PDA

Zobacz pełną wersję : Pare pytań odnośnie UFO ICTDI



uniu1
08-08-10, 09:22
Witam

Zamierzam nabyć Civica 8 gen. ICTDI 2,2, gdyż niedawno sprzedałem swoje 1,4 3d z 1999 roku 6 generacji. Mam parę pytań do użytkowników tych samochodów:

Jak rozpoznać, że dany egzemplarz posiada klimatronik dwustrefowy?
Czym różni się wersja przedliftowa od tej poliftowej czyli z 2009 ?
Czy modele poniżej 2008 roku posiadają wbudowane MP3 w seryjne radio?
Czy są problemy z turbosprężarką?
Jakie jest realne spalanie w mieście?
Czy te civici mają wbudowany filtr cząstek stałych?
Czy są problemy z rdzą, szczególnie na nadkolach tylnich tak jak było to w przypadku 6 generacji civica?

Ca$h
08-08-10, 10:55
1) po stronie pasazera przy przycisku otwierającym szybe jest również przycisk do sterowania temp (wtedy jest 2-strefowy) :D
2) w podłokietniku sa wejscia usb, aux oraz kolejna zaplaniczka, ciemniejsze imitujace aluminium plastiki (ładne:p)
3) tak, czyta mp3
4) jak wiesz jak obchodzic sie z turbo to problemow byc nei powinno
5) IMO mozna osiagnac 5-6 litrow ale wtedy zajedziesz turbo bo go nie uzywasz :p a tak realnie i dynamicznie to jakies 7-8L
6) jedne maja drugie nie, omijaj DPF'a(flitr czasteczek stalych) jezeli jezdzisz wiekszosc po miescie
a czy jest taki filtr to chyba mozna sprawdzic tylko fizycznie pod autem
7) za jakies 10L Ci powiem :p

ogolnie polecam ;)

uniu1
08-08-10, 11:04
"5) IMO mozna osiagnac 5-6 litrow ale wtedy zajedziesz turbo bo go nie uzywasz a tak realnie i dynamicznie to jakies 7-8L"

Czyli turbosprężarka nie pracuje w całym zakresie obrotów? Dobrze rozumiem? Jeśli tak to od jakiego przedziału się włącza?

Ca$h
08-08-10, 12:40
zadne turbo nie dziala na calym zakresie :P
turbo rusza jakos od 1700-1800, na stonie hondy bedzie w specyfikacji, za to odczuwalnie moc nie znika az do odciecia :D mimo ze po 3000 obr Nm uciekaja

buri
08-08-10, 18:36
ad. 2
po lifcie zmienili tez nastawy zawieszenia na bardziej miekkie, poprafili wygłuszenie wnetrza, masz tez inną tapicerkę - nie ma juz alcantary, dodano SIL (wskaznik zmiany biegow), malowane sa plastikowe listwy wokol samochodu, tlo kierunkowskazow zmieniono na bialo, i co wazne dodano oddzielny przycisk do sprayskiwania lamp (w wersjach z xenonami), kokpit nie jest juz w kolorze piano black, ktory latwo sie rysowal, i ma inną ('nakrapianą') fakturę, zmienil się też grill - w typeS jest siatka a w 5d pojawiły się 'dziury', dół zderzaka z przopdu i z tyłu nie mają juz motywu plastra miodu, tylko są gładkie i lakierowane. w wersjach po 2009 montuja tez mocniejsze sprzegło
ad. 4
ja mam juz nalatane ponad 145 i turbo suche. poza tym turbina jest bardzo duza wiec ma potencjal do programowania i nie ma duzego laga, ladnie i szybko wstaje, problemow z turbo w tych autach nie ma - ja mam auto ktore pierwsze 100kkm przejezdzilo traktowane dosc brutalnie i nieraz zdarzylko sie za szybko zgasic silnik po trasie a wszystko bangla jak nalezy. bedziesz dbal o olej i nie powinno byc problemow
co do spalania to u mnie wyglada to tak:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/312728.html

de125
11-08-10, 13:58
Ktoś jeździł modelem po lifcie? Chodzi mi o te bardziej miękkie nastawy zawieszenia. Interesuje mnie czy to odczuwalna różnica czy w praktyce nieodczuwalna. W sumie to nie wiem po co takie zabiegi - jak ktoś chce mieć miękkie auto to przecież nie brakuje takich na rynku - np. francuskie... Poza tym zdaje się, że wersja Type S pozostała bez zmian.

buri
11-08-10, 14:56
jezdzilem poliftowym TypeSem dieslem i na pewno nie jest to miekkie auto, jak francuskie pontony.
prowadzi sie bardzo fajnie, duzo lepiej niz moje 5d, w sensie pokonywania zakretow, podsterownosc jest sporo mniejsza - wydaje mi sie ze to dzieki innym sprezynom bo niedawno zmienilem amortyzatory na typeSowe i doszedlem do takiego wlasnie wniosku.
mysle ze to 'zmiekczenie' liftowe bylo bardzo niewielkie. zmiany w tej wersji skupiły się raczej na tym zeby bylo cicho wewnątrz i to sie na pewno udało - nic nie wali na nierownosciach

uniu1
12-08-10, 13:44
Dzięki wszystkim za cenne info

h16v
12-08-10, 15:21
ad. 2
ja mam juz nalatane ponad 145 i turbo suche. poza tym turbina jest bardzo duza wiec ma potencjal do programowania i nie ma duzego laga, ladnie i szybko wstaje, problemow z turbo w tych autach nie ma - ja mam auto ktore pierwsze 100kkm przejezdzilo traktowane dosc brutalnie i nieraz zdarzylko sie za szybko zgasic silnik po trasie a wszystko bangla jak nalezy. bedziesz dbal o olej i nie powinno byc problemow
co do spalania to u mnie wyglada to tak:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/312728.html

Co do turbiny to polecam Ci ten wątek (http://www.hcforum.pl/showthread.php?t=11744&highlight=turbina). Generalnie śmiem twierdzić, że gość może mieć rację. Nie zmienia to faktu, że my raczej tak nie pałujemy naszych Hond w Polsce bo nie ma gdzie. Raz mi się zdarzyło, że jechałem na zapiętym tempomacie 200 przez dłuższy czas. Normalnie to zdarza się incydentalnie. Ale nie będę się kłócić - myślę, że to jest dość indywidualne.

Co do spalania ja mam trochę lepsze - może ze mnie mniejszy brutal ;)
http://www.spritmonitor.de/en/detail/317663.html

buri
12-08-10, 15:32
no wyniki masz piekne, mi rzadko zdarza sie zejsc ponizej 6l ale jak pisalem auto ma juz troche nalatane wiec pewnie auto juz nie kula sie jak Twoje chociaz o nie dbam, mam program na 180KM i 80% mojej jazdy to miejski korek, gdzie 10 km przejezdzam w czasie 30-50minut) dlatego zawsze sie dziwie przy wyjazdach wakacyjnych jak robie 700 i wiecej na baku;)

nie moge sie zalogowac na tamtym forum wiec nie wiem ocb z tą turbiną

mrcn
12-08-10, 16:22
Co do turbiny to polecam Ci ten wątek (http://www.hcforum.pl/showthread.php?t=11744&highlight=turbina). Generalnie śmiem twierdzić, że gość może mieć rację. Nie zmienia to faktu, że my raczej tak nie pałujemy naszych Hond w Polsce bo nie ma gdzie. Raz mi się zdarzyło, że jechałem na zapiętym tempomacie 200 przez dłuższy czas. Normalnie to zdarza się incydentalnie. Ale nie będę się kłócić - myślę, że to jest dość indywidualne.

Tzn. w czym wg Ciebie gość ma rację? W opisany sposób to zajeździsz każde seryjne turbo... Tak się po prostu nie jeździ.

Ca$h
12-08-10, 17:02
nie kazde auto jest stworzone do takich predkosci nawet jak potrafi je osiagnac, 200km/h i astra B 1,4 mozna jechac, wystarczy 150km/h i to chyba jakas taka granica pomiedzy spalaniem, a predkoscia i komfortem jazdy, po niemieckich autostradach oczywiscie :p

Lucas.FK2
12-08-10, 18:09
ja mam juz nalatane ponad 145 i turbo suche.
co do spalania to u mnie wyglada to tak:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/312728.html

Ile ty robisz rocznie kilosów? Ja tego nie ogarniam poprostu :P Cały czas w ASO? Pozdrawiam
Sorry za OFFtop

buri
13-08-10, 09:33
taki sie zlozylo ze w 2009 zrobilem sporo bo raz sie trafil styczniowy wyjazd na narty to od razu 4000km w 2 tygodnie, pozniej w lato podroz poslubna Hiszpania-Portugalia 9000km w 3 tygodnie w tym roku znow Hiszpania, do tego codzienna jazda w PL i jakos tak wyszlo dlatego nie zamienilbym tego auta na benzyne bo sprawuje sie idealnie i w trasie nie zawiodlo nigdy a to sie liczy (a nie rysujace sie plastiki, trzeszczaca zimą deska czy inne bzdury).
czesc napraw robie w ASO przy okazji przegladu bo chcew miec udokumentowana historie, czesc jak olej, filtry, amortyzatory i inne drobne sam. rzeczy jak sprzeglo robie w sprawdzonym warsztacie ktory bierze polowe tego co aso.
mimo ze mam auto z poczatku produkcji wielu wad udalo mi sie ustrzec - zadnego sciagania, problemow ze zbieznoscia, odboje amortyzatorow mi nie stukaly, za to wymienili tylne amory na gwarancji, klikajacy pedal sprzegla czy halasujaca przekladnia kierownicza tez u mnie nie wystapily. lakier, po ktorym inni tak jada tez uwazam za dobry bo mimo wielu odpryskow na masce nie ma nigdzie ognisk korozji. a ryski? to normalne jak sie nie cacka z samochodem tylko normalnie myje. popatrzcie na lakiery w autach innych marek, to samo jest z porysowanymi szybami ale z tego co widze ludzie by chcieli zeby samochod zawsze wygladal jak po wyjechaniu z salonu a tak sie po prostu nie da...tez sory za elaborat

Lucas.FK2
13-08-10, 10:37
Ja wysłuchałem przeczytałem,życzę dalszej bezproblemowej eksploatacji i dobijaj do 200.000 :)
Inni to z lakierem sie mają ,że ojej,nakładasz na machę bra (bynajmniej mi sie podoba) Albo w Carbon Machę-akurat w przypadku UFO ładnie bedzie leżeć. A jak bardzo serce boli to na nowo pomalować cały,zrobić dokumentacje ,że nie był bity i malowanko ;)
Pozdrawiam.

freak502
13-08-10, 19:55
to moje statystyki :)

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/18337

h16v
15-08-10, 12:04
Tzn. w czym wg Ciebie gość ma rację? W opisany sposób to zajeździsz każde seryjne turbo... Tak się po prostu nie jeździ.
Nie będę się kłócił bo się nie znam. Wydaje mi się jednak, że jeżeli latasz non-stop 200km/h samochodem, który ciągnie powiedzmy do około 230 to turbo nie powinno polecieć tak szybko. Ja prawdę mówiąc trochę się tego obawiam i dlatego (oraz z racji naszych dróg) unikam długotrwałego latania z ta prędkością. Turbinę zawsze schładzam przez minimum 30 sekund po każdej jeździe.

uniu1
15-08-10, 21:44
Witam
Doczytałem się że w civicach ictdi sprzęgło potrafi odmówić posłuszeństwa już przy ok 70 tys km a nawet wcześniej. Podobno honda wprowadziła mocniejsze sprzęgła. Czy ktoś orientuję się od kiedy te mocniejsze sprzęgła były montowane?

Ca$h
15-08-10, 22:09
Łukasz ale Ty "skaczesz" po tym forum :p
mocniejsze są po lifcie czyli od 2009

@h16v
30s to chyba troche krótko kiedy Turbina buja sie grubo kilka tys obr/min, zanim wyhamuje to troche trwa, ale ja sie nie znam :) to tylko moje skromne zdanie ;)

h16v
16-08-10, 13:37
@h16v
30s to chyba troche krótko kiedy Turbina buja sie grubo kilka tys obr/min, zanim wyhamuje to troche trwa, ale ja sie nie znam :) to tylko moje skromne zdanie ;)
Tak było napisane w mojej instrukcji. Ale faktycznie jak ostro ją męczę to dłużej schładzam. Jednak chyba ważniejsze jest to, żeby w ogóle to robić niż nie robić wcale :)


no wyniki masz piekne, mi rzadko zdarza sie zejsc ponizej 6l ale jak pisalem auto ma juz troche nalatane wiec pewnie auto juz nie kula sie jak Twoje chociaz o nie dbam, mam program na 180KM i 80% mojej jazdy to miejski korek, gdzie 10 km przejezdzam w czasie 30-50minut) dlatego zawsze sie dziwie przy wyjazdach wakacyjnych jak robie 700 i wiecej na baku;)

Jak masz program na 180KM to moim zdaniem Twoje wyniki są rewelacyjne. Dużo Cie kosztowała ta przeróbka? Mocno ingerowałeś w samochód. Pytam z ciekawości, bo raczej nie zamierzam robić taki modyfikacji. Jednak zależy mi na niskim spalaniu a osiągi serii są ok.

buri
16-08-10, 15:16
pisze to juz poraz n-ty ale niech bedzie:D
jak pierwsze sprzeglo padlo po 100kkm (grudzien 2008) - wymienilem je+dwumase i zrobilem program. okazalo sie na hamowni ze przy 180KM/400Nm nowe sprzeglo sie uslizguje minimalnie, wiec zrobiono korekte na 167/386. na tym sofcie zrobilem 30kkm i znow uslizg (w zime, przy pelnym obciazeniu samochodu). wrocilem z wyjazdu i zmienielem na to nowe, wzmocnione i wgrali mi ten mocniejszy soft na 180. na razie daje rade, zrobione lekko ponad 10kkm. cala przerobka to koszt programu, nic wiecej nie trzeba zmieniac - chyba ze Ci sie sprzeglo juz slizga. zrobienie programu polecam kazdemu, bo po tym slabszym spalanie sie nie zmienilo, przede wszystkim krzywa momentu sie wyplaszczyla(tu masz wykresy: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?42872-N22A2-cosmic-grey-pearl )mocniejsza wersja podniosla spalanie minimalnie ale tez czesciej cisne bo miło jest wyprzedzic 3 auta naraz zamiast 1..

uniu1
16-08-10, 22:44
Piotrek jestem chłonny wiedzy na temat 8 geny - jak gąbka :)

Czy ktoś słyszał o civicu 2,2 ictdi wersja -Virtuose ? Czym ona się różni od innych? Jakie ma dodatki? w jakich krajach była dostępna bo chyba w Polsce nie?

bunet
17-08-10, 23:17
Piotrek jestem chłonny wiedzy na temat 8 geny - jak gąbka :)

Czy ktoś słyszał o civicu 2,2 ictdi wersja -Virtuose ? Czym ona się różni od innych? Jakie ma dodatki? w jakich krajach była dostępna bo chyba w Polsce nie?

Francja, z navi,
co jeszcze to nie pamiętam.:confused:

pozdr

uniu1
18-08-10, 09:09
Chyba co s Cię pomyliło bo oglądałem taką wersje i niestety była bez navi - nie miała tego charakterystycznego pokrętła pod radiem.

Może podam vin ? To może powiecie micoś więcej na temat tego samochodu bo gdy wpisuje go w dekoderze vinów ( nie pamiętam strony) to wyskakuje mi rok produkcji 1980 - nie wiadomo dlaczego?!!

Ps Czy w produkcji civica 8 geny UK nadal jest duża niedokładność i gorsza blacha w stosunku do aut wyprodukowanych a Japonii jak to miało miejsce w civicach 6 gen?

buri
18-08-10, 13:43
podaj vin to sprawdze, co do blach to nie wiadomo mi o ich kiepskiej jakosci, ja w kazdym razie nie narzekam, rdzy nigdzie nie ma mimo kilku glebszych rys i obić

uniu1
24-08-10, 11:27
Koejne pytanko do znawców dotyczy wydechu a właściwie tych słynnych trójkątnych końcówek. Dowiedziałem się że diesel ma 2 dodatkowe końcówki skierowane w dół ziemi ( opróćz tych standardowo wchodzących w trójkąty). Czy benzyna 1.8 i 1.4 też ma takie dodatkowe końcówki idące w dół?

semri
24-08-10, 21:11
benzyna nie ma. wydaje mnie się ze diesel ma tylko te 2 w dół.

Ca$h
24-08-10, 23:07
wrzucalem gdzies foto tych wydechow, ida normalnie w rury i w dol :P

uniu1
25-08-10, 09:56
benzyna nie ma. wydaje mnie się ze diesel ma tylko te 2 w dół.

Diesel na pewno ma 4 ( 2 w dół + 2 w trójkąty) Wiem bo oglądałem już parę sztuk i pierwsze co sprawdzam to czy ma DPFa. Gdzieś wyczytałem na forum że jeśli końcówki wydechu są usrane w sadzy to raczej nie ma DPF-a. Jeśli mam możliwość zajrzeć pod podwozie to patrze czy do tej drugiej puszki nie dochodzą żadne przewody lub rurki- jeśli nie to znaczy że DPf-a BRAK

freak502
25-08-10, 17:33
Diesel na pewno ma 4 ( 2 w dół + 2 w trójkąty) Wiem bo oglądałem już parę sztuk i pierwsze co sprawdzam to czy ma DPFa. Gdzieś wyczytałem na forum że jeśli końcówki wydechu są usrane w sadzy to raczej nie ma DPF-a. Jeśli mam możliwość zajrzeć pod podwozie to patrze czy do tej drugiej puszki nie dochodzą żadne przewody lub rurki- jeśli nie to znaczy że DPf-a BRAK


Potwierdzam mój diesel ma 4 ( 2 w dół + 2 w trójkąty) brak DPF

uniu1
27-08-10, 15:04
Czyli benzyna 1.8 i 1.4 nie ma takowych wydechów końcowych w dół?


W 1.4 z 99r nie było takowych i był z tym problem gdyż błoto i kamienie obijały blachę co często kończyło się rudą
Proszę o info czy w ufo są z tyłu nadkola plastikowe? Czy jest to jakoś osłonięte?