przerabiali ten temat i powiedzieli że po zerwaniu paska wystarczyło założyć nowe graty i silnik śmigał. Ja twierdzę że mieli farta, wydaje mi się że Ty też możesz go mieć, tak jak Ci koledzy radzą, załóż nowy pasek i napinacz i zakręć silnikem za pomocą klucza założonego na koło pasowe w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara - tylko wykręć świece. Jeżeli poczujesz że w jakimś miejscu nawet lekko się blokuje to masz liptona, ale jeśli nie to spróbuj go odpalić. Jeżeli Ci odpali to zwracaj uwagę czy nie puszcza bąków, jak pracuje na niskich, średnich i wysokich obrotach, przejedź się i nasłuchuj. Wreszcie na koniec jedź na badanie sprężania...

Życzę powodzenia :)

DjHammer
10-08-10, 14:45
z tego co wiem to silnik jest kolizyjny wiec pewnie bedzie dupa :p

***Marco***
10-08-10, 14:52
tylko 8 nie są kolizyjne.

Micky19
10-08-10, 22:32
Hania złożona :-)
Śmiga aż miło.
Na WIELKIE szczęście, nic się nie stało, ze względu na to że samochód chodził na małych obrotach, nie na VTEC'u, nic się nie stało.
Co się okazało rozrząd wcześniej był przestawiony, bo Hania nie miała takiego kopa jak teraz....
Teraz na 2 nie ma przyczepności :cool:
Hania śmiga jak szalona
Koszt naprawy 150zł
na przyszłośc: Silnik jest kolizyjny, ale jeśli pasek pęknie przy małej prędkości obrotowej, są duże szanse, że wystarczy wymiana paska....
Pozdro dla Piotrka Kuźmy, to on ożywił Hankę:-)

Budziniak
11-08-10, 06:57
Hania złożona :-)
Śmiga aż miło.
Na WIELKIE szczęście, nic się nie stało, ze względu na to że samochód chodził na małych obrotach, nie na VTEC'u,

To masz tam pod maską d15b ??? Jeżeli nie to nie masz vtec-a.